Michelin in top-10 beste Europese merken

23 februari 2016 |
Michelin in top-10 beste Europese merken

Michelin behoort tot de 10 beste bedrijfsmerken van Europa. Dat is de conclusie van een representatief onderzoek, uitgevoerd door
'Best Brands', een Duitse instituut dat elk jaar vaststelt
wat de meest populaire merken zijn.

Bevestiging van strategie
"We zijn zeer verheugd dat we deze bijzondere prijs ontvangen", verklaart Anish Taneja, verkoopdirecteur Michelin Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. Deze positie in de top 10 van bedrijfsmerken, laat zien dat onze banden en het merk Michelin in heel Europa een zeer goede
reputatie hebben onder onze klanten. Dat is een duidelijke bevestiging van onze strategie en onze bestaansreden. We zullen onze focus op de behoeften van onze klanten voortzetten."

Prijsuitreiking
Behalve Anish Taneja, feliciteerden de organisatoren tijdens de officiële prijsuitreiking ook Claire Dorland-Clauzel, executive vice resident Merken en Externe Relaties en lid van het Michelin Executive Committee. Omdat het evenement dit jaar in het teken stond van Europa, stelden de partners nu voor het eerst vast wat de beste bedrijfsmerken zijn op de belangrijkste Europese markten. Daartoe ondervroeg GfK Market Research in een online onderzoek 5.000 personen in Duitsland, Engeland, Frankrijk, Italië en Spanje. Voorafgaand aan het onderzoek was een voorselectie gemaakt van 58 bedrijven die in Europa operereren. Dit was gedaan op basis van verkoopvolumes, reputatie en marktkapitalisatie. In de uiteindelijke score zijn criteria meegenomen als sympathie, identiteit en originaliteit, evenals reputatie, internationaliteit en productiviteit. Sinds 2014 worden de 'Best Brands' awards jaarlijks toegekend door Serviceplan, samen met zeven partners. Namelijk Die Zeit, GfK, Markenverband, ProSiebenSat.1 Media SE, Ströer SE en
Wirtschaftswoche. Naast de Best Brand award, werden ook een aantal speciale prijzen uitgereikt waaronder de award voor het snelst groeiende e-commerce merk, de award voor het beste product, en de award voor het beste groeimerk.

Christel Tuin

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Economie Corona
2670 nieuwe horecaondernemingen sinds eerste lockdown

Coronacrisis of niet, het aantal horecaondernemingen stijgt. Sinds de eerste lockdown, in maart 2020, zijn er 2670 horecazaken bij gekomen. Hiermee heeft de verwachte kaalslag in de horeca dus niet plaatsgevonden. Cijfers van de Kamer van Koophandel (KvK) maken inzichtelijk dat er nu ruim 74.000 ...

Corona
Verspreiding Britse coronamutatie slecht nieuws voor de horeca?

Het Outbreak Management Team (OMT) laat weten zich zorgen te maken over de verspreiding van de Britse coronamutatie in ons land. In meest recente advies worden deze zorgen gedeeld. Ook worden strengere maatregelen niet uitgesloten. Welke dat zijn, is nog niet bekend, alhoewel de avondklok al besprok ...

Economie Corona
20 procent van de Nederlandse restaurants verwacht de deuren nooit meer te openen

Uit recent onderzoek van WijnSpijs blijkt dat 20 procent van de 1200 samenwerkende restaurateurs ernstige twijfels heeft over het voortbestaan van hun levenswerk. Het evenementenbureau WijnSpijs.nl verzorgde in samenwerking met 1200 restaurants in Nederland en België de culinaire WijnSpijs Wand ...

Achtergronden Corona
KIPPENTENT deelt snert uit aan zorgmedewerkers verpleeghuis

Vandaag heeft KIPPENTENT hun huisgemaakte snert uitgedeeld aan alle zorgmedewerkers van verpleeghuis Veenstaete in Kortenhoef (Wijdemeren). Hiermee willen ze hen een hart onder de riem steken en hun grote waardering uiten voor het geweldige werk van deze mensen tijdens de coronacrisis. De KIPPENT ...

Achtergronden Gastronomie
Horecaondernemer Han Ji over de horecatrends in 2021

2020 was voor horecaondernemers een onstuimig jaar, om het zacht uit te drukken. De komst van het coronavirus zorgde ervoor dat de horeca meerdere malen de deuren moest sluiten, ondernemers inkomsten misliepen, en creativiteit en support van de (lokale) consument een must was om te overleven. Wat st ...

Drinks Corona
2020 was ook voor bierbrouwers een rampjaar

De bierverkoop is in Nederland in 2020 met 14% gedaald ten opzichte van 2019. In de horeca en evenementenbranche was de daling zelfs ruim 58%. Dit is uiteraard het gevolg van de COVID-19-maatregelen. Sinds het (opnieuw) sluiten van de horeca in oktober zien we dat de verkoop van bier daar met 89% is ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: