Meest Markante Horecaondernemer Groningen

17 juni 2014 |
Meest Markante Horecaondernemer Groningen

Het regiobestuur van Koninklijke Horeca Nederland (KHN) Regio Groningen heeft Patrick Beijk van Mr. Mofongo uitgeroepen tot
Meest Markante Horecaondernemer in de regio Groningen 2014/2015. Hij dingt in januari 2015 mee naar de landelijke titel Meest Markante Horecaondernemer van Nederland 2014/2015, die tijdens de Horecava bekend wordt gemaakt. Met deze sectorbrede prijs worden inspirerende horecaondernemers onderscheiden en stimuleert KHN innovatie.

Patrick Beijk Meest Markant
Volgens het regiobestuur verdient Patrick Beijk de titel vooral vanwege de innovatieve kracht die hij laat zien met zijn concept in Grand Cafe-Restaurant Mr. Mofongo. De destilleerderij die zichtbaar in het mooie horecabedrijf is geïntegreerd, produceert maar liefst ruim 50 likeurtjes. Allen met liefde, vakmanschap en zorg samengesteld. In een prachtige en originele ambiance worden de likeurtjes vervolgens geserveerd door Armando: een robotarm. Een combinatie van beleving en efficiency.

Naast de vele aandacht die het concept reeds heeft gehad, ontving de zaak vorig jaar de publieksprijs als Mooiste Bar van Nederland. Regiovoorzitter Jan Bas van Aalderen: ”Ook dat vonden we een belangrijk detail. Als professionals kunnen we er alles van vinden – en dat doen we ook – maar de gast is degene waarom het draait. En die vindt het dus ook een zeer aansprekende beleving”. Het bestuur reikte de prijs uit op 16 juni jl., natuurlijk in het bedrijf zelf.

Genomineerden
Naast Patrick Beijk waren er nog twee horecaondernemers kandidaat voor de Groningse titel: Jeroen van Broekhoeven van Uitgaanscentrum/discotheek Fox in Stadskanaal en Fred Dalebout met zijn bedrijven in Groningen (Martini Hotel, Restaurant Weeva, Budgett Hotel) en Haren (De Rietschans). Beiden eveneens onderscheidende collega’s in respectievelijk de discotheeksector en de hotel-restaurantsector.

Innovatief karakter
De keuze is met name op Patrick Beijk gevallen vanwege het innovatieve karakter van zijn laatste initiatief. Koninklijke Horeca Nederland regio Groningen feliciteert Patrick Beijk van harte met deze prijs en wenst Patrick Beijk veel succes bij de landelijke verkiezing in januari 2015.

Toelichting Meest Markante Horecaondernemer
Koninklijke Horeca Nederland (KHN) organiseert elke twee jaar de verkiezing van de Meest Markante Horecaondernemer. Deze prijs kennen wij toe aan innovatieve horecaondernemers die andere ondernemers inspireren. Ondernemers die weten wat er speelt, inspelen op nieuwe consumentenontwikkelingen en succesvol zijn. Op deze manier stimuleert KHN innovatie onder horecaondernemers. De Meest Markant-verkiezing begint bij regionale verkiezingen in veertien regio’s. Uit de veertien winnaars wordt begin januari, tijdens Horecava, de Meest Markante Horecaondernemer van Nederland gekozen. Voor meer informatie zie www.meestmarkant.nl.

Thijs Jacobs

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Personeel Gastronomie
Vital Awick nieuwe chef van Harry’s Maastricht

Vital Awick heeft de afgelopen jaren gewerkt in diverse gerenommeerde zaken, zoals de Leuf in Ubachsberg, Rijks in Amsterdam en momenteel tweesterrenrestaurant Tribeca in Heeze waar hij werkt als keukenchef bij Jan Sobecki. Hij gaat zich onder Executive Chef Frank van Thiel volledig focussen op het ...

Interview Longread
Mens, Bedrijf & Visie: Peter Hein van Mulligen (CBS)

In de rubriek Mens, Bedrijf & Visie portretteert de redactie van De RestaurantKrant vooraanstaande personen in en rondom de horecabranche. De coronacrisis dendert als een donderwolk door de sector. In deze rubriek zetten we de mens, de visie en het bedrijf centraal. In deze aflevering een ges ...

Drinks
Talkshow voor foodies: De Nederlandse “Sherry Show”

Geïnspireerd op de bekende dagelijkse talkshows, start de door Europa gefinancierde campagne voor beschermde oorsprongsbenaming Sherry wijnen op de Nederlandse markt met een exclusieve “Sherry Show”. Deze dynamische kick-off wordt live uitgezonden vanuit de Balie in Amsterdam op ...

Corona
Fieldlab Cafés van start

Het Fieldlab evenement voor de horeca is vandaag van start gegaan in Utrecht. Vijf cafés in de Domstad doen mee aan het proefevenement, waarbij TNO kijkt of en hoe de gasten en het personeel zich houden aan de maatregelen en afspraken. Het proefevenement duurt tot en met aanstaande zaterdag ...

Achtergronden Gastronomie
Restaurant Bloei opent dit voorjaar

Restaurant Bloei opent dit voorjaar de deuren in een 155 jaar oud rijksmonument in Nieuwersluis-Breukelen. In de charmante villa aan de rivier de Vecht voorziet het restaurant haar gasten van verrassende gerechten die worden gekenmerkt door stijlvolle eenvoud, elegantie en pure smaken. Bij Bloei ...

Achtergronden Branded Content
Wise: het platform voor het boeken van een werkplek in de horeca

Vanaf de heropening kunnen horecaondernemers laptopgebruikers in de eigen zaak reguleren en ontvangen met Wise. Via het innovatieve platform bieden horecaondernemers werkplekken aan (thuis)werkers. Zo kunnen werkgevers, werknemers, freelancers en ondernemers geschikte werkplekken vinden, boeken en b ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: