Meest Markante Horecaondernemer

5 juni 2014 |
Meest Markante Horecaondernemer

Het regiobestuur van Koninklijke Horeca Nederland (KHN) regio Zuid-Holland-Zuid heeft Edwin van der Meijde van hotel Pincoffs en hotel Stroom uitgeroepen tot Meest Markante Horecaondernemer
in de regio Zuid-Holland-Zuid 2014-2015. Hij dingt in januari 2015 mee naar de landelijke titel Meest Markante Horecaondernemer van Nederland 2014-2015, die tijdens Horecava 2015 bekend wordt gemaakt. Met deze sectorbrede prijs worden inspirerende horecaondernemers onderscheiden en stimuleert KHN innovatie.

Onderscheidend
Volgens het juryrapport is Hotel Pincoffs in Rotterdam bijzonder onderscheidend. Er is aandacht voor duurzaamheid en er wordt veel aandacht besteed aan de gastvrijheid. Met persoonlijke service in een inspirerend interieur en een uitzicht over het water naar de oude havens, is Pincoffs heerlijk Rotterdams. De Rotterdamse watertaxi heeft zelfs een halte voor de deur en voor de automobilist is er een eigen parkeerterrein voor de deur. Uniek in Rotterdam.

Groener dan groen
De sfeer in het hotel is aangenaam en er is oog voor elk detail. De gast voelt zich thuis en wordt verwend. Daarbij wordt optimaal gebruikt gemaakt van biologische en fairtrade producten. Smaakvol recyclede producten (hardware) zijn overal in het hotel terug te vinden. Groener dan groen, zonder dat het hinderlijk is. Bewust omgaan met eindige producten is een levenshouding voor Edwin en zijn partner Karin Hamerlijnck.

Jury
De jury bestond uit regionaal voorzitter Boy van Prooijen en horecaondernemers Jaap Brantenaar, Dennis Vingerling en Bianka den Breejen. Zij feliciteren namens Koninklijke Horeca Nederland regio Zuid-Holland-Zuid Edwin van der Meijde van harte met deze prijs en wenst Edwin veel succes bij de landelijke verkiezing in januari 2015.

Over de verkiezing Meest Markante Horecaondernemer
KHN organiseert elke twee jaar de verkiezing van de Meest Markante Horecaondernemer. Deze prijs kennen wij toe aan innovatieve horecaondernemers die andere ondernemers inspireren. Ondernemers die weten wat er speelt, inspelen op nieuwe consumentenontwikkelingen en succesvol zijn. Op deze manier stimuleert KHN innovatie onder horecaondernemers. De Meest Markant-verkiezing begint bij regionale verkiezingen in veertien regio’s. Uit de veertien winnaars wordt begin januari, tijdens Horecava, de Meest Markante Horecaondernemer van Nederland gekozen. Voor meer informatie zie www.meestmarkant.nl.

Thijs Jacobs

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Personeel Gastronomie
Vital Awick nieuwe chef van Harry’s Maastricht

Vital Awick heeft de afgelopen jaren gewerkt in diverse gerenommeerde zaken, zoals de Leuf in Ubachsberg, Rijks in Amsterdam en momenteel tweesterrenrestaurant Tribeca in Heeze waar hij werkt als keukenchef bij Jan Sobecki. Hij gaat zich onder Executive Chef Frank van Thiel volledig focussen op het ...

Interview Longread
Mens, Bedrijf & Visie: Peter Hein van Mulligen (CBS)

In de rubriek Mens, Bedrijf & Visie portretteert de redactie van De RestaurantKrant vooraanstaande personen in en rondom de horecabranche. De coronacrisis dendert als een donderwolk door de sector. In deze rubriek zetten we de mens, de visie en het bedrijf centraal. In deze aflevering een ges ...

Drinks
Talkshow voor foodies: De Nederlandse “Sherry Show”

Geïnspireerd op de bekende dagelijkse talkshows, start de door Europa gefinancierde campagne voor beschermde oorsprongsbenaming Sherry wijnen op de Nederlandse markt met een exclusieve “Sherry Show”. Deze dynamische kick-off wordt live uitgezonden vanuit de Balie in Amsterdam op ...

Corona
Fieldlab Cafés van start

Het Fieldlab evenement voor de horeca is vandaag van start gegaan in Utrecht. Vijf cafés in de Domstad doen mee aan het proefevenement, waarbij TNO kijkt of en hoe de gasten en het personeel zich houden aan de maatregelen en afspraken. Het proefevenement duurt tot en met aanstaande zaterdag ...

Achtergronden Gastronomie
Restaurant Bloei opent dit voorjaar

Restaurant Bloei opent dit voorjaar de deuren in een 155 jaar oud rijksmonument in Nieuwersluis-Breukelen. In de charmante villa aan de rivier de Vecht voorziet het restaurant haar gasten van verrassende gerechten die worden gekenmerkt door stijlvolle eenvoud, elegantie en pure smaken. Bij Bloei ...

Achtergronden Branded Content
Wise: het platform voor het boeken van een werkplek in de horeca

Vanaf de heropening kunnen horecaondernemers laptopgebruikers in de eigen zaak reguleren en ontvangen met Wise. Via het innovatieve platform bieden horecaondernemers werkplekken aan (thuis)werkers. Zo kunnen werkgevers, werknemers, freelancers en ondernemers geschikte werkplekken vinden, boeken en b ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: