Meest Markante Horecaondernemer

Ondernemen 5 juni 2014
Meest Markante Horecaondernemer

Het regiobestuur van Koninklijke Horeca Nederland (KHN) regio Zuid-Holland-Zuid heeft Edwin van der Meijde van hotel Pincoffs en hotel Stroom uitgeroepen tot Meest Markante Horecaondernemer
in de regio Zuid-Holland-Zuid 2014-2015. Hij dingt in januari 2015 mee naar de landelijke titel Meest Markante Horecaondernemer van Nederland 2014-2015, die tijdens Horecava 2015 bekend wordt gemaakt. Met deze sectorbrede prijs worden inspirerende horecaondernemers onderscheiden en stimuleert KHN innovatie.

Onderscheidend

Volgens het juryrapport is Hotel Pincoffs in Rotterdam bijzonder onderscheidend. Er is aandacht voor duurzaamheid en er wordt veel aandacht besteed aan gastvrijheid. Met persoonlijke service in een inspirerend interieur en een uitzicht over het water naar de oude havens, is Pincoffs heerlijk Rotterdams. De Rotterdamse watertaxi heeft zelfs een halte voor de deur en voor de automobilist is er een parkeerterrein voor de deur. Uniek in Rotterdam.

Groener dan groen

De sfeer in het hotel is aangenaam en er is oog voor elk detail. De gast voelt zich thuis en wordt verwend. Daarbij wordt gebruikt gemaakt van biologische en fairtrade producten. Smaakvol gerecyclede producten (hardware) zijn overal in het hotel terug te vinden. Groener dan groen, zonder dat het hinderlijk is. Bewust omgaan met eindige producten is een levenshouding voor Edwin en zijn partner Karin Hamerlijnck.

Jury

De jury bestond uit regionaal voorzitter Boy van Prooijen en horecaondernemers Jaap Brantenaar, Dennis Vingerling en Bianka den Breejen. Zij feliciteren namens Koninklijke Horeca Nederland regio Zuid-Holland-Zuid Edwin van der Meijde van harte met deze prijs en wenst Edwin veel succes bij de landelijke verkiezing in januari 2015.

Over de verkiezing Meest Markante Horecaondernemer

KHN organiseert elke twee jaar de verkiezing van de Meest Markante Horecaondernemer. Deze prijs kent KHN toe aan innovatieve horecaondernemers die inspireren. Ondernemers die weten wat er speelt, inspelen op nieuwe  ontwikkelingen en succesvol zijn. Op deze manier stimuleert KHN innovatie onder horecaondernemers. De Meest Markant-verkiezing begint bij regionale verkiezingen in veertien regio’s. Uit de veertien winnaars wordt begin januari, tijdens Horecava, de Meest Markante Horecaondernemer van Nederland gekozen. Voor meer informatie zie www.meestmarkant.nl.

Overig nieuws