McDonald's lanceert interactieve placemats

10 mei 2016 |
McDonald's lanceert interactieve placemats<

McDonald’s Nederland heeft sinds kort interactieve placemats waarmee gasten zelf muziek kunnen maken. De zogenoemde McTrax werkt
samen met een iPhone-app, waarmee gasten hun eigen muziek kunnen produceren en komt voort uit een samenwerking tussen McDonald’s Nederland en This Page Amsterdam.

Muzikaal project naar wens
De placemat is voorzien van bluetooth om de koppeling met de app mogelijk te maken. De McTrax heeft verschillende drukpunten, waardoor elke knop op de placemat ook een eigen functie heeft. Zo beschikt de placemat onder meer over een piano en diverse andere instrumenten en kunnen gasten hun eigen stem opnemen om hun muzikale project te voorzien van zang. Tot slot kunnen zij hun nummer voorzien van muzikale effecten om hun project helemaal naar wens te laten klinken.

Muzikale campagne
De interactieve placemat is momenteel verkrijgbaar in een beperkt aantal McDonald’s-vestigingen in Nederland. Wanneer het project aanslaat wordt de placemat ook beschikbaar in de rest van het land. De McTrax sluit aan op de nieuwe muzikale campagne van McDonald’s Nederland, waarin de fastfoodketen samenwerkt met dj Afrojack en rapper Ronnie Flex.
Christel Tuin

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Awards Amsterdam
PRESSROOM Amsterdam wint drie World Luxury Restaurant Awards

PRESSROOM Amsterdam, het restaurant van INK Hotel Amsterdam - MGallery, valt in de prijzen en wint maar liefst drie World Luxury Restaurant Awards. Het restaurant staat onder leiding van F&B Manager Ruth Engels-Siegers, vorig jaar door de vakjury van AF&BM benoemd tot 'F&B profession...

Economie Bezorgen
Thuisbezorgd laat restaurants opbieden om een hogere ranking te krijgen

Thuisbezorgd past haar verdienmodel aan en gaat restaurants een hogere plek op de ranglijst laten kopen. De horecaondernemer moet hiervoor tussen de vijftig cent tot negen euro per order neertellen. Ondernemers spreken al voorzichtig over machtsmisbruik. Het 'opbieden' is nog in de testfase,...

Columns Blog
Column Sico de Moel: cadeaukaart

Meneer wilde afrekenen met een stapeltje van 6 cadeaukaarten. Bij mij kun je betalen met een cadeaukaart, maar niet met zes. Gasten met een cadeaukaart zijn soms wat angstig, ze melden het atijd al bij hun reservering, bij aankomst vragen ze nog een keer of ze echt wel met hun cadeaukaart kunnen ...

trends Bier
Nationaal bieronderzoek: foodpairing steeds populairder

De Nederlandse consument staat open voor het groeiende aantal nieuwe biersoorten dat verkrijgbaar is in de horeca en supermarkt. Maar als men dan kiest, zijn een bekende smaak en een al eerder gedronken merk doorslaggevend. De bierdrinker zoekt vanuit die zekerheid naar nieuwe ervaringen. Ook foodpa...

Opening
Opening Franklin: Zeeuwse charme in Middelburg [foto's]

In een monumentaal pand uit 1752 in de oude binnenstad van Middelburg heeft Brasserie Franklin recentelijk haar deuren geopend. De brasserie is onderdeel van Boutique Hotel Franklin die samen met de eerste cocktailbar van Zeeland, Sir Franklin, op 10 augustus 2019 wordt geopend. In dit nieuwe bou...

Internationaal Michelin
Le Jules Verne toegetreden tot Relais & Châteaux

Het wereldberoemde restaurant op de tweede verdieping van de Eiffeltoren ‘Le Jules Verne’ is per 1 juli toegetreden tot Relais & Châteaux, de wereldwijde vereniging van exclusieve hotels en restaurants. Het restaurant wordt geleid door de Franse topchef Fre?de?ric Anton, die ee...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: