McDonald's gaat ook in Rotterdam en Utrecht bezorgen

12 september 2017 | Roy Spijker

De pilot van McDonald’s met McDelivery in Amsterdam is een succes. Sinds 4 juli zijn acht restaurants in Amsterdam van start gegaan met de bezorging via UberEATS van versbereide McDonald’s producten, waar en wanneer gasten daarvan willen genieten.

De meest opvallende resultaten; meer dan 83% van alle bestellingen worden positief beoordeeld door middel van een ‘duim omhoog’ van de gasten; de koeriers van UberEATS krijgen een pluim van de gasten; en de gemiddelde bezorgtijd vanaf het moment van bestelling ligt maar net iets boven de 20 minuten. Vanaf 19 september aanstaande breidt McDonald’s McDelivery dan ook uit naar Rotterdam (zes restaurants) en Utrecht (twee restaurants). 

Tijdens de pilot van McDelivery via UberEATS in Amsterdam zijn er veel ervaringen opgedaan met het bestellen, bereiden en bezorgen. In de praktijk bleek het inpassen van de bezorgbestellingen naast de gewone bestellingen in het restaurant probleemloos te verlopen. Manu Steijaert, Algemeen Directeur McDonald’s Nederland: “Ik ben blij te ervaren dat McDelivery echt een antwoord is op de wens van onze gasten om overal op elk gewenst moment van onze producten te kunnen genieten. De combinatie van de slimme techniek van UberEATS en de slimme keukenopstelling van McDonald’s is een succesvolle innovatie, zo laten de commerciële resultaten en operationele ervaring van de pilot zien. We zien het aantal bestellingen van week tot week toenemen. Van alle McDonald’s restaurants die wereldwijd McDelivery bieden, scoort Nederland hoog op gasten die binnen vier weken nogmaals bestellen. Gasten zijn dus tevreden met de McDelivery-ervaring. En dat is precies het resultaat dat wij willen zien”.

McDelivery: snel en vers bereid
Na drie maanden staat de tevredenheid over alle onderdelen van de bestelling, bereiding, snelheid, compleetheid en netheid van bezorging op 83%. Door de positieve reacties van gasten is het bestelgebied rondom de restaurants uitgebreid van 1200 naar 1500 meter. Steijaert: “Dat lijkt weinig, maar betekent bijna een verdubbeling van het woonoppervlak en daarmee ook een flinke toename van het aantal mensen dat kan bestellen. Ik ben vooral tevreden met de snelheid waarmee we de bestelling bereiden en bezorgen. Van de ruim 20 minuten tussen bestelling en levering aan de deur, is de bereiding in het restaurant minder dan vier minuten. De koerier staat bovendien binnen de tien minuten al voor de deur nadat de bestelling gereed is. Het ontvangen en accepteren van de bestelling door de koerier en het rijden naar het restaurant beslaat de overige minuten. Pas als de koerier in het restaurant is, worden de frietjes bereidt en wordt de McFlurry of Milk Shake gemaakt. Zo behouden we de kwaliteit zo optimaal mogelijk voor onze gasten.”

Is er dan niets mis met McDelivery? Steijaert: “We zijn zeker tevreden, maar daarmee zijn we er nog niet. Wij willen het percentage ‘duimpjes omhoog’ naar ruim boven de 90% van alle bestellingen zien te krijgen. Dat gaat dan ook om de compleetheid van bestellingen: dus met het rietje, de servetten of bijvoorbeeld de extra bestelde fritessaus. En we blijven luisteren naar de wensen van onze gasten, zoals bijvoorbeeld bestellen op andere tijden of combinaties van menu’s. Dit zijn allemaal zaken waar wij naar kijken hoe dat zo goed mogelijk in te richten.”

Ook UberEATS kijkt met tevredenheid naar de pilot in Amsterdam. Marco Knitel, General Manager van UberEATS Nederland: “de pilot heeft laten zien dat gasten de samenwerking tussen McDonald’s en UberEATS waarderen met name vanwege de kwaliteit en snelheid van de bestellingen. Wij zijn er dan ook klaar voor om 19 september van start te gaan met McDelivery in Utrecht en Rotterdam.”

Vanaf dinsdag 19 september 11.00 uur, beginnen de acht restaurants in Rotterdam en Utrecht officieel met McDelivery. In Utrecht zullen de McDonald’s restaurants Oude Gracht en Lange Vie McDelivery aanbieden. In Rotterdam doen de McDonald’s Coolsingel 44, Rotterdam Coolsingel 207, Rotterdam Oude Binnenweg, Rotterdam Zwart Janstraat, Rotterdam Hoogstraat en Rotterdam Korte Lijnbaan mee. 

Hoe werkt het?
Het bestellen is heel simpel. De gebruiker downloadt de UberEATS app voor Android of iOS, selecteert het restaurant naar keuze, bestelt zijn favoriete McDonald’s producten en betaalt in de app met zijn of haar creditcard of PayPal account. Zodra de koerier op enkele minuten afstand van het restaurant is, ontvangt het restaurant een seintje om de bestelling te bereiden. De koerier meldt zich in het restaurant, haalt de bestelling op bij het restaurant en bezorgt de McDelivery bestelling dan binnen gemiddeld tien minuten op de door de gebruiker ingevoerde locatie.
 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Wet- en regelgeving
Alle rookruimtes gesloten in 2022

Het is de bedoeling dat de laatste rookruimtes in Nederland in 2022 sluiten. In (semi)overheids- en openbare gebouwen sluiten de rookruimtes al in 2021. Dat betekent dat er dan geen rookruimtes meer te vinden zijn in de zorg, het onderwijs, bij overheidsgebouwen en in de cultuur- en sportsector. In ...

Bezorgen Achtergronden
Deliveroo help de Sint een handje

Diverse gezinnen werden aangenaam verrast toen de Sint met zijn paard bij hen voor de deur stond. De Sint reed een ronde in het Rotterdamse Kralingen om een heerlijke maaltijd bij verschillende adressen langs te brengen met hulp van de Deliveroo-bezorgers. Handig als je te paard bent en je handen vr...

Columns Interview Longread
Horeca-etiquette: restaurantgasten willen privacy

De horeca is zoveel meer dan wat er uit de keuken komt. De aankleding van je zaak en bovenal de kwaliteit van de service zijn bepalend voor het gevoel dat jouw gast aan het bezoek aan je zaak overhoudt. Natuurlijk moet de setting goed zijn, mensen voelen zich ongemakkelijk als er minder dan vijft...

Economie
FNV Horeca bereikt cao-akkoord horeca met 3% loonsverhoging

FNV Horeca en CNV Vakmensen hebben met werkgeversorganisatie Koninklijke Horeca Nederland een onderhandelingsakkoord bereikt voor een nieuwe cao horeca. Het belangrijkste resultaat is een loonsverhoging van in totaal 3%. Edwin Vlek, bestuurder FNV Horeca, over het behaalde onderhandelingsakkoord:...

Internationaal Michelin
De Michelin Gids, TripAdvisor en TheFork lanceren een internationale strategische partnership 

De Michelin Gids heeft zijn krachten gebundeld met TripAdvisor en TheFork. Zij verbreden hiermee het aanbod voor gasten om een ideale dinerervaring te vinden, evenals een verbeterde toegang tot een bredere keuze aan hoogwaardige restaurants over de hele wereld. Michelin en TripAdvisor, met docht...

Awards Events Culinair
Gault&Millau 2020: Soenil Bahadoer beste chef, nog 16 winnaars

Soenil Bahadoer van De Lindehof in Nuenen is door Gault&Millau uitgeroepen tot Chef van het Jaar. Dit gebeurde tijdens de presentatie van de culiniare gids vanmiddag in Amsterdam. "Wat chef Soenil Bahadoer zo bijzonder maakt, is niet in een paar woorden te vatten, maar des te beter te ervar...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: