Makro maakt serie over gastronomisch talent:  ‘De weg naar Bocuse d’Or’

28 mei 2018 | Thijs Jacobs

De voorbereidingen van het vooraanstaande Bocuse d’Or, dé revolutionaire gastronomische kookwedstrijd, zijn in volle gang. Ook Nederland is bij deze belangrijke professionele kookwedstrijd. Samen met Makro bereiden Lars Drost (25) en zijn commis Mike Klaassen (19) (beide werkzaam bij Ciel Bleu Restaurant) zich voor op de Europese finale die plaatsvindt in Turijn op 11 en 12 juni 2018. Aan deze prestigieuze Europese finale doen in totaal 20 teams mee.

Bocuse d’Or

Bocuse d’Or kan worden gezien als equivalent van de Olympische Spelen in de gastronomie. In de Europese finale moeten Lars en Mike binnen 5 uur en 35 minuten een geweldig gerecht samenstellen voor een kritische jury bestaande uit de grootste en beste koks ter wereld. METRO Cash & Carry, het moederbedrijf van Makro, is hoofsponsor van deze finale.

Team NL met Jan Smink als coach

Lars en Mike vormen het team dat Nederland mag vertegenwoordigen in de Europese finale van Bocuse d’Or. Oud-deelnemer Jan Smink zal ze voor en tijdens de wedstrijd coachen en begeleiden. De deelname van Lars en Mike aan de Europese finale is echt een unieke prestatie te noemen: zij behoren tot de jongste deelnemers van de wedstrijd. Maar voordat het zover is, zullen ze nog veel moeten trainen. Als partner van het Nederlandse Bocuse d’Or team vindt Makro het belangrijk om Mike en Lars hierbij zo goed mogelijk te helpen en ondersteunen. Zo kunnen ze gebruik maken van het uitgebreide Makro assortiment om hun gerecht tot in de puntjes te bereiden.

Serie ‘De weg naar Bocuse d’Or’ biedt uniek kijkje in de keuken

Makro geeft horecaprofessionals en foodliefhebbers met de mini-serie ‘De weg naar Bocuse d’Or’ de unieke kans om te zien hoe Lars en Mike zich voorbereiden. De groothandel maakt 4 korte afleveringen over hun belevingen en inzet onderweg naar de grote Europese finale. In de eerste aflevering geven Lars en Mike een kijkje in hun werk bij Ciel Bleu Restaurant, vertellen ze over hun passies en drijfveren en welke uitdagingen ze daarin zijn tegengekomen. De aflevering staat vanaf vanavond (maandag 28 mei) online op www.makro.nl/bocuse-dor. Bekijk daar nu alvast de teaser.

Check hieronder de video die De RestaurantKrant vorig jaar maakte:

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Personeel Gastronomie
Martijn Struijk nieuwe maître sommelier restaurant Tribeca

Restaurant Tribeca, Heeze heeft Martijn Struijk aangetrokken als maître sommelier. Hij is per direct aangesloten om het team versterken. Claudia en Jan Sobecki: "We zijn superblij met de komst van Martijn. Hij zal ons zaalteam een nieuwe boost geven om zo op nog hoger niveau te kunnen pre ...

Achtergronden
Paskal Jakobsen doet eetcafé van de hand

De streetfoodbistro 'Hard en Ziel' van Bløf-zanger Paskal Jakobsen en zijn vrouw Door, die werd geopend in oktober 2018, gaat sluiten. Jakobsen en zijn vrouw runden Hard en Ziel met topchef Edwin Vinke van sterrenrestaurant De Kromme Watergang. Het Middelburgse eetcafé kende ze ...

Achtergronden Corona
Ingewijden: kabinet positiever over heropening terrassen

Het kabinet lijkt positiever gestemd over de mogelijkheid om op 28 april de terrassen te kunnen openen en de avondklok af te schaffen. Volgens ingewijden zijn de cijfers van de afgelopen dagen positiever dan verwacht. Het kabinet heeft besloten de cijfers daarom nog nauwgezet in de gaten te houden d ...

Personeel Gastronomie
Vital Awick nieuwe chef in Maastrichts culinair pareltje

Vital Awick heeft de afgelopen jaren gewerkt in diverse gerenommeerde zaken, zoals de Leuf in Ubachsberg, Rijks in Amsterdam en momenteel tweesterrenrestaurant Tribeca in Heeze waar hij werkt als keukenchef bij Jan Sobecki. Hij gaat zich onder Executive Chef Frank van Thiel volledig focussen op het ...

Interview Longread
Mens, Bedrijf & Visie: Peter Hein van Mulligen (CBS)

In de rubriek Mens, Bedrijf & Visie portretteert de redactie van De RestaurantKrant vooraanstaande personen in en rondom de horecabranche. De coronacrisis dendert als een donderwolk door de sector. In deze rubriek zetten we de mens, de visie en het bedrijf centraal. In deze aflevering een ges ...

Drinks
Talkshow voor foodies: De Nederlandse Sherry Show

Geïnspireerd op de bekende dagelijkse talkshows, start de door Europa gefinancierde campagne voor beschermde oorsprongsbenaming Sherry wijnen op de Nederlandse markt met een exclusieve “Sherry Show”. Deze dynamische kick-off wordt live uitgezonden vanuit de Balie in Amsterdam op ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: