Makro maakt serie over gastronomisch talent:  ‘De weg naar Bocuse d’Or’

28 mei 2018 | Thijs Jacobs

De voorbereidingen van het vooraanstaande Bocuse d’Or, dé revolutionaire gastronomische kookwedstrijd, zijn in volle gang. Ook Nederland is bij deze belangrijke professionele kookwedstrijd. Samen met Makro bereiden Lars Drost (25) en zijn commis Mike Klaassen (19) (beide werkzaam bij Ciel Bleu Restaurant) zich voor op de Europese finale die plaatsvindt in Turijn op 11 en 12 juni 2018. Aan deze prestigieuze Europese finale doen in totaal 20 teams mee.

Bocuse d’Or

Bocuse d’Or kan worden gezien als equivalent van de Olympische Spelen in de gastronomie. In de Europese finale moeten Lars en Mike binnen 5 uur en 35 minuten een geweldig gerecht samenstellen voor een kritische jury bestaande uit de grootste en beste koks ter wereld. METRO Cash & Carry, het moederbedrijf van Makro, is hoofsponsor van deze finale.

Team NL met Jan Smink als coach

Lars en Mike vormen het team dat Nederland mag vertegenwoordigen in de Europese finale van Bocuse d’Or. Oud-deelnemer Jan Smink zal ze voor en tijdens de wedstrijd coachen en begeleiden. De deelname van Lars en Mike aan de Europese finale is echt een unieke prestatie te noemen: zij behoren tot de jongste deelnemers van de wedstrijd. Maar voordat het zover is, zullen ze nog veel moeten trainen. Als partner van het Nederlandse Bocuse d’Or team vindt Makro het belangrijk om Mike en Lars hierbij zo goed mogelijk te helpen en ondersteunen. Zo kunnen ze gebruik maken van het uitgebreide Makro assortiment om hun gerecht tot in de puntjes te bereiden.

Serie ‘De weg naar Bocuse d’Or’ biedt uniek kijkje in de keuken

Makro geeft horecaprofessionals en foodliefhebbers met de mini-serie ‘De weg naar Bocuse d’Or’ de unieke kans om te zien hoe Lars en Mike zich voorbereiden. De groothandel maakt 4 korte afleveringen over hun belevingen en inzet onderweg naar de grote Europese finale. In de eerste aflevering geven Lars en Mike een kijkje in hun werk bij Ciel Bleu Restaurant, vertellen ze over hun passies en drijfveren en welke uitdagingen ze daarin zijn tegengekomen. De aflevering staat vanaf vanavond (maandag 28 mei) online op www.makro.nl/bocuse-dor. Bekijk daar nu alvast de teaser.

Check hieronder de video die De RestaurantKrant vorig jaar maakte:

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Opening Rotterdam
Rotterdam krijgt er een PizzaBar di Vicini bij

Op 6 maart 2020 opent PizzaBar di Vicini haar deuren in het Rotterdamse Kralingen en is - naast Osteria Vicini en Fratelli - de jongste van de drie. PizzaBar di Vicini wordt een plek voor een spontane ontmoeting aan de bar, rijk gevulde tafels of een lekker afhaalmaal. Met ovenverse pizza’s en...

Opening Rotterdam
Tres: intimate dining in Rotterdam

Na een carrière in Zeeland, Melbourne en Kopenhagen zijn Emy Koster en Michael van der Kroft terug in de havenstad waar zij horen. In het monumentale Entrepotgebouw op de Kop van Zuid vindt het onafscheidelijke duo een thuis – in een voormalige jazzkelder - voor het kersverse Tres. Een ...

Bezorgen Achtergronden
Open brief TheFork naar aanleiding van ophef uitzending Rambam

Naar aanleiding van de Rambam-uitzending van januari wil TheFork reageren op beschuldigingen die tijdens de uitzending werden geuit. Hierbij delen we deze brief van TheFork, waarin ook de werkwijze van KHN richting de media wordt bekritiseerd. Om een gedetailleerd en volledig beeld te kunnen sch...

Food Advertorial
Food Waste Challenge: Best Practice

Nederlandse restaurants en hotels kunnen gezamenlijk jaarlijks 61 miljoen kilo voedselverspilling vermijden en daarmee 582 miljoen euro besparen. Dit is maandag 13 januari bekend gemaakt tijdens de slotdag van de Food Waste Challenge op de Horecava. De Food Waste Challenge is een door Rabobank georg...

Culinair Recepten
Wat zit er in de originele bolognesesaus?

De bolognesesaus is de allerbekendste Italiaanse pastasaus. In tegenstelling tot veel andere pastasauzen is deze behoorlijk rijk gevuld, doorgaans is het een saus op basis van gehakt, (gepelde) tomaten, wortel, selderie, knoflook en ui. Hieraan worden vaak nog meer ingrediënten aan toegevoegd, ...

Opening Internationaal
Deus Ex Machina brengt uniek retail- en restaurantconcept naar Nederland

Deus Ex Machina is meer dan alleen een merk. Het brengt een lifestyle voor alle riders, bikers, creatieven, foodfanaten en artistiekelingen tot leven. Met hun recent geopende ‘tempel’ genaamd The Wat of Why aan de Amsterdamse Herengracht start ook in de lage landen de jacht naar plezier....

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: