Makro maakt serie over gastronomisch talent:  ‘De weg naar Bocuse d’Or’

28 mei 2018 | Thijs Jacobs

De voorbereidingen van het vooraanstaande Bocuse d’Or, dé revolutionaire gastronomische kookwedstrijd, zijn in volle gang. Ook Nederland is bij deze belangrijke professionele kookwedstrijd. Samen met Makro bereiden Lars Drost (25) en zijn commis Mike Klaassen (19) (beide werkzaam bij Ciel Bleu Restaurant) zich voor op de Europese finale die plaatsvindt in Turijn op 11 en 12 juni 2018. Aan deze prestigieuze Europese finale doen in totaal 20 teams mee.

Bocuse d’Or

Bocuse d’Or kan worden gezien als equivalent van de Olympische Spelen in de gastronomie. In de Europese finale moeten Lars en Mike binnen 5 uur en 35 minuten een geweldig gerecht samenstellen voor een kritische jury bestaande uit de grootste en beste koks ter wereld. METRO Cash & Carry, het moederbedrijf van Makro, is hoofsponsor van deze finale.

Team NL met Jan Smink als coach

Lars en Mike vormen het team dat Nederland mag vertegenwoordigen in de Europese finale van Bocuse d’Or. Oud-deelnemer Jan Smink zal ze voor en tijdens de wedstrijd coachen en begeleiden. De deelname van Lars en Mike aan de Europese finale is echt een unieke prestatie te noemen: zij behoren tot de jongste deelnemers van de wedstrijd. Maar voordat het zover is, zullen ze nog veel moeten trainen. Als partner van het Nederlandse Bocuse d’Or team vindt Makro het belangrijk om Mike en Lars hierbij zo goed mogelijk te helpen en ondersteunen. Zo kunnen ze gebruik maken van het uitgebreide Makro assortiment om hun gerecht tot in de puntjes te bereiden.

Serie ‘De weg naar Bocuse d’Or’ biedt uniek kijkje in de keuken

Makro geeft horecaprofessionals en foodliefhebbers met de mini-serie ‘De weg naar Bocuse d’Or’ de unieke kans om te zien hoe Lars en Mike zich voorbereiden. De groothandel maakt 4 korte afleveringen over hun belevingen en inzet onderweg naar de grote Europese finale. In de eerste aflevering geven Lars en Mike een kijkje in hun werk bij Ciel Bleu Restaurant, vertellen ze over hun passies en drijfveren en welke uitdagingen ze daarin zijn tegengekomen. De aflevering staat vanaf vanavond (maandag 28 mei) online op www.makro.nl/bocuse-dor. Bekijk daar nu alvast de teaser.

Check hieronder de video die De RestaurantKrant vorig jaar maakte:

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Euro-Toques Young Chef Award 2018

De wedstrijd wordt georganiseerd door Euro-Toques Nederland en mede mogelijk gemaakt door Gastvrij Rotterdam. De Young Chef of the Year wordt voor de 24ste keer georganiseerd. Vijf koks meten zich in deze strijd met elkaar op het gebied van productkennis, techniek en creativiteit. De Young...

Internationaal Interview Patisserie
Interview Pierre Hermé: de keizer van de macaron

Patissier Pierre Hermé heeft macaronwinkels over de hele wereld. Van Japan tot Amerika en van Thailand tot Marokko. En dat is dan nog maar een fractie van alle landen waar Hermé gevestigd is. Afgelopen jaar opende hij een dessertbar en winkel in samenwerking met het beautymerk L’...

Creëer een ijzersterke Social Media strategie

Je bedrijf gratis promoten en verkopen op Facebook is aan banden gelegd. Pitchen, promoten, reacties uitlokken, win acties en zelfs vragen om een like, het is allemaal uit den boze. Facebook wil enkel waardevolle verhalen van je zien. Wil je je horecabedrijf actief promoten dan kan dat alleen nog vi...

Opening Culinair
Foodhallen Rotterdam geopend op Kop van Zuid

Vanaf vandaag valt er weer flink wat te nassen in Rotterdam. Vier jaar na de introductie van de Foodhallen Amsterdam opent een tweedeindoor foodmarket in 010. Geen gevalletje copy-paste, maar een ras-Rotterdammer van een foodhal. Foodhallen Rotterdam betrekt samen met het naastgelegen designhotel Ro...

Uber Eats breidt uit

Waar Foodora sopt in Nederland, pakt Uber Eats juist door. Het bedrijf breidt voor het einde van dit jaar uit naar Groningen en Haarlem en vergroot het bezorggebied in de regio Den Haag door Scheveningen en Voorburg aan de app toe te voegen. Daarnaast kunnen bestaande en nieuwe gebruikers van de app...

Opening
Sidney Schutte en David Baxter openen Café Cliché

Vandaag opent Café Cliché, de gloednieuwe buurtbrasserie van Amsterdam-Oost. Hier kookt chef David Baxter vijf dagen per week voor de buurt en voor wie in de buurt is. Het initiatief en het menu zijn van Sidney Schutte, die net als Baxter carrière maakte in sterrenrestaurants. ...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: