Makro maakt serie over gastronomisch talent:  ‘De weg naar Bocuse d’Or’

28 mei 2018 | Thijs Jacobs

De voorbereidingen van het vooraanstaande Bocuse d’Or, dé revolutionaire gastronomische kookwedstrijd, zijn in volle gang. Ook Nederland is bij deze belangrijke professionele kookwedstrijd. Samen met Makro bereiden Lars Drost (25) en zijn commis Mike Klaassen (19) (beide werkzaam bij Ciel Bleu Restaurant) zich voor op de Europese finale die plaatsvindt in Turijn op 11 en 12 juni 2018. Aan deze prestigieuze Europese finale doen in totaal 20 teams mee.

Bocuse d’Or

Bocuse d’Or kan worden gezien als equivalent van de Olympische Spelen in de gastronomie. In de Europese finale moeten Lars en Mike binnen 5 uur en 35 minuten een geweldig gerecht samenstellen voor een kritische jury bestaande uit de grootste en beste koks ter wereld. METRO Cash & Carry, het moederbedrijf van Makro, is hoofsponsor van deze finale.

Team NL met Jan Smink als coach

Lars en Mike vormen het team dat Nederland mag vertegenwoordigen in de Europese finale van Bocuse d’Or. Oud-deelnemer Jan Smink zal ze voor en tijdens de wedstrijd coachen en begeleiden. De deelname van Lars en Mike aan de Europese finale is echt een unieke prestatie te noemen: zij behoren tot de jongste deelnemers van de wedstrijd. Maar voordat het zover is, zullen ze nog veel moeten trainen. Als partner van het Nederlandse Bocuse d’Or team vindt Makro het belangrijk om Mike en Lars hierbij zo goed mogelijk te helpen en ondersteunen. Zo kunnen ze gebruik maken van het uitgebreide Makro assortiment om hun gerecht tot in de puntjes te bereiden.

Serie ‘De weg naar Bocuse d’Or’ biedt uniek kijkje in de keuken

Makro geeft horecaprofessionals en foodliefhebbers met de mini-serie ‘De weg naar Bocuse d’Or’ de unieke kans om te zien hoe Lars en Mike zich voorbereiden. De groothandel maakt 4 korte afleveringen over hun belevingen en inzet onderweg naar de grote Europese finale. In de eerste aflevering geven Lars en Mike een kijkje in hun werk bij Ciel Bleu Restaurant, vertellen ze over hun passies en drijfveren en welke uitdagingen ze daarin zijn tegengekomen. De aflevering staat vanaf vanavond (maandag 28 mei) online op www.makro.nl/bocuse-dor. Bekijk daar nu alvast de teaser.

Check hieronder de video die De RestaurantKrant vorig jaar maakte:

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

81 winnende bieren na zesde Dutch Beer Challenge

Op woensdag 11 maart 2020 vond in Rotterdam de zesde editie van de ‘Dutch Beer Challenge’ plaats. 91 Nederlandse brouwerijen hebben gezamenlijk 400 bieren ingestuurd om deel te nemen aan deze Nederlandse bierwedstrijd. Vanwege de corona-crisis vond de prijsuitreiking dit jaar plaats via ...

Coronacrisis
30ml Nachtegaalstraat speelt in op het Paasfeest thuis

Op 1e en 2e Paasdag bezorgt 30ml Nachtegaalstraat een rijkelijk gevulde ontbijtbox bomvol verse producten aan huis. In een tijd waarin iedereen het Paasfeest ‘gedwongen’ thuis viert en het bezoeken van de supermarkt een uitdaging is, is dit de oplossing voor een luxe Paasontbijt zonder z...

KHN Coronacrisis
KHN: reparatie NOW en demping Wab-effecten dringend noodzakelijk

Koninklijke Horeca Nederland (KHN) signaleert dat de NOW-regeling op belangrijke onderdelen tekortschiet. Afgelopen maandag opende het UVW het NOW-loket. Door de afbakening van het omzetverlies en de fixatie van de vergoeding loonsom sv op uitsluitend januari 2020, worden schrijnende effecten zichtb...

Coronacrisis
Fernando Jonker, Dagboek in crisistijd: Hoofd omhoog

We zijn twee weken verder. Twee weken geleden begonnen we met het voorbereiden van afhaalmaaltijden. Op mijn telefoon verschijnt een bericht van de moeder van mijn kinderen. ‘Hoop dat het met je gaat’… Het grijpt mij aan en door mijn hoofd flits alles door mij heen. Tja.. Hoe g...

Help de Horeca: eerste miljoen is binnen

Sinds de start van Help de Horeca twee weken geleden zijn inmiddels ruim 20.000 waardebonnen ter waarde van maar liefst 1 miljoen euro aangeschaft door horecaliefhebbers in heel Nederland. Met dit bijzondere initiatief ondersteunt Koninklijke Horeca Nederland samen met horecapartners de Nederlandse ...

Columns Coronacrisis
Column Sico de Moel: Contact

Het klinkt misschien stom, maar ik had het echt even gemist: het contact met mijn gasten. Het deed me dan ook goed om een aantal vaste gasten weer even te kunnen zien. Vorige week zijn we begonnen met menu's voor thuis. We bezorgen in heel A...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: