Lovende reacties voor Gastvrij R'dam

27 september 2013 |
Lovende reacties voor Gastvrij R'dam<

De reacties op de eerste editie van Gastvrij Rotterdam van zowel exposanten als bezoekers, waren lovend. Vooral de uitstraling, sfeer en kwaliteit van het publiek werden door exposanten genoemd als sterke
punten van het nieuwe evenement. In totaal brachten 7.135 horecaprofessionals uit heel Nederland een bezoek aan de beurs.

Bezoekers uit heel Nederland
Exhibition Manager Robert Melaard blikt tevreden terug op de eerste editie. “We zijn bijna twee jaar lang bezig geweest met de voorbereidingen. We hebben altijd voor ogen gehad dat het een kwalitatief hoogstaand en dynamisch evenement moest worden; een nieuw gastronomisch platform van formaat. Daar zijn we denk ik goed in geslaagd. Mede dankzij de waardevolle bijdrages van de Founding Partners en brancheorganisaties die met originele kookdemonstraties en presentaties goed inhoud hebben gegeven aan het gastronomische en informatieve programma van de beurs. Wat ons betreft is het fundament gelegd voor een inspirerende horecavakbeurs in Zuidwest-Nederland, waarbij het opviel dat we nu al bezoekers uit heel Nederland hebben getrokken."

Erik van Loo en Mario Riddder
Veel exposanten zagen in Gastvrij Rotterdam een platform om inspirerende masterclasses of kookdemonstraties door bekende chefs te geven. Zo zorgde Unilever Food Solutions voor de nodige dynamiek op de beursvloer met Masterclasses door sterrenchef Erik van Loo en theesommelier Kiona Malinka. Nice to Meat trok veel bekijks met een kookdemonstratie door sterrenchef Mario Riddder. Naast deze presentaties door topchefs stonden er nog ruim 120 andere gastronomische activiteiten op het programma tijdens de beurs.

Kwaliteit van bezoekers
De goede kwaliteit van het publiek wordt onderschreven door de profielen van de bezoekers: 81 procent van alle bezoekers is als eind- of medebeslisser betrokken bij investeringsbeslissingen. Bijna de helft van de bezoekers die naar Gastvrij Rotterdam kwamen, is werkzaam als eigenaar, bedrijfsleider of kok van een restaurant. Ook professionals werkzaam in de (party)catering, (zorg)instellingen en recreatie waren met ruim 16 procent goed vertegenwoordigd. De hotelsector was goed voor een kleine 10 procent. Overige bezoekers waren afkomstig uit de fastfood service sector, uit het onderwijs of bezochten de beurs als toeleverancier. Een op de zeven bezoekers kwam speciaal voor een workshop, masterclass, kookdemonstratie, proeverij, debat of wedstrijd naar de beurs.

"Lees hier het verslag van de eerste beursdag van Gastvrij Rotterdam op 23 september.":http://www.hospitality-management.nl/nieuws/aftrap-gastvrij-rotterdam-18565/

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Awards Amsterdam
PRESSROOM Amsterdam wint drie World Luxury Restaurant Awards

PRESSROOM Amsterdam, het restaurant van INK Hotel Amsterdam - MGallery, valt in de prijzen en wint maar liefst drie World Luxury Restaurant Awards. Het restaurant staat onder leiding van F&B Manager Ruth Engels-Siegers, vorig jaar door de vakjury van AF&BM benoemd tot 'F&B profession...

Economie Bezorgen
Thuisbezorgd laat restaurants opbieden om een hogere ranking te krijgen

Thuisbezorgd past haar verdienmodel aan en gaat restaurants een hogere plek op de ranglijst laten kopen. De horecaondernemer moet hiervoor tussen de vijftig cent tot negen euro per order neertellen. Ondernemers spreken al voorzichtig over machtsmisbruik. Het 'opbieden' is nog in de testfase,...

Columns Blog
Column Sico de Moel: cadeaukaart

Meneer wilde afrekenen met een stapeltje van 6 cadeaukaarten. Bij mij kun je betalen met een cadeaukaart, maar niet met zes. Gasten met een cadeaukaart zijn soms wat angstig, ze melden het atijd al bij hun reservering, bij aankomst vragen ze nog een keer of ze echt wel met hun cadeaukaart kunnen ...

trends Bier
Nationaal bieronderzoek: foodpairing steeds populairder

De Nederlandse consument staat open voor het groeiende aantal nieuwe biersoorten dat verkrijgbaar is in de horeca en supermarkt. Maar als men dan kiest, zijn een bekende smaak en een al eerder gedronken merk doorslaggevend. De bierdrinker zoekt vanuit die zekerheid naar nieuwe ervaringen. Ook foodpa...

Opening
Opening Franklin: Zeeuwse charme in Middelburg [foto's]

In een monumentaal pand uit 1752 in de oude binnenstad van Middelburg heeft Brasserie Franklin recentelijk haar deuren geopend. De brasserie is onderdeel van Boutique Hotel Franklin die samen met de eerste cocktailbar van Zeeland, Sir Franklin, op 10 augustus 2019 wordt geopend. In dit nieuwe bou...

Internationaal Michelin
Le Jules Verne toegetreden tot Relais & Châteaux

Het wereldberoemde restaurant op de tweede verdieping van de Eiffeltoren ‘Le Jules Verne’ is per 1 juli toegetreden tot Relais & Châteaux, de wereldwijde vereniging van exclusieve hotels en restaurants. Het restaurant wordt geleid door de Franse topchef Fre?de?ric Anton, die ee...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: