Let op... Bij het kopen van stoelen

14 december 2009 |
Let op... Bij het kopen van stoelen<

Negen aandachtspunten bij de aanschaf van horecastoelen. De stoel moet hoog zitgenot bieden aan de gast. Maar het gaat niet om de gast alleen. Ook onderhoud en gewicht tellen zeker mee. En wat te denken van design, liefst tijdloos, en de wens dat er viltjes of kunststofglijders onder moeten passen. Het uitkiezen van de juiste stoel is zo eenvoudig.

1. Hoog zitgenot en geschikt voor lange en kleine mensen
De stoel moet hoog zitgenot bieden, zodat lange en korte mensen er uren op kunnen zitten zonder lichamelijk ongemak. Let hierbij ook op de grootte van het zitvlak.

2. Hoge kwaliteit/duurzaam zodat de stoel lang meegaat
De stoel moet uitgebreid getest zijn en de producent moet de kwaliteit waarborgen en garanderen dat men bij normaal gebruik de stoel zeer lange tijd kan gebruiken.

3. Makkelijk in onderhoud (schoonhouden en bijwerken)
De stoel moet goed schoon te maken zijn en bestand tegen intensief gebruik. Ook moet de stoel onderhoudsvriendelijk zijn, zowel wat betreft het schoonhouden als het bijwerken van eventuele beschadigingen.

4. Passen bij en onder iedere tafel
De stoel moet wat betreft uitstraling en hoogte onder iedere tafel passen. Let hierbij ook op de hoogte van eventuele armleggers.

5. Licht in gewicht
Een lichte en tegelijkertijd stabiele stoel is essentieel voor de gebruiker, maar ook voor het personeel. De stoel moet makkelijk te verplaatsen zijn en eventueel stapelbaar.


Bijzondere gebruik van de Thonet 214 aan de wand van Casino Bar Eslava in Pamplona, Spanje

6. Er moeten kunststof- of viltglijders onder passen
Goede glijders onder stoelen zorgen voor gebruiksgemak en het behoud van de vloer.

7. Tijdloos ontwerp passend in elk interieur
Model 214 van Thonet is hier een voorbeeld van. Deze stoel wordt al 150 jaar gebruikt in kroegen en restaurants en past zich aan elk soort interieur aan. Na zoveel jaar nog steeds actueel.

8. Koop stoelen van een merk dat goede service biedt
Mocht er een probleem zijn met een stoel dan moet dit snel, prettig en vakkundig worden opgelost.

9. Stoel moet in vele beitskleuren, stoffen en materialen leverbaar zijn
Door een stoel te kiezen die in vele uitvoeringen leverbaar is, kan men de stoel perfect op het interieur laten aansluiten.


Lunchroom, Natalja Elings

:mailto:?SUBJECT=Lees%20dit%20bericht%20op%20Lunchroom.nl&BODY=De%20afzender%20van%20deze%20e-mail%20wil%20u%20graag%20attenderen%20op%20het%20volgende%20nieuwsitem%20op%20Lunchroom.nl%0A%0Ahttp://www.lunchroom.nl/nieuws/let-op-bij-het-kopen-van-stoelen/

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Overheid schept duidelijkheid over regels horeca per 1 juni

Hugo de Jonge heeft namens het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport een brief verzonden naar de voorzitters van de verschillende veiligheidsregio's. In de brief worden aanwijzingen voor de coronamaatregelen gegeven. Ook voor de horeca. Hieruit blijkt bijvoorbeeld ook dat de exploitan...

Achtergronden
Ter overname aangeboden: Restaurant de Waard Heesch

Restaurant De Waard te Heesch is al meer dan 22 jaar een bekende in de regio. Voor de familie is de tijd aangebroken om het pand en de exploitatie aan te bieden. Hans Rombouts: “Het is voor de horeca een bovengemiddelde periode voor een onderneming op één plek." Bedrijfsg...

Personeel Coronacrisis
5.000 horecamedewerkers roepen hulp FNV Horeca in sinds sluiting horeca

Sinds de lockdown van de horeca van 16 maart jl. hebben 5.000 horecamedewerkers zich bij FNV Horeca gemeld met vragen en verzoeken om hulp. De meeste vragen gingen over welke rechten en plichten zij hebben sinds hun werklocatie gesloten is. Daarnaast ziet de vakbond een stijgende vraag naar informat...

Economie Opening
Arsenaal Restaurants Groep lanceert Grill&Lounge

Op 1 juni staat vanaf 12.00 uur in de Brasserie van Arsenaal Restaurants de grill aan. Met een Restaurant, Brasserie, Arsenaal Events en Catering biedt de groep nu een nieuw concept aan: De Brasserie | GRILL&LOUNGE. De Brasserie voor lunch en borrel wordt uitgebreid met een trendy daily gril...

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: ben jij al 'coronaproof' ingericht?

Na een verplichte sluiting van 10 weken mag de horeca aanstaande maandag dan eindelijk weer open. Terrasstoelen worden uit het plastic gehaald, tapsystemen worden schoongemaakt en alle reserveringen worden keurig in tabellen opgenomen. De horeca is klaar voor een herstart. Hoewel de mogelijkheden...

Coronacrisis
Realtime countdown tot opening horeca 1 juni, 12 uur

Het aftellen is begonnen! In onderstaande countdown timer zie je exact hoe lang het nog duurt totdat je de deuren van je horecazaak en terras weer mag openen. Heel veel succes! ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: