Let op... Bij het kopen van stoelen

14 december 2009 |
Let op... Bij het kopen van stoelen<

Negen aandachtspunten bij de aanschaf van horecastoelen. De stoel moet hoog zitgenot bieden aan de gast. Maar het gaat niet om de gast alleen. Ook onderhoud en gewicht tellen zeker mee. En wat te denken van design, liefst tijdloos, en de wens dat er viltjes of kunststofglijders onder moeten passen. Het uitkiezen van de juiste stoel is zo eenvoudig.

1. Hoog zitgenot en geschikt voor lange en kleine mensen
De stoel moet hoog zitgenot bieden, zodat lange en korte mensen er uren op kunnen zitten zonder lichamelijk ongemak. Let hierbij ook op de grootte van het zitvlak.

2. Hoge kwaliteit/duurzaam zodat de stoel lang meegaat
De stoel moet uitgebreid getest zijn en de producent moet de kwaliteit waarborgen en garanderen dat men bij normaal gebruik de stoel zeer lange tijd kan gebruiken.

3. Makkelijk in onderhoud (schoonhouden en bijwerken)
De stoel moet goed schoon te maken zijn en bestand tegen intensief gebruik. Ook moet de stoel onderhoudsvriendelijk zijn, zowel wat betreft het schoonhouden als het bijwerken van eventuele beschadigingen.

4. Passen bij en onder iedere tafel
De stoel moet wat betreft uitstraling en hoogte onder iedere tafel passen. Let hierbij ook op de hoogte van eventuele armleggers.

5. Licht in gewicht
Een lichte en tegelijkertijd stabiele stoel is essentieel voor de gebruiker, maar ook voor het personeel. De stoel moet makkelijk te verplaatsen zijn en eventueel stapelbaar.


Bijzondere gebruik van de Thonet 214 aan de wand van Casino Bar Eslava in Pamplona, Spanje

6. Er moeten kunststof- of viltglijders onder passen
Goede glijders onder stoelen zorgen voor gebruiksgemak en het behoud van de vloer.

7. Tijdloos ontwerp passend in elk interieur
Model 214 van Thonet is hier een voorbeeld van. Deze stoel wordt al 150 jaar gebruikt in kroegen en restaurants en past zich aan elk soort interieur aan. Na zoveel jaar nog steeds actueel.

8. Koop stoelen van een merk dat goede service biedt
Mocht er een probleem zijn met een stoel dan moet dit snel, prettig en vakkundig worden opgelost.

9. Stoel moet in vele beitskleuren, stoffen en materialen leverbaar zijn
Door een stoel te kiezen die in vele uitvoeringen leverbaar is, kan men de stoel perfect op het interieur laten aansluiten.


Lunchroom, Natalja Elings

:mailto:?SUBJECT=Lees%20dit%20bericht%20op%20Lunchroom.nl&BODY=De%20afzender%20van%20deze%20e-mail%20wil%20u%20graag%20attenderen%20op%20het%20volgende%20nieuwsitem%20op%20Lunchroom.nl%0A%0Ahttp://www.lunchroom.nl/nieuws/let-op-bij-het-kopen-van-stoelen/

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Culinair Wijn
Sterrenrestaurant Da Vinci lanceert eigen wijn van Limburgse wijndomeinen

Sterrenrestaurant Da Vinci in Maasbracht heeft een bijzondere Limburgse wijn gelanceerd. De witte wijn is gemaakt van Chardonnay van Wijngaard Kruisboom en van Souvignier Gris van Wijndomein St. Martinus. De ‘Cuvée Da Pé’ is gevinifieerd door Stan Beurskens van St. Martinus...

Economie Achtergronden
Inkomsten restaurants en cafés in juli nog ruim 10% lager dan vorig jaar

Restauranthouders kregen in juli gemiddeld 11% minder inkomsten bijgeschreven dan in dezelfde maand een jaar eerder. Bij café-eigenaren was dit 13%. Dit blijkt uit onderzoek van Knab. De online bank analyseerde geanonimiseerde transactiedata van 167.000 zakelijke klanten. Ondanks de vers...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Contactgegevens van horecagasten moeten na 14 dagen verwijderd worden

De contactgegevens van gasten, waar horecabedrijven sinds maandag verplicht om moeten vragen, moeten na veertien dagen vernietigd worden. Dat stelt brancheverenging Koninklijke Horeca Nederland (KHN). Dit lazen we in een artikel op NU.nl. Het telefoonnummer en e-mailadres van alle gasten moet op...

Amsterdam Opening
Joris Bijdendijk en Renaissance Koepelkerk openen tijdelijk restaurant

De Amsterdamse chef Joris Bijdendijk gaat ‘on tour’ met het keukenteam van RIJKS® en serveert een 5-gangen menu in de historische kerk. Tijdens de eerste editie van Koepelkerk X RIJKS®, op 15 augustus, wordt de kerk van het Renaissance Amsterdam Hotel getransformeerd tot restaura...

Achtergronden Coronacrisis
Herman den Blijker en Annemarie van Gaal zoeken restaurants die het zwaar hebben

De horeca heeft nog nooit in zo zwaar weer verkeerd als nu. Maandenlang dicht. Geen gast in de zaak. Sommige restaurants hebben in de crisistijd wel een afhaal- of brengservice gehad, maar daarmee konden ze nauwelijks hun hoofd boven water houden. Nu zijn ze eindelijk weer open, maar alles is anders...

Wet- en regelgeving
Lachgasverbod: mag je het straks nog wel kopen voor in je keuken?

Het gebruik van lachgaspatronen als drugs in plaats van gastronomisch of technisch hulpmiddel is de laatste jaren flink toegenomen. Zoveel zelfs dat (door staatssecretaris Blokhuis en minister Grapperhaus) een voorstel is gedaan om lachgas in het hele land te gaan verbieden. Met het landelijk verbod...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: