Let op... Bij het kopen van stoelen

14 december 2009 |
Let op... Bij het kopen van stoelen

Negen aandachtspunten bij de aanschaf van horecastoelen. De stoel moet hoog zitgenot bieden aan de gast. Maar het gaat niet om de gast alleen. Ook onderhoud en gewicht tellen zeker mee. En wat te denken van design, liefst tijdloos, en de wens dat er viltjes of kunststofglijders onder moeten passen. Het uitkiezen van de juiste stoel is zo eenvoudig.

1. Hoog zitgenot en geschikt voor lange en kleine mensen
De stoel moet hoog zitgenot bieden, zodat lange en korte mensen er uren op kunnen zitten zonder lichamelijk ongemak. Let hierbij ook op de grootte van het zitvlak.

2. Hoge kwaliteit/duurzaam zodat de stoel lang meegaat
De stoel moet uitgebreid getest zijn en de producent moet de kwaliteit waarborgen en garanderen dat men bij normaal gebruik de stoel zeer lange tijd kan gebruiken.

3. Makkelijk in onderhoud (schoonhouden en bijwerken)
De stoel moet goed schoon te maken zijn en bestand tegen intensief gebruik. Ook moet de stoel onderhoudsvriendelijk zijn, zowel wat betreft het schoonhouden als het bijwerken van eventuele beschadigingen.

4. Passen bij en onder iedere tafel
De stoel moet wat betreft uitstraling en hoogte onder iedere tafel passen. Let hierbij ook op de hoogte van eventuele armleggers.

5. Licht in gewicht
Een lichte en tegelijkertijd stabiele stoel is essentieel voor de gebruiker, maar ook voor het personeel. De stoel moet makkelijk te verplaatsen zijn en eventueel stapelbaar.


Bijzondere gebruik van de Thonet 214 aan de wand van Casino Bar Eslava in Pamplona, Spanje

6. Er moeten kunststof- of viltglijders onder passen
Goede glijders onder stoelen zorgen voor gebruiksgemak en het behoud van de vloer.

7. Tijdloos ontwerp passend in elk interieur
Model 214 van Thonet is hier een voorbeeld van. Deze stoel wordt al 150 jaar gebruikt in kroegen en restaurants en past zich aan elk soort interieur aan. Na zoveel jaar nog steeds actueel.

8. Koop stoelen van een merk dat goede service biedt
Mocht er een probleem zijn met een stoel dan moet dit snel, prettig en vakkundig worden opgelost.

9. Stoel moet in vele beitskleuren, stoffen en materialen leverbaar zijn
Door een stoel te kiezen die in vele uitvoeringen leverbaar is, kan men de stoel perfect op het interieur laten aansluiten.


Lunchroom, Natalja Elings

:mailto:?SUBJECT=Lees%20dit%20bericht%20op%20Lunchroom.nl&BODY=De%20afzender%20van%20deze%20e-mail%20wil%20u%20graag%20attenderen%20op%20het%20volgende%20nieuwsitem%20op%20Lunchroom.nl%0A%0Ahttp://www.lunchroom.nl/nieuws/let-op-bij-het-kopen-van-stoelen/

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Economie KHN
Fors deel van de horeca staat op omvallen

Volgens de berichtgeving van de afgelopen dagen – waaronder het laatste OMT advies – en gesprekken die Koninklijke Horeca Nederland (KHN) voert met de overheid en MKB-Nederland lijkt de kans dat er op korte termijn versoepelingen voor (delen van) de horeca komen voor medio januari uiterm ...

Opening Fastservice
Horeca in Amsterdam The Style Outlets morgen geopend

HMSHost International en NEINVER openen met trots de eerste eet- en drinkgelegenheden in Amsterdam The Style Outlets, de nieuwste winkelbestemming van Nederland. Vanaf morgen kunnen bezoekers tijdens het winkelen genieten van Starbucks, Burger Federation en Pommes Frites. Hierdoor wordt de aanwezigh ...

Culinair Coronacrisis
Helft Nederlanders sinds maart niet meer uit eten geweest

De helft van de Nederlanders (49%) heeft geen bezoek meer gebracht aan een restaurant sinds de uitbraak van COVID-19. Dit in tegenstelling tot 2019, toen slechts 1 procent nooit uit eten ging. Het restaurantgedrag van de Nederlander is door de pandemie flink veranderd. Dit blijkt uit het onderzoek & ...

KHN Coronacrisis
Gelderse horecaondernemers kunnen voucher met waarde tot 5000 euro aanvragen

De provincie Gelderland stelt 1 miljoen euro beschikbaar aan ondernemers in de horeca-, toerisme- en vrije tijdsector die door de coronacrisis in zwaar weer zijn gekomen. Dit ‘steuntje in de rug’ kunnen ondernemers in deze hard getroffen sectoren inzetten voor adviesdiensten en ondersteu ...

Wet- en regelgeving
Viswinkel of horeca?! Het slotstuk!

Een jaar geleden schreven wij over de handhavingszaak die door de gemeente Amsterdam was gestart tegen The Seafood Shop, een luxe viswinkel in het hart van Amsterdam, waar ook diverse vissnacks en maaltijden worden verkocht. In dit artikel staan wij nogmaals stil bij het verloop van deze zaak en kij ...

Digitaal Ondernemen
December: Alles over digitaal ondernemen

De horeca is dicht. Dat betekent niet dat er niets gebeurt. Afhalen, bezorgen, pakketten samenstellen, online kookcursussen en bierproeverijn organiseren: De horeca staat verre van stil. Het digitale landschap geeft de horeca op dit moment de tools in handen om omzet te genereren. Nu fysiek conta ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: