Let op... Bij het kopen van stoelen

14 december 2009 |
Let op... Bij het kopen van stoelen<

Negen aandachtspunten bij de aanschaf van horecastoelen. De stoel moet hoog zitgenot bieden aan de gast. Maar het gaat niet om de gast alleen. Ook onderhoud en gewicht tellen zeker mee. En wat te denken van design, liefst tijdloos, en de wens dat er viltjes of kunststofglijders onder moeten passen. Het uitkiezen van de juiste stoel is zo eenvoudig.

1. Hoog zitgenot en geschikt voor lange en kleine mensen
De stoel moet hoog zitgenot bieden, zodat lange en korte mensen er uren op kunnen zitten zonder lichamelijk ongemak. Let hierbij ook op de grootte van het zitvlak.

2. Hoge kwaliteit/duurzaam zodat de stoel lang meegaat
De stoel moet uitgebreid getest zijn en de producent moet de kwaliteit waarborgen en garanderen dat men bij normaal gebruik de stoel zeer lange tijd kan gebruiken.

3. Makkelijk in onderhoud (schoonhouden en bijwerken)
De stoel moet goed schoon te maken zijn en bestand tegen intensief gebruik. Ook moet de stoel onderhoudsvriendelijk zijn, zowel wat betreft het schoonhouden als het bijwerken van eventuele beschadigingen.

4. Passen bij en onder iedere tafel
De stoel moet wat betreft uitstraling en hoogte onder iedere tafel passen. Let hierbij ook op de hoogte van eventuele armleggers.

5. Licht in gewicht
Een lichte en tegelijkertijd stabiele stoel is essentieel voor de gebruiker, maar ook voor het personeel. De stoel moet makkelijk te verplaatsen zijn en eventueel stapelbaar.


Bijzondere gebruik van de Thonet 214 aan de wand van Casino Bar Eslava in Pamplona, Spanje

6. Er moeten kunststof- of viltglijders onder passen
Goede glijders onder stoelen zorgen voor gebruiksgemak en het behoud van de vloer.

7. Tijdloos ontwerp passend in elk interieur
Model 214 van Thonet is hier een voorbeeld van. Deze stoel wordt al 150 jaar gebruikt in kroegen en restaurants en past zich aan elk soort interieur aan. Na zoveel jaar nog steeds actueel.

8. Koop stoelen van een merk dat goede service biedt
Mocht er een probleem zijn met een stoel dan moet dit snel, prettig en vakkundig worden opgelost.

9. Stoel moet in vele beitskleuren, stoffen en materialen leverbaar zijn
Door een stoel te kiezen die in vele uitvoeringen leverbaar is, kan men de stoel perfect op het interieur laten aansluiten.


Lunchroom, Natalja Elings

:mailto:?SUBJECT=Lees%20dit%20bericht%20op%20Lunchroom.nl&BODY=De%20afzender%20van%20deze%20e-mail%20wil%20u%20graag%20attenderen%20op%20het%20volgende%20nieuwsitem%20op%20Lunchroom.nl%0A%0Ahttp://www.lunchroom.nl/nieuws/let-op-bij-het-kopen-van-stoelen/

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Columns
Fooi: geen verplichting, wel een blijk van waardering

In Nederland is fooi geen verplichting. In ons land heeft het horecapersoneel immers ‘gewoon’ een salaris, maar de fooi is daarop natuurlijk wel een welkome aanvulling. Voor de horecagast is het vaak moeilijk te bepalen wat een gangbare fooi is. In de basis is een fooi van vijf tot tien ...

Snacks Fastservice
Fritesvakantie: gratis frites voor de kleintjes

Van zaterdag 19 oktober tot met zondag 27 oktober 2019 organiseren de twee vestigingen van Par Hasard in Amsterdam de Fritesvakantie. Tijdens de herfstvakantie trakteert Par Hasard op gratis frites voor de kinderen bij de lunch van de volwassenen. Uiteraard zijn er tevens menu’s voor de kleint...

Achtergronden Internationaal
Wereldvoedseldag 16 oktober: de wereld bevindt zich in een voedingscrisis

Minstens één op de drie kinderen onder de vijf jaar heeft volgens een nieuw gepubliceerd rapport van Unicef te weinig of te veel gewicht. De wereld lijdt aan een voedingscrisis. Meer dan 800 miljoen mensen in de wereld hebben honger, maar bijna evenveel mensen zijn zwaarlijvig. Tegelij...

Tech
Het rendement van e-mailmarketing wordt zwaar onderschat

Mocht je in het huidige tijdperk als marketeer in de horeca werken, dan moet je van veel markten thuis zijn. Natuurlijk moet je bijhouden wat andere partijen doen. Dit nog naast kennis van sociale media tot aan search engine marketing. Het vak van marketeer wordt steeds lastiger en de concurrentie i...

Koffie & thee Internationaal
Wist je dat we vandaag in koffiestaking zijn?

Tik de gast die een koffie bestelt vandaag maar op de vingers, want de Eerlijke Koffiestaling is een feit. Op het werk en in de horeca drinken we dagelijks veel kopjes koffie. Weinig mensen zijn zich echter bewust van de problematiek die schuilgaat achter de koffie. Om bewustwording ten aanzien van ...

Columns
Column Sico de Moel: Misser

"Doe maar 2 Heineken 0.0 en voor mijn vrouw champagne." Zal ik er eerst maar één brengen, en straks de tweede? "Nee hoor, ik heb dorst." Mijn gasten zaten gisteravond heerlijk buiten aan een klein tafeltje onder mijn luifel. Echt een plekje om samen te genieten v...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: