La Place wint Rank a Brand award

31 januari 2013
La Place wint Rank a Brand award

Volgens Rank a Brand is La Place de meest duurzame restaurantketen van Nederland. Daarom won de keten de Rank a Brand award 2013. Het label houdt in dat La Place qua duurzaamheid aan de weg timmert.

*Duurzaam beleid*
La Place onderscheidt zich van de andere restaurantketens door het gebruik van biologisch zuivel, vlees en eieren. Ook biedt het restaurant als enige standaard kraanwater aan en heeft het een beleid voor de verkoop van duurzame frisdranken. La Place heeft een vegetarisch assortiment en presenteert voor een groot deel groente en fruit dat afkomstig is van duurzame landbouw.

*Verbeteren van beleid*
Voor deze punten beoordeelde Rank a Brand de keten met een b-label. Dit betekent dat La Place goed op weg is qua duurzaamheid en daarom de Rank a Brand award 2013 wint. De merken Subway, McDonald's, Burger King en Van der Valk ontvingen elk een d-label. Rank a Brand duidt hiermee aan dat zij nog veel werk moeten verrichten om La Place op te volgen. KFC, AC Restaurants, Pizza Hut, Domino’s Pizza en New York Pizza kregen het e-label, het laagste label in de categorisering. Er werden geen a-label en c-label uitgereikt.

*Consument kiest duurzaam*
Rank a Brand specialiseert zich in merkenvergelijkingen. De website geeft de consument de mogelijkheid om te kiezen voor bedrijven die oog hebben voor milieu, klimaat en arbeidsomstandigheden. Om aan te duiden welk merk duurzaam is of niet wordt het beloond met een label. Scoort een merk het a-label, dan wordt de consument geadviseerd het zeker te kopen. Scoort het merk een e-label, dan kan de consument beter de hand op de knip houden.

~Marijn Brok~

Overig nieuws