Kwaliteit en service belangrijkste bij beoordeling cateringbedrijven

28 mei 2018 | Thijs Jacobs

Het organiseren van een groot evenement, zoals een bruiloft of een familiefeest, kan erg stressvol zijn. Een belangrijk punt blijft het eten. Alles zelf koken is ontzettend tijdrovend en kan daardoor veel stress veroorzaken. Dit is één van de redenen waarom veel mensen ervoor kiezen om een cateringbedrijf in te schakelen. Maar wat vinden gebruikers over het algemeen van cateraars? Hoe worden deze beoordeeld, en aan welke punten hechten gebruikers bijzonder veel waarde? Telefoonboek.nl zocht het uit.

Beoordelingen op Telefoonboek.nl

Om te ontdekken wat klanten vinden van hun ervaringen met cateringservices, is gebruik gemaakt van beoordelingen op Telefoonboek.nl. Hier kunnen gebruikers naast het zoeken naar contactinformatie van bedrijven ook beoordelingen over bedrijven achter laten. Een cijfer van 0 tot 10 wordt toebedeeld op basis van de algemene indruk, de service en de prijs- kwaliteitverhouding. Daarnaast kan de beoordeling met een geschreven review worden toegelicht. In totaal zijn er 771 unieke reviews achtergelaten voor cateringbedrijven. Het gemiddelde cijfer hiervan is met een 7,7 een mooie voldoende.

Kwaliteit belangrijk voor positieve beoordeling

In totaal waren 579 van de 771 beoordelingen, dat wil zeggen 75%, positief. Het gemiddelde oordeel van de positieve beoordelingen is met een 9,5 erg hoog. Vooral cateraars die een goede kwaliteit leveren, kunnen rekenen op een hoog oordeel. Dit bleek in 35% van de beoordelingen het geval te zijn. Eén gebruiker meldt: “Het is dat ik vegetariër ben, anders zou ik mijn vingers erbij opeten.” Naast een goede smaak, blijkt ook een goede service een doorslaggevende reden te zijn voor een positieve beoordeling (33%). Behulpzaamheid en goede verzorging blijken daarbij bijzonder belangrijk. De gebruikers vinden het fijn als de cateraar zo veel mogelijk werk  uit handen neemt. Als laatste reden voor een positief oordeel wordt vaak een goede prijs-kwaliteitsverhouding genoemd.

Top drie meest voorkomende complimenten voor cateringbedrijven

Kwaliteit
Service
Prijs

Slechte service leidt tot negatieve beoordeling

De resterende 25% van de beoordelingen tonen een negatief oordeel. Het gemiddelde cijfer van deze beoordelingen is een 2,4. Vooral cateraars met een slechte service kunnen rekenen op een negatief oordeel (35%). In veel van deze reviews wordt beschreven dat de bezorging heeft plaatsgevonden en het eten daardoor koud was geleverd. Cateraars met onvriendelijk personeel kunnen ook steevast rekenen op een negatief oordeel. In andere reviews wordt uitgelegd dat de cateraar slecht telefonisch te bereiken is. Een andere doorslaggevende reden voor een negatieve beoordeling blijkt de prijs te zijn (28%). Ze vinden de (hoge) prijs niet gerechtvaardigd en denken de geleverde maaltijden zelf beter of voor minder geld te kunnen maken.

Top drie meest voorkomende verbeterpunten voor cateringbedrijven

Service
Prijs
Kwaliteit

Kwaliteit en service belangrijk bij beoordeling catering

Uit zowel de positieve als de negatieve reviews blijkt dat kwaliteit en service erg belangrijke aspecten zijn bij de beoordeling van cateringbedrijven.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Awards Culinair
Osteria Francescana is het beste restaurant ter wereld

De lijst van de 50 beste restaurants ter wereld, The World’s 50 Best, heeft restaurant Osteria Francescana van chef-kok Massimo Bottura uit het Italiaanse Modena wederom verkozen tot beste restaurant van de wereld. Die eer viel het restaurant in 2016 ook al ten beurt. Op de tweede plaats vi...

Bier Rotterdam
Hudson Bar & Kitchen lanceert als eerste Moritz Beercan Chicken

Op vrijdag 22 juni introduceert Hudson Bar & Kitchen als eerste het oudste Spaanse biermerk Moritz Bier in combinatie met de Moritz Beercan Chicken. Swinkels Family Brewers – die verantwoordelijk is voor de lancering van Moritz in Nederland - verkoos restaurant Hudson als de eerste partner...

Culinair Rotterdam
Gert Blom draagt sterrenrestaurant Amarone Rotterdam over aan Jan van Dobben

Gert Blom draagt sterrenrestaurant Amarone in Rotterdam per 1 juli 2018 over aan chef Jan van Dobben. Van Dobben was sinds juli 2017 al mede-eigenaar en werkt sinds 2012 bij Amarone. De 29-jarige Van Dobben is nu 100% eigenaar van het Rotterdamse restaurant, waarin zijn echtgenote en oenoloog Yoshik...

Personalia Michelin
Michael Ellis verlaat Michelin

Michael Ellis, de directeur van de culinaire Michelin restaurant- en hotelgidsen stapt op. Hij gaat een nieuwe uitdaging aan bij Jumeirah Group, waar hij leiding gaat geven aan de culinaire afdelingen. Diner De 'chief executive' van Jumeirah, José Silva, wil het restaurant...

Awards Culinair
Team sterrenrestaurant Merlet wint kookwedstrijd Slag op de Schelde 2018

De vierde editie van kookwedstrijd Slag op de Schelde is gewonnen door het team van sterrenrestaurant Merlet in Schoorl. De persprijs van deze unieke jaarlijkse kookwedstrijd voor (sous)chefs op het water van de Oosterschelde ging naar restaurant de Ertepeller in Papendrecht. Tijdens de wedstrijd, d...

Culinair Fastservice
Fusie De Pizzabakkers en Da Portare Via

De Pizzabakkers (nu 12 vestigingen) en Da Portare Via (nu 9 vestigingen) maken bekend in de loop van dit jaar te fuseren. De bedrijven zijn ervan overtuigd samen sterker te staan. De kernwaarden van beide bedrijven komen nagenoeg overeen, ze staan voor een ambachtelijke houtovenpizza van hoge kwa...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: