Kwaliteit en service belangrijkste bij beoordeling cateringbedrijven

28 mei 2018 | Thijs Jacobs

Het organiseren van een groot evenement, zoals een bruiloft of een familiefeest, kan erg stressvol zijn. Een belangrijk punt blijft het eten. Alles zelf koken is ontzettend tijdrovend en kan daardoor veel stress veroorzaken. Dit is één van de redenen waarom veel mensen ervoor kiezen om een cateringbedrijf in te schakelen. Maar wat vinden gebruikers over het algemeen van cateraars? Hoe worden deze beoordeeld, en aan welke punten hechten gebruikers bijzonder veel waarde? Telefoonboek.nl zocht het uit.

Beoordelingen op Telefoonboek.nl

Om te ontdekken wat klanten vinden van hun ervaringen met cateringservices, is gebruik gemaakt van beoordelingen op Telefoonboek.nl. Hier kunnen gebruikers naast het zoeken naar contactinformatie van bedrijven ook beoordelingen over bedrijven achter laten. Een cijfer van 0 tot 10 wordt toebedeeld op basis van de algemene indruk, de service en de prijs- kwaliteitverhouding. Daarnaast kan de beoordeling met een geschreven review worden toegelicht. In totaal zijn er 771 unieke reviews achtergelaten voor cateringbedrijven. Het gemiddelde cijfer hiervan is met een 7,7 een mooie voldoende.

Kwaliteit belangrijk voor positieve beoordeling

In totaal waren 579 van de 771 beoordelingen, dat wil zeggen 75%, positief. Het gemiddelde oordeel van de positieve beoordelingen is met een 9,5 erg hoog. Vooral cateraars die een goede kwaliteit leveren, kunnen rekenen op een hoog oordeel. Dit bleek in 35% van de beoordelingen het geval te zijn. Eén gebruiker meldt: “Het is dat ik vegetariër ben, anders zou ik mijn vingers erbij opeten.” Naast een goede smaak, blijkt ook een goede service een doorslaggevende reden te zijn voor een positieve beoordeling (33%). Behulpzaamheid en goede verzorging blijken daarbij bijzonder belangrijk. De gebruikers vinden het fijn als de cateraar zo veel mogelijk werk  uit handen neemt. Als laatste reden voor een positief oordeel wordt vaak een goede prijs-kwaliteitsverhouding genoemd.

Top drie meest voorkomende complimenten voor cateringbedrijven

Kwaliteit
Service
Prijs

Slechte service leidt tot negatieve beoordeling

De resterende 25% van de beoordelingen tonen een negatief oordeel. Het gemiddelde cijfer van deze beoordelingen is een 2,4. Vooral cateraars met een slechte service kunnen rekenen op een negatief oordeel (35%). In veel van deze reviews wordt beschreven dat de bezorging heeft plaatsgevonden en het eten daardoor koud was geleverd. Cateraars met onvriendelijk personeel kunnen ook steevast rekenen op een negatief oordeel. In andere reviews wordt uitgelegd dat de cateraar slecht telefonisch te bereiken is. Een andere doorslaggevende reden voor een negatieve beoordeling blijkt de prijs te zijn (28%). Ze vinden de (hoge) prijs niet gerechtvaardigd en denken de geleverde maaltijden zelf beter of voor minder geld te kunnen maken.

Top drie meest voorkomende verbeterpunten voor cateringbedrijven

Service
Prijs
Kwaliteit

Kwaliteit en service belangrijk bij beoordeling catering

Uit zowel de positieve als de negatieve reviews blijkt dat kwaliteit en service erg belangrijke aspecten zijn bij de beoordeling van cateringbedrijven.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Personeel Gastronomie
Vital Awick nieuwe chef van Harry’s Maastricht

Vital Awick heeft de afgelopen jaren gewerkt in diverse gerenommeerde zaken, zoals de Leuf in Ubachsberg, Rijks in Amsterdam en momenteel tweesterrenrestaurant Tribeca in Heeze waar hij werkt als keukenchef bij Jan Sobecki. Hij gaat zich onder Executive Chef Frank van Thiel volledig focussen op het ...

Interview Longread
Mens, Bedrijf & Visie: Peter Hein van Mulligen (CBS)

In de rubriek Mens, Bedrijf & Visie portretteert de redactie van De RestaurantKrant vooraanstaande personen in en rondom de horecabranche. De coronacrisis dendert als een donderwolk door de sector. In deze rubriek zetten we de mens, de visie en het bedrijf centraal. In deze aflevering een ges ...

Drinks
Talkshow voor foodies: De Nederlandse “Sherry Show”

Geïnspireerd op de bekende dagelijkse talkshows, start de door Europa gefinancierde campagne voor beschermde oorsprongsbenaming Sherry wijnen op de Nederlandse markt met een exclusieve “Sherry Show”. Deze dynamische kick-off wordt live uitgezonden vanuit de Balie in Amsterdam op ...

Corona
Fieldlab Cafés van start

Het Fieldlab evenement voor de horeca is vandaag van start gegaan in Utrecht. Vijf cafés in de Domstad doen mee aan het proefevenement, waarbij TNO kijkt of en hoe de gasten en het personeel zich houden aan de maatregelen en afspraken. Het proefevenement duurt tot en met aanstaande zaterdag ...

Achtergronden Gastronomie
Restaurant Bloei opent dit voorjaar

Restaurant Bloei opent dit voorjaar de deuren in een 155 jaar oud rijksmonument in Nieuwersluis-Breukelen. In de charmante villa aan de rivier de Vecht voorziet het restaurant haar gasten van verrassende gerechten die worden gekenmerkt door stijlvolle eenvoud, elegantie en pure smaken. Bij Bloei ...

Achtergronden Branded Content
Wise: het platform voor het boeken van een werkplek in de horeca

Vanaf de heropening kunnen horecaondernemers laptopgebruikers in de eigen zaak reguleren en ontvangen met Wise. Via het innovatieve platform bieden horecaondernemers werkplekken aan (thuis)werkers. Zo kunnen werkgevers, werknemers, freelancers en ondernemers geschikte werkplekken vinden, boeken en b ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: