Kwaliteit en service belangrijkste bij beoordeling cateringbedrijven

28 mei 2018 | Thijs Jacobs

Het organiseren van een groot evenement, zoals een bruiloft of een familiefeest, kan erg stressvol zijn. Een belangrijk punt blijft het eten. Alles zelf koken is ontzettend tijdrovend en kan daardoor veel stress veroorzaken. Dit is één van de redenen waarom veel mensen ervoor kiezen om een cateringbedrijf in te schakelen. Maar wat vinden gebruikers over het algemeen van cateraars? Hoe worden deze beoordeeld, en aan welke punten hechten gebruikers bijzonder veel waarde? Telefoonboek.nl zocht het uit.

Beoordelingen op Telefoonboek.nl

Om te ontdekken wat klanten vinden van hun ervaringen met cateringservices, is gebruik gemaakt van beoordelingen op Telefoonboek.nl. Hier kunnen gebruikers naast het zoeken naar contactinformatie van bedrijven ook beoordelingen over bedrijven achter laten. Een cijfer van 0 tot 10 wordt toebedeeld op basis van de algemene indruk, de service en de prijs- kwaliteitverhouding. Daarnaast kan de beoordeling met een geschreven review worden toegelicht. In totaal zijn er 771 unieke reviews achtergelaten voor cateringbedrijven. Het gemiddelde cijfer hiervan is met een 7,7 een mooie voldoende.

Kwaliteit belangrijk voor positieve beoordeling

In totaal waren 579 van de 771 beoordelingen, dat wil zeggen 75%, positief. Het gemiddelde oordeel van de positieve beoordelingen is met een 9,5 erg hoog. Vooral cateraars die een goede kwaliteit leveren, kunnen rekenen op een hoog oordeel. Dit bleek in 35% van de beoordelingen het geval te zijn. Eén gebruiker meldt: “Het is dat ik vegetariër ben, anders zou ik mijn vingers erbij opeten.” Naast een goede smaak, blijkt ook een goede service een doorslaggevende reden te zijn voor een positieve beoordeling (33%). Behulpzaamheid en goede verzorging blijken daarbij bijzonder belangrijk. De gebruikers vinden het fijn als de cateraar zo veel mogelijk werk  uit handen neemt. Als laatste reden voor een positief oordeel wordt vaak een goede prijs-kwaliteitsverhouding genoemd.

Top drie meest voorkomende complimenten voor cateringbedrijven

Kwaliteit
Service
Prijs

Slechte service leidt tot negatieve beoordeling

De resterende 25% van de beoordelingen tonen een negatief oordeel. Het gemiddelde cijfer van deze beoordelingen is een 2,4. Vooral cateraars met een slechte service kunnen rekenen op een negatief oordeel (35%). In veel van deze reviews wordt beschreven dat de bezorging heeft plaatsgevonden en het eten daardoor koud was geleverd. Cateraars met onvriendelijk personeel kunnen ook steevast rekenen op een negatief oordeel. In andere reviews wordt uitgelegd dat de cateraar slecht telefonisch te bereiken is. Een andere doorslaggevende reden voor een negatieve beoordeling blijkt de prijs te zijn (28%). Ze vinden de (hoge) prijs niet gerechtvaardigd en denken de geleverde maaltijden zelf beter of voor minder geld te kunnen maken.

Top drie meest voorkomende verbeterpunten voor cateringbedrijven

Service
Prijs
Kwaliteit

Kwaliteit en service belangrijk bij beoordeling catering

Uit zowel de positieve als de negatieve reviews blijkt dat kwaliteit en service erg belangrijke aspecten zijn bij de beoordeling van cateringbedrijven.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Bier Duurzaamheid
Heineken wil 15 procent minder water verbruiken

Heineken ambieert om zijn watergebruik in waterarme regio's zoals spanje en Ethiopië met 15 procent omlaag te brengen, voor minder waterschaarse regio's streven zij naar tien procent. Niet alleen dat maar ze willen ook duurzamer handelen door middel van het hergebruik van afvalwater, he...

Columns Blog
Column restaurateur Sico de Moel: "Ik word verdacht van slavendrijven!"

Ik ben zojuist verhoord door de politie. Ik ben verdachte. Ik word verdacht van slavendrijven. De kwestie is van een paar jaar geleden. Ik deed toen zaken met een schoonmaakbedrijf. Dit bleek een achteraf een criminele organisatie te zijn, volgens de twee rechercheurs die mij vandaag ondervroegen. ...

trends Bier
Gaan algoritmes het bierassortiment bepalen?

Een team van 160 wetenschappers is bezig met het ontwikkelen van een algoritme wat klanten kan adviseren wat zij moeten bestellen. Brouwerijketen AB InBev kreeg de inspiratie voor dit idee vanuit de streamingwebsite Netflix. Netflix beveelt kijkers nieuwe series en films aan door middel van het verz...

Lunch
Bagels & Beans is het Beste Restaurant van De Vegetarische Restaurantweek

Niet minder dan 531 restaurants namen deel aan de tweede editie van De Vegetarische Restaurantweek die vorige week plaatsvond. Gasten konden gedurende de week een stem uitbrengen op het beste vegetarische restaurant. Bagels & Beans deed mee met drie speciale vegetarische menu’s en wist daa...

Chefs F&B
Roel Oostrum nieuwe executive chef van Blooming in Bergen

Het zaadje werd geplant toen hij als souschef de keuken van Blooming betrad. Nu, jaren later, bloeit er iets heel moois. Vanaf heden is Roel Oostrum de nieuwe executive chef van Blooming in Bergen. Blooming bestaat uit drie unieke locaties: Blooming hotel, Landgoed Het Hof en strandpaviljoen Bloomin...

Opening Restaurant
Bar-restaurant IJver opent zomer 2019

In de zomer van 2019 opent IJver haar deuren in de voormalige Scheepsbouwloods op de NDSM-werf in Amsterdam-Noord. Er wordt hard gewerkt aan dit robuuste restaurant met een eigenzinnige menu- en drankenkaart. Op deze iconische locatie met een groot binnen- en buitenterras kunnen gasten staks geniete...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: