Koopjesjager gul in restaurant

7 februari 2014
Koopjesjager gul in restaurant

Koopjesjagen, veel Nederlanders zijn er gek op. Restaurantdeals zijn populair, bijna de helft (47%) van de online koopjesjagers maakt gebruik van deze deals, blijkt uit onderzoek van
Groupon. Wie denkt dat online koopjesjagers zuiniger zijn dan de ‘gewone’ consument heeft het mis.

*De cijfers*
44 procent van de online voordeelzoekers geeft 51 tot 75 euro uit voor een diner voor twee personen ten opzichte van 39 procent van de ‘gewone’ consumenten. Daarbij geeft 46 procent van de online voordeelzoekers naast hun deal tussen de 10 tot 30 euro extra uit naast de prijs van de gekochte voucher. Eveneens zijn zij na afloop van de maaltijd guller voor het bedienend personeel. Zo geeft 22 procent van de online voordeelzoekers 7,6-15 procent fooi ten opzichte van 18 procent van de niet-online koopjesjagers. 36 procent van de online voordeelzoekers geeft tussen de 5 en 7,5 procent fooi ten opzichte van 31 procent van de ‘gewone’ consument. De rest geeft minder.

*Young Horeca*
“Wij hebben in onze drie horecagelegenheden verschillende deals met Groupon uitgevoerd en zien daardoor altijd veel nieuwe mensen binnenkomen”, aldus Silvia de Jong, eigenaar van Young Horeca uit Den Haag. “Door dezelfde goede service en kwaliteit te bieden als aan onze andere klanten gaan ook de online voordeelzoekers tevreden naar huis. Velen van hen zien we daarna dan ook weer terug in één van onze zaken.”

~Het onderzoek is eind 2013 uitgevoerd door DirectResearch in opdracht van Groupon. 1.250 Nederlandse respondenten namen deel aan het onderzoek.~

Overig nieuws