Koopjesjager gul in restaurant

7 februari 2014 |
Koopjesjager gul in restaurant<

Koopjesjagen, veel Nederlanders zijn er gek op. Restaurantdeals zijn populair, bijna de helft (47%) van de online koopjesjagers maakt gebruik van deze deals, blijkt uit onderzoek van
Groupon. Wie denkt dat online koopjesjagers zuiniger zijn dan de ‘gewone’ consument heeft het mis.

De cijfers
44 procent van de online voordeelzoekers geeft 51 tot 75 euro uit voor een diner voor twee personen ten opzichte van 39 procent van de ‘gewone’ consumenten. Daarbij geeft 46 procent van de online voordeelzoekers naast hun deal tussen de 10 tot 30 euro extra uit naast de prijs van de gekochte voucher. Eveneens zijn zij na afloop van de maaltijd guller voor het bedienend personeel. Zo geeft 22 procent van de online voordeelzoekers 7,6-15 procent fooi ten opzichte van 18 procent van de niet-online koopjesjagers. 36 procent van de online voordeelzoekers geeft tussen de 5 en 7,5 procent fooi ten opzichte van 31 procent van de ‘gewone’ consument. De rest geeft minder.

Young Horeca
“Wij hebben in onze drie horecagelegenheden verschillende deals met Groupon uitgevoerd en zien daardoor altijd veel nieuwe mensen binnenkomen”, aldus Silvia de Jong, eigenaar van Young Horeca uit Den Haag. “Door dezelfde goede service en kwaliteit te bieden als aan onze andere klanten gaan ook de online voordeelzoekers tevreden naar huis. Velen van hen zien we daarna dan ook weer terug in één van onze zaken.”

Het onderzoek is eind 2013 uitgevoerd door DirectResearch in opdracht van Groupon. 1.250 Nederlandse respondenten namen deel aan het onderzoek.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Opening
Amerikaanse franchiseketen Wayback Burgers gaat uitbreiden in Nederland

Sinds december 2018 is de Amerikaanse franchiseketen Wayback Burgers gevestigd in Nederland. Na ruim een jaar succesvol te hebben gedraaid, is Stefan Boers – Master Franchisehouder Nederland – klaar om de volgende stap te nemen in het realiseren van zijn ambitie; 10 nieuwe full service ...

Interview Longread
Interview: tijd voor meer vrouwen in de sterrenkeuken?

Vrouwelijke koks zijn nog (te) dun gezaaid, maar de aanstormende talenten Tess de Groot en Femke Klaassen, die bij respectievelijk Aan de Poel en De Librije werken, hebben een glansrijke toekomst in het verschiet. Ik spreek ze in De Librije, het driesterrenrestaurant in Zwolle en bespreek hun ervari...

Events
Horecava 2021 gaat hybride

Horecava verrijkt haar 65e editie, die plaatsvindt van 11 – 14 januari 2021 in RAI Amsterdam, met een online programma. Het evenement zal in aangepaste vorm face-2-face, volgens de COVID-19 richtlijnen, én virtueel live zijn. De vakbeurs, die foodservice professionals al jaren met elkaa...

Awards
Beachclub Lekker uit Vrouwenpolder Beste Paviljoen van 2020

Donderdag 30 juli werden de jaarlijkse prijzen voor het Beste Paviljoen en het Schoonste Strand van Nederland uitgereikt. De prijs voor het Schoonste Strand van Nederland ging naar Ameland. En voor het eerst mocht de jury zelfs een tien toekennen voor de schoonheid van dit strand. Friesland had met ...

Opening
Sterrenzaak opent bistro: Bistro TWO in Roermond

Begin september mag de gezellige Limburgse stad, Roermond een nieuwe top bistro verwelkomen op de Roerkade. Waar de brasserie van het luxe Hotel Dux eerder gevestigd was, zal binnenkort een nieuwe wind, genaamd Bistro TWO, waaien. Bethany DeLong en Edwin Soumang, eigenaars van het met een Micheli...

Economie
McDonalds ziet omzet in 2019 verdriedubbelen

De omzet van McDonald’s bezorgservice McDelivery is in 2019 verdriedubbeld ten opzichte van 2018. Deze groei zet in 2020 verder door. Hiermee plukt McDonald’s de vruchten van haar strategie om in te spelen op de snelgroeiende bezorgmarkt. De uitrol van deze service is de afgelopen maa...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: