Koopjesjager gul in restaurant

7 februari 2014 |
Koopjesjager gul in restaurant<

Koopjesjagen, veel Nederlanders zijn er gek op. Restaurantdeals zijn populair, bijna de helft (47%) van de online koopjesjagers maakt gebruik van deze deals, blijkt uit onderzoek van
Groupon. Wie denkt dat online koopjesjagers zuiniger zijn dan de ‘gewone’ consument heeft het mis.

De cijfers
44 procent van de online voordeelzoekers geeft 51 tot 75 euro uit voor een diner voor twee personen ten opzichte van 39 procent van de ‘gewone’ consumenten. Daarbij geeft 46 procent van de online voordeelzoekers naast hun deal tussen de 10 tot 30 euro extra uit naast de prijs van de gekochte voucher. Eveneens zijn zij na afloop van de maaltijd guller voor het bedienend personeel. Zo geeft 22 procent van de online voordeelzoekers 7,6-15 procent fooi ten opzichte van 18 procent van de niet-online koopjesjagers. 36 procent van de online voordeelzoekers geeft tussen de 5 en 7,5 procent fooi ten opzichte van 31 procent van de ‘gewone’ consument. De rest geeft minder.

Young Horeca
“Wij hebben in onze drie horecagelegenheden verschillende deals met Groupon uitgevoerd en zien daardoor altijd veel nieuwe mensen binnenkomen”, aldus Silvia de Jong, eigenaar van Young Horeca uit Den Haag. “Door dezelfde goede service en kwaliteit te bieden als aan onze andere klanten gaan ook de online voordeelzoekers tevreden naar huis. Velen van hen zien we daarna dan ook weer terug in één van onze zaken.”

Het onderzoek is eind 2013 uitgevoerd door DirectResearch in opdracht van Groupon. 1.250 Nederlandse respondenten namen deel aan het onderzoek.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Wet- en regelgeving
Loondoorbetaling bij ziekte en re-integratie wordt en duidelijker

Veel werkgevers in de horeca hebben moeite met de verplichting om het loon door te betalen van zieke werknemers. Ook zijn zij verantwoordelijk voor de re-integratie, al zijn zij zich daar vaak niet van bewust. Om werkgevers te ontzorgen, komt er per 1 januari 2020 een nieuw pakket aan maatregelen...

trends
Han Ji adviseert: Trends in 2019 en hoe hier als eigenaar mee om te gaan

De restaurantbranche was het afgelopen jaar onderhevig aan veel veranderingen: een belastingverhoging, toenemende concurrentie, de opkomst van nieuwe restaurantconcepten en een vervaging van horeca-segmenten. Stuk voor stuk ontwikkelingen waardoor traditionele horecaondernemers hun omzet zagen dalen...

Columns Blog
De kroon op je werk

Soms duizelt het mij van de ranglijsten in onze branche. Zo heb je de beste van de beste volgens de Lekker, GaultMillau of Michelingids. De verkiezing van de leukste, smakelijkste of meest duurzame. Dan draait het weer om het fraaiste design, beste concept of zit je in een competitie om de hoogste o...

Events Culinair
Rising star Dennis Huwaë aangekondigd als nieuwe gast chef bij Restaurant Hemingway

Na het succes van het gast chef evenement met Syrco Bakker kondigt Restaurant Hemingway nu de volgende gast chef aan. Chef Torben Bouterse zal op 3 april 2020 de handen ineen slaan met ‘rising star’ Dennis Huwaë van Restaurant Daalder in Amsterdam. Deze chef staat bekend om het str...

Amsterdam Opening Internationaal
TOZI Restaurant & Bar na Londen nu ook in Amsterdam [foto's]

Op 8 november 2019 opende TOZI Restaurant & Bart haar deuren voor het Nederlandse publiek. Na zes succesvolle jaren in het hart van Victoria, Londen – en een vriendschap die twee keer zo groot is – kondigen chef-kok Maurilio Molteni en Senior Restaurant Manager, Stefano Meloni, met t...

Lekkerste Lunchroombroodje Awards
Villa Heidetuin heeft het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland

Het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland vind je dit jaar in Bergen op Zoom. De inzending van Villa Heidetuin gooide hoge ogen bij alle juryleden. Het winnende broodje heet ‘Gegrilde Aubergineburger’ en kan naar wens als vegetarisch gerecht besteld worden. De mystery jury was vol ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: