Koopjesjager gul in restaurant

7 februari 2014 |
Koopjesjager gul in restaurant<

Koopjesjagen, veel Nederlanders zijn er gek op. Restaurantdeals zijn populair, bijna de helft (47%) van de online koopjesjagers maakt gebruik van deze deals, blijkt uit onderzoek van
Groupon. Wie denkt dat online koopjesjagers zuiniger zijn dan de ‘gewone’ consument heeft het mis.

De cijfers
44 procent van de online voordeelzoekers geeft 51 tot 75 euro uit voor een diner voor twee personen ten opzichte van 39 procent van de ‘gewone’ consumenten. Daarbij geeft 46 procent van de online voordeelzoekers naast hun deal tussen de 10 tot 30 euro extra uit naast de prijs van de gekochte voucher. Eveneens zijn zij na afloop van de maaltijd guller voor het bedienend personeel. Zo geeft 22 procent van de online voordeelzoekers 7,6-15 procent fooi ten opzichte van 18 procent van de niet-online koopjesjagers. 36 procent van de online voordeelzoekers geeft tussen de 5 en 7,5 procent fooi ten opzichte van 31 procent van de ‘gewone’ consument. De rest geeft minder.

Young Horeca
“Wij hebben in onze drie horecagelegenheden verschillende deals met Groupon uitgevoerd en zien daardoor altijd veel nieuwe mensen binnenkomen”, aldus Silvia de Jong, eigenaar van Young Horeca uit Den Haag. “Door dezelfde goede service en kwaliteit te bieden als aan onze andere klanten gaan ook de online voordeelzoekers tevreden naar huis. Velen van hen zien we daarna dan ook weer terug in één van onze zaken.”

Het onderzoek is eind 2013 uitgevoerd door DirectResearch in opdracht van Groupon. 1.250 Nederlandse respondenten namen deel aan het onderzoek.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Interieur
Fotoreportage The Streetfood Club

The Streetfood Club in Utrecht siert de cover van de aanstaande RestaurantKrant. De najaarseditie ligt tijdens het schrijven van dit bericht bij de drukker. Nog een paar dagen wachten en dan lees je hoe Joost en Wes, eigenaren van The Streetfood Club, dit machtige concept hebben ontwikkeld (niet all...

Bier
Kasteel Maurick Vught introduceert eigen kasteelbier met Oranje-Spaanse noot

Kasteel Maurick in Vught introduceert een ambachtelijk gebrouwen kasteelbier met de naam Heerlijke Hendrik. Het bier is geïnspireerd op prins Frederik Hendrik van Oranje die vanuit Kasteel Maurick in 1629 de strijd tegen de Spanjaarden leidde tijdens de belegering van ’s-Hertogenbosch. He...

Personalia Culinair
Prins Mauritshuis Blokzijl heeft nieuwe 'aanvoerder'

Net voor het sluiten van de transfermarkt op 2 september 2019 heeft het ‘kookteam Oranje’ zich versterkt met Seb Smit! Het huidige team van chefs komt onder zijn algehele leiding te staan en zal de verdere groei na de intensieve verbouw van het Prins Mauritshuis in smakelijke banen leide...

Food Awards
Soup & Bakery by De Verspillingsfabriek wint ABN AMRO Best Newcomer Retail Award

Soup & Bakery by De Verspillingsfabriek heeft op dinsdag 17 september de ‘ABN AMRO Best Newcomer Retail Award’ gewonnen. “Wat een fantastisch nieuws”, zegt Eric Habraken van De Verspillingsfabriek. “Ook voor HMSHost International en Amsterdam Airport Schiphol natuur...

Amsterdam Bezorgen
Welk eten bestellen Amsterdammers online? Check de lijst!

Deze week viert Deliveroo zijn vierde Nederlandse verjaardag. In 2015 werd het maaltijdplatform geïntroduceerd in Nederland en in september van dat jaar startte Deliveroo met het bezorgen van maaltijden in Amsterdam. Het gaf restaurants die geen eigen bezorgservice hadden de mogelijkheid om ...

Hotel Opening
Woudschoten Hotel & Conferentiecentrum heeft een vernieuwd restaurant

Het is de natuur van Woudschoten Hotel & Conferentiecentrum om verrassend en uniek te zijn voor al haar gasten. Deze keer was het tijd om het ontbijt- & lunchrestaurant van Woudschoten aan te pakken. Het restaurant heeft een eerlijk & puur restaurantconcept gekregen. Er is gebruik gemaak...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: