Jubileumeditie BBB Maastricht groot succes

10 oktober 2019 | David Bakker

De 65e editie van BBB Maastricht was een groot succes en laat consistentie in groei zien. Meer dan 400 exposanten zorgden voor een beursvloer bomvol inspiratie op het gebied van (non)food, drinks en gastronomie. Maar er was vooral aandacht voor innovatie en culinair talent. De toon is gezet voor de volgende editie van 5 t/m 7 oktober 2020 in MECC Maastricht. Het allround BBB platform zet haar opmars onverminderd voort.

Erik Stroink, beursmanager: “Het beursoppervlak is met maar liefst 15% gegroeid, de masterclasses waren druk bezocht en nieuwe onderdelen als het innovatieplein en inspiratieplatform Folie à Deux trokken volop de aandacht van bezoekers. Daarnaast zien we dat er steeds meer aandacht komt voor het hogere gastronomische segment.” Geen succesvolle beurs zonder tevreden klanten. De reacties liegen er niet om: “mooie bedrijven aanwezig”, “culinair genieten van en geïnspireerd raken door top chefs en wijnexperts”, “kwalitatief publiek”, “de crème de la crème”, “hier moet je zijn”, “ideaal platform om business te doen in een een bourgondische setting”.

Chefs Battle en Culinair Talent van Limburg

Als platform juicht BBB Maastricht initiatieven die de succesvolle ontwikkeling van de horecasector bevorderen toe. Een voorbeeld daarvan zijn de kookwedstrijden tijdens de BBB. In Chefs Battle draaide alles om jong culinair talent. Drie dagen lang werd er gebatteld. Maandag zeven oktober stond kalfsvlees op het menu, georganiseerd door VanDrie Group.

Dag twee en drie stonden in het teken van de voorronden van 'Het Culinair Talent van Limburg', een samenwerking tussen BBB, Chapeau en Foodlab Limburg. De finalisten gaan door naar de volgende ronde op maandag 27 januari 2020 in de Oranjerie in Roermond.  “Om relevant te zijn en blijven binnen de horecabranche moeten onze voelsprieten continu aan staan. We zijn zichtbaar en het hele jaar betrokken bij de horecasector. Daarom organiseren we kookwedstrijden zoals Chefs Battle. Dat is het succes van BBB Maastricht. Alles voor meer horeca succes,” aldus Erik Stroink.

Trots

Beursmanager Erik Stroink kijkt tevreden terug op deze editie. “Ik ben vooral trots op wat we met het hele team weer hebben neergezet in MECC Maastricht. De 65e editie is een mijlpaal en blijft in mijn geheugen gegrift. De reacties en cijfers zeggen genoeg. Dit maakt mij zeker enthousiast om volgend jaar deze editie weer te overtreffen.”

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Blog Coronacrisis
Fernando Jonker, Dagboek in crisistijd: parelhoen en guilty pleasures

Joris Bijdendijk van restaurant RIJKS heeft volgens mij direct op het moment dat hij te horen kreeg dat de horeca moest sluiten, besloten om te gaan bezorgen. Ik volg hem op Instagram en een diepe buiging voor zijn organisatorische kwaliteiten. Over de duizend gerechten gingen de afgelopen dagen doo...

Interview Coronacrisis
"Flinke huurverlaging is voor horecaondernemers nu zeker mogelijk"

Hotelier Bart Reints Bok, directeur/eigenaar van Charme Hotels, houdt voor hotelvakblad Hospitality Management een 'coronadagboek' bij. Hij vertelde daarin over de niet zo heel nette handelswijze van Emesa, bekend van Vakantievelingen.nl en onderdeel van Talpa, en de annuleringspraktijken bi...

Coronacrisis
Kabinet beslist 31 maart over maatregelen die gelden tot en met 6 april

Het kabinet besluit volgende week dinsdag 31 maart hoe het land verdergaat in de strijd tegen het coronavirus. De maatrgelen die tot en met 6 april gelden, waaronder het sluiten van eet- en drinkgelegenheden, musea en thuiswerken, worden dan verder besproken. Er is nog geen duidelijkheid over wannee...

Blog Coronacrisis
Fernando Jonker, Dagboek in crisistijd: Een 'gedwongen' test-case

Mark en ik lopen al een tijdje rond met het idee om een tweede restaurant te openen: 'Fernando’s kookt'. Een restaurant waar we op een toegankelijke manier comfort-food willen aanbieden. Zowel in het restaurant, als afhaal- én bezorgdienst. Het is voor nu nog verre toekomstm...

Rotterdam
De Euromast is verkocht

Bijna 20 jaar geleden begon Willem Tieleman met het exploiteren van de de Euromast, iconisch silhouette in de skyline van Rotterdam. In 2016 was het tijd voor een nieuwe stap, en dat was eigenaar van het imposante bouwwerk worden. Investeringen die voor die tijd niet werden gedaan, konden nu volo...

Personeel Coronacrisis
FNV Horeca heeft grote zorgen over tijdelijke en flexibele contracten

Met het pakket aan maatregelen dat het kabinet vorige week aankondigde zijn er bij veel werkenden in de horeca zorgen over werk en inkomen weggenomen. Echter blijft de toekomst onzeker, zeker voor medewerkers met een flexibel of tijdelijk contract. Ondanks het pakket aan maatregelen die ervoor mo...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: