Jonge Rotterdammers lanceren pop-up foodevent

8 maart 2017 | Thijs Jacobs

Na flink wat brainstormen en en een aantal vergaderingen ontstond een pop-up concept, waarbij er iedere keer een ander thema en een andere locatie geregeld wordt. Voor de gasten een unieke beleving, waarbij alle zintuigen zullen geprikkeld. De locatie van de eerste editie zal pas op de dag zelf bekend worden gemaakt. Hiermee wordt het verrassingseffect vergroot. Dat is het idee van Salinda in Rotterdam.

Het idee van Silenda is om de bezoekers op onontdekte locaties te laten dineren. Er is een tal van prachtige locaties die gebruikt kunnen worden als restaurant. Tijdens de studieperode van de initiatiefnemers studie hebben ze de nodige ervaring opgedaan, van het organiseren van een event tot aan de gastvrijheid op de avond zelf. 

Rotterdam staat bekend als de stad met vele nationaliteiten. Hier speelt Silenda op in door culinaire belevenissen aan te bieden van verschillende keukens.

Voor de eerste editie heeft Silenda al verschillende sponsoren aangetrokken. Zo is Silenda een samenwerking aangegaan met Toko Toorop, die in 2017 in de top vijf van beste Toko’s van Rotterdam stond. Ook is Silenda een samenwerking aangegaan met Bobby’s Gin. Samen met Bobby's Gin is Silenda tot een heerlijk cocktailarrangement gekomen, dat goed bij de Indonesische kruiden past.

De eerste editie zal op 7 april plaatsvinden. De tickets zijn beperkt, dus koop snel uw ticket via https://tibbaa.com/order/s9alv5qjcw

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Nice 'n Easy
Seafood Bar Je m'en Fish uit Gent brengt zeevruchten met een twist

De Frans-Engelse woordspeling zegt het eigenlijk allemaal. In de Gentse seafood bar ‘Je m’en Fish’ hoef je geen net pak te dragen om een oester te degusteren. Hier krijg je kwaliteit uit de zee die je zelfs staand aan de bar kan verorberen. Drie jongelui die hun job als advocate...

Culinair Nice 'n Easy
Rik Jansma en Laurens Samsen (Basiliek) in gesprek over convenience

De kwaliteit van veel ‘gemaksproducten’ is de afgelopen jaren steeds beter geworden. Toch blijft koken vooral een ambacht. In sterrenrestaurant Basiliek in Harderwijk gaan eigenaar en sterrenchef Rik Jansma en zijn pupil Laurens Samsen het gesprek aan. Convenienceproducten, halffabricate...

Economie
Horeca 22.00 uur dicht, maximaal dertig gasten binnen

De horeca is verplicht om vanaf dinsdag 29 september de deuren om 22.00 uur te sluiten. Vanaf 21.00 uur mag er niemand meer naar binnen. In publieke ruimtes mogen nog maar maximaal 30 mensen samenkomen. In de buitenruimte gaat landelijk een maximum van 40 personen gelden voor bijeenkomsten. Daarbij ...

Achtergronden Vega
Eet Geen Dierendag: hoe vier jij het?

Elk jaar op 4 oktober vertroetelen we onze trouwe viervoeters. Het kan niet op: van extra lange wandelingen tot enorme botten, cadeautjes en zelfs hele taarten. Dit jaar viert Wakker Dier alweer voor de 10e keer Eet Geen Dierendag en maken we er ook voor onszelf een feestje van. We vieren deze bijzo...

Economie KHN
KHN pleit voor extra steunmaatregelen

De snelle toename in het aantal besmettingen was de aanleiding voor een extra persconferentie van premier Rutte en minister De Jonge vanavond. Het aantal coronabesmettingen blijft stijgen, het kabinet grijpt daarom landelijk keihard in. Opnieuw krijgt de horeca harde klappen. Aanvullend op de maa...

Achtergronden Tech
Horeca gebruikt relatief vaak online platformen

Circa 8 procent van de Nederlandse bedrijven met twee of meer werkzame personen gaf aan in 2018 online platformen te hebben gebruikt om hun goederen en diensten af te zetten. De belangrijkste redenen waren de toegang tot een grotere afzetmarkt (83 procent) en gemak (75 procent). Dit blijkt uit het o...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: