Japans restaurant in Zwolse kerk

13 augustus 2014 |
Japans restaurant in Zwolse kerk<

Het Japanse restaurant Blue Sakura is gevestigd in de Zwolse Bethlehemkerk. Hoe is ondernemer Deng aan deze locatie gekomen? Toen hij veertien jaren geleden met zijn familie naar Nederland kwam, werkte
hij dertien jaar lang in wel twintig verschillende Aziatische keukens. Deng had een missie: een steeds verdere smaakverfijning doorvoeren in de Japanse keuken.

Grote droom
Zijn grote droom ontstond toen hij werkzaam was bij
het familiebedrijf ‘Sakana’. Samen met een hechte
vriendenclub wilde hij een modern Japans restaurant
beginnen. Hij vond de naam ‘Sakura’ erg mooi klinken. Omdat er meer Japanse restaurants waren met deze naam heeft hij zijn lievelingskleur blauw eraan toegevoegd.

Bethlehemkerk
Na het succes van Blue Sakura in Enschede, zag hij in 2012
een prachtige locatie in de Zwolse Bethlehemkerk. De sfeer ervan trok hem enorm aan. Het zou alleen nog anderhalf jaar duren voordat hij de kerkdeuren naar zijn tweede restaurant kon openen. Vanuit diverse hoeken kwam namelijk kritiek. Een restaurant, met al zijn dampen, zou de monumentale waarde van de voormalige kloosterkerk zwaar aantasten. Punt voor punt heeft de ondernemer de gemeente weten te overtuigen van het tegendeel. Naast het gebruiken van de beste afzuigkap van Nederland heeft hij nieuw leven geblazen in het oudste gebouw van Zwolle. De kerk uit 1309, die al jaren in een slechte staat verkeerde, is werkelijk oogstrelend gerestaureerd.

Liefde voor de kerk
"Dichte deuren zijn niet goed voor een kerk," vertelt Deng. "Nu kunnen de mensen weer een kijkje nemen in de kerk en genieten van de sfeer en oudheid." Zijn liefde voor de kerk lijkt haast even groot als zijn liefde voor sushi. Dit blijkt al uit de glazen vloerplaat bij binnenkomst, waaronder een oud stuk vloer van de kerk te zien is.

"Meer lezen over de kerk als restaurantlocatie? Klik hier!":http://www.derestaurantkrant.nl/nieuws/cafe-en-restaurant-in-de-kerk-13770/

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Columns
Fooi: geen verplichting, wel een blijk van waardering

In Nederland is fooi geen verplichting. In ons land heeft het horecapersoneel immers ‘gewoon’ een salaris, maar de fooi is daarop natuurlijk wel een welkome aanvulling. Voor de horecagast is het vaak moeilijk te bepalen wat een gangbare fooi is. In de basis is een fooi van vijf tot tien ...

Snacks Fastservice
Fritesvakantie: gratis frites voor de kleintjes

Van zaterdag 19 oktober tot met zondag 27 oktober 2019 organiseren de twee vestigingen van Par Hasard in Amsterdam de Fritesvakantie. Tijdens de herfstvakantie trakteert Par Hasard op gratis frites voor de kinderen bij de lunch van de volwassenen. Uiteraard zijn er tevens menu’s voor de kleint...

Achtergronden Internationaal
Wereldvoedseldag 16 oktober: de wereld bevindt zich in een voedingscrisis

Minstens één op de drie kinderen onder de vijf jaar heeft volgens een nieuw gepubliceerd rapport van Unicef te weinig of te veel gewicht. De wereld lijdt aan een voedingscrisis. Meer dan 800 miljoen mensen in de wereld hebben honger, maar bijna evenveel mensen zijn zwaarlijvig. Tegelij...

Tech
Het rendement van e-mailmarketing wordt zwaar onderschat

Mocht je in het huidige tijdperk als marketeer in de horeca werken, dan moet je van veel markten thuis zijn. Natuurlijk moet je bijhouden wat andere partijen doen. Dit nog naast kennis van sociale media tot aan search engine marketing. Het vak van marketeer wordt steeds lastiger en de concurrentie i...

Koffie & thee Internationaal
Wist je dat we vandaag in koffiestaking zijn?

Tik de gast die een koffie bestelt vandaag maar op de vingers, want de Eerlijke Koffiestaling is een feit. Op het werk en in de horeca drinken we dagelijks veel kopjes koffie. Weinig mensen zijn zich echter bewust van de problematiek die schuilgaat achter de koffie. Om bewustwording ten aanzien van ...

Columns
Column Sico de Moel: Misser

"Doe maar 2 Heineken 0.0 en voor mijn vrouw champagne." Zal ik er eerst maar één brengen, en straks de tweede? "Nee hoor, ik heb dorst." Mijn gasten zaten gisteravond heerlijk buiten aan een klein tafeltje onder mijn luifel. Echt een plekje om samen te genieten v...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: