Jamie's Italian helpt slachtoffers aardbeving Italië

26 augustus 2016 | Thijs Jacobs

Een week lang serveert Jamie’s Italian Rotterdam de pasta all’Amatriciana als special om de slachtoffers van de aardbeving in Italië te helpen. 2 euro per verkochte pasta wordt gedoneerd aan het Italiaanse Rode Kruis.

Italiaanse restaurants wereldwijd is gevraagd om voor elk bord pasta all’Amatriciana dat ze serveren, een donatie te doen voor het stadje Amatrice waar deze pasta vandaan komt. Het Italiaanse stadje is woensdag bij de aardbeving voor een groot deel verwoest.

Het idee komt van de blogger Paolo Campana uit Rome, en is ontstaan 'vanuit de wens om de slachtoffers te kunnen helpen'. In Amatrice zou dit weekeinde het vijftigste jaarlijkse voedselfestival worden gehouden waarbij de spaghetti all'Amatriciana centraal zou staan. Dit gerecht van tomatensaus, varkenswangspek en pecorino zou eeuwen geleden voor het eerst in het stadje zijn gemaakt. Het gerecht is populair geworden dankzij de schaapherders uit Amatrice, die hun vlees en kazen in de zeventiende eeuw in de steden probeerden te verkopen. De tomaten werden er een eeuw later aan toegevoegd.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Opening Restaurant
Bar-restaurant IJver opent zomer 2019

In de zomer van 2019 opent IJver haar deuren in de voormalige Scheepsbouwloods op de NDSM-werf in Amsterdam-Noord. Er wordt hard gewerkt aan dit robuuste restaurant met een eigenzinnige menu- en drankenkaart. Op deze iconische locatie met een groot binnen- en buitenterras kunnen gasten staks geniete...

Food trends Vega
Populariteit vlees- en visvrije thuisbezorgmaaltijden stijgt

Afgelopen week namen zeker 57.600 Nederlanders deel aan de tweede editie van de Nationale Week Zonder Vlees. Een initiatief dat Nederlanders inspireerde om van 11 tot 17 maart een week lang geen vlees (en vis) te eten, en in plaats daarvan de verrassende mogelijkheden van de plantaardige keuken te o...

Bier Events
Bijna 450 bieren in 5e Dutch Beer Challenge

Op woensdag 20 maart 2019 is Rotterdam weer een dag de bierhoofdstad van Nederland. Dan wordt in Arminius congres- en debatcentrum voor de vierde keer de ‘Dutch Beer Challenge’ georganiseerd. Alle ruim 650 Nederlandse brouwerijen en brouwerijhuurders zijn benaderd en velen hebben &eacut...

Economie KHN
Oproep KHN voor Provinciale Staten-verkiezingen: voorkom overaanbod horeca

De afgelopen tien jaar nam het aantal horecazaken in Nederland explosief toe. Het aantal groeide met 13 procent naar ruim 43000 zaken. KHN is blij met deze ontwikkeling en ziet ook voor de toekomst nog ruimte voor extra horeca. Maar in steeds meer binnensteden ontstaat overaanbod van horeca, vooral ...

Achtergronden Restaurant
Download nu de maarteditie van De RestaurantKrant

De maarteditie van De RestaurantKrant is uit! Niet alleen hebben we een fonkelnieuw design, maar we spreken ook nog eens met de eigenaren van restaurant Flicka in Kerkdriel. Het restaurant ontving onlangs zijn eerste Michelinster. Klik hier om de uitgave te downloaden (je hoeft enkel je e-mailadres ...

Tech Interview
''Bij De Beren hebben we nu al twaalf marketingmedewerkers nodig''

Marjolein Mens is communicatieadviseur bij restaurantketen De Beren. De restaurantketen heeft de social media campagnes uitstekend op orde en pakt de marketingactiviteiten professioneel aan. Hoe gaat dat in zijn werk bij zo’n succesvolle keten? Marjolein: “We hebben hier op kantoor een h...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: