Interview: Zhao Jun Chou

14 juni 2012
Interview: Zhao Jun Chou

Zijn all-in wokrestaurants saaie eetfabrieken? Sensazia Wok'n'Golf in Enschede bewijst het tegendeel. Met een maximaal aantal couverts van 600 heerst er toch een rustige en warme sfeer. Bedrijfsleider Zhao Jun Chou (27): "Gasten willen beleving en zijn kritisch. Je moet meegaan met de tijd, wat helaas niet veel traditionele Chinese restaurants doen."

Anderhalf jaar geleden opende de familie Chou Sensazia, vlak naast het voetbalstadion van FC Twente. In de directe omgeving zitten verder een bioscoopcomplex, een bowlingbaan en andere restaurants, waaronder een Griek en een Italiaan. Zhao Jun: "De horecabedrijven zijn niet elkaars concurrenten, want we mikken ieder op een andere doelgroep. Met de bioscoop werken we samen door wokken en filmbezoek te combineren in een arrangement."

Afgezien van de prachtige ontvangst met een houten brug over een waterpartij met Koi karpers, de restaurantruimte en de ruime open keuken, maakt iets anders Sensazia uniek in de Benelux: twee moderne indoor midgetgolfbanen. Op de Marco Polo-baan van 14 holes maken spelers een reis door China. De door blacklight verlichte Monkey King-baan (10 holes) en vertelt de Chinese legende van Monkey King (Sun Wukong).

*Heineken in 'Grolschland*
"Het niveau van Nederlandse wokrestaurants ligt nu vele malen hoger dan tien tot vijftien jaar geleden, toen de eerste wokformules startten. Toen was het eten het belangrijkst, nu let men ook op sfeer en interieur. En de kinderen hebben het voor het zeggen", vertelt Zhao Jun. "Prijstechnisch zitten wokrestaurants goed in elkaar. Het merendeel van de Nederlandse restaurantgasten gaat uit eten met zijn portemonnee. De prijs-kwaliteitverhouding moet goed zijn. Daar letten we bij de inkoop sterk op."

"Lees het volledige artikel in dit nummer van De RestaurantKrant.":http://www.derestaurantkrant.nl/blad/65/

Overig nieuws