Interview: Joost Flink

22 maart 2012
Interview: Joost Flink

Binnen de Nederlandse restaurantwereld zie je een tweedeling ontstaan. Zaken gaan zich óf specialiseren en bieden een smal concept óf trekken hun aanbod juist zeer breed. BINNEN Breda, dat in 2008 de deuren opende, behoort duidelijk tot deze laatste categorie.

"We doen constant onderzoek naar de diverse doelgroepen", vertelt Joost Flink. "Je moet er nu flink aan trekken en constant reclame maken. Diverse mensen houden zich hiermee bezig; op elke doelgroep staat een pion. We hebben drie verdiepingen, dus als er beneden een bedrijfsborrel is, kan boven op de restaurantetage gewoon worden gegeten. Je moet er wel voor waken dat de zaak niet ieder weekeinde helemaal is afgehuurd. Gasten zouden het dan na een paar keer proberen wel voor gezien houden. Maar openstaan voor meerdere doelgroepen werkt voor BINNEN goed."

*Beleving belangrijkst*
De chef-kok vindt dat het per concept en segment verschilt of een smalle of brede aanpak tot succes leidt. "Wij zitten in het bovengemiddelde segment, maar ambiëren geen ster. We zijn laag begonnen en zetten de keuken telkens een stapje hoger. De beleving bij de gast moet top zijn, dat is voor ons het belangrijkste. De spirit van het personeel straalt uit op onze gast, die enorm tevreden naar buiten gaat. Hoe de witte en zwarte brigade hier samenwerken is fantastisch."

"Lees het volledige artikel in dit nummer van De RestaurantKrant.":http://www.derestaurantkrant.nl/blad/58/

Overig nieuws