Interview: Joost Flink

22 maart 2012 |
Interview: Joost Flink

Binnen de Nederlandse restaurantwereld zie je een tweedeling ontstaan. Zaken gaan zich óf specialiseren en bieden een smal concept óf trekken hun aanbod juist zeer breed. BINNEN Breda, dat in 2008 de deuren opende, behoort duidelijk tot deze laatste categorie.

"We doen constant onderzoek naar de diverse doelgroepen", vertelt Joost Flink. "Je moet er nu flink aan trekken en constant reclame maken. Diverse mensen houden zich hiermee bezig; op elke doelgroep staat een pion. We hebben drie verdiepingen, dus als er beneden een bedrijfsborrel is, kan boven op de restaurantetage gewoon worden gegeten. Je moet er wel voor waken dat de zaak niet ieder weekeinde helemaal is afgehuurd. Gasten zouden het dan na een paar keer proberen wel voor gezien houden. Maar openstaan voor meerdere doelgroepen werkt voor BINNEN goed."

Beleving belangrijkst
De chef-kok vindt dat het per concept en segment verschilt of een smalle of brede aanpak tot succes leidt. "Wij zitten in het bovengemiddelde segment, maar ambiëren geen ster. We zijn laag begonnen en zetten de keuken telkens een stapje hoger. De beleving bij de gast moet top zijn, dat is voor ons het belangrijkste. De spirit van het personeel straalt uit op onze gast, die enorm tevreden naar buiten gaat. Hoe de witte en zwarte brigade hier samenwerken is fantastisch."

"Lees het volledige artikel in dit nummer van De RestaurantKrant.":http://www.derestaurantkrant.nl/blad/58/

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

KHN
KHN in actie! #BlackMonday: final sale horeca

Koninklijke Horeca Nederland (KHN) lanceert de landelijke campagne #BlackMonday, die op maandag 7 december van start gaat. Onder de noemer #BlackMonday worden horecaondernemers opgeroepen deel te nemen aan de landelijke actie. Met de campagne wil KHN duidelijk maken dat als de overheid niet per omga ...

Wet- en regelgeving
Cao horeca verlengd tot eind 2021

FNV Horeca, CNV Vakmensen en werkgeversorganisatie Koninklijke Horeca Nederland (KHN) zijn overeengekomen de huidige cao in de horeca met een jaar te verlengen onder gelijke voorwaarden. De drie partijen zijn het er over eens dat d ...

Corona
"Honderden miljoenen voor horeca en cultuur"

Haagse bronnen melden aan de NOS dat sectoren die flink geraakt zijn door de coronacrisis en daardoor een zeer groot omzetverlies lijden, kunnen rekenen op honderden miljoenen steun vanuit Den Haag. Volgens de NOS zet het kabinet de komende dagen de puntjes op de i. Bedrijven die meer dan 70 proc ...

Interview Digitaal Ondernemen
Horecamarketing op socials: influencers als spin in het web

Bij een goede marketingstrategie mag social media niet ontbreken. Wil je verzekerd zijn van een groot bereik, dan kun je haast niet om ‘influencers’ heen. Die influencers vind je op Youtube, op hun eigen blogs, Facebook, Instagram, Snapchat of TikTok. Wie een influencer inzet, meestal te ...

KHN Corona
Deel van de horeca dreigt op 17 januari open te gaan, ondanks maatregelen

Vorige week kondigden verschillende horecaondernemers aan om hun zaken op 17 januari te willen openen, ongeacht de dan geldende maatregelen. Zij hebben zojuist verkondigd tegenover Omroep Brabant dat ze het vertrouwen in het kabinet hebben opgezegd en hoe dan ook zullen openen op 17 januari. Omd ...

Economie Corona
Horeca na kunst en cultuur meest pessimistisch over economische vooruitzichten

De vooruitzichten van het Nederlandse bedrijfsleven over de eigen verkopen op de korte termijn zijn sinds de zomer sterk verslechterd. De economie zal naar verwachting tijdelijk weer een stap terug moet doen. Vooral de commerciële dienstverlening heeft pessimistischere verwachtingen voor de kom ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: