Indonesia breidt uit met franchiseformule en bezorgdienst

21 mei 2019 | Yonne van Geene
Indonesia breidt uit met franchiseformule en bezorgdienst

Nadat Wai Man Lo de Satebar-formule verkocht in 2016, richtte hij zich na een rustperiode in 2018 volledig op de herintroductie van het familierestaurant van zijn vader. Restaurant Indonesia kreeg een pop-uplocatie aan de Coolsingel in Rotterdam en een stek in de Foodhallen. Nu heeft het restaurant de uitbreiding van de franchiseformule, een high-end bezorgformule en een vega(n)vriendelijke uitbreiding van de kaart aangekondigd.

De familie Lo sloot eind 2017 de deuren van het geliefde Indonesia aan het Rodezand waar zij 42 jaar met passie kookten voor een enthousiast vast en nieuwsgierig publiek. Op het plein voor metrohalte Beurs is restaurant Indonesia, nieuwe stijl, ondertussen een vast gegeven. Zelfde naam, nieuwe inzichten. Warung Indonesia, geïntroduceerd halverwege vorig jaar, werd een laagdrempelig eetconcept. Met dezelfde kwaliteit en enthousiasme in de keuken, maar zonder het tafellinnen. Dit bleek een schot in de roos. De Coolsingel werd een vaste stek vanuit waar ook bij de mensen thuis werden bezorgd. 

In-house en high-end bezorgen

Nog voor het einde van het jaar openen er twee nieuwe franchise Warung Indonesia eethuisjes. Een op Zuid en een in Bergschenhoek. Op de verschillende locaties haal je dezelfde kwaliteit gerechten af die al ruim 40 jaar bekend zijn bij de gasten. En met de high-end bezorgformule bezorgt Indonesia diezelfde kwaliteit tot aan de deur. Lo: “De kwaliteit die we willen bieden, kunnen we alleen garanderen als we het laatste stukje tot aan de deur ook op ons nemen. Met snellere levertijden, luxe packaging en een groter dekkingsgebied als gevolg. En dat alles op elektronische fietsen.”

Vernieuwd traditioneel

Nederland is al jaar en dag bekend met de Indonesische keuken. Om ook aan de huidige wensen van de gast te voldoen werd de menukaart uitgebreid met vegetarische en veganistische versies van traditionele Indonesische gerechten. “Mensen willen graag lichter en gezond eten. Buiten de deur of wanneer ze eten laten bezorgen. Met onze toevoegingen aan de kaart, zoals een vegan rendang, is nu ook de Indonesische keuken een bewuste en gezonde optie.”

Naast de consumenten wilt Lo Indonesiagerechten ook onderbrengen bij groothandels, supermarkten, binnen de retail en op evenementen. Zodat we niet alleen thuis, maar ook op festivals kunnen genieten van de sauzen en sateetjes van Indonesia.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Sligro lanceert herstartcampagne voor heel horeca-Nederland

Na een bizar jaar ligt er, met de aangekondigde opening van de terrassen op 28 april, een nieuw begin in het verschiet. Dat we elkaar weer mogen ontmoeten en samen kunnen genieten. Sligro wil op een hartverwarmende manier heel horeca-Nederland laten weten dat ze er voor ze zijn en graag met ze optre ...

Achtergronden Corona
15 procent Nederlanders bezoekt minder vaak horeca vanwege contactformulieren

Nu de terrassen weer gedeeltelijk heropend worden, zullen horecaondernemers hun bezoekers ook opnieuw moeten vragen om contactgegevens voor bron- en contactonderzoek. 14,9 procent van de Nederlanders bezoekt echter minder horeca vanwege de vraag om contactgegevens achter te laten. Dit en meer blijkt ...

Corona
Terrassen per 28 april (beperkt) open

De terrassen gaan weer beperkt open. Na maanden van lockdown mogen horecaondernemers per 28 april weer gasten op hun terrassen ontvangen tussen 12.00 uur en 18.00 uur. Dat maakte demissionair premier Rutte zojuist bekend tijdens de persconferentie. Naast het (beperkt) openen van de terrassen wordt d ...

Drinks Corona
Grote bierbrouwers klaar voor herstart

Mocht vanavond bekend worden gemaakt dat de horeca de terrassen vanaf 28 april mag openen, zijn de grote bierleveranciers klaar om de horeca te voorzien van bier. Heineken laat tegenover persbureau ANP weten dat de brouwer ongeveer 8000 klanten heeft met een terras. Veel horecabedrijven spelen a ...

Internationaal Mensen
Naft bier wint gold award op internationale bierverkiezing

Het Gentse Naft bier, gebrouwen door Brandstof, een nieuwe brouwerij gestart door 2 jonge ondernemers uit Gent, valt in de prijzen op de Frankfurt International Trophy. De internationale bier- en wijnverkiezing - die jaarlijks plaatsvindt in Frankfurt in Duitsland - heeft uit meer dan 3800 bieren, w ...

KHN
KHN wil horeca volledig open voor 1 juni

Koninklijke Horeca Nederland (KHN) vindt dat de horeca sneller en onbeperkt open moet. Dat laat de brancheveniging weten middels een persbericht. KHN-voorzitter Robèr Willemsen vindt het openen van de terrassen onvoldoende. “Bij de aangekondigde versoepelingen per 28 april, wil KHN d ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: