Indonesia breidt uit met franchiseformule en bezorgdienst

21 mei 2019 | Yonne van Geene

Nadat Wai Man Lo de Satebar-formule verkocht in 2016, richtte hij zich na een rustperiode in 2018 volledig op de herintroductie van het familierestaurant van zijn vader. Restaurant Indonesia kreeg een pop-uplocatie aan de Coolsingel in Rotterdam en een stek in de Foodhallen. Nu heeft het restaurant de uitbreiding van de franchiseformule, een high-end bezorgformule en een vega(n)vriendelijke uitbreiding van de kaart aangekondigd.

De familie Lo sloot eind 2017 de deuren van het geliefde Indonesia aan het Rodezand waar zij 42 jaar met passie kookten voor een enthousiast vast en nieuwsgierig publiek. Op het plein voor metrohalte Beurs is restaurant Indonesia, nieuwe stijl, ondertussen een vast gegeven. Zelfde naam, nieuwe inzichten. Warung Indonesia, geïntroduceerd halverwege vorig jaar, werd een laagdrempelig eetconcept. Met dezelfde kwaliteit en enthousiasme in de keuken, maar zonder het tafellinnen. Dit bleek een schot in de roos. De Coolsingel werd een vaste stek vanuit waar ook bij de mensen thuis werden bezorgd. 

In-house en high-end bezorgen

Nog voor het einde van het jaar openen er twee nieuwe franchise Warung Indonesia eethuisjes. Een op Zuid en een in Bergschenhoek. Op de verschillende locaties haal je dezelfde kwaliteit gerechten af die al ruim 40 jaar bekend zijn bij de gasten. En met de high-end bezorgformule bezorgt Indonesia diezelfde kwaliteit tot aan de deur. Lo: “De kwaliteit die we willen bieden, kunnen we alleen garanderen als we het laatste stukje tot aan de deur ook op ons nemen. Met snellere levertijden, luxe packaging en een groter dekkingsgebied als gevolg. En dat alles op elektronische fietsen.”

Vernieuwd traditioneel

Nederland is al jaar en dag bekend met de Indonesische keuken. Om ook aan de huidige wensen van de gast te voldoen werd de menukaart uitgebreid met vegetarische en veganistische versies van traditionele Indonesische gerechten. “Mensen willen graag lichter en gezond eten. Buiten de deur of wanneer ze eten laten bezorgen. Met onze toevoegingen aan de kaart, zoals een vegan rendang, is nu ook de Indonesische keuken een bewuste en gezonde optie.”

Naast de consumenten wilt Lo Indonesiagerechten ook onderbrengen bij groothandels, supermarkten, binnen de retail en op evenementen. Zodat we niet alleen thuis, maar ook op festivals kunnen genieten van de sauzen en sateetjes van Indonesia.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Awards Culinair
De Librije 6 jaar op rij de beste

De winnaars van de zesde editie van de Restaurant Awards zijn zojuist bekend gemaakt. Vijfhonderd gerenommeerde chefs mochten ook dit jaar weer hun stem uitbrengen in twaalf verschillende categorieën. De Librije* (Zwolle) is voor de zesde keer op rij uitgeroepen tot 'Beste Restaurant van Ne...

Opening Den Haag
Nieuw restaurant opent in Zaal 3 van Het Nationale Theater

Op zaterdag 29 februari opent een nieuw restaurant in het Energiekwartier in Den Haag van de bedenkers van ñ: Restaurant Drie. Restaurant Drie is gelegen in de voormalige kantoren van de Electriciteitsfabriek in het centrum van Den Haag, omringd door een groen terras. Daarnaast dient Restaura...

Bezorgen Achtergronden
Brabanders eten vooral kip met carnaval 

Brabantse carnavalsvierders eten graag kip. Dat blijkt uit cijfers van maaltijdplatform Deliveroo. Op basis van data van de carnavalsdagen afgelopen jaren bekeek het bedrijf waar zij tijdens carnaval een piek in bestellingen kunnen verwachten, en waar de feestgangers per stad het meest zin in hebben...

Wet- en regelgeving Bezorgen
Veel overtredingen bij maaltijdbezorgers

De Inspectie SZW constateert veel overtredingen door horecabedrijven die eigen bezorgers in dienst hebben. Bij meer dan de helft van de gecontroleerde bedrijven gaat het mis. Het ontbreekt bij deze bedrijven vaak aan kennis over wat wettelijk is toegestaan. Bezorgers krijgen te weinig betaald, werke...

Awards Culinair
Mart Oude Luttikhuis wint kookwedstrijd Jeunes Chefs Rôtisseurs

De kookwedstrijd Jeunes Chefs Rôtisseurs Competition 2020 van Chaîne des Rôtisseurs is gewonnen door Mart Oude Luttikhuis. De pas 20-jarige chef van sterrestaurant De Bloemenbeek in De Lutte plaatst zich hiermee voor de internationale wedstrijd in Parijs later dit jaar. In Leerh...

Events Marketing
Wat doe jij met Nationale Pannenkoekendag?               

Op 20 maart vieren wij met zijn allen de ‘Nationale Pannenkoekendag’. Dit is de dag waarop pannenkoeken maken en het eten ervan centraal staat. Veel basisscholen vieren deze dag doormiddel van het bakken van pannenkoeken voor opa’s, oma’s en ouderinstellingen. Deze basisschol...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: