Indonesia breidt uit met franchiseformule en bezorgdienst

21 mei 2019 | Yonne van Geene

Nadat Wai Man Lo de Satebar-formule verkocht in 2016, richtte hij zich na een rustperiode in 2018 volledig op de herintroductie van het familierestaurant van zijn vader. Restaurant Indonesia kreeg een pop-uplocatie aan de Coolsingel in Rotterdam en een stek in de Foodhallen. Nu heeft het restaurant de uitbreiding van de franchiseformule, een high-end bezorgformule en een vega(n)vriendelijke uitbreiding van de kaart aangekondigd.

De familie Lo sloot eind 2017 de deuren van het geliefde Indonesia aan het Rodezand waar zij 42 jaar met passie kookten voor een enthousiast vast en nieuwsgierig publiek. Op het plein voor metrohalte Beurs is restaurant Indonesia, nieuwe stijl, ondertussen een vast gegeven. Zelfde naam, nieuwe inzichten. Warung Indonesia, geïntroduceerd halverwege vorig jaar, werd een laagdrempelig eetconcept. Met dezelfde kwaliteit en enthousiasme in de keuken, maar zonder het tafellinnen. Dit bleek een schot in de roos. De Coolsingel werd een vaste stek vanuit waar ook bij de mensen thuis werden bezorgd. 

In-house en high-end bezorgen

Nog voor het einde van het jaar openen er twee nieuwe franchise Warung Indonesia eethuisjes. Een op Zuid en een in Bergschenhoek. Op de verschillende locaties haal je dezelfde kwaliteit gerechten af die al ruim 40 jaar bekend zijn bij de gasten. En met de high-end bezorgformule bezorgt Indonesia diezelfde kwaliteit tot aan de deur. Lo: “De kwaliteit die we willen bieden, kunnen we alleen garanderen als we het laatste stukje tot aan de deur ook op ons nemen. Met snellere levertijden, luxe packaging en een groter dekkingsgebied als gevolg. En dat alles op elektronische fietsen.”

Vernieuwd traditioneel

Nederland is al jaar en dag bekend met de Indonesische keuken. Om ook aan de huidige wensen van de gast te voldoen werd de menukaart uitgebreid met vegetarische en veganistische versies van traditionele Indonesische gerechten. “Mensen willen graag lichter en gezond eten. Buiten de deur of wanneer ze eten laten bezorgen. Met onze toevoegingen aan de kaart, zoals een vegan rendang, is nu ook de Indonesische keuken een bewuste en gezonde optie.”

Naast de consumenten wilt Lo Indonesiagerechten ook onderbrengen bij groothandels, supermarkten, binnen de retail en op evenementen. Zodat we niet alleen thuis, maar ook op festivals kunnen genieten van de sauzen en sateetjes van Indonesia.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Events Rotterdam
Burgerbar viert vijfjarig bestaan tijdens festival in Rotterdam

Ter Marsch & Co verblijdt 12.000 bezoekers met het grillen en flippen van award winning hamburgers. En omdat zij jarig zijn, delen zij tijdens het festival A Day at the Park op 21 september 2019 VIB (Very Important Burger) bandjes uit. Met zo’n begeerlijk VIB bandje krijg je op vertoon hie...

Awards Cocktails
Andrei Talapanescu van Pulitzer's Bar uitgeroepen tot Patrón Perfectionist Benelux 2019

Andrei Talapanescu, Head Bartender Pulitzer’s Bar, is uitgeroepen tot Patrón Perfectionist van de Benelux tijdens de Patrón Perfectionists cocktailcompetitie. Hij wist de jury te overtuigen van zijn kwaliteiten tijdens de Benelux finale in de Vondelkerk in Amsterdam en draagt nu ...

Opening Culinair
Midtown Grill Amsterdam heropend na renovatie

Na een twee maanden durende renovatie heeft het nieuwe Midtown Grill restaurant opnieuw haar deuren geopened. Midtown Grill is een spraakmakend steakhouse dat een ongeëvenaarde ervaring biedt met de beste steaks uit de vernieuwde open showkeuken, “Meat Experience Room” en exclusieve...

Food Opening
Fotoreportage: Van stoffige afhaalchinees naar ultieme hotspot

Elke stad in Nederland heeft er één. Een Chinees afhaalrestaurant. Vaak een familiebedrijf dat het imago draagt van een stoffig restaurantje, met een eindeloos menu van honderden gerechten. Misschien is dat de reden waarom hun overlevingskans in De Lage Landen met bijna 75% jaar-op-jaa...

Interieur
Fotoreportage The Streetfood Club

The Streetfood Club in Utrecht siert de cover van de aanstaande RestaurantKrant. De najaarseditie ligt tijdens het schrijven van dit bericht bij de drukker. Nog een paar dagen wachten en dan lees je hoe Joost en Wes, eigenaren van The Streetfood Club, dit machtige concept hebben ontwikkeld (niet all...

Bier
Kasteel Maurick Vught introduceert eigen kasteelbier met Oranje-Spaanse noot

Kasteel Maurick in Vught introduceert een ambachtelijk gebrouwen kasteelbier met de naam Heerlijke Hendrik. Het bier is geïnspireerd op prins Frederik Hendrik van Oranje die vanuit Kasteel Maurick in 1629 de strijd tegen de Spanjaarden leidde tijdens de belegering van ’s-Hertogenbosch. He...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: