IJsfondue: nieuwste horecatrend?

12 juli 2011 |
IJsfondue: nieuwste horecatrend?<

Sinds kort bestaat er fondue 2.0. Ice fondue is een nieuw tafelritueel dat is bedacht door Koen 'Icewizard' Gillis. Door te 'fonduen' in vloeibare stikstof van -196 graden Celsius verdwijnt het oubollige imago in ieder geval als sneeuw voor de zon.

Gasten kunnen van fruit zelf ijs-tapas maken door het eten vijf tellen in de rokende stikstof te dopen, al of niet gecombineerd met warme chocolade en slagroom.

Veel publiek, enthousiaste reacties
Als eigenaar van het Leidse éénmansbedrijf Business Edge bedenkt Koen Gillis innovatieve marketingconcepten. Onder de naam 'Icewizard' maakte hij voor bedrijven op beurzen en evenementen met vloeibare stikstof ter plekke ijs-tapas om publiek te trekken. De enthousiaste reacties leidden tot de volgende stap: het ontwikkelen en aanbieden van ice fondue als totaalconcept voor de horeca.

Michelinzaken al fan
De Icewizard richt zich op de betere restaurants, omdat ice fondue daar volgens Gillis het beste past. De praktijk bewijst zijn gelijk. Onder de restaurants die het concept al hebben aangeschaft zijn er zelfs met een Michelinster, waaronder De Lindehof uit Nuenen. Gillis: “Dit kan weleens de nieuwste trend in de betere horeca worden.” Binnen het totaalconcept past dat Icewizard ook de stikstof levert aan restaurants, dat kan in de vorm van een abonnement.

Helpende handen
Gillis heeft de ice fondue ontwikkeld met ondersteuning en subsidie van het Zuid-Hollandse project KennisNetwerken van Syntens en de Kennisalliantie.

Frank Lindner

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Economie Achtergronden
Omzet horeca stijgt 1,6 procent in vierde kwartaal

De omzet van de horeca steeg in het vierde kwartaal van 2019 met 1,6 procent ten opzichte van het vorige kwartaal, meldt het CBS. Het volume nam met 1,4 procent toe. De omzet van logiesverstrekking steeg met 1,2 procent, de omzet van eet- en drinkgelegenheden met 1,7 procent. Al bijna zeven jaar nee...

Chefs Culinair
Nieuwe docu-serie met Nederlandse sterrenchefs

De kook-tv-zender njam! lanceert op de Nederlandse televisie een unieke serie over Nederlandse sterrenchefs: De Sterrenkaart. De serie trapt af op zondag 1 maart met de eerste aflevering met Joris Bijdendijk, chefkok van het veelgelauwerde restaurant RIJKS. Mix van chefs In elke aflevering sta...

Bier Achtergronden
Alcoholvrij bier en speciaalbier voor tiende jaar op rij in de lift

De consumptie van speciaalbier en alcoholvrij bier laat voor het tiende jaar op rij groei zien. Pils blijft veruit de grootste biercategorie en is net zoals de totale markt stabiel ten opzichte van 2018. Consumenten variëren tegenwoordig veel meer in hun bierkeuze. Speciaalbier is in vele smake...

Fastservice Vega
KFC gaat een week lang 'kiploos' door het leven

Het Kentucky Fried Chicken restaurant aan het Binnenwegplein in Rotterdam verruilt van 9 t/m 15 maart, tijdens de Nationale Week Zonder Vlees, een week lang alle kip op het menu voor vegetarische opties. Dit wereldwijde historische moment voor KFC is tevens het startschot van de landelijke introduct...

Food Achtergronden
Onderzoek: gebruik jij convenience in de keuken?

Graag je aandacht voor dit leuke onderzoek, waarvan we de resultaten binnenkort publiceren. We willen graag weten of jij in je zaak convenience - of gemaksproducten (feitelijk zijn ze hetzelfde) gebruikt. De trend is ambachtelijk en lokaal, maar in hoeverre uit zich dat in de praktijk? Is enkel werk...

Drinks Marketing
Wat doe jij met Wereld Whisky dag?

Op vrijdag 27 maart vieren wij met z’n allen ‘Wereld Whisky Dag’. De dag waarop wij onze tulpvormige glazen uit de kast halen, halfvol schenken om vervolgens te proosten met elkaar. Overal op de wereld vinden er evenementen plaats, ook in Nederland dus. Dit evenement kun je zelf or...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: