Hutten uitgeroepen tot beste bedrijfscateraar

22 november 2016 | Jorien Slager

Hutten is door Foodstep uitgeroepen tot beste bedrijfscateraar in het Nationaal Catering Onderzoek. De dienstverlening van Hutten krijgt van de gasten een gemiddelde waardering van 7,8. Aan het Nationaal Catering Onderzoek 2016-2017 van Foodstep werkten ruim 12.500 consumenten mee.

Hutten beschikt over opvallend veel fans volgens Foodstep. Verreweg de meeste bedrijfscateraars krijgen een negatieve NPS-score van hun gasten. Met een score van + 15 steekt Hutten daar met kop en schouders bovenuit. De NPS-score is de Net Promoter Score en drukt de loyaliteit van de gasten uit. Het geeft antwoord op de vraag: zou jij als gast deze cateraar aanbevelen?

Gasten kunnen een waardering geven tussen 0 en 10. De antwoorden zijn verdeeld in drie groepen: het percentage criticasters die een 6 of lager geven, de passief tevredenen die een score geven van een 7 of 8 en het percentage van promoters die een 9 of 10 geven. Voor de NPS-score wordt het percentage criticasters afgetrokken van het percentage promoters. Het landelijk branchegemiddelde ligt op - 9. “Als we de verschillende cateraars vergelijken, slaat de gezonde en vitale aanpak van Hutten het beste aan. Deze cateraar staat met afstand bovenaan op de ladder van de Net Promotor Score.

Hutten weet haar gast te raken en verbondenheid te creëren. Voor Hutten draait het erom van betekenis te zijn", aldus Foodstep. Over de hele linie (assortiment, prijsstelling, kwaliteit, lunchruimte) laat Hutten een positief verschil zien met de overige Nederlandse branchegenoten. Zo geeft 60 % van de gasten Hutten een 8+ als tevredenheidsscore, het landelijk gemiddelde is 41 %.

Millennials zetten in op variatie en smaak

Uit het onderzoek komt verder naar voren dat er de komende jaren flinke verschuivingen gaan plaatsvinden in de cateringwereld. Verantwoord eten en drinken en vitaliteit winnen langzaam aan terrein in de bedrijfsrestaurants. Zo geeft ruim 60% (zo'n 2,5 miljoen medewerkers) aan open te staan voor gezond eten en drinken. Maar deze tendens krijgt pas echt een boost als de Millennials de komende jaren instromen in het bedrijfsleven. Deze zelfbewuste generatie wil een gevarieerd aanbod van smaakvol eten. Geen anoniem bulkvoedsel, maar eten en drinken met een identiteit.

Hutten juicht deze ontwikkeling toe. Het leidt tot een grotere transparantie, een kortere afstand in de keten en een hernieuwde aandacht voor smaak en de waarde van voeding. Precies die dingen waar Hutten voor staat met haar huislabel De Guijt. Daarvoor gingen we in 2009 al helemaal terug in de keten om de herkomst van onze producten te herleiden. Het resulteerde in een samenwerking met meer dan veertig lokale boeren en telers. Met deze producten koken wij in onze eigen keuken op het Hutten Culinair Centrum op ambachtelijke wijze. Met onze producten van huislabel De Guijt geven we onze gasten elke dag de kans een bewuste en duurzame keuze te maken.

Foodstep biedt inzicht in de foodservicemarkt, door marktinformatie te verzamelen, vertalen en verrijken. Het bedrijf is gespecialiseerd in onder meer data-analyse en marktonderzoek onder eindverbruikers en consumenten.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Economie Tech
Met Tikkie Check supersnel en eenvoudig afrekenen in horeca

Voor iedereen die op het terras of in een restaurant na een drankje of maaltijd snel en zonder tussenkomst van personeel de rekening wil betalen, biedt Tikkie Check vanaf nu de mogelijkheid in een handomdraai contactloos af te rekenen. Het enige dat je hoeft te doen, is de camera van je smartphon...

Opening
Amerikaanse franchiseketen Wayback Burgers gaat uitbreiden in Nederland

Sinds december 2018 is de Amerikaanse franchiseketen Wayback Burgers gevestigd in Nederland. Na ruim een jaar succesvol te hebben gedraaid, is Stefan Boers – Master Franchisehouder Nederland – klaar om de volgende stap te nemen in het realiseren van zijn ambitie; 10 nieuwe full service ...

Interview Longread
Interview: tijd voor meer vrouwen in de sterrenkeuken?

Vrouwelijke koks zijn nog (te) dun gezaaid, maar de aanstormende talenten Tess de Groot en Femke Klaassen, die bij respectievelijk Aan de Poel en De Librije werken, hebben een glansrijke toekomst in het verschiet. Ik spreek ze in De Librije, het driesterrenrestaurant in Zwolle en bespreek hun ervari...

Events
Horecava 2021 gaat hybride

Horecava verrijkt haar 65e editie, die plaatsvindt van 11 – 14 januari 2021 in RAI Amsterdam, met een online programma. Het evenement zal in aangepaste vorm face-2-face, volgens de COVID-19 richtlijnen, én virtueel live zijn. De vakbeurs, die foodservice professionals al jaren met elkaa...

Awards
Beachclub Lekker uit Vrouwenpolder Beste Paviljoen van 2020

Donderdag 30 juli werden de jaarlijkse prijzen voor het Beste Paviljoen en het Schoonste Strand van Nederland uitgereikt. De prijs voor het Schoonste Strand van Nederland ging naar Ameland. En voor het eerst mocht de jury zelfs een tien toekennen voor de schoonheid van dit strand. Friesland had met ...

Opening
Sterrenzaak opent bistro: Bistro TWO in Roermond

Begin september mag de gezellige Limburgse stad, Roermond een nieuwe top bistro verwelkomen op de Roerkade. Waar de brasserie van het luxe Hotel Dux eerder gevestigd was, zal binnenkort een nieuwe wind, genaamd Bistro TWO, waaien. Bethany DeLong en Edwin Soumang, eigenaars van het met een Micheli...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: