Hutten uitgeroepen tot beste bedrijfscateraar

22 november 2016 | Jorien Slager

Hutten is door Foodstep uitgeroepen tot beste bedrijfscateraar in het Nationaal Catering Onderzoek. De dienstverlening van Hutten krijgt van de gasten een gemiddelde waardering van 7,8. Aan het Nationaal Catering Onderzoek 2016-2017 van Foodstep werkten ruim 12.500 consumenten mee.

Hutten beschikt over opvallend veel fans volgens Foodstep. Verreweg de meeste bedrijfscateraars krijgen een negatieve NPS-score van hun gasten. Met een score van + 15 steekt Hutten daar met kop en schouders bovenuit. De NPS-score is de Net Promoter Score en drukt de loyaliteit van de gasten uit. Het geeft antwoord op de vraag: zou jij als gast deze cateraar aanbevelen?

Gasten kunnen een waardering geven tussen 0 en 10. De antwoorden zijn verdeeld in drie groepen: het percentage criticasters die een 6 of lager geven, de passief tevredenen die een score geven van een 7 of 8 en het percentage van promoters die een 9 of 10 geven. Voor de NPS-score wordt het percentage criticasters afgetrokken van het percentage promoters. Het landelijk branchegemiddelde ligt op - 9. “Als we de verschillende cateraars vergelijken, slaat de gezonde en vitale aanpak van Hutten het beste aan. Deze cateraar staat met afstand bovenaan op de ladder van de Net Promotor Score.

Hutten weet haar gast te raken en verbondenheid te creëren. Voor Hutten draait het erom van betekenis te zijn", aldus Foodstep. Over de hele linie (assortiment, prijsstelling, kwaliteit, lunchruimte) laat Hutten een positief verschil zien met de overige Nederlandse branchegenoten. Zo geeft 60 % van de gasten Hutten een 8+ als tevredenheidsscore, het landelijk gemiddelde is 41 %.

Millennials zetten in op variatie en smaak

Uit het onderzoek komt verder naar voren dat er de komende jaren flinke verschuivingen gaan plaatsvinden in de cateringwereld. Verantwoord eten en drinken en vitaliteit winnen langzaam aan terrein in de bedrijfsrestaurants. Zo geeft ruim 60% (zo'n 2,5 miljoen medewerkers) aan open te staan voor gezond eten en drinken. Maar deze tendens krijgt pas echt een boost als de Millennials de komende jaren instromen in het bedrijfsleven. Deze zelfbewuste generatie wil een gevarieerd aanbod van smaakvol eten. Geen anoniem bulkvoedsel, maar eten en drinken met een identiteit.

Hutten juicht deze ontwikkeling toe. Het leidt tot een grotere transparantie, een kortere afstand in de keten en een hernieuwde aandacht voor smaak en de waarde van voeding. Precies die dingen waar Hutten voor staat met haar huislabel De Guijt. Daarvoor gingen we in 2009 al helemaal terug in de keten om de herkomst van onze producten te herleiden. Het resulteerde in een samenwerking met meer dan veertig lokale boeren en telers. Met deze producten koken wij in onze eigen keuken op het Hutten Culinair Centrum op ambachtelijke wijze. Met onze producten van huislabel De Guijt geven we onze gasten elke dag de kans een bewuste en duurzame keuze te maken.

Foodstep biedt inzicht in de foodservicemarkt, door marktinformatie te verzamelen, vertalen en verrijken. Het bedrijf is gespecialiseerd in onder meer data-analyse en marktonderzoek onder eindverbruikers en consumenten.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Food Advertorial
Food Waste Challenge: Best Practice

Nederlandse restaurants en hotels kunnen gezamenlijk jaarlijks 61 miljoen kilo voedselverspilling vermijden en daarmee 582 miljoen euro besparen. Dit is maandag 13 januari bekend gemaakt tijdens de slotdag van de Food Waste Challenge op de Horecava. De Food Waste Challenge is een door Rabobank georg...

Culinair Recepten
Wat zit er in de originele bolognesesaus?

De bolognesesaus is de allerbekendste Italiaanse pastasaus. In tegenstelling tot veel andere pastasauzen is deze behoorlijk rijk gevuld, doorgaans is het een saus op basis van gehakt, (gepelde) tomaten, wortel, selderie, knoflook en ui. Hieraan worden vaak nog meer ingrediënten aan toegevoegd, ...

Opening Internationaal
Deus Ex Machina brengt uniek retail- en restaurantconcept naar Nederland

Deus Ex Machina is meer dan alleen een merk. Het brengt een lifestyle voor alle riders, bikers, creatieven, foodfanaten en artistiekelingen tot leven. Met hun recent geopende ‘tempel’ genaamd The Wat of Why aan de Amsterdamse Herengracht start ook in de lage landen de jacht naar plezier....

Bier
Horecaconcern IQ Creative stapt over op Bud

IQ Creative, een van de belangrijkste spelers in de Amsterdamse horeca, maakt vandaag bekend te kiezen voor Bierbrouwerij AB InBev. Het bedrijf van Bert van der Leden en ’s werelds grootste brouwer zijn al sinds de introductie van Bud in Nederland in gesprek. De samenwerking wordt vandaag door...

Achtergronden Internationaal
China gaat wegwerpplastic uitbannen, ook in de horeca

China zal de productie, de verkoop en het gebruik van plastic wegwerpproducten in de komende vijf jaar in drie fasen verbieden of beperken, volgens een gezamenlijk door de Nationale Commissie voor Ontwikkeling en Hervorming en het Ministerie van Ecologie en Milieu uitgevaardigde instructie. Ook voor...

Awards
Restaurant ’t Havenmantsje Harlingen Beste Leerbedrijf Horeca

Tijdens de finale op de Horecava is donderdag 16 januari op de stand van SVH Restaurant ’t Havenmantsje uit Harlingen uitgeroepen tot winnaar van de wedstrijd Beste Leerbedrijf Horeca. De tweede plaats ging naar Hotel Pulitzer uit Amsterdam. Le Brasseur uit Maarssen maakt op de derde plaats de...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: