Horecaondernemers kunnen succesvoller worden door inzet van e-mailmarketing

30 juli 2019 | redactie

Waarin onderscheiden succesvolle horecaondernemingen zich van hun concurrent? Vaak door een succesvolle marketingcampagne, waarbij  e-mail nog steeds leidend en uiterst effectief is. Directe boekingen of reserveringen genereren is heel wat waard. Door je eigen kanalen in te zetten genereer je meer omzet. Dit doe je door een uitstekende e-mailmarketingcampagne op te zetten. E-mailmarketing is een krachtige tool om je (toekomstige) gasten gericht en persoonlijk aan te spreken en vervolgens terug te laten komen. HM Academy biedt (op 28 oktober 2019) een training aan speciaal voor horecaondernemers die nog succesvoller willen worden.

Inhoud van de training

Deze training geeft je inzicht in het samenstellen van goed verzorgde e-mailcampagnes; hoe je dit moet doen en hoe je dit aanpakt. In de training ga je actief aan de slag met het verbeteren van de eigen e-mailnieuwsbrieven. Je leert de belangrijkste do’s en don’ts aan de hand van prikkelende voorbeelden van jezelf, je collega’s en uit de branche.
Uiteraard ontdek je de belangrijkste juridische randvoorwaarden, hoe je goed converterende e-mails opbouwt en hoe je effectieve onderwerpregels schrijft. Daarnaast leer je wat het belang is van profielopbouw en hoe je de inschrijvingen stimuleert.


Dit levert het je op

Meer directe omzet
Je leert e-mailmarketing efficiënt en effectief in te zetten
Je verbetert je e-mailcampagnes
Je leert gebruik te maken van de kennis over je gasten en zo je campagnes te optimaliseren
Je leert de belangrijkste juridische randvoorwaarden. Sinds 25 mei 2018 geldt de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Vanaf die datum geldt dezelfde privacywetgeving in de hele EU

Extra

Je krijgt de mogelijkheid om vooraf je eigen e-mailnieuwsbrieven en campagnes aan te leveren. Je krijgt feedback waarmee je direct start met verbeteren.

Voor wie

De training is voor horecaprofessionals die willen starten met e-mailmarketing of hun e-mailmarketing willen verbeteren.

De training is geschikt voor de sectoren hotel, restaurant, lunchroom en bed & breakfast.

Trainer: Hielko van der Molen

Hielko is adviseur en digitaal strateeg en heeft een uitgebreide ervaring als online manager bij de Fletcher Hotels groep en bij banken, verzekeraars en in de retail. Hielko is een ervaren trainer en docent op het gebied van digitale marketing en veranderingsprocessen.

Klik hier voor meer informatie over de training en voor de aanmeldpagina.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Coronacrisis
Liveblog: Yesss!! Wij gaan weer open!!

Liveblog. Wij hebben er zin! Wij zijn er klaar voor! Dat is wat Utrechtse horecaondernemers ons vanochtend vol enthousiasme vertelden. De redactie van Lunchroom, De RestaurantKrant en de CaféKrant is vandaag in het land en doet verslag van de eerste dag dat de horeca na maanden weer open mag. Ti...

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: ben jij al 'coronaproof' ingericht?

Na een verplichte sluiting van 10 weken mag de horeca aanstaande maandag dan eindelijk weer open. Terrasstoelen worden uit het plastic gehaald, tapsystemen worden schoongemaakt en alle reserveringen worden keurig in tabellen opgenomen. De horeca is klaar voor een herstart. Hoewel de mogelijkheden...

Amsterdam Coronacrisis
Sterrenrestaurant Restaurant 212 introduceert luxueuze dinerboxen 

Het Amsterdamse Restaurant 212 brengt fine dining experiences naar mensen thuis met het nieuwe concept ‘212 at home’. Vanaf nu kun je culinair hoogstaande dinerboxen bestellen via de website en laten thuisbezorgen, bereid door de bekende topchefs Richard van Oostenbrugge en Thomas Groot....

Opening Coronacrisis
Grootste terras van Hoofddorp klaar voor heropening

Het grootste terras van Hoofddorp bij het Novotel Amsterdam Schiphol Airport opent op 1 juni weer haar deuren. General Manager Floris Licht hoopt vooral dat locals het terras vanaf deze dag weer weten te vinden. Novotel Amsterdam Schiphol Airport heeft een prachtig terras, waar tot wel zeventig m...

Opening
Café-Restaurant De Eendracht breidt uit met vestigingen in Blaricum en Hilversum 

Hoewel de meeste horecagelegenheden al blij zijn dat ze per 1 juni überhaupt weer open mogen, pakken de uitbaters van Café - Restaurant De Eendracht deze heropening wel heel rigoureus aan. Zij verwelkomen die dag namelijk twee nieuwe vestigingen in ’t Gooi. Café - Restau...

Economie Coronacrisis
Horeca al in eerste kwartaal zeer zwaar getroffen door de crisis

De horeca is een van de zwaarst getroffen sectoren door de maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus. De omzet nam in het eerste kwartaal van 2020 met 14 procent af ten opzichte van het voorgaande kwartaal, meldt het CBS. Dit was de eerste omzetdaling in 7 jaar tijd. Het volume, de voor...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: