Horecabeurs Gastvrij Rotterdam groeit in omvang

20 september 2017 | Thijs Jacobs

Gastvrij Rotterdam kijkt terug op een uitermate succesvolle vijfde editie waarin opnieuw tal van records zijn gebroken. Met 400 exposanten en 150 prestigieuze wedstrijden, uitreikingen, proeverijen en demonstraties konden de 12.736 bezoekers zich drie dagen lang in Rotterdam Ahoy oriënteren op de belangrijkste ontwikkelingen op horecagebied.

De kwaliteit van het ruime aanbod was opnieuw hoger en tevens een goede afspiegeling van de weer op volle toeren draaiende horecabranche.?? Het aantal bezoekers overtrof eerdere edities, alsook het aantal vierkante meters beursoppervlakte dat uiterst professioneel werd benut door een grote diversiteit aan leveranciers van food en non-food, waarvan vele met primeurs en noviteiten. Het jubilerende Gastvrij Rotterdam presenteerde talrijke themapleinen en een hoogwaardig programma verspreid over drie beursdagen waarin meerdere sterrenchefs acte de présence gaven. Ook kende de horecavakbeurs veel nieuwe initiatieven en finales, zoals het pop-up restaurant van The Harbour Club, alle uitreikingen van de AD Gouden Pollepels, een Belgisch Paviljoen, het gecombineerde paviljoen Wine & Fine Food met dit jaar The Wine & Food Association als partner en de Nederlandse Finale van de prestigieuze Bocuse d’Or.??

Bocuse d'Or

Voorzitter Bocuse d’Or Nederland Jonnie Boer (Librije*): "De Bocuse d’Or is sinds twee  jaar hier op de beurs aanwezig en ik moet eerlijk zeggen dat Gastvrij Rotterdam de ideale omgeving  is voor de Nederlandse finale. Hier lopen geïnteresseerde mensen rond, dus het is voor iedereen leuk. Prachtig dat ze ons hier willen ontvangen en dat het zo professioneel is opgezet, dus alleen maar winnaars denk ik. Leuk dat Gastvrij Rotterdam niet zo massaal is en dat er kwalitatief goede en afwisselende producten te vinden zijn.”??Lucas Roskam Directeur CRM bij Bidfood: "Gastvrij Rotterdam is een kwalitatief hoogwaardige beurs, het midden- en hoog segment is goed vertegenwoordigd. Dat zorgt ervoor dat producenten hier alles uit de kast halen om de mooiste producten te laten zien. Niet alleen de bezoekersaantallen zijn goed, maar bovenal de kwaliteit, er komen hier echt mensen die iets willen leren van de markt. Mooi om al 5 edities lang onderdeel te zijn van deze beurs.”??

Place to be

Culinair columnist Ronald Giphart reikte de AD Gouden Pollepels uit op de beursvloer van Gastvrij Rotterdam: "Rotterdam is culinair gezien in Nederland the place to be. Er is geen stad te bedenken waar zoveel gebeurt en geschreven wordt over eten. Het AD met hun Pollepels, zijn heel belangrijk want daarmee gaat het niveau een beetje omhoog, wordt er gestimuleerd dat mensen beoordelen wat ze eten. Mooi dat de uitreikingen op de beursvloer van Gastvrij Rotterdam plaatsvonden, dat maakt het plaatje compleet, want hier zijn de restaurateurs, de leveranciers, hier lopen de koks rond en zijn de mensen die over eten schrijven.”

??Paul van der Aart, regiodirecteur Zuid-Holland bij Heineken: "Wij mogen in deze markt veel horecabedrijven bedienen met onze merken en vinden het belangrijk om onze relaties goed te kunnen ontvangen. De set-up van Gastvrij Rotterdam is allesbehalve standaard en maakt de mensen daardoor nieuwsgierig. Een omgeving waarin we ons graag bevinden; kwalitatief hoogstaand, goede producten en aanbieders, veel gelegenheid tot netwerken, gezellig, eigenlijk gewoon zoals het hoort.”??Jan van Lissum verzorgde met zijn Wine & Fine Food Association op Gastvrij Rotterdam een boeiend en afwisselend programma in het Proefschrift Theater in Wine & Fine Food: "Voor de 5e editie van Gastvrij Rotterdam is in positieve zin aan de uitstraling van de beurs gesleuteld, heel mooi verzorgd opgebouwd. Bezoekers komen, buiten gezelligheid, heel gericht om te leren van educatieve tastings, proeverijen en demonstraties. Niet alleen de regio, maar ook van ver daarbuiten weet Gastvrij Rotterdam te vinden. Het is echt een nationale beurs geworden, een groot compliment om dat in 5 jaar tijd te hebben gerealiseerd!”??

Gastvrij Rotterdam 2018

?De volgende editie van Gastvrij Rotterdam vindt plaats van maandag 17 tot en met woensdag 19 september 2018 in Rotterdam Ahoy. Gastvrij Rotterdam richt zich op ambitieuze horecaprofessionals uit het midden- en hoog segment. Meer informatie is te vinden op www.gastvrij-rotterdam.nl.
 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

81 winnende bieren na zesde Dutch Beer Challenge

Op woensdag 11 maart 2020 vond in Rotterdam de zesde editie van de ‘Dutch Beer Challenge’ plaats. 91 Nederlandse brouwerijen hebben gezamenlijk 400 bieren ingestuurd om deel te nemen aan deze Nederlandse bierwedstrijd. Vanwege de corona-crisis vond de prijsuitreiking dit jaar plaats via ...

Coronacrisis
30ml Nachtegaalstraat speelt in op het Paasfeest thuis

Op 1e en 2e Paasdag bezorgt 30ml Nachtegaalstraat een rijkelijk gevulde ontbijtbox bomvol verse producten aan huis. In een tijd waarin iedereen het Paasfeest ‘gedwongen’ thuis viert en het bezoeken van de supermarkt een uitdaging is, is dit de oplossing voor een luxe Paasontbijt zonder z...

KHN Coronacrisis
KHN: reparatie NOW en demping Wab-effecten dringend noodzakelijk

Koninklijke Horeca Nederland (KHN) signaleert dat de NOW-regeling op belangrijke onderdelen tekortschiet. Afgelopen maandag opende het UVW het NOW-loket. Door de afbakening van het omzetverlies en de fixatie van de vergoeding loonsom sv op uitsluitend januari 2020, worden schrijnende effecten zichtb...

Coronacrisis
Fernando Jonker, Dagboek in crisistijd: Hoofd omhoog

We zijn twee weken verder. Twee weken geleden begonnen we met het voorbereiden van afhaalmaaltijden. Op mijn telefoon verschijnt een bericht van de moeder van mijn kinderen. ‘Hoop dat het met je gaat’… Het grijpt mij aan en door mijn hoofd flits alles door mij heen. Tja.. Hoe g...

Help de Horeca: eerste miljoen is binnen

Sinds de start van Help de Horeca twee weken geleden zijn inmiddels ruim 20.000 waardebonnen ter waarde van maar liefst 1 miljoen euro aangeschaft door horecaliefhebbers in heel Nederland. Met dit bijzondere initiatief ondersteunt Koninklijke Horeca Nederland samen met horecapartners de Nederlandse ...

Columns Coronacrisis
Column Sico de Moel: Contact

Het klinkt misschien stom, maar ik had het echt even gemist: het contact met mijn gasten. Het deed me dan ook goed om een aantal vaste gasten weer even te kunnen zien. Vorige week zijn we begonnen met menu's voor thuis. We bezorgen in heel A...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: