Horecabeurs Gastvrij Rotterdam groeit in omvang

20 september 2017 | Thijs Jacobs

Gastvrij Rotterdam kijkt terug op een uitermate succesvolle vijfde editie waarin opnieuw tal van records zijn gebroken. Met 400 exposanten en 150 prestigieuze wedstrijden, uitreikingen, proeverijen en demonstraties konden de 12.736 bezoekers zich drie dagen lang in Rotterdam Ahoy oriënteren op de belangrijkste ontwikkelingen op horecagebied.

De kwaliteit van het ruime aanbod was opnieuw hoger en tevens een goede afspiegeling van de weer op volle toeren draaiende horecabranche.?? Het aantal bezoekers overtrof eerdere edities, alsook het aantal vierkante meters beursoppervlakte dat uiterst professioneel werd benut door een grote diversiteit aan leveranciers van food en non-food, waarvan vele met primeurs en noviteiten. Het jubilerende Gastvrij Rotterdam presenteerde talrijke themapleinen en een hoogwaardig programma verspreid over drie beursdagen waarin meerdere sterrenchefs acte de présence gaven. Ook kende de horecavakbeurs veel nieuwe initiatieven en finales, zoals het pop-up restaurant van The Harbour Club, alle uitreikingen van de AD Gouden Pollepels, een Belgisch Paviljoen, het gecombineerde paviljoen Wine & Fine Food met dit jaar The Wine & Food Association als partner en de Nederlandse Finale van de prestigieuze Bocuse d’Or.??

Bocuse d'Or

Voorzitter Bocuse d’Or Nederland Jonnie Boer (Librije*): "De Bocuse d’Or is sinds twee  jaar hier op de beurs aanwezig en ik moet eerlijk zeggen dat Gastvrij Rotterdam de ideale omgeving  is voor de Nederlandse finale. Hier lopen geïnteresseerde mensen rond, dus het is voor iedereen leuk. Prachtig dat ze ons hier willen ontvangen en dat het zo professioneel is opgezet, dus alleen maar winnaars denk ik. Leuk dat Gastvrij Rotterdam niet zo massaal is en dat er kwalitatief goede en afwisselende producten te vinden zijn.”??Lucas Roskam Directeur CRM bij Bidfood: "Gastvrij Rotterdam is een kwalitatief hoogwaardige beurs, het midden- en hoog segment is goed vertegenwoordigd. Dat zorgt ervoor dat producenten hier alles uit de kast halen om de mooiste producten te laten zien. Niet alleen de bezoekersaantallen zijn goed, maar bovenal de kwaliteit, er komen hier echt mensen die iets willen leren van de markt. Mooi om al 5 edities lang onderdeel te zijn van deze beurs.”??

Place to be

Culinair columnist Ronald Giphart reikte de AD Gouden Pollepels uit op de beursvloer van Gastvrij Rotterdam: "Rotterdam is culinair gezien in Nederland the place to be. Er is geen stad te bedenken waar zoveel gebeurt en geschreven wordt over eten. Het AD met hun Pollepels, zijn heel belangrijk want daarmee gaat het niveau een beetje omhoog, wordt er gestimuleerd dat mensen beoordelen wat ze eten. Mooi dat de uitreikingen op de beursvloer van Gastvrij Rotterdam plaatsvonden, dat maakt het plaatje compleet, want hier zijn de restaurateurs, de leveranciers, hier lopen de koks rond en zijn de mensen die over eten schrijven.”

??Paul van der Aart, regiodirecteur Zuid-Holland bij Heineken: "Wij mogen in deze markt veel horecabedrijven bedienen met onze merken en vinden het belangrijk om onze relaties goed te kunnen ontvangen. De set-up van Gastvrij Rotterdam is allesbehalve standaard en maakt de mensen daardoor nieuwsgierig. Een omgeving waarin we ons graag bevinden; kwalitatief hoogstaand, goede producten en aanbieders, veel gelegenheid tot netwerken, gezellig, eigenlijk gewoon zoals het hoort.”??Jan van Lissum verzorgde met zijn Wine & Fine Food Association op Gastvrij Rotterdam een boeiend en afwisselend programma in het Proefschrift Theater in Wine & Fine Food: "Voor de 5e editie van Gastvrij Rotterdam is in positieve zin aan de uitstraling van de beurs gesleuteld, heel mooi verzorgd opgebouwd. Bezoekers komen, buiten gezelligheid, heel gericht om te leren van educatieve tastings, proeverijen en demonstraties. Niet alleen de regio, maar ook van ver daarbuiten weet Gastvrij Rotterdam te vinden. Het is echt een nationale beurs geworden, een groot compliment om dat in 5 jaar tijd te hebben gerealiseerd!”??

Gastvrij Rotterdam 2018

?De volgende editie van Gastvrij Rotterdam vindt plaats van maandag 17 tot en met woensdag 19 september 2018 in Rotterdam Ahoy. Gastvrij Rotterdam richt zich op ambitieuze horecaprofessionals uit het midden- en hoog segment. Meer informatie is te vinden op www.gastvrij-rotterdam.nl.
 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Opening Rotterdam
Rotterdam krijgt er een PizzaBar di Vicini bij

Op 6 maart 2020 opent PizzaBar di Vicini haar deuren in het Rotterdamse Kralingen en is - naast Osteria Vicini en Fratelli - de jongste van de drie. PizzaBar di Vicini wordt een plek voor een spontane ontmoeting aan de bar, rijk gevulde tafels of een lekker afhaalmaal. Met ovenverse pizza’s en...

Opening Rotterdam
Tres: intimate dining in Rotterdam

Na een carrière in Zeeland, Melbourne en Kopenhagen zijn Emy Koster en Michael van der Kroft terug in de havenstad waar zij horen. In het monumentale Entrepotgebouw op de Kop van Zuid vindt het onafscheidelijke duo een thuis – in een voormalige jazzkelder - voor het kersverse Tres. Een ...

Bezorgen Achtergronden
Open brief TheFork naar aanleiding van ophef uitzending Rambam

Naar aanleiding van de Rambam-uitzending van januari wil TheFork reageren op beschuldigingen die tijdens de uitzending werden geuit. Hierbij delen we deze brief van TheFork, waarin ook de werkwijze van KHN richting de media wordt bekritiseerd. Om een gedetailleerd en volledig beeld te kunnen sch...

Food Advertorial
Food Waste Challenge: Best Practice

Nederlandse restaurants en hotels kunnen gezamenlijk jaarlijks 61 miljoen kilo voedselverspilling vermijden en daarmee 582 miljoen euro besparen. Dit is maandag 13 januari bekend gemaakt tijdens de slotdag van de Food Waste Challenge op de Horecava. De Food Waste Challenge is een door Rabobank georg...

Culinair Recepten
Wat zit er in de originele bolognesesaus?

De bolognesesaus is de allerbekendste Italiaanse pastasaus. In tegenstelling tot veel andere pastasauzen is deze behoorlijk rijk gevuld, doorgaans is het een saus op basis van gehakt, (gepelde) tomaten, wortel, selderie, knoflook en ui. Hieraan worden vaak nog meer ingrediënten aan toegevoegd, ...

Opening Internationaal
Deus Ex Machina brengt uniek retail- en restaurantconcept naar Nederland

Deus Ex Machina is meer dan alleen een merk. Het brengt een lifestyle voor alle riders, bikers, creatieven, foodfanaten en artistiekelingen tot leven. Met hun recent geopende ‘tempel’ genaamd The Wat of Why aan de Amsterdamse Herengracht start ook in de lage landen de jacht naar plezier....

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: