Horeca moet VPN instellen mogelijk maken

3 mei 2017 | Thijs Jacobs

Zowel zakenmensen als toeristen gebruiken graag en regelmatig gratis wifi in de horeca. Onlangs heeft de Amerikaanse Senaat en het Congres besloten om, tegen de wens van de meeste burgers in, Internet Service Providers volledige vrijheid te geven om alle privé-informatie van klanten te mogen verkopen aan adverteerders en andere bedrijven. Degenen die begrijpen wat dit inhoudt, installeren massaal VPN's (virtual private network) op hun devices om hun online privacy te waarborgen.

VPN enorm populair

In veel hotels is het opzetten van een VPN geblokkeerd. Wellicht onverstandig, want het aantal Google zoekopdrachten naar VPN's is sinds de recente ontwikkeling in de VS sterk toegenomen en overstijgt nu zelfs het aantal zoekopdrachten naar goedkope vluchten en is twintig keer groter dan de zoekopdrachten naar reisverzekeringen. De noodzaak van het kunnen opzetten van een VPN is evident.

Risico

Naast het weggeven van gegevens die commercieel kunnen worden uitgebuit, bestaat er ook het risico van diefstal wanneer er geen VPN wordt gebruikt. Voor criminelen blijkt het relatief eenvoudig om via een nep wifi-hotspot toegang te krijgen tot je device. Hotels en andere horecagelegenheden doen er dus goed aan om het opzetten van een VPN-verbinding voor hun gasten mogelijk te maken. Dat is gastvrij, veilig en verstandig.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Awards Culinair
Talentvolle koks strijden in Amersfoort om prestigieuze titel

Zes jonge en talentvolle chefs gaan maandag 18 februari bij Leerhotel Het Klooster in Amersfoort de strijd met elkaar aan tijdens de Jeunes Chefs Rôtisseurs Competition 2019. De winnaar is niet alleen de beste van Nederland, maar plaatst zich ook voor de internationale finale in het Canadese C...

Column David Bakker
Column: gluten-noten-lactose-intolerantie

Veel horecaondernemers hebben een intolerantie-allergie; een allergie tegen mensen met een intolerantie. De vraag: “Moeten wij nog rekening houden met een intolerantie of allergie?”, is na “Wat mag ik voor u inschenken”, “Zal ik uw jas ophangen?” en “Smaakt ...

Opening Lunchroom
Hudson Bar & Kitchen lanceert lunch & bakery concept in Leiden

De Amerikaanse restaurantketen Hudson Bar & Kitchen, lanceert het lunch & bakery concept Hudson Coffee. De eerste vestiging van Hudson Coffee is geopend aan de nieuwe Beestenmarkt 23 in Leiden, tegenover de Lammermarktgarage en direct naast het 1,5 jaar geleden geopende Hudson restaurant. De...

Amsterdam Culinair
Restaurant The Gaia presenteert eerste gerechten

Begin maart opent The Gaia officieel haar deuren aan het Rembrandtplein in Amsterdam. Met een lounge, restaurant en (late night) bar weet chef Ayt Erdogan (De Nederlanden*, Mariënhof) op gastronomische wijze een traditionele kookfilosofie tijdloos te maken. In lunch, diner en bites. De smak...

Geslaagde e-mailmarketingcampagnes vragen om kennis over het samenstellen van goed verzorgde e-mails, het proces eromheen en de mogelijkheden. Hoe je als horecaprofessional hierin succesrijk kunt zijn, leer je in de training die HM Academy aanbiedt op 11 maart aanstaande (in Bunnik, centraal gelegen...

Economie Bier Brouwerijen
Alcoholvrije bier boost Heineken-verkopen

In 2018 heeft met name het eigen merk van bierbrouwer Heineken het goed gedaan. De groei van bijna 8 procent betekent volgens topman Jean-François van Boxmeer de beste prestatie van het merk Heineken in het afgelopen decennium. De inmiddels in 38 landen beschikbare 0.0-variant heeft hierbij f...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: