'Hoppy Hour' om nieuw speciaalbier te promoten

21 augustus 2017 | Thijs Jacobs

AB InBev onthult een van zijn best bewaarde geheimen: Goose Island. Na een soft launch in 2016 lanceert AB InBev het Amerikaanse speciaalbiermerk dit jaar groots met een activatiecampagne in Nederland. Vanaf vandaag maken bierliefhebbers kennis met het ambachtelijke craft beer van de brouwerij uit Chicago tijdens ‘Hoppy Hour’.

Hoppy Hour


Deze zomer tourt Goose Island door Nederland om zijn bieren te laten zien, ruiken en proeven. De focus ligt hierbij op Goose IPA, een veelbekroonde IPA met een fruitig aroma en stevige hoppige afdronk.

Tijdens Hoppy Hour wordt verteld over de smaak, het proces en de Amerikaanse brouwerij, begeleid door een proeverij. Barpersoneel en gasten krijgen hierbij een training over Goose Island. Ook is er de mogelijkheid om een speciale VR-tour te krijgen waarin rondleidingen worden gegeven op de Elk Mountain Hop Farm in Idaho, de plek waar de hop van de bieren van Goose Island wordt verbouwd, in het Goose Island Barrel Warehouse en in de brouwerij in Chicago.

Tijdens Hoppy Hour ondergaan bierliefhebbers de volledige Goose Island experience en maken zo op een originele en authentieke manier kennis met de prijswinnende IPA.

Zowel het horecapersoneel als de gasten maken tijdens Hoppy Hour kans op verschillende gave prijzen. De Hoppy Hour tour start in Amsterdam en zal daarna verder in Nederland uitgerold worden.

Grote campagne

“We staan te popelen om de campagne met deze machtig mooie IPA van Goose Island te starten”, zegt Joshua Smith, Goose Island Brand Ambassador. “Na het succes in Amerika en de verschillende prijzen die Goose Island, en in het bijzonder de IPA, heeft gewonnen, is een grote campagne om Nederland kennis te laten maken een logische stap. Door middel van deze interactieve campagne proberen we zowel de horecaondernemer als de consument even enthousiast te maken.”

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Bezorgen Coronacrisis
Deliveroo betaalt restaurants dagelijks

Deliveroo betaalt vanaf vandaag haar restaurants dagelijks. Op deze manier kunnen restaurants het geld dat ze verdiend hebben via de leveringen van maaltijden al binnen één dag op hun rekening krijgen. Door middel van dagelijkse betalingen biedt Deliveroo extra onderst...

Blog Coronacrisis
Fernando Jonker, dagboek in crisistijd: Pasen en inspiratie

De rust is wat wedergekeerd. Alles went, en ook onze nieuwe status als afhaalrestaurant in deze tijden went. Daar moesten we wel elke dag aan sleutelen en schaven. Nu we één gerecht per dag hebben zit er een beter ritme en een betere flow in de dagen. Heerlijk! Als je iets nieuws do...

Economie Coronacrisis
HorecaMonitor doet voorstel om horeca te behoeden voor faillissementen

HorecaMonitor roept KHN op om 'Den Haag' een serieus voorstel te doen. Een voorstel dat, wanneer het geaccepteerd wordt, horecaondernemers mogelijk behoedt voor faillissementen. Hieronder de brief: Beste heer, mevrouw, Ons bureau is sterk betrokken bij de begeleiding van vele horecakla...

Ondernemen Coronacrisis
Tips voor restaurants: Zo ga je de crisis te lijf [Liveblog]

Alle drink,- en eetgelegenheden in Nederland zijn minstens tot en met 6 april 2020 gesloten. Een zware periode voor de de horecaondernemers en -medewerkers. Door het hele land onstaan in deze donkere dagen prachtige initiatieven om de branche overeind te houden. 'We are in this together'. ...

Coronacrisis
Horeca zeker dicht tot en met 28 april

Zojuist heeft premier Rutte bekendgemaakt dat de Nederlandse horeca zeker tot en met 28 april gesloten blijft. Hij raadt Nederlanders daarnaast ten zeerste af een meivakantie te plannen, wat voor hotels en B&B's duidelijk geen positief nieuws is, maar het komt niet onverwacht. Ook schole...

Blog Coronacrisis
Fernando Jonker, Dagboek in crisistijd: 'Thuiskunstenaars'

Afgelopen zaterdagavond knalden we alle driegangenmenu’s eruit. Het was prachtig! Toen wij om een uur of acht klaar waren met alle pakketten uitgeven en bezorgen, kreeg ik direct de eerste appjes binnen met filmpjes en foto’s van mensen die de gerechten zelf hadden opgemaakt. In de &...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: