'Hoppy Hour' om nieuw speciaalbier te promoten

Auteur: Thijs Jacobs
21 augustus 2017
'Hoppy Hour' om nieuw speciaalbier te promoten

AB InBev onthult een van zijn best bewaarde geheimen: Goose Island. Na een soft launch in 2016 lanceert AB InBev het Amerikaanse speciaalbiermerk dit jaar groots met een activatiecampagne in Nederland. Vanaf vandaag maken bierliefhebbers kennis met het ambachtelijke craft beer van de brouwerij uit Chicago tijdens ‘Hoppy Hour’.

Hoppy Hour


Deze zomer tourt Goose Island door Nederland om zijn bieren te laten zien, ruiken en proeven. De focus ligt hierbij op Goose IPA, een veelbekroonde IPA met een fruitig aroma en stevige hoppige afdronk.

Tijdens Hoppy Hour wordt verteld over de smaak, het proces en de Amerikaanse brouwerij, begeleid door een proeverij. Barpersoneel en gasten krijgen hierbij een training over Goose Island. Ook is er de mogelijkheid om een speciale VR-tour te krijgen waarin rondleidingen worden gegeven op de Elk Mountain Hop Farm in Idaho, de plek waar de hop van de bieren van Goose Island wordt verbouwd, in het Goose Island Barrel Warehouse en in de brouwerij in Chicago.

Tijdens Hoppy Hour ondergaan bierliefhebbers de volledige Goose Island experience en maken zo op een originele en authentieke manier kennis met de prijswinnende IPA.

Zowel het horecapersoneel als de gasten maken tijdens Hoppy Hour kans op verschillende gave prijzen. De Hoppy Hour tour start in Amsterdam en zal daarna verder in Nederland uitgerold worden.

Grote campagne

“We staan te popelen om de campagne met deze machtig mooie IPA van Goose Island te starten”, zegt Joshua Smith, Goose Island Brand Ambassador. “Na het succes in Amerika en de verschillende prijzen die Goose Island, en in het bijzonder de IPA, heeft gewonnen, is een grote campagne om Nederland kennis te laten maken een logische stap. Door middel van deze interactieve campagne proberen we zowel de horecaondernemer als de consument even enthousiast te maken.”

Overig nieuws