Het Global Restaurant Investment Forum komt naar Amsterdam

21 december 2018 | David Bakker

Het Global Restaurant Investment Forum 2019 (GRIF), de jaarlijkse ontmoetingsplaats voor internationale restaurantinvesteerders - georganiseerd door Bench Events - werkt voor de zesde editie samen met NH Hotel Group. GRIF vindt voor het eerst plaats in Amsterdam.

Waar gaat het over?

GRIF, dat van 25 tot 27 februari 2019 plaatsvindt in het NH Collection Grand Hotel Krasnapolsky, brengt meer dan 350 investeerders, eigenaren, franchisegevers en horecaleiders samen. De thema's zijn evolutie, disruptie en innovatie in de restaurantindustrie.

Er is gekozen voor Amsterdam omdat het een van Europa's meest innovatieve steden op f&b gebied is. GRIF brengt nieuwe markten, inspirerende sprekers en nieuwe concepten naar Amsterdam. Het is een driedaags evenement dat inspiratie, inzicht en kansen biedt aan restaurantinvesteerders.

De restaurantrevolutie

Jennifer Pettinger-Haines, medeoprichter, GRIF en Managing Director - Middle East, Bench Events, zei: "Wanneer de fundamenten van de sector veranderen, groeiaanjagers onvoorspelbaar zijn, investeringsmodellen onbetrouwbaar zijn, klantenprognoses steeds onnauwkeuriger worden - dan is het tijd om deze evolutie te bespreken. "Het GRIF 2019 programma is samengesteld om inzichten te krijgen dat u nodig heeft om uw bedrijf te stimuleren, te ontwikkelen en (opnieuw) uit te vinden."

"We zullen de toekomst van F&B in de detailhandel bespreken, de ontwikkeling van het hoteldiner analyseren en onthullen hoe 'entertainment' het landschap verandert, om vervolgens een duik te nemen in de evolutie van gastenervaringen, duurzaamheid, concurrerende socialisatie en nieuwe beleggerstrends," aldus Pettinger-Haines.

De rol van f&b in retail is een internationle aangelegenheid. Dit speelt niet alleen in Nedeland maar is een internationale trend. In Nederland meldt Colliers dat het de snelste stijger is in de retailmarkt, met alleen al in 2018 bijna 139.000 vierkante meter extra.

Etienne van Unen, Partner, Directeur Retail van Colliers International, zei: "F&B zal de beslissende factor zijn in het succes van winkelgebieden. Het is niet langer een toegevoegde waarde voor het winkelaanbod, maar eerder de reden waarom mensen besluiten om naar een winkelgebied te gaan".
 
Stefan Breg, Group Strategy Director, Keane, die een presentatie zal geven over de wereldwijde restauranttrends, voegt daaraan toe: "We zullen onderzoeken hoe de vraag evolueert van jong naar millennial, gen x en y naar babyboomers in de vier continenten waar we werken. We kijken naar de strategie van winkelcentra, master-ontwikkelaars en grote restaurant-hotelgroepen en hoe 'wetenschap' wordt gebruikt om vorm te geven aan wat ze doen," aldus Breg.

Hotel dining is back

Maarten Markus, Managing Director Noord-Europa, NH Hotel Group, vult aan: "Bij NH Hotel Group zijn we altijd op zoek naar vruchtbare samenwerkingsmogelijkheden met investeerders en partnerships en topkoks om onze gasten de hoogst mogelijke service en kwaliteit te bieden. Zo hebben wij gefaciliteerd bij innovatieve samenwerkingsverbanden.

"Daarnaast is het stimuleren van talent in de gastronomie voor ons van groot belang", vervolgt Markus. "We ondersteunen gastronomisch talent door overeenkomsten met gastronomische scholen en instellingen aan te gaan. Ook stimuleren wij talent bij NH. Wij geven ze kansen om te groeien door ze te laten werken met Michelin-sterrenchefs van NH Hotel Group. We kijken ernaar uit om onze inzichten te delen tijdens de 'Hotel dining is back' paneldiscussie op GRIF 2019.

Tijdens GRIF wordt ook de convenience-revolutie besproken, het gebruik van f&b technologie om de omzet te verhogen; de ervaringen van klanten in de 21ste eeuw; het in evenwicht brengen van authenticiteit en schaalbaarheid; en strategieën voor uitbreiding in Europa.

Sustainable Restaurant Association

Pettinger-Haines: "We verwachten dat veel van het debat bij GRIF wordt ondersteund door het thema duurzaamheid en het belang van 'profit with purpose'. Daarom hebben we industrie legende Raymond Blanc, Chef Patron van Belmond Le Manoir aux Quat'Saisons en oprichter van The Raymond Blanc Consultancy, uitgenodigd voor een keynote interview over zijn werk als voorzitter van de Sustainable Restaurant Association (SRA)".

"Ik weet dat duurzaamheid een grote rol gaat spelen in onze industrie. Het dwingt ons de cruciale vragen te stellen: wat is moderne luxe? Wat is modern eten? En hoe creëren we een duurzaam bedrijf dat toekomstbestendig is?" aldus Blanc.

Hij voegt daaraan toe: "Om iets van consequente schoonheid te creëren en duurzaam te zijn moet alles op elkaar zijn afgestemt. De producten, het ontwerp, het team, de marketing en de opleiding, elk onderdeel speelt een belangrijke rol in het leveren van een duurzame ervaring".

www,grif.com

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Achtergronden Culinair
Relais & Châteaux chefs slijpen de messen over duurzame vis

Een totaal van 11 chefs van het gerenommeerde hotel- en restaurantlabel Relais & Châteaux slijpt de messen over het thema hoe duurzame en lokale vis zo smakelijk mogelijk op de kaart te krijgen. Jef Schuur en Nadine Mögling waren de gastheer en -vrouw voor deze bijzondere culinaire bi...

Wet- en regelgeving Horeca & Recht
Viswinkel of horeca, wie begrijpt het nog?

Een harinkje aan de staart of een lekker bakje kibbeling, wie houdt daar nou niet van? Een Hollandse traditie of niet, niet overal is het toegestaan een vettig visje met uitjes en zuur te kopen en direct op te eten. Dat volgt uit een handhavingstraject dat is gestart tegen The Seafood Shop aan de Le...

Amsterdam Opening
Opening nieuwe club & restaurant op het Amsterdamse Rembrandtplein

Op de plek waar nachtclub Claire haar deuren afgelopen maand sloot, komt een nieuw restaurant in combinatie met een club. Het geheel is een initiatief dat de oude eigenaren samen met de teams achter feestconcepten Bambu, Terug Naar Toen, Happy Feelings en Rewind hebben opgezet. Op zaterdag 7 decembe...

Vega
Helft van de Nederlanders vindt iedere dag vlees eten niet meer van deze tijd

Iedere dag vlees eten is niet meer van deze tijd. Dat vindt ongeveer de helft van alle Nederlanders. Meer dan 60% van de mensen is zich bewust van de impact van vlees op het klimaat. De milieuschade die de productie en consumptie van vlees oplevert moet in de winkelprijs worden verwerkt, vindt 1 op ...

Achtergronden Culinair
Chef Evert Thielen zoekt opvolger voor restaurant de Gertruda Hoeve in Son en Breugel

Eigenaren Marlies en Evert Thielen zoeken een opvolger voor hun restaurant de Gertruda Hoeve in het Brabantse Son en Breugel. Het 16e-eeuwse monumentale boerderijrestaurant tussen Eindhoven en Veghel is te koop of te huur als restaurant, maar kan ook als woonboerderij gebruikt worden. Totdat een opv...

Culinair Vega
Download: de Vega-Special van De RestaurantKrant

De zojuist verschenen uitgave van De RestaurantKrant staat helemaal in het teken van vegetarisch en vegan. Ook binnen de horeca is de opmars van groenten niet te stuiten, de grootte van de stukken vlees op het bord wordt gemiddeld toch echt wat kleiner binnen bepaalde segmenten en steeds vaker verwe...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: