Het Global Restaurant Investment Forum komt naar Amsterdam

21 december 2018 | David Bakker

Het Global Restaurant Investment Forum 2019 (GRIF), de jaarlijkse ontmoetingsplaats voor internationale restaurantinvesteerders - georganiseerd door Bench Events - werkt voor de zesde editie samen met NH Hotel Group. GRIF vindt voor het eerst plaats in Amsterdam.

Waar gaat het over?

GRIF, dat van 25 tot 27 februari 2019 plaatsvindt in het NH Collection Grand Hotel Krasnapolsky, brengt meer dan 350 investeerders, eigenaren, franchisegevers en horecaleiders samen. De thema's zijn evolutie, disruptie en innovatie in de restaurantindustrie.

Er is gekozen voor Amsterdam omdat het een van Europa's meest innovatieve steden op f&b gebied is. GRIF brengt nieuwe markten, inspirerende sprekers en nieuwe concepten naar Amsterdam. Het is een driedaags evenement dat inspiratie, inzicht en kansen biedt aan restaurantinvesteerders.

De restaurantrevolutie

Jennifer Pettinger-Haines, medeoprichter, GRIF en Managing Director - Middle East, Bench Events, zei: "Wanneer de fundamenten van de sector veranderen, groeiaanjagers onvoorspelbaar zijn, investeringsmodellen onbetrouwbaar zijn, klantenprognoses steeds onnauwkeuriger worden - dan is het tijd om deze evolutie te bespreken. "Het GRIF 2019 programma is samengesteld om inzichten te krijgen dat u nodig heeft om uw bedrijf te stimuleren, te ontwikkelen en (opnieuw) uit te vinden."

"We zullen de toekomst van F&B in de detailhandel bespreken, de ontwikkeling van het hoteldiner analyseren en onthullen hoe 'entertainment' het landschap verandert, om vervolgens een duik te nemen in de evolutie van gastenervaringen, duurzaamheid, concurrerende socialisatie en nieuwe beleggerstrends," aldus Pettinger-Haines.

De rol van f&b in retail is een internationle aangelegenheid. Dit speelt niet alleen in Nedeland maar is een internationale trend. In Nederland meldt Colliers dat het de snelste stijger is in de retailmarkt, met alleen al in 2018 bijna 139.000 vierkante meter extra.

Etienne van Unen, Partner, Directeur Retail van Colliers International, zei: "F&B zal de beslissende factor zijn in het succes van winkelgebieden. Het is niet langer een toegevoegde waarde voor het winkelaanbod, maar eerder de reden waarom mensen besluiten om naar een winkelgebied te gaan".
 
Stefan Breg, Group Strategy Director, Keane, die een presentatie zal geven over de wereldwijde restauranttrends, voegt daaraan toe: "We zullen onderzoeken hoe de vraag evolueert van jong naar millennial, gen x en y naar babyboomers in de vier continenten waar we werken. We kijken naar de strategie van winkelcentra, master-ontwikkelaars en grote restaurant-hotelgroepen en hoe 'wetenschap' wordt gebruikt om vorm te geven aan wat ze doen," aldus Breg.

Hotel dining is back

Maarten Markus, Managing Director Noord-Europa, NH Hotel Group, vult aan: "Bij NH Hotel Group zijn we altijd op zoek naar vruchtbare samenwerkingsmogelijkheden met investeerders en partnerships en topkoks om onze gasten de hoogst mogelijke service en kwaliteit te bieden. Zo hebben wij gefaciliteerd bij innovatieve samenwerkingsverbanden.

"Daarnaast is het stimuleren van talent in de gastronomie voor ons van groot belang", vervolgt Markus. "We ondersteunen gastronomisch talent door overeenkomsten met gastronomische scholen en instellingen aan te gaan. Ook stimuleren wij talent bij NH. Wij geven ze kansen om te groeien door ze te laten werken met Michelin-sterrenchefs van NH Hotel Group. We kijken ernaar uit om onze inzichten te delen tijdens de 'Hotel dining is back' paneldiscussie op GRIF 2019.

Tijdens GRIF wordt ook de convenience-revolutie besproken, het gebruik van f&b technologie om de omzet te verhogen; de ervaringen van klanten in de 21ste eeuw; het in evenwicht brengen van authenticiteit en schaalbaarheid; en strategieën voor uitbreiding in Europa.

Sustainable Restaurant Association

Pettinger-Haines: "We verwachten dat veel van het debat bij GRIF wordt ondersteund door het thema duurzaamheid en het belang van 'profit with purpose'. Daarom hebben we industrie legende Raymond Blanc, Chef Patron van Belmond Le Manoir aux Quat'Saisons en oprichter van The Raymond Blanc Consultancy, uitgenodigd voor een keynote interview over zijn werk als voorzitter van de Sustainable Restaurant Association (SRA)".

"Ik weet dat duurzaamheid een grote rol gaat spelen in onze industrie. Het dwingt ons de cruciale vragen te stellen: wat is moderne luxe? Wat is modern eten? En hoe creëren we een duurzaam bedrijf dat toekomstbestendig is?" aldus Blanc.

Hij voegt daaraan toe: "Om iets van consequente schoonheid te creëren en duurzaam te zijn moet alles op elkaar zijn afgestemt. De producten, het ontwerp, het team, de marketing en de opleiding, elk onderdeel speelt een belangrijke rol in het leveren van een duurzame ervaring".

www,grif.com

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Opening Culinair
Lars Albers en Randy Bouwer openen hun eigen restaurant Vigor in Vught

Chef Lars Albers en gastheer-sommelier Randy Bouwer hebben op 1 juli 2020 hun restaurant Vigor in Vught geopend. Vigor zetelt in de 17e-eeuwse rijksmonumentale villa Bleijenburg, die hiervoor volledig is verbouwd. Middelpunt in het 300 m2 grote restaurant is de ronde open keuken, die tegelijkertijd ...

Opening Utrecht
Gloednieuwe horecalocatie De Snip zoekt eigentijds concept

Om de bewoners van het snelst groeiende gebied van Nederland te faciliteren in een goede horeca- en werkomgeving, wordt er een horecaruimte aan het Berlijnplein (Utrecht) eind dit jaar opgeleverd door de Gemeente Utrecht. Vanaf nu kunnen ondernemers met een aantrekkelijk en eigentijds horecaconcept ...

Interview Longread
Interview: tijd voor meer vrouwen in de sterrenkeuken?

Vrouwelijke koks zijn nog (te) dun gezaaid, maar de aanstormende talenten Tess de Groot en Femke Klaassen, die bij respectievelijk Aan de Poel en De Librije werken, hebben een glansrijke toekomst in het verschiet. Ik spreek ze in De Librije, het driesterrenrestaurant in Zwolle en bespreek hun ervari...

Economie Coronacrisis
Rabobank: blijvende omzetdaling door coronacrisis

De lagere omzetten voor bijna alle bedrijfssectoren in Nederland gaan nog zeker een jaar aanhouden. Met name in de horeca, industrie, automotive en delen van de retailsector blijft de omzetdaling groot. Dat blijkt uit de analyse van omzetprognoses voor alle sectoren die Rabobank vandaag heeft gepubl...

Columns Starten in de horeca
Column: wat is jouw toekomstperspectief?

Is het in jouw horecabedrijf weer 'business as usual'? Vermoedelijk niet. Ook al ziet de zomer er voor velen niet slecht uit, één derde van de horecaondernemers denkt het niet te redden dit jaar. Het is een tijd waar het neerkomt op uitzonderlijk ondernemerschap, een hele lange...

Opening
Poké Perfect nu ook in Almere geopend

Onlangs is aan de Grote Markt een vestiging geopend van Poké Perfect. In dit restaurant staan gerechten op het menu die zijn geïnspireerd op de Hawaiiaanse keuken met poké bowls als basis. Bij Poké Perfect kunnen klanten terecht voor een snelle, heerlijke en bovendien gezon...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: