Herman Hell en Hugo Kruijssen nemen vestigingen SUGO Pizza over

21 september 2018 | Thijs Jacobs

Horecaondernemers Herman Hell, eigenaar van Hell’s Kitchen Horeca Groep, en Hugo Kruijssen hebben drie vestigingen van SUGO Pizza overgenomen. Daarmee gaat een jongensdroom van de twee vrienden in vervulling. Herman: "We hebben het product van SUGO Pizza verbeterd en voorspellen een grootse toekomst voor de keten. Met onze gezonde, vierkante pizza veroveren we straks de wereld."

Samenwerking

Herman en Hugo kennen elkaar sinds 2002. Uit de kroeg, want Hugo kwam in Rotterdam tegenover Hermans eerste horecazaak te wonen: De Hofnar op de Jonker Fransstraat. "We hadden meteen een klik. Ik had net mijn IT bedrijf, Herman zijn eerste horecazaak en we waren twee startende ondernemers,” legt Hugo uit. De mannen spraken geregeld over een samenwerking, maar het juiste project kwam nog niet voorbij. Tot de overname van SUGO Pizza zich aandiende: een schot in de roos om hun droom te verwezenlijken. Als ondernemers hadden beide mannen inmiddels een flinke dosis ervaring opgedaan. Hugo was inmiddels vanuit de Hotelschool de IT ingerold en was in zijn laatste functie commercieel directeur van een wereldwijd opererend bedrijf. Herman was eigenaar van diverse ondernemingen en had zijn sporen in de horeca verdiend. Zo werd hij in juli dit jaar gekozen tot Meest Markante Horecaondernemer van Zuid-Holland-Zuid. Herman: "We konden ons eindelijk vastbijten in een gezamenlijk bedrijf én in de passie voor ons vak. De tijd is rijp voor deze geweldige samenwerking."

Nieuw recept voor gezonde pizza

SUGO Pizza heeft naam gemaakt als gezonde en vierkante pizza, gebaseerd op het heerlijke streetfood uit Rome: de pizza al taglio. Geen makkelijk product, waarbij alles draait om de bodem. Die moet perfect zijn. Daarvoor is een grote stap gemaakt in de receptuur. Voor een mooi en luchtig eindproduct met zo min mogelijk gist wordt gebruik gemaakt van tijd. Om de smaak te beheersen en van een constante kwaliteit te voorzien rijst het deeg tot 72 uur om zo tot het perfecte product te komen. Omdat er geen geur- en smaakstoffen aan het deeg worden toegevoegd, gaat het rijsproces in meerdere stappen. Hoe beter de condities rond het proces, hoe beter de kwaliteit. “Op dit moment maken we grote stappen met onze receptuur en productiemethodes waardoor we binnenkort nog betere, maar vooral meer constante kwaliteit garanderen,” aldus Herman.

Omdat het langzaam rijzende deeg alleen uit water, meel en gist bestaat is het eindproduct luchtig en licht. Hugo: “Bij SUGO Pizza gebruiken we ingrediënten als kaas alleen voor de smaak. De bodem heeft geen vet nodig, die is heerlijk van zichzelf. Hierdoor kunnen we een scala aan vlees-, vis-, vegetarische- maar ook vegan pizza’s aanbieden met veel minder calorieën en vet dan traditionele pizza’s. En door de samenstelling van het meel komt de voedingswaarde dicht in de buurt van een bruine boterham." Kortom: de vierkante pizza van Hugo en Herman is een luchtig, lekker en gezond alternatief voor de traditionele pizza. Een snack vol pleasure, zonder schuldgevoel.

Duurzaamheid

SUGO Pizza draagt uit dat de zorg voor onze planeet de verantwoordelijkheid is van iedereen. De keten wil hierin een actieve rol spelen en streeft naar zorgvuldig gebruik van natuurlijke bronnen en beter dierenwelzijn. Het meel, de vleeswaren en kazen zijn afkomstig van familiebedrijven in Italië. De koffie, thee, wijnen en sappen zijn biologisch en zo veel mogelijk fair trade, het verpakkingsmateriaal is gemaakt van gerecycled karton.

Grote dromen

Na de overname van de SUGO-vestigingen in Rotterdam (twee) en Amsterdam (één) hebben Herman en Hugo grote plannen: twintig SUGO-vestigingen in de komende vijf jaar, te beginnen in Nederland. En door zijn werkverleden waarbij Hugo veel reisde, trekt hij Herman graag mee de grens over. In de toekomst willen de heren SUGO Pizza lanceren op vliegvelden over de hele wereld. De naam van de holding is er in elk geval al passend voor gemaakt: SUGO International.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Interview Longread
Interview: tijd voor meer vrouwen in de sterrenkeuken?

Vrouwelijke koks zijn nog (te) dun gezaaid, maar de aanstormende talenten Tess de Groot en Femke Klaassen, die bij respectievelijk Aan de Poel en De Librije werken, hebben een glansrijke toekomst in het verschiet. Ik spreek ze in De Librije, het driesterrenrestaurant in Zwolle en bespreek hun ervari...

Events
Horecava 2021 gaat hybride

Horecava verrijkt haar 65e editie, die plaatsvindt van 11 – 14 januari 2021 in RAI Amsterdam, met een online programma. Het evenement zal in aangepaste vorm face-2-face, volgens de COVID-19 richtlijnen, én virtueel live zijn. De vakbeurs, die foodservice professionals al jaren met elkaa...

Awards
Beachclub Lekker uit Vrouwenpolder Beste Paviljoen van 2020

Donderdag 30 juli werden de jaarlijkse prijzen voor het Beste Paviljoen en het Schoonste Strand van Nederland uitgereikt. De prijs voor het Schoonste Strand van Nederland ging naar Ameland. En voor het eerst mocht de jury zelfs een tien toekennen voor de schoonheid van dit strand. Friesland had met ...

Opening
Sterrenzaak opent bistro: Bistro TWO in Roermond

Begin september mag de gezellige Limburgse stad, Roermond een nieuwe top bistro verwelkomen op de Roerkade. Waar de brasserie van het luxe Hotel Dux eerder gevestigd was, zal binnenkort een nieuwe wind, genaamd Bistro TWO, waaien. Bethany DeLong en Edwin Soumang, eigenaars van het met een Micheli...

Economie
McDonalds ziet omzet in 2019 verdriedubbelen

De omzet van McDonald’s bezorgservice McDelivery is in 2019 verdriedubbeld ten opzichte van 2018. Deze groei zet in 2020 verder door. Hiermee plukt McDonald’s de vruchten van haar strategie om in te spelen op de snelgroeiende bezorgmarkt. De uitrol van deze service is de afgelopen maa...

Bier
Opmerkelijk: aantal bierbrouwerijen in Nederland gestegen

Het aantal bierbrouwerijen in Nederland is opnieuw gestegen. Dit jaar kwamen er tot nu toe netto 13 brouwerijen bij. Opmerkelijke statistieken in deze tijd van corona. Volgens Bierista.nl is het hoogtepunt van de bierrevolutie bereikt. Vanaf nu zal het aantal bierbrouwerijen dalen, zo voorziet Alain...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: