Herman Hell en Hugo Kruijssen nemen vestigingen SUGO Pizza over

21 september 2018 | Thijs Jacobs

Horecaondernemers Herman Hell, eigenaar van Hell’s Kitchen Horeca Groep, en Hugo Kruijssen hebben drie vestigingen van SUGO Pizza overgenomen. Daarmee gaat een jongensdroom van de twee vrienden in vervulling. Herman: "We hebben het product van SUGO Pizza verbeterd en voorspellen een grootse toekomst voor de keten. Met onze gezonde, vierkante pizza veroveren we straks de wereld."

Samenwerking

Herman en Hugo kennen elkaar sinds 2002. Uit de kroeg, want Hugo kwam in Rotterdam tegenover Hermans eerste horecazaak te wonen: De Hofnar op de Jonker Fransstraat. "We hadden meteen een klik. Ik had net mijn IT bedrijf, Herman zijn eerste horecazaak en we waren twee startende ondernemers,” legt Hugo uit. De mannen spraken geregeld over een samenwerking, maar het juiste project kwam nog niet voorbij. Tot de overname van SUGO Pizza zich aandiende: een schot in de roos om hun droom te verwezenlijken. Als ondernemers hadden beide mannen inmiddels een flinke dosis ervaring opgedaan. Hugo was inmiddels vanuit de Hotelschool de IT ingerold en was in zijn laatste functie commercieel directeur van een wereldwijd opererend bedrijf. Herman was eigenaar van diverse ondernemingen en had zijn sporen in de horeca verdiend. Zo werd hij in juli dit jaar gekozen tot Meest Markante Horecaondernemer van Zuid-Holland-Zuid. Herman: "We konden ons eindelijk vastbijten in een gezamenlijk bedrijf én in de passie voor ons vak. De tijd is rijp voor deze geweldige samenwerking."

Nieuw recept voor gezonde pizza

SUGO Pizza heeft naam gemaakt als gezonde en vierkante pizza, gebaseerd op het heerlijke streetfood uit Rome: de pizza al taglio. Geen makkelijk product, waarbij alles draait om de bodem. Die moet perfect zijn. Daarvoor is een grote stap gemaakt in de receptuur. Voor een mooi en luchtig eindproduct met zo min mogelijk gist wordt gebruik gemaakt van tijd. Om de smaak te beheersen en van een constante kwaliteit te voorzien rijst het deeg tot 72 uur om zo tot het perfecte product te komen. Omdat er geen geur- en smaakstoffen aan het deeg worden toegevoegd, gaat het rijsproces in meerdere stappen. Hoe beter de condities rond het proces, hoe beter de kwaliteit. “Op dit moment maken we grote stappen met onze receptuur en productiemethodes waardoor we binnenkort nog betere, maar vooral meer constante kwaliteit garanderen,” aldus Herman.

Omdat het langzaam rijzende deeg alleen uit water, meel en gist bestaat is het eindproduct luchtig en licht. Hugo: “Bij SUGO Pizza gebruiken we ingrediënten als kaas alleen voor de smaak. De bodem heeft geen vet nodig, die is heerlijk van zichzelf. Hierdoor kunnen we een scala aan vlees-, vis-, vegetarische- maar ook vegan pizza’s aanbieden met veel minder calorieën en vet dan traditionele pizza’s. En door de samenstelling van het meel komt de voedingswaarde dicht in de buurt van een bruine boterham." Kortom: de vierkante pizza van Hugo en Herman is een luchtig, lekker en gezond alternatief voor de traditionele pizza. Een snack vol pleasure, zonder schuldgevoel.

Duurzaamheid

SUGO Pizza draagt uit dat de zorg voor onze planeet de verantwoordelijkheid is van iedereen. De keten wil hierin een actieve rol spelen en streeft naar zorgvuldig gebruik van natuurlijke bronnen en beter dierenwelzijn. Het meel, de vleeswaren en kazen zijn afkomstig van familiebedrijven in Italië. De koffie, thee, wijnen en sappen zijn biologisch en zo veel mogelijk fair trade, het verpakkingsmateriaal is gemaakt van gerecycled karton.

Grote dromen

Na de overname van de SUGO-vestigingen in Rotterdam (twee) en Amsterdam (één) hebben Herman en Hugo grote plannen: twintig SUGO-vestigingen in de komende vijf jaar, te beginnen in Nederland. En door zijn werkverleden waarbij Hugo veel reisde, trekt hij Herman graag mee de grens over. In de toekomst willen de heren SUGO Pizza lanceren op vliegvelden over de hele wereld. De naam van de holding is er in elk geval al passend voor gemaakt: SUGO International.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Awards Culinair
De Librije 6 jaar op rij de beste

De winnaars van de zesde editie van de Restaurant Awards zijn zojuist bekend gemaakt. Vijfhonderd gerenommeerde chefs mochten ook dit jaar weer hun stem uitbrengen in twaalf verschillende categorieën. De Librije* (Zwolle) is voor de zesde keer op rij uitgeroepen tot 'Beste Restaurant van Ne...

Opening Den Haag
Nieuw restaurant opent in Zaal 3 van Het Nationale Theater

Op zaterdag 29 februari opent een nieuw restaurant in het Energiekwartier in Den Haag van de bedenkers van ñ: Restaurant Drie. Restaurant Drie is gelegen in de voormalige kantoren van de Electriciteitsfabriek in het centrum van Den Haag, omringd door een groen terras. Daarnaast dient Restaura...

Bezorgen Achtergronden
Brabanders eten vooral kip met carnaval 

Brabantse carnavalsvierders eten graag kip. Dat blijkt uit cijfers van maaltijdplatform Deliveroo. Op basis van data van de carnavalsdagen afgelopen jaren bekeek het bedrijf waar zij tijdens carnaval een piek in bestellingen kunnen verwachten, en waar de feestgangers per stad het meest zin in hebben...

Wet- en regelgeving Bezorgen
Veel overtredingen bij maaltijdbezorgers

De Inspectie SZW constateert veel overtredingen door horecabedrijven die eigen bezorgers in dienst hebben. Bij meer dan de helft van de gecontroleerde bedrijven gaat het mis. Het ontbreekt bij deze bedrijven vaak aan kennis over wat wettelijk is toegestaan. Bezorgers krijgen te weinig betaald, werke...

Awards Culinair
Mart Oude Luttikhuis wint kookwedstrijd Jeunes Chefs Rôtisseurs

De kookwedstrijd Jeunes Chefs Rôtisseurs Competition 2020 van Chaîne des Rôtisseurs is gewonnen door Mart Oude Luttikhuis. De pas 20-jarige chef van sterrestaurant De Bloemenbeek in De Lutte plaatst zich hiermee voor de internationale wedstrijd in Parijs later dit jaar. In Leerh...

Events Marketing
Wat doe jij met Nationale Pannenkoekendag?               

Op 20 maart vieren wij met zijn allen de ‘Nationale Pannenkoekendag’. Dit is de dag waarop pannenkoeken maken en het eten ervan centraal staat. Veel basisscholen vieren deze dag doormiddel van het bakken van pannenkoeken voor opa’s, oma’s en ouderinstellingen. Deze basisschol...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: