Herman Hell en Hugo Kruijssen nemen vestigingen SUGO Pizza over

21 september 2018 | Thijs Jacobs

Horecaondernemers Herman Hell, eigenaar van Hell’s Kitchen Horeca Groep, en Hugo Kruijssen hebben drie vestigingen van SUGO Pizza overgenomen. Daarmee gaat een jongensdroom van de twee vrienden in vervulling. Herman: "We hebben het product van SUGO Pizza verbeterd en voorspellen een grootse toekomst voor de keten. Met onze gezonde, vierkante pizza veroveren we straks de wereld."

Samenwerking

Herman en Hugo kennen elkaar sinds 2002. Uit de kroeg, want Hugo kwam in Rotterdam tegenover Hermans eerste horecazaak te wonen: De Hofnar op de Jonker Fransstraat. "We hadden meteen een klik. Ik had net mijn IT bedrijf, Herman zijn eerste horecazaak en we waren twee startende ondernemers,” legt Hugo uit. De mannen spraken geregeld over een samenwerking, maar het juiste project kwam nog niet voorbij. Tot de overname van SUGO Pizza zich aandiende: een schot in de roos om hun droom te verwezenlijken. Als ondernemers hadden beide mannen inmiddels een flinke dosis ervaring opgedaan. Hugo was inmiddels vanuit de Hotelschool de IT ingerold en was in zijn laatste functie commercieel directeur van een wereldwijd opererend bedrijf. Herman was eigenaar van diverse ondernemingen en had zijn sporen in de horeca verdiend. Zo werd hij in juli dit jaar gekozen tot Meest Markante Horecaondernemer van Zuid-Holland-Zuid. Herman: "We konden ons eindelijk vastbijten in een gezamenlijk bedrijf én in de passie voor ons vak. De tijd is rijp voor deze geweldige samenwerking."

Nieuw recept voor gezonde pizza

SUGO Pizza heeft naam gemaakt als gezonde en vierkante pizza, gebaseerd op het heerlijke streetfood uit Rome: de pizza al taglio. Geen makkelijk product, waarbij alles draait om de bodem. Die moet perfect zijn. Daarvoor is een grote stap gemaakt in de receptuur. Voor een mooi en luchtig eindproduct met zo min mogelijk gist wordt gebruik gemaakt van tijd. Om de smaak te beheersen en van een constante kwaliteit te voorzien rijst het deeg tot 72 uur om zo tot het perfecte product te komen. Omdat er geen geur- en smaakstoffen aan het deeg worden toegevoegd, gaat het rijsproces in meerdere stappen. Hoe beter de condities rond het proces, hoe beter de kwaliteit. “Op dit moment maken we grote stappen met onze receptuur en productiemethodes waardoor we binnenkort nog betere, maar vooral meer constante kwaliteit garanderen,” aldus Herman.

Omdat het langzaam rijzende deeg alleen uit water, meel en gist bestaat is het eindproduct luchtig en licht. Hugo: “Bij SUGO Pizza gebruiken we ingrediënten als kaas alleen voor de smaak. De bodem heeft geen vet nodig, die is heerlijk van zichzelf. Hierdoor kunnen we een scala aan vlees-, vis-, vegetarische- maar ook vegan pizza’s aanbieden met veel minder calorieën en vet dan traditionele pizza’s. En door de samenstelling van het meel komt de voedingswaarde dicht in de buurt van een bruine boterham." Kortom: de vierkante pizza van Hugo en Herman is een luchtig, lekker en gezond alternatief voor de traditionele pizza. Een snack vol pleasure, zonder schuldgevoel.

Duurzaamheid

SUGO Pizza draagt uit dat de zorg voor onze planeet de verantwoordelijkheid is van iedereen. De keten wil hierin een actieve rol spelen en streeft naar zorgvuldig gebruik van natuurlijke bronnen en beter dierenwelzijn. Het meel, de vleeswaren en kazen zijn afkomstig van familiebedrijven in Italië. De koffie, thee, wijnen en sappen zijn biologisch en zo veel mogelijk fair trade, het verpakkingsmateriaal is gemaakt van gerecycled karton.

Grote dromen

Na de overname van de SUGO-vestigingen in Rotterdam (twee) en Amsterdam (één) hebben Herman en Hugo grote plannen: twintig SUGO-vestigingen in de komende vijf jaar, te beginnen in Nederland. En door zijn werkverleden waarbij Hugo veel reisde, trekt hij Herman graag mee de grens over. In de toekomst willen de heren SUGO Pizza lanceren op vliegvelden over de hele wereld. De naam van de holding is er in elk geval al passend voor gemaakt: SUGO International.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Economie Corona
20 procent van de Nederlandse restaurants verwacht de deuren nooit meer te openen

Uit recent onderzoek van WijnSpijs blijkt dat 20 procent van de 1200 samenwerkende restaurateurs ernstige twijfels heeft over het voortbestaan van hun levenswerk. Het evenementenbureau WijnSpijs.nl verzorgde in samenwerking met 1200 restaurants in Nederland en België de culinaire WijnSpijs Wand ...

Achtergronden Corona
KIPPENTENT deelt snert uit aan zorgmedewerkers verpleeghuis

Vandaag heeft KIPPENTENT hun huisgemaakte snert uitgedeeld aan alle zorgmedewerkers van verpleeghuis Veenstaete in Kortenhoef (Wijdemeren). Hiermee willen ze hen een hart onder de riem steken en hun grote waardering uiten voor het geweldige werk van deze mensen tijdens de coronacrisis. De KIPPENT ...

Achtergronden Gastronomie
Horecaondernemer Han Ji over de horecatrends in 2021

2020 was voor horecaondernemers een onstuimig jaar, om het zacht uit te drukken. De komst van het coronavirus zorgde ervoor dat de horeca meerdere malen de deuren moest sluiten, ondernemers inkomsten misliepen, en creativiteit en support van de (lokale) consument een must was om te overleven. Wat st ...

Drinks Corona
2020 was ook voor bierbrouwers een rampjaar

De bierverkoop is in Nederland in 2020 met 14% gedaald ten opzichte van 2019. In de horeca en evenementenbranche was de daling zelfs ruim 58%. Dit is uiteraard het gevolg van de COVID-19-maatregelen. Sinds het (opnieuw) sluiten van de horeca in oktober zien we dat de verkoop van bier daar met 89% is ...

Personeel Achtergronden
Bekende gezichten van Château Neercanne nemen afscheid

Château Neercanne kondigt aan dat twee bekende gezichten van Château Neercanne per 1 maart aanstaande afscheid gaan nemen vanwege een volgende stap in hun carrière. Maître d’Hotel Dennis Lemmens maakt promotie binnen Oostwegel Collection en wordt Food & Beverage Ma ...

Wet- en regelgeving Corona
NOW 3: helft toekenningen naar horeca en detailhandel

UWV heeft in totaal ruim 77.000 aanvragen toegekend voor de derde periode van de Tijdelijke Noodmaatregel Overbrugging Werkgelegenheid (NOW). Deze werkgevers hebben samen zo’n 1,3 miljoen mensen in dienst. Inmiddels heeft UWV 1,7 miljard euro aan voorschotten overgemaakt aan deze werkgevers. D ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: