Heineken verhoogt prijs voor vat

4 april 2013 |
Heineken verhoogt prijs voor vat<

Heineken verhoogt zijn prijzen voor een vijftiglitervat per 15 april met vijf procent. Horecaondernemers kunnen hiertegen bezwaar maken. Vorig jaar verhoogde de bierbrouwer de
prijzen al met zes procent. Door de verhoging is de verwachting dat de prijs voor een glas bier ook zal stijgen.

Reden
Per vat moet er voortaan 121,58 euro in plaats van de voormalige 115,27 worden betaald.
De reden die de bierbrouwerij aangeeft om te prijzen te verhogen, is dat nodig is een gezonde bedrijfsvoering te continueren. De gestegen grondstofkosten werden bij de prijsverhoging van vorig jaar als reden aangekaart.

Bezwaar maken
Koninklijke Horeca Nederland kan in het kader van de Mededingingswet geen actie ondernemen tegen het verhogen van de bierprijzen. Dit is iets tussen de ondernemer en de leverancier. Wel kunnen de horecaondernemers die een aankondiging van de prijsverhoging hebben gehad daartegen bezwaar maken.

Andere brouwers
Verwacht wordt dat doordat een vijftig litervat van Heineken meer gaat kosten, andere bierbrouwers snel volgen met het verhogen van de prijzen.

UPDATE - Ook Grolsch gaat de bierprijs voor de horeca met drie procent verhogen. Volgens de bierbrouwer is de verhoging nodig, omdat de prijzen voor grondstoffen zijn gestegen. Ook wordt er volgens hen meer aan energie uitgegeven. De verhoging van de prijs voor het bier geldt alleen voor de horeca en niet op de prijs van het bier in de supermarkt.

Maud Vissers

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Awards Culinair
Talentvolle koks strijden in Amersfoort om prestigieuze titel

Zes jonge en talentvolle chefs gaan maandag 18 februari bij Leerhotel Het Klooster in Amersfoort de strijd met elkaar aan tijdens de Jeunes Chefs Rôtisseurs Competition 2019. De winnaar is niet alleen de beste van Nederland, maar plaatst zich ook voor de internationale finale in het Canadese C...

Column David Bakker
Column: gluten-noten-lactose-intolerantie

Veel horecaondernemers hebben een intolerantie-allergie; een allergie tegen mensen met een intolerantie. De vraag: “Moeten wij nog rekening houden met een intolerantie of allergie?”, is na “Wat mag ik voor u inschenken”, “Zal ik uw jas ophangen?” en “Smaakt ...

Opening Lunchroom
Hudson Bar & Kitchen lanceert lunch & bakery concept in Leiden

De Amerikaanse restaurantketen Hudson Bar & Kitchen, lanceert het lunch & bakery concept Hudson Coffee. De eerste vestiging van Hudson Coffee is geopend aan de nieuwe Beestenmarkt 23 in Leiden, tegenover de Lammermarktgarage en direct naast het 1,5 jaar geleden geopende Hudson restaurant. De...

Amsterdam Culinair
Restaurant The Gaia presenteert eerste gerechten

Begin maart opent The Gaia officieel haar deuren aan het Rembrandtplein in Amsterdam. Met een lounge, restaurant en (late night) bar weet chef Ayt Erdogan (De Nederlanden*, Mariënhof) op gastronomische wijze een traditionele kookfilosofie tijdloos te maken. In lunch, diner en bites. De smak...

Geslaagde e-mailmarketingcampagnes vragen om kennis over het samenstellen van goed verzorgde e-mails, het proces eromheen en de mogelijkheden. Hoe je als horecaprofessional hierin succesrijk kunt zijn, leer je in de training die HM Academy aanbiedt op 11 maart aanstaande (in Bunnik, centraal gelegen...

Economie Bier Brouwerijen
Alcoholvrije bier boost Heineken-verkopen

In 2018 heeft met name het eigen merk van bierbrouwer Heineken het goed gedaan. De groei van bijna 8 procent betekent volgens topman Jean-François van Boxmeer de beste prestatie van het merk Heineken in het afgelopen decennium. De inmiddels in 38 landen beschikbare 0.0-variant heeft hierbij f...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: