Haal jij als horecaondernemer wel alles uit social media?

8 maart 2019 | redactie

Je horecabedrijf is steeds slechter zichtbaar op Facebook. Het gratis promoten van je bedrijf is aan banden gelegd. Reacties uitlokken, winacties doen en zelfs vragen om een like, het is allemaal uit den boze. Want Facebook wil enkel waardevolle verhalen zien. Wil je je horecabedrijf actief promoten dan kan dat alleen nog via betaalde advertenties.

Ook op Instagram trek je geen klandizie door enkel af en toe te ‘posten’. Of door een story te plaatsen die je potentiele gasten niet aanzet tot actie. Gelukkig kun je leren hoe je je bedrijf succesvol maakt op social media!

Maar wat dan wel?

Steengoede verhalen. Dat is wat Facebook en Instagram willen zien. Maar hoe zorg jij dat jouw doelgroep die verhalen te zien krijgt nu het organisch bereik zo laag is?
Dat doe je met Epic content. Content die relevant is voor je doelgroep. Die hen verleidt of zelfs verbluft, en waar men niet zomaar omheen kan. En door die verhalen daar te distribueren waar je gast zich bevindt. Op 18 april 2019 leer je er alles over tijdens de training Facebook & Instagram Marketing van HM Academy.

Wat houdt de training in?

In deze praktijkgerichte training leer je je sterk te onderscheiden op Social media. Je gaat ijzersterke posts en advertenties te maken die aanzetten tot actie. Daarnaast leer je hoe je dit effectief plant, zodat je er zo min mogelijk tijd aan kwijt bent.

Je maakt kennis met de juiste manier van online adverteren, waarmee je je bedrijf onder de aandacht kan brengen bij potentiele gasten die je anders nooit zouden vinden.

Resultaat

Middels een Blueprint leer je hoe je Epic content maakt die past bij jouw bedrijf
Je leert welke triggerpoints jouw gasten aanzetten tot actie
Meer controle en impact op Facebook en Instagram in minder tijd, door een goede planning
Je leert hoe je gasten aanzet om jouw bedrijf online te promoten
Je kent de gouden mogelijkheden van het adverteren op Facebook & Instagram

 

Voor wie

Voor horecaondernemers en horecaprofessionals die Facebook en Instagram effectiever en succesvoller willen inzetten om hun bedrijf te promoten.

Programma

In de eendaagse training Facebook & Instagram Marketing ga je met expert Monique van Gevelt aan de slag.
Ochtendmodule: inhoudelijk maken van steengoede berichten en advertenties
Epic content maken die aansluit bij de behoefte van je gast
Verleidende technieken waardoor je opvalt tussen al je concurrenten
Je onderscheidend presenteren waardoor je een band opbouwt met je gasten
Middagmodule: planning en adverteren
Een goed doordachte planning maken en vooruit werken
Welke Facebook en Instagram advertenties werken voor de horeca het beste
Hoe maak je de advertenties en hoe zet je deze in

Enige kennis van Facebook en Instagram is wenselijk. Ter voorbereiding van de deze training krijg je een paar vragen toegestuurd om in te vullen. Hierdoor kom je beslagen ten ijs op de trainingsdag. Neem je eigen laptop mee.

Klik hier om je aan te melden voor deze training!

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Economie Corona
2670 nieuwe horecaondernemingen sinds eerste lockdown

Coronacrisis of niet, het aantal horecaondernemingen stijgt. Sinds de eerste lockdown, in maart 2020, zijn er 2670 horecazaken bij gekomen. Hiermee heeft de verwachte kaalslag in de horeca dus niet plaatsgevonden. Cijfers van de Kamer van Koophandel (KvK) maken inzichtelijk dat er nu ruim 74.000 ...

Corona
Verspreiding Britse coronamutatie slecht nieuws voor de horeca?

Het Outbreak Management Team (OMT) laat weten zich zorgen te maken over de verspreiding van de Britse coronamutatie in ons land. In meest recente advies worden deze zorgen gedeeld. Ook worden strengere maatregelen niet uitgesloten. Welke dat zijn, is nog niet bekend, alhoewel de avondklok al besprok ...

Economie Corona
20 procent van de Nederlandse restaurants verwacht de deuren nooit meer te openen

Uit recent onderzoek van WijnSpijs blijkt dat 20 procent van de 1200 samenwerkende restaurateurs ernstige twijfels heeft over het voortbestaan van hun levenswerk. Het evenementenbureau WijnSpijs.nl verzorgde in samenwerking met 1200 restaurants in Nederland en België de culinaire WijnSpijs Wand ...

Achtergronden Corona
KIPPENTENT deelt snert uit aan zorgmedewerkers verpleeghuis

Vandaag heeft KIPPENTENT hun huisgemaakte snert uitgedeeld aan alle zorgmedewerkers van verpleeghuis Veenstaete in Kortenhoef (Wijdemeren). Hiermee willen ze hen een hart onder de riem steken en hun grote waardering uiten voor het geweldige werk van deze mensen tijdens de coronacrisis. De KIPPENT ...

Achtergronden Gastronomie
Horecaondernemer Han Ji over de horecatrends in 2021

2020 was voor horecaondernemers een onstuimig jaar, om het zacht uit te drukken. De komst van het coronavirus zorgde ervoor dat de horeca meerdere malen de deuren moest sluiten, ondernemers inkomsten misliepen, en creativiteit en support van de (lokale) consument een must was om te overleven. Wat st ...

Drinks Corona
2020 was ook voor bierbrouwers een rampjaar

De bierverkoop is in Nederland in 2020 met 14% gedaald ten opzichte van 2019. In de horeca en evenementenbranche was de daling zelfs ruim 58%. Dit is uiteraard het gevolg van de COVID-19-maatregelen. Sinds het (opnieuw) sluiten van de horeca in oktober zien we dat de verkoop van bier daar met 89% is ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: