Grolsch/De Klok Dranken en Brouwersnös gaan samenwerking aan

4 april 2018 | Thijs Jacobs

Brouwersnös en Koninklijke Grolsch hebben dinsdagavond 3 april jl, een samenwerkings-overeenkomst voor de komende 5 jaar ondertekend. De samenwerking richt zich met name op de exclusieve distributie en verkoop van de speciaalbieren in fust van Brouwersnös in de Achterhoek en een deel van Twente. De eerste bieren zullen vanaf begin juni verkrijgbaar zijn en zullen door dochteronderneming De Klok Dranken vanuit de vestiging in Groenlo worden verkocht en gedistribueerd.

Brouwersnös, Jos Oostendorp: “Juist omdat we als initiatiefnemers van Brouwersnös jarenlang deel hebben uitgemaakt van een stukje historie van Grolsch maakt het bijzonder dat Grolsch en De Klok Dranken deze manier van samenwerking met Brouwersnös een warm hart toedragen. Dat Brouwersnös de biergeschiedenis op de locatie van Villa Adriana een vervolg kan geven en dat onze speciaalbieren vanuit Groenlo naar de horeca worden gedistribueerd maakt het verhaal compleet”.

Grolsch, Jacco Potkamp: “Ik ben trots op de samenwerking die wij als brouwer aangaan met Brouwersnös. De passie, vakmanschap en historie verbindt ons en het is mooi om verder te kunnen bijdragen aan een levendige biercultuur in de Achterhoek en specifiek Groenlo, de bakermat van ons mooie moedermerk Grolsch dat uiteraard ook in alle varianten volop verkrijgbaar blijft in Groenlo”.

Op de foto, v.l.n.r. Jacco Potkamp, Erik Kottink, Jos Oostendorp, Frans de Groen en Lorant Kovacs

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

10 jaar De RestaurantKrant
10 jaar De RestaurantKrant: De visie van Jeroen Raes

De Restaurantkrant bestaat tien jaar. In deze rubriek blikken we terug op een decennium vol nieuws, trends en diepte-interviews. We halen elke week spraakmakende verhalen uit de oude doos weer naar voren. Deze week een interview uit 2012 met Jeroen Raes en Dennis van der Meer. Toen de trotse eigenar...

Opening
Beachclub ‘Hudson Beach’ opent medio mei de deuren in Kijkduin

Vanaf medio mei kunnen strandliefhebbers terecht bij de nieuwe, Amerikaans georiënteerde strandhotspot van Kijkduin: Hudson Beach. Aan de rand van de Haagse duinen waan je je hier voor even in het zonovergoten Californië. Deze California-vibe wordt extra benadrukt door het gebruik van f...

HMSHost en Vapiano slaan handen ineen

Vapiano en HMSHost International BV onderzoeken de opening van Vapiano-restaurants via haar dochteronderneming Vapiano Franchising International. Locaties omvatten luchthavens, treinstations en outletcentra in het Verenigd Koninkrijk, Scandinavië, Duitsland en Nederland. De restaurants worden ...

Economie Bier
Bavaria N.V. boekt recordomzet

Swinkels Family Breweries N.V., holding van Bavaria N.V. heeft voor het derde jaar op rij een recordomzet geboekt, ondanks uitdagende marktomstandigheden. De netto-omzet kwam uit op € 659 miljoen, een stijging van 6,5 procent ten opzichte van 2016. Het bedrijfsresultaat daalde van € 45,8 m...

Columns Starten in de horeca Ondernemen
Rijden onder invloed met bedrijfsauto. Ontslag?

Niet alleen gasten gaan na het nuttigen van alcohol achter het stuur zitten, ook medewerkers uit de horeca maken zich daar weleens schuldig aan. De gevaren zijn bekend, alcohol en verkeer horen niet samen. Een ongeluk zit in een klein hoekje, of in dit geval, op een parkeerterrein. Een chef-kok u...

Culinair Bocuse d'Or
Kick-off Bocuse d'Or: Lars Drost wil via Turijn naar Lyon

"Vandaag start onze route naar Turijn." Met de trots van een Chef de Mission die zijn Olympiërs richting de meest prestigieuze sportwedstrijd ter wereld leidt, opende Bocuse d’Or Nederland-bestuurslid en SVH-directeur Ricardo Eshuis de start van het traject dat Team NL op het po...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: