Grolsch/De Klok Dranken en Brouwersnös gaan samenwerking aan

4 april 2018 | Thijs Jacobs

Brouwersnös en Koninklijke Grolsch hebben dinsdagavond 3 april jl, een samenwerkings-overeenkomst voor de komende 5 jaar ondertekend. De samenwerking richt zich met name op de exclusieve distributie en verkoop van de speciaalbieren in fust van Brouwersnös in de Achterhoek en een deel van Twente. De eerste bieren zullen vanaf begin juni verkrijgbaar zijn en zullen door dochteronderneming De Klok Dranken vanuit de vestiging in Groenlo worden verkocht en gedistribueerd.

Brouwersnös, Jos Oostendorp: “Juist omdat we als initiatiefnemers van Brouwersnös jarenlang deel hebben uitgemaakt van een stukje historie van Grolsch maakt het bijzonder dat Grolsch en De Klok Dranken deze manier van samenwerking met Brouwersnös een warm hart toedragen. Dat Brouwersnös de biergeschiedenis op de locatie van Villa Adriana een vervolg kan geven en dat onze speciaalbieren vanuit Groenlo naar de horeca worden gedistribueerd maakt het verhaal compleet”.

Grolsch, Jacco Potkamp: “Ik ben trots op de samenwerking die wij als brouwer aangaan met Brouwersnös. De passie, vakmanschap en historie verbindt ons en het is mooi om verder te kunnen bijdragen aan een levendige biercultuur in de Achterhoek en specifiek Groenlo, de bakermat van ons mooie moedermerk Grolsch dat uiteraard ook in alle varianten volop verkrijgbaar blijft in Groenlo”.

Op de foto, v.l.n.r. Jacco Potkamp, Erik Kottink, Jos Oostendorp, Frans de Groen en Lorant Kovacs

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Columns
Column Fernando Jonker: Autodidact in de keuken

“Sucre, sucre!”, riep ik keihard toen ik voor het eerst voet zette op Nederlands bodem. Ik had nog nooit van mijn leven sneeuw gezien en dacht dat het hele land bestrooid was met suiker. Mijn eerste ontmoeting met Nederland associeerde ik dus onbewust met eten: de rode draad in mijn leve...

Awards Chefs
Restaurant ‘t Amsterdammertje wint Slag op de Schelde 2019

De vijfde editie van kookwedstrijd Slag op de Schelde is gewonnen door het team van sterrenrestaurant ’t Amsterdammertje in Loenen aan de Vecht. De persprijs van deze unieke jaarlijkse kookwedstrijd voor (sous)chefs op het water van de Oosterschelde ging naar restaurant De Sjalot in Nijmegen. ...

Verbouwen
WOK& maakt nieuwe start met vernieuwd concept

De Aziatische fast service formule WOK& maakt plaats voor een nieuw concept met een andere naam. JAMe serveert gerechten uit de wereldkeuken die vooral natuurlijk, vegetarisch en veganistisch zijn. ‘The healthiest place on earth’ is de slogan van de formule waarvan de eerste winkel i...

Culinair Internationaal
Imperium Jamie Oliver staat op omvallen

Ne eerdere berichtgeving in de Britse media heeft het bedrijf van Jamie Oliver bevestigd dat uitstel van betaling is aangevraagd. Dikwijls is dit de voorbode van een faillissement. Het gaat in dit geval om 25 restaurants, waarvan 23 Jamie's Italian restaurants. De lijst wordt gecompleteerd door ...

Opening
Indonesia breidt uit met franchiseformule en bezorgdienst

Nadat Wai Man Lo de Satebar-formule verkocht in 2016, richtte hij zich na een rustperiode in 2018 volledig op de herintroductie van het familierestaurant van zijn vader. Restaurant Indonesia kreeg een pop-uplocatie aan de Coolsingel in Rotterdam en een stek in de Foodhallen. Nu heeft het restaurant ...

Events
Kookgoot en GastRO 2019: culinair stadsfestival Rotterdam

In het weekend van 24, 25 en 26 mei staat de bekendste goot van Nederland weer volop in het culinaire zonnetje. De Rotterdamse Koopgoot wordt drie dagen lang gevuld met pittoreske terrassen, pop-up keukens en gastronomische hoogstandjes. Het evenement Kookgoot is dit jaar onderdeel van GastRO, het n...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: