Gratis wifi reikt verder dan uw zaak

22 mei 2014 |
Gratis wifi reikt verder dan uw zaak

Zelfs nationale parken doen er goed aan wifi te installeren. Voor de jongere generatie is de grens tussen de echte en virtuele wereld dermate klein geworden, dat tijdens de ervaring zelf, dit moment
gedeeld moet worden via sociale media. Het belang van wifi moet niet onderschat worden: de keuze om naar een bepaalde bestemming of horecazaak af te reizen, wordt voor een deel bepaald door de aanwezigheid van gratis wifi en door ervaringen en posts van vrienden op social media.

Ongemakkelijk zonder wifi
'Live posts' vanaf een berg in een onherbergzaam gebied zijn voor bezoekers een essentieel en waardevol onderdeel van de beleving. Marketing goeroe Carolyn Childs van MyTravelResearch.com is van mening dat nationale parken zonder wifi-hotspots een kans missen. Sterker nog: er is een gevoel van controleverlies bij jongeren, wanneer zij geen beschikking over wifi hebben.

Beter dan thuis
Een kenmerk van de horeca is vaak: we geven de gast wat hij thuis ook heeft, maar dan beter, Van bedden, koffie, eten en drank tot aan wifi. Vooral dat laatste wordt nog weleens vergeten en kost u omzet. Het laten betalen voor wifi kan echt niet meer en roept enkel vervelende reacties op. Het is gewoonweg niet meer van deze tijd.

Marketingtool
Verder is ook van belang, dat de gedeelde momenten op social media bij vrienden vragen oproepen. Zij willen weten hoe het was, hoe je er komt, et cetera. Voor u dus een goede marketingtool, die u niets kost behalve installatie van wifi.

Thijs Jacobs

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Branded Content
Minder gasten, meer omzet? Het kan met de Kleinste keuken

Bij de gefaseerde openstelling van de horeca krijgt elke horeca-ondernemer er mee te maken: je kunt minder gasten ontvangen dan normaal. Des te belangrijker is het om te kijken hoe je de besteding per gast kunt verhogen. De Kleinste keuken helpt hierbij. Met de Kleinste Keuken, een gebruiksvriend ...

Interview
E-mailmarketing in de horeca: personalisatie is 'key'

Communiceren met gasten is in de horeca essentieel. Nu de branche nog altijd gebukt gaat onder de coronamaatregelen is communiceren via digitale kanalen van groot belang. Voor nieuwe gasten, maar ook voor terugkerende gasten. E-mailmarketing is daarin essentieel. Het verzamelen van e-mailadressen ...

Corona
Terrassen gaan op 21 april niet open

De terrassen gaan op 21 nog niet open. De voorgenomen versoepelingen zijn met minstens een week opgeschoven, aangezien de besmettingscijfers nu nog te hoog zijn. Een woordvoerder van de Rijksvoorlichtingsdienst heeft dit bevestigd na het 'Catshuisoverleg' van zondag. De burgemeesters van ...

Columns Ondernemen
Column Monique van Gevelt: wordt de horeca eindelijk onderdeel van de oplossing?

Door het mooie weer van vorige week zijn de schellen van de ogen gevallen bij een deel van de burgemeesters, OMT-leden en politiek. Wat wij al lang wisten en verkondigden is waarheid geworden. Bij mooi weer en na een zware winter is er geen houden meer aan en moet de mens eruit. Wij kennen de mens n ...

Corona
Gastvrij Arnhem eerste centrale registratietool voor horeca

Bij heropening van de horeca zijn ondernemers verplicht om een gezondheidscheck en registratie van bezoekers te regelen, om deze bij een contactonderzoek aan de GGD beschikbaar te stellen. Om horecaondernemers hierbij te ondersteunen presenteerde Arnhem zich vandaag als eerste gemeente van Nederl ...

Corona
'Kabinet wil terrassen openen op 21 april'

Het kabinet wil de terrassen op 21 april openen. Ook wil de regering de winkels weer openen. Aanstaande vrijdag buigt het OMT zich over de kwestie. Ook het schrappen van de avondklok ligt op tafel. Dat bevestigen Haagse bronnen tegenover verschillende landelijke media. De versoepelingen hangen a ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: