De RestaurantKrant brengt dit jaar speciale Gault&Millau-editie uit

24 december 2019 | David Bakker

Gault&Millau Nederland gaat het aankomende jaar de samenwerking aan met De RestaurantKrant. De novembereditie van deze krant staat dit jaar volledig in het teken van de bekende gele gids. Managing Director Gault&Millau Nederland, Godfried van der Lugt, kijkt uit naar de samenwerking: “De gids is in beweging, we doen veel nieuwe dingen. Dit is er een van.”

Op maandag 30 november 2020 presenteert Gault&Millau de gids voor het jaar 2021. Diezelfde dag brengt De RestaurantKrant de speciale Gault&Millau-editie uit. Boordevol interviews, achtergronden en analyses over de hoofdrolspelers in de gids. De redactie van De RestaurantKrant is verheugd om een editie te wijden aan Gault&Millau. Daarnaast verschijnt er in de eerste editie van De RestaurantKrant van 2020, die eind februari uitkomt, een uitgebreid interview met Godfried van der Lugt. De Managing Director is dan bijna twee jaar betrokken bij Gault&Millau. Wat is zijn visie op de Nederlandse gastronomie?

Over Gault&Millau

Gault&Millau Nederland is fan van de Nederlandse gastronomie en publiceert sinds 2008 jaarlijks een culinaire restaurantgids over Nederland. Onafhankelijke, professionele inspecteurs bezoeken de restaurants anoniem en quoteren die op een schaal van 1-20. Restaurants die 12 punten of hoger scoren, worden geselecteerd voor de gids. De kwaliteit op het bord is hierbij leidend. Gault&Millau publiceerde de eerste gids in Frankrijk in 1969 als tegenreactie op de heersende culinaire consensus. Inmiddels is Gault&Millau wereldwijd actief in 18 landen. Naast publicatie van (gepersonaliseerde) culinaire restaurantgidsen en specials, organiseert Gault&Millau ook culinaire events.

Over De RestaurantKrant

De RestaurantKrant is de vakkrant speciaal voor restaurantondernemers en chef-koks. De RestaurantKrant komt zes keer per jaar in printeditie uit en publiceert dagelijks interviews, analyses en achtergrondverhalen op de website. De redactie van De RestaurantKrant schijft inhoudelijke artikelen om zowel ondernemer als chef-kok te voorzien van relevante informatie.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Michelin Verbouwen
Beluga Loves You zet verbouwing in: 1 augustus weer open

Afgelopen weken is Beluga Loves You net als zovelen in de weer geweest met het zoeken naar de juiste vertaling van 'het nieuwe normaal'. Servais Tielman: "Wij zijn tot de conclusie gekomen dat we dat onmogelijk kunnen combineren met hoogwaardige gastronomie, een topbeleving en een onged...

Opening Coronacrisis
Liveblog 2: Yessss! Wij gaan weer open!!

Niet alleen in Utrecht hoorde je een zucht van verlichting. Maar ook in en op andere plaatsen in Nederland slaakte de horeca een vreugdekreet(je). We mogen weer. We zijn er klaar voor en nu maar hopen dat de gasten komen. Want ook onder horecaondernemers is er de zorg of gasten niet eerst even de ka...

Coronacrisis
Liveblog 1: Yesss!! Wij gaan weer open!!

Liveblog. Wij hebben er zin! Wij zijn er klaar voor! Dat is wat Utrechtse horecaondernemers ons vanochtend vol enthousiasme vertelden. De redactie van Lunchroom, De RestaurantKrant en de CaféKrant is vandaag in het land en doet verslag van de eerste dag dat de horeca na maanden weer open mag. Ti...

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: 1,5 meter-economie in de horeca

Maandag 1 juni, tweede pinksterdag 2020, stroomde de terassen in Nederland weer vol. Na een verplichte sluiting van tien weken, slaakte de horeca een zucht van verlichting. 'We mogen weer', was de tendens in een zonovergoten Nederland. Blij ondernemers verwelkomden hun gasten met een bre...

Amsterdam Coronacrisis
Sterrenrestaurant Restaurant 212 introduceert luxueuze dinerboxen 

Het Amsterdamse Restaurant 212 brengt fine dining experiences naar mensen thuis met het nieuwe concept ‘212 at home’. Vanaf nu kun je culinair hoogstaande dinerboxen bestellen via de website en laten thuisbezorgen, bereid door de bekende topchefs Richard van Oostenbrugge en Thomas Groot....

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: