Gastvrij Rotterdam breekt alle records

21 september 2016 | Thijs Jacobs

De horecavakbeurs Gastvrij Rotterdam kijkt terug op een zeer succesvolle 4e editie waarin tal van records zijn gebroken. Met 360 exposanten en 140 programma onderdelen kwamen de 10.584 bezoekers ogen en oren te kort. Zowel het bezoekersaantal oversteeg eerdere edities, alsook het aantal vierkante meters beursoppervlakte dat optimaal werd benut door een grote diversiteit aan exposanten en themapleinen.

Het aantal exposanten steeg met maar liefst 90 ten opzichte van een jaar eerder. Onder andere door deze stijging met voornamelijk nieuwe deelnemers bood Gastvrij Rotterdam het recordaantal bezoekers een nog completer gastronomisch platform met een uiteenlopend aanbod producten en diensten voor de eigen bedrijfsvoering. Op Gastvrij Rotterdam stonden 360 leveranciers van food en non-food, waarvan vele met primeurs en noviteiten.

Het programma was met 140 onderdelen verspreid over drie beursdagen uitgebreider dan voorheen. Ook presenteerde de horecavakbeurs veel nieuwe initiatieven, zoals het Schmidt Zeevis Restaurant, de uitreiking van de AD Gouden Pollepel, het Echt Rotterdams Collectief met innovatieve chefs en horecaondernemers uit de regio en de ontbijtsessies van Touch Activation Marketing en Foodproof met een focus op de Belgische foodservice markt.

Euro-Toques bood op Gastvrij Rotterdam een uiteenlopend programma in het kader van haar 30-jarig jubileum. Rob Franken, Secretaris van het jubilerende Euro-Toques Nederland: “Het spreekt voor zich dat Gastvrij Rotterdam een hele goede beurs is. De beurs is absoluut in opkomst en wordt steeds drukker en mooier. De deelnemers en de beurs stralen kwaliteit en eenheid uit en daar gaat het om. Wij zoeken naar saamhorigheid en dat wil je vangen door allemaal positief te zijn. En dat is Gastvrij Rotterdam, dit kan niet positiever!”


Angelique Kors namens Bidvest DeliXL: “Het klantcontact is heel goed, een hoog restauratief niveau, dit is voor ons echt een hele goede beurs. Op ons versplein laten wij onze kwaliteiten met vis, vlees, wild, gevogelte en de AGF zien. Wij willen juist de mensen inspireren en laten zien wat je allemaal met leuke, kleine producten kan doen zodat restaurants zich op de werkvloer kunnen onderscheiden.”

Chef-kok Herman Den Blijker was alle beursdagen aanwezig en nauw betrokken bij het door hem ontwikkelde mobiele foodconcept, het Schmidt Zeevis Restaurant: ”Gastvrij Rotterdam is echt een leuke horecabeurs, kwalitatief heel hoog, goede leveranciers en de bezoekers zijn serieus. Het concept zit goed in elkaar, leuke producten, enthousiaste mensen en een hoop nieuwe dingetjes.”

Geert Frank, Category Development Manager FrieslandCampina: Gastvrij Rotterdam is voor ons de gelegenheid om met 10.000 horecaondernemers in contact te komen. Wij hebben de beursbezoekers onder andere met ons nieuwe concept Lattiz kennis te laten maken door bij binnenkomst iedereen een gratis kop koffie aan te bieden.”

Rene? Eijsink, Commercieel Directeur Eijsink Afrekensystemen: “Gastvrij Rotterdam is een warme en veelzijdige beurs, waar veel nieuwe concepten en ontwikkelingen tentoon worden gespreid. Op de beurs komen hardware, software en food bij elkaar en dat maakt de beurs anders dan andere beurzen. Food en non-food weten elkaar hier goed te vinden en te versterken.”

Wim Pulskens, Commercieel Manager Dr. Oetker: “Wij vinden Gastvrij Rotterdam een prachtige beurs waar kwaliteit voorop staat en het niet meteen gaat om kwantiteit. Wij zijn op zoek naar relevante klantcontacten met wie we in dialoog mogen gaan en daar past Gastvrij Rotterdam perfect bij.”

Gastvrij Rotterdam 2017

De volgende editie van Gastvrij Rotterdam vindt plaats van maandag 18 tot en met woensdag 20 september 2017 in Rotterdam Ahoy. Gastvrij Rotterdam richt zich op ambitieuze horecaprofessionals uit het midden- en hoogsegment. Meer informatie is te vinden op www.gastvrij-rotterdam.nl.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Interview KHN Longread
Interview nieuwe directeur KHN: “Meer zichtbaarheid in politiek Den Haag”

Afschaffing van de pariteitsclausules, minder macht voor de OTA’s, een eerlijk speelveld creëren en de problemen op de arbeidsmarkt aanpakken. Dirk Beljaarts is per 1 februari de nieuwe algemeen directeur van de Koninklijke Horeca Nederland (KHN) en is ambitieus. “Met bijna 450.000 ...

Column David Bakker
Column: bezorgen is de toekomst!

De bezorgomzet binnen de totale foodmarkt is in vijf jaar verviervoudigd, van 975,5 miljoen in 2014 tot een verwachte omzet van 4 miljard euro in 2019. Met die cijfers opende het Food Institute Service Nederland (FSIN) twee weken geleden de Horecava 2019. Eerder in december schatte het FSIN al dat d...

Achtergronden Culinair
Cuisine on tour voor vierde jaar op rij partner Vrienden van Amstel LIVE

De grootste Amstelkroeg van Nederland is weer open. Op donderdag 17 januari is de 21e editie van de Vrienden van Amstel LIVE van start gegaan. Gedurende 11 showavonden bezoeken meer dan 145.000 gasten een volledig uitverkocht Vrienden van Amstel LIVE In Ahoy Rotterdam. Culinaire invulling Trot...

Culinair Michelin
Eerste Nederlandse vrouwelijke sterrenchef, Ida Kleijnen, overleden

Ida Kleijnen is dinsdag op 82-jarige leeftijd overleden in Lanaken. Zij was de eerste Nederlandse vrouw met een Michelinster. In 1983 kookte ze een ster als chef-kok van restaurant De Lindenhorst in Valkenburg, Limburg. Zij toverde het pension om in een toprestaurant en had zelf nooit een koksopleid...

Economie
Horecaondernemers verwachten voorzichtige groei in 2019

De horeca groeit dankzij een ‘gouden mix’ van economische expansie en een grotere toestroom van toeristen, plus het goede weer in een groot deel van 2018. De omzet in de branche neemt al ruim vijf jaar elk kwartaal toe. De verwachting is dat in 2019 het oplopende personeelstekort echt...

Zo zet je een succesvol horecaconcept neer

Het ene na het andere horecaconcept werd de laatste jaren geopend. Van vegan koffie bars en bierkelders tot een heus avocadorestaurant. En allen succesvol! De wens van de consument verandert drastisch en om bij te blijven is een helder concept nodig. De HM Academy helpt je daarbij en organiseert op ...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: