Formule WOK& start in Rotterdamse Zwart Janstraat

16 november 2017 | Thijs Jacobs

De nieuwe fastserviceformule WOK& opent op 24 november 2017 haar eerste store in Rotterdam aan de Zwart Janstraat. Franchisenemer Nawal Hasan (35) gaat bevlogen aan de slag met een team van jonge medewerkers om gezond, Aziatisch natural food op de kaart te zetten.

Rotterdam-Noord heeft de primeur te pakken. De eerste vestiging van WOK&opent haar deuren in een gerenoveerd pand van de firma Looyen aan de Zwart Janstraat. De nieuwe winkel is 130 vierkante meter groot en heeft 35 zitplaatsen.

Langste winkelstraat

“De Zwart Janstraat is de langste winkelstraat van Rotterdam. Het is hier levendig en lekker multicultureel, met een groeiend aantal studenten in de wijk. Dit is een prima locatie voor WOK&”, vertelt franchisenemer Nawal Hasan die al 20 jaar in Rotterdam woont. “Ik voel me hier thuis. Ik ben Rotterdammer.”

Hasan heeft ruim 16 jaar horeca-ervaring, waarvan 12 jaar bij HMS Host International op Schiphol. Ze heeft een hbo-opleiding gevolgd in Human Resources Management. In haar Rotterdamse store werkt ze met een jong team, haar zus en haar broer.

Solliciteren via Social Media

Voor de werving van het personeel zet WOK& actief social media in. Zo kunnen sollicitanten een videoboodschap mailen of reageren via Facebook. “Wij hoeven geen CV en vragen ook geen jarenlange ervaring: 15 jaar of ouder is onze enige eis”, laat Boris van Leeuwen (24) van franchisegever Mie Like Franchise B.V. weten.

Samen met ondernemer Wim Markwat (64) heeft Van Leeuwen het initiatief genomen voor WOK&. Dit fastservice concept richt zich vooral op jonge mensen die een gezonde levensstijl hebben en een verantwoorde maaltijd voor een betaalbare prijs wensen. Ze kunnen bij WOK& terecht voor gezond en natural food, gebaseerd op de Aziatische keuken.

Vrijwilligerswerk en betrokkenheid

Naast Aziatisch en natural food zijn eerlijkheid, bevlogenheid en maatschappelijke betrokkenheid de pijlers van de vernieuwende fastservice formule. Zo gaan de medewerkers vrijwilligerswerk verrichten in de buurt van hun WOK&store, om zo hun sociale betrokkenheid te laten zien.

Tijdens de openingsbijeenkomst zijn alle vrijwilligersorganisaties uit de wijk uitgenodigd om contacten te leggen. WOK& en haar medewerkers hopen zo tot maatschappelijke dienstverlening te komen.

Het assortiment van WOK&bevat maaltijden zoals Beef Teriyaki, Green Curry Chicken, Bombay Shrimp en vegetarische Gado-Gado die ter plekke in een paar minuten voor de neus van de klant vers worden bereid. Daarnaast zijn er smoothies, sappen, broodjes en salades. De producten van WOK&zijn laag in suikers en bevatten zo min mogelijk e-nummers en zout. Omdat transparantie een belangrijk uitgangspunt is, zijn de allergenen en voedingswaarden op de menukaart vermeld. De producten zijn daarnaast makkelijk mee te nemen of worden bezorgd met de speciale WOK& e-bikes.

Franchisegever is vooral partner

WOK& is een opmerkelijke en innovatieve franchiseformule. Het is namelijk volledig gebaseerd op de meest recente wettelijke eisen. De franchisegever is daarbij vooral een uitvoerende partner. De franchiseovereenkomst is tot stand gekomen in samenwerking met Ludwig &Van Dam Advocaten in Rotterdam, zij zijn gespecialiseerd in franchiserecht. Franchisenemers kunnen verder een onafhankelijk onderzoek voor de locatie laten doen.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Digitaal Ondernemen
December: Alles over digitaal ondernemen

De horeca is dicht. Dat betekent niet dat er niets gebeurt. Afhalen, bezorgen, pakketten samenstellen, online kookcursussen en bierproeverijn organiseren: De horeca staat verre van stil. Het digitale landschap geeft de horeca op dit moment de tools in handen om omzet te genereren. Nu fysiek conta ...

Economie Coronacrisis
Horecapersoneel slachtoffer van coronacrisis

Horeca- en cateringbedrijven ervaren pittige tijden. Tegen de stroom in proberen ze omzet te draaien en bezoekers aan te trekken. Dit blijkt uit onderzoek van Foodservice Community en GROUP7 onder bijna 600 horeca-, fastservice- (dit zijn broodjeszaken en frituren) en cateringprofessionals, dat tuss ...

Awards Culinair
Mark Captein van Orangerie De Pol is Chef van het Jaar bij JRE

Mark Captein, die samen met zijn partner Marjolein van der Ham Orangerie De Pol runt in Doetinchem, is door restaurantvereniging JRE-Nederland uitgeroepen tot Chef van het Jaar. ‘Ik ben verrast en enorm trots op deze prijs’. JRE-Nederland is een van de toonaangevende restaurantverenig ...

Hotelketens
Van der Valk Hotel Amersfoort start 'restaurant take over'

Nu restaurants gesloten zijn, maar hotels wel nog open mogen, is Van der Valk Hotel Amersfoort-A1 een samenwerking gestart met lokale restaurants in Amersfoort. Een zogenoemde restaurant take over. Zo krijgen de koks van bekende restaurants in Amersfoort de mogelijkheid om hun gerechten klaar te mak ...

Achtergronden
Zonder horeca blijven er maar weinig openbare toiletten over

Op 19 november was het Wereld Toiletdag. Een dag waarop de app HogeNood samen met de Maag Lever Darm Stichting in kaart brengt wat de meest toiletvriendelijke gemeenten van Nederland zijn. De jaarlijkse ranking laat drastische verschillen zien met en zonder horeca, want zoals jullie weten is de hore ...

Financieel Ondernemen
Aftrekbare kosten in je restaurant

Als ondernemer maakt u het hele jaar door kosten. Van de meeste kosten is het duidelijk dat u deze kunt aftrekken van uw winst. Denk bijvoorbeeld aan de huur van de ruimte voor uw restaurant. Er zijn echter ook kosten waarbij dit minder voor de hand ligt, zoals de kosten voor werkkleding of een maal ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: