Foodformule WOK& opent de komende tijd 7 nieuwe stores

3 april 2018 | Thijs Jacobs

De vernieuwende fastservice formule WOK& opent in 2018 maar liefst 7 nieuwe stores in Nederland. Het &-teken zegt het al: WOK& is meer dan alleen een wokformule. Zo breidt het concept binnenkort haar assortiment uit met veganistische producten, algen noodles en een kinder WOK-concept. Zo speelt WOK& op innovatieve wijze in op de trend van een gezonde lifestyle en het eten van minder vlees.

WOK& barst van de ambitie. Na de opening van de eerste WOK& store in Rotterdam Noord eind 2017, gaat de formule nu flink doorgroeien. In Heerhugowaard, Leiden, Amsterdam, Rotterdam Centrum, Breda, Groningen en Enschede worden de komende maanden nieuwe stores geopend door de franchisegever Mie Like Franchise bv.

Franchise beurs

Op donderdag 19 april en vrijdag 20 april aanstaande, staat de franchisegever van WOK& op de Franchisebeurs Onderneem ’t in Nijkerk om de ingezette groei extra te activeren met het vinden van nieuwe kandidaat franchisenemers. Voor WOK& wordt volop gezocht naar nieuwe vestigingslocaties.

Natural Asian food

De initiatiefnemers van WOK& zijn Wim Markwat (65) en Boris van Leeuwen (25). Het fastservice concept richt zich vooral op jonge mensen die een gezondere lifestyle hebben en een verantwoorde maaltijd voor een betaalbare prijs wensen. Ze kunnen bij WOK& terecht voor gezond en natuurlijke producten, gebaseerd op de Aziatische keuken.

Naast de natuurlijke producten zijn eerlijkheid, bevlogenheid en maatschappelijke betrokkenheid de pijlers van de vernieuwende fastservice formule. Zo gaan de medewerkers vrijwilligerswerk verrichten in de buurt van hun WOK&store, om zo hun sociale betrokkenheid te laten zien. In Rotterdam zijn inmiddels de eerste contacten gelegd met lokale organisaties.

Franchisegever is vooral partner

WOK& is een opmerkelijke en innovatieve franchiseformule. Franchisenemers kunnen een onafhankelijk onderzoek voor de locatie laten doen. Zodra de winkel open is, is de franchisegever vooral een uitvoerende partner.

Gevoed door de ervaringen van de eerste WOK& store in Rotterdam en de reacties van gasten, wordt de formule verder ontwikkeld. Zo komt er een kidswok: een halve portie noodles of rijst met kip in zoetzure of satésaus en een cadeautje voor kinderen.

Daarnaast haakt WOK& in op de trend van een gezonde lifestyle en het eten van minder vlees. De masters of wok (de productontwikkelaars van WOK&) zijn volop bezig om nieuwe producten te ontwikkelen. Zoals veganistische producten en noodles op basis van algen. “Hiermee gaan we ons zeker onderscheiden en we kunnen zo mensen met halal-eetwensen eveneens van dienst zijn.”

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Opening
Par Hasard opent nieuwe vestiging in Alkmaar

Vandaag opent friterie Par Hasard haar deuren in Alkmaar. De vestiging wordt gerund door de ervaren en gedreven frietbakker Xander Poort die Par Hasard, gevestigd op de Pier in Scheveningen, op de kaart heeft gezet met de ambachtelijk bereide frites. Op de charmante locatie aan de Laat 179 in hartje...

Insipiratiedag: Hoe bereik je de horecaondernemer?

Horecaplatform BBB, Tippr en the Social Selling Company organiseren een inspirerende middag op donderdag 13 juni 2019 voor horecatoeleveranciers bij Soho House in Amsterdam. Deze stijlvolle Engelse keten opende vorig jaar zomer zijn deuren in het statige Bungehuis en is normaal alleen toegankelijk v...

Tech
Een e-mail is 10 keer effectiever dan een post op social media

E-mailadressen zijn goud waard, maar restaurateurs doen er tot op heden weinig mee. “Een gemiddelde restaurateur kan niet eens een database van zijn klanten bijhouden”, aldus e-mailmarketingexpert Frank Tromp. Dat laatste klopt en niet zelden wordt de waarde van een e-mailadres onderscha...

Columns Blog
Column restaurateur Sico de Moel: op de knieën

Mijn gasten waren wat onrustig, de hele avond al, een beetje klef ook. Het was een jong stel, superverliefd. De man was wat zenuwachtig, stelde mij af en toe een ongemakkelijke vraag en moest iets te vaak naar buiten. Ze hadden een tafeltje midden in het restaurant. Een aanzoek zou hoe dan ook ku...

Restaurant
Restaurant Wadapartje breidt uit

Wadapartja, een apart restaurantje op ‘t Zuderdaip, gaat een nieuwe zaak openen. In de afgelopen jaren is winkelcentrum Westerhaven in Groningen uitgegroeid tot een centrum op zichzelf die verbonden is met de nieuwe Centrumhalte West, de vernieuwde Brugstraat naar de Vismarkt en de Museumbrug ...

Brouwerijen Chefs
Swinckels' slaat handen ineen met sterrenchef Jacob Jan Boerma

Swinckels’ gaat opnieuw een samenwerking aan met een sterrenchef. Naast Ron Blaauw, wordt nu ook Jacob Jan Boerma ambassadeur van het biermerk. Als ambassadeur schenkt Boerma het superior pilsner exclusief in restaurants De Leest en Parc Broekhuizen en vertegenwoordigt hij Swinckels’ op ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: