Foodformule WOK& opent de komende tijd 7 nieuwe stores

3 april 2018 | Thijs Jacobs

De vernieuwende fastservice formule WOK& opent in 2018 maar liefst 7 nieuwe stores in Nederland. Het &-teken zegt het al: WOK& is meer dan alleen een wokformule. Zo breidt het concept binnenkort haar assortiment uit met veganistische producten, algen noodles en een kinder WOK-concept. Zo speelt WOK& op innovatieve wijze in op de trend van een gezonde lifestyle en het eten van minder vlees.

WOK& barst van de ambitie. Na de opening van de eerste WOK& store in Rotterdam Noord eind 2017, gaat de formule nu flink doorgroeien. In Heerhugowaard, Leiden, Amsterdam, Rotterdam Centrum, Breda, Groningen en Enschede worden de komende maanden nieuwe stores geopend door de franchisegever Mie Like Franchise bv.

Franchise beurs

Op donderdag 19 april en vrijdag 20 april aanstaande, staat de franchisegever van WOK& op de Franchisebeurs Onderneem ’t in Nijkerk om de ingezette groei extra te activeren met het vinden van nieuwe kandidaat franchisenemers. Voor WOK& wordt volop gezocht naar nieuwe vestigingslocaties.

Natural Asian food

De initiatiefnemers van WOK& zijn Wim Markwat (65) en Boris van Leeuwen (25). Het fastservice concept richt zich vooral op jonge mensen die een gezondere lifestyle hebben en een verantwoorde maaltijd voor een betaalbare prijs wensen. Ze kunnen bij WOK& terecht voor gezond en natuurlijke producten, gebaseerd op de Aziatische keuken.

Naast de natuurlijke producten zijn eerlijkheid, bevlogenheid en maatschappelijke betrokkenheid de pijlers van de vernieuwende fastservice formule. Zo gaan de medewerkers vrijwilligerswerk verrichten in de buurt van hun WOK&store, om zo hun sociale betrokkenheid te laten zien. In Rotterdam zijn inmiddels de eerste contacten gelegd met lokale organisaties.

Franchisegever is vooral partner

WOK& is een opmerkelijke en innovatieve franchiseformule. Franchisenemers kunnen een onafhankelijk onderzoek voor de locatie laten doen. Zodra de winkel open is, is de franchisegever vooral een uitvoerende partner.

Gevoed door de ervaringen van de eerste WOK& store in Rotterdam en de reacties van gasten, wordt de formule verder ontwikkeld. Zo komt er een kidswok: een halve portie noodles of rijst met kip in zoetzure of satésaus en een cadeautje voor kinderen.

Daarnaast haakt WOK& in op de trend van een gezonde lifestyle en het eten van minder vlees. De masters of wok (de productontwikkelaars van WOK&) zijn volop bezig om nieuwe producten te ontwikkelen. Zoals veganistische producten en noodles op basis van algen. “Hiermee gaan we ons zeker onderscheiden en we kunnen zo mensen met halal-eetwensen eveneens van dienst zijn.”

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

10 jaar De RestaurantKrant
10 jaar De RestaurantKrant: De visie van Jeroen Raes

De Restaurantkrant bestaat tien jaar. In deze rubriek blikken we terug op een decennium vol nieuws, trends en diepte-interviews. We halen elke week spraakmakende verhalen uit de oude doos weer naar voren. Deze week een interview uit 2012 met Jeroen Raes en Dennis van der Meer. Toen de trotse eigenar...

Opening
Beachclub ‘Hudson Beach’ opent medio mei de deuren in Kijkduin

Vanaf medio mei kunnen strandliefhebbers terecht bij de nieuwe, Amerikaans georiënteerde strandhotspot van Kijkduin: Hudson Beach. Aan de rand van de Haagse duinen waan je je hier voor even in het zonovergoten Californië. Deze California-vibe wordt extra benadrukt door het gebruik van f...

HMSHost en Vapiano slaan handen ineen

Vapiano en HMSHost International BV onderzoeken de opening van Vapiano-restaurants via haar dochteronderneming Vapiano Franchising International. Locaties omvatten luchthavens, treinstations en outletcentra in het Verenigd Koninkrijk, Scandinavië, Duitsland en Nederland. De restaurants worden ...

Economie Bier
Bavaria N.V. boekt recordomzet

Swinkels Family Breweries N.V., holding van Bavaria N.V. heeft voor het derde jaar op rij een recordomzet geboekt, ondanks uitdagende marktomstandigheden. De netto-omzet kwam uit op € 659 miljoen, een stijging van 6,5 procent ten opzichte van 2016. Het bedrijfsresultaat daalde van € 45,8 m...

Columns Starten in de horeca Ondernemen
Rijden onder invloed met bedrijfsauto. Ontslag?

Niet alleen gasten gaan na het nuttigen van alcohol achter het stuur zitten, ook medewerkers uit de horeca maken zich daar weleens schuldig aan. De gevaren zijn bekend, alcohol en verkeer horen niet samen. Een ongeluk zit in een klein hoekje, of in dit geval, op een parkeerterrein. Een chef-kok u...

Culinair Bocuse d'Or
Kick-off Bocuse d'Or: Lars Drost wil via Turijn naar Lyon

"Vandaag start onze route naar Turijn." Met de trots van een Chef de Mission die zijn Olympiërs richting de meest prestigieuze sportwedstrijd ter wereld leidt, opende Bocuse d’Or Nederland-bestuurslid en SVH-directeur Ricardo Eshuis de start van het traject dat Team NL op het po...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: