Foodformule WOK& opent de komende tijd 7 nieuwe stores

3 april 2018 | Thijs Jacobs

De vernieuwende fastservice formule WOK& opent in 2018 maar liefst 7 nieuwe stores in Nederland. Het &-teken zegt het al: WOK& is meer dan alleen een wokformule. Zo breidt het concept binnenkort haar assortiment uit met veganistische producten, algen noodles en een kinder WOK-concept. Zo speelt WOK& op innovatieve wijze in op de trend van een gezonde lifestyle en het eten van minder vlees.

WOK& barst van de ambitie. Na de opening van de eerste WOK& store in Rotterdam Noord eind 2017, gaat de formule nu flink doorgroeien. In Heerhugowaard, Leiden, Amsterdam, Rotterdam Centrum, Breda, Groningen en Enschede worden de komende maanden nieuwe stores geopend door de franchisegever Mie Like Franchise bv.

Franchise beurs

Op donderdag 19 april en vrijdag 20 april aanstaande, staat de franchisegever van WOK& op de Franchisebeurs Onderneem ’t in Nijkerk om de ingezette groei extra te activeren met het vinden van nieuwe kandidaat franchisenemers. Voor WOK& wordt volop gezocht naar nieuwe vestigingslocaties.

Natural Asian food

De initiatiefnemers van WOK& zijn Wim Markwat (65) en Boris van Leeuwen (25). Het fastservice concept richt zich vooral op jonge mensen die een gezondere lifestyle hebben en een verantwoorde maaltijd voor een betaalbare prijs wensen. Ze kunnen bij WOK& terecht voor gezond en natuurlijke producten, gebaseerd op de Aziatische keuken.

Naast de natuurlijke producten zijn eerlijkheid, bevlogenheid en maatschappelijke betrokkenheid de pijlers van de vernieuwende fastservice formule. Zo gaan de medewerkers vrijwilligerswerk verrichten in de buurt van hun WOK&store, om zo hun sociale betrokkenheid te laten zien. In Rotterdam zijn inmiddels de eerste contacten gelegd met lokale organisaties.

Franchisegever is vooral partner

WOK& is een opmerkelijke en innovatieve franchiseformule. Franchisenemers kunnen een onafhankelijk onderzoek voor de locatie laten doen. Zodra de winkel open is, is de franchisegever vooral een uitvoerende partner.

Gevoed door de ervaringen van de eerste WOK& store in Rotterdam en de reacties van gasten, wordt de formule verder ontwikkeld. Zo komt er een kidswok: een halve portie noodles of rijst met kip in zoetzure of satésaus en een cadeautje voor kinderen.

Daarnaast haakt WOK& in op de trend van een gezonde lifestyle en het eten van minder vlees. De masters of wok (de productontwikkelaars van WOK&) zijn volop bezig om nieuwe producten te ontwikkelen. Zoals veganistische producten en noodles op basis van algen. “Hiermee gaan we ons zeker onderscheiden en we kunnen zo mensen met halal-eetwensen eveneens van dienst zijn.”

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Awards Amsterdam
PRESSROOM Amsterdam wint drie World Luxury Restaurant Awards

PRESSROOM Amsterdam, het restaurant van INK Hotel Amsterdam - MGallery, valt in de prijzen en wint maar liefst drie World Luxury Restaurant Awards. Het restaurant staat onder leiding van F&B Manager Ruth Engels-Siegers, vorig jaar door de vakjury van AF&BM benoemd tot 'F&B profession...

Economie Bezorgen
Thuisbezorgd laat restaurants opbieden om een hogere ranking te krijgen

Thuisbezorgd past haar verdienmodel aan en gaat restaurants een hogere plek op de ranglijst laten kopen. De horecaondernemer moet hiervoor tussen de vijftig cent tot negen euro per order neertellen. Ondernemers spreken al voorzichtig over machtsmisbruik. Het 'opbieden' is nog in de testfase,...

Columns Blog
Column Sico de Moel: cadeaukaart

Meneer wilde afrekenen met een stapeltje van 6 cadeaukaarten. Bij mij kun je betalen met een cadeaukaart, maar niet met zes. Gasten met een cadeaukaart zijn soms wat angstig, ze melden het atijd al bij hun reservering, bij aankomst vragen ze nog een keer of ze echt wel met hun cadeaukaart kunnen ...

trends Bier
Nationaal bieronderzoek: foodpairing steeds populairder

De Nederlandse consument staat open voor het groeiende aantal nieuwe biersoorten dat verkrijgbaar is in de horeca en supermarkt. Maar als men dan kiest, zijn een bekende smaak en een al eerder gedronken merk doorslaggevend. De bierdrinker zoekt vanuit die zekerheid naar nieuwe ervaringen. Ook foodpa...

Opening
Opening Franklin: Zeeuwse charme in Middelburg [foto's]

In een monumentaal pand uit 1752 in de oude binnenstad van Middelburg heeft Brasserie Franklin recentelijk haar deuren geopend. De brasserie is onderdeel van Boutique Hotel Franklin die samen met de eerste cocktailbar van Zeeland, Sir Franklin, op 10 augustus 2019 wordt geopend. In dit nieuwe bou...

Internationaal Michelin
Le Jules Verne toegetreden tot Relais & Châteaux

Het wereldberoemde restaurant op de tweede verdieping van de Eiffeltoren ‘Le Jules Verne’ is per 1 juli toegetreden tot Relais & Châteaux, de wereldwijde vereniging van exclusieve hotels en restaurants. Het restaurant wordt geleid door de Franse topchef Fre?de?ric Anton, die ee...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: