Foodformule WOK& opent de komende tijd 7 nieuwe stores

3 april 2018 | Thijs Jacobs

De vernieuwende fastservice formule WOK& opent in 2018 maar liefst 7 nieuwe stores in Nederland. Het &-teken zegt het al: WOK& is meer dan alleen een wokformule. Zo breidt het concept binnenkort haar assortiment uit met veganistische producten, algen noodles en een kinder WOK-concept. Zo speelt WOK& op innovatieve wijze in op de trend van een gezonde lifestyle en het eten van minder vlees.

WOK& barst van de ambitie. Na de opening van de eerste WOK& store in Rotterdam Noord eind 2017, gaat de formule nu flink doorgroeien. In Heerhugowaard, Leiden, Amsterdam, Rotterdam Centrum, Breda, Groningen en Enschede worden de komende maanden nieuwe stores geopend door de franchisegever Mie Like Franchise bv.

Franchise beurs

Op donderdag 19 april en vrijdag 20 april aanstaande, staat de franchisegever van WOK& op de Franchisebeurs Onderneem ’t in Nijkerk om de ingezette groei extra te activeren met het vinden van nieuwe kandidaat franchisenemers. Voor WOK& wordt volop gezocht naar nieuwe vestigingslocaties.

Natural Asian food

De initiatiefnemers van WOK& zijn Wim Markwat (65) en Boris van Leeuwen (25). Het fastservice concept richt zich vooral op jonge mensen die een gezondere lifestyle hebben en een verantwoorde maaltijd voor een betaalbare prijs wensen. Ze kunnen bij WOK& terecht voor gezond en natuurlijke producten, gebaseerd op de Aziatische keuken.

Naast de natuurlijke producten zijn eerlijkheid, bevlogenheid en maatschappelijke betrokkenheid de pijlers van de vernieuwende fastservice formule. Zo gaan de medewerkers vrijwilligerswerk verrichten in de buurt van hun WOK&store, om zo hun sociale betrokkenheid te laten zien. In Rotterdam zijn inmiddels de eerste contacten gelegd met lokale organisaties.

Franchisegever is vooral partner

WOK& is een opmerkelijke en innovatieve franchiseformule. Franchisenemers kunnen een onafhankelijk onderzoek voor de locatie laten doen. Zodra de winkel open is, is de franchisegever vooral een uitvoerende partner.

Gevoed door de ervaringen van de eerste WOK& store in Rotterdam en de reacties van gasten, wordt de formule verder ontwikkeld. Zo komt er een kidswok: een halve portie noodles of rijst met kip in zoetzure of satésaus en een cadeautje voor kinderen.

Daarnaast haakt WOK& in op de trend van een gezonde lifestyle en het eten van minder vlees. De masters of wok (de productontwikkelaars van WOK&) zijn volop bezig om nieuwe producten te ontwikkelen. Zoals veganistische producten en noodles op basis van algen. “Hiermee gaan we ons zeker onderscheiden en we kunnen zo mensen met halal-eetwensen eveneens van dienst zijn.”

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Bier Duurzaamheid
Heineken ambieert 20 procent minder plastic in 2025

Op initiatief van Staatssecretaris Stientje van Veldhoven heeft HEINEKEN Nederland Commercie het Plastic Pact mede ondertekend. Samen met 68 organisaties committeert de bierbrouwer zich om in 2025 20 procent minder plastic te gebruiken, meer plastic opnieuw te gebruiken en al het nieuwe plastic voor...

Duurzaamheid
Nestlé gaat voor 100 procent recyclebare verpakking in 2025

Nestlé heeft vanmiddag, tijdens de Nationale Circulaire Economie Conferentie in Den Haag, samen met meer dan 70 andere bedrijven en milieuorganisaties het ‘Plastic Pact’ ondertekend. Het pact is een initiatief van het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. De ondertekenaars ...

Opening Restaurant
Nieuw restaurant biedt gratis eten aan

Op woensdag 20 februari vond de opening van het nieuwe restaurant Dadawan plaats in Eindhoven. Dadawan heeft voor een originele inwijding gekozen, er kon namelijk gratis gegeten worden. Dit was een succes en zorgde voor een enorme rij, zo lezen we op omroepbrabant.nl. De verbouwing van het pand l...

trends Duurzaamheid
'The Future 50': gewassen met een lage foodprint

‘The Future 50 Foods’ is een lijst van 50 plantaardige voedingsmiddelen die de voedingswaarde van onze maaltijden kunnen verhogen terwijl tegelijkertijd het negatieve effect van de voedselproductie op de planeet drastisch wordt verminderd. Gisteren presenteerde Knorr, in samenwerking met...

Columns Blog
Column restaurateur Sico de Moel: duurzaam

Sico de Moel is restaurateur. Als eigenaar van restaurant L'invité in Amsterdam maakt hij nogal wat mee. Zijn observaties en ervaringen deelt hij graag met de lezers van De RestaurantKrant en voortaan lees je maandelijks een bijdrage van Sico. Deze ochtend was ik door een leverancier u...

Achtergronden KHN
Gezondheid en horeca: kleinere porties en minder zout

73 procent van de horecaondernemers is volop bezig om zijn aanbod van eten en drinken gezonder te maken. Dat doen ze door het gebruik van dagverse, lokale producten, vloeibare vetten, minder zout en door meer vegetarische gerechten op de menukaart aan te bieden. Dat blijkt uit onderzoek van KHN. D...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: