FNV Horeca organiseert event voor horecaprofessionals

31 augustus 2018 | Thijs Jacobs

Horecamedewerkers krijgen onvoldoende mogelijkheden om zich (verder) te ontwikkelen in het horecavak. De huidige cao stimuleert werkgevers wel om aandacht te besteden aan de persoonlijke ontwikkeling van hun medewerkers, maar in de praktijk blijkt dat concrete acties uitblijven. FNV Horeca vindt het noodzakelijk dat er meer aandacht komt voor opleiding en ontwikkeling en geeft hier met De Dag van de Horecamedewerker op 24 september concreet invulling aan. Tijdens deze dag kunnen horecaprofessionals inspirerende workshops volgen en hun vakkennis uitbreiden.

Een leven lang ontwikkelen

“Het personeelstekort in de horeca is nog nooit zo groot geweest. Door te bezuinigen op opleiding en ontwikkeling wordt dit probleem niet opgelost en zal het imago van de sector niet verbeteren. Juist nu is het nodig om vakmensen op te leiden. Investeer in een leven lang ontwikkelen, daar hebben zowel medewerker als werkgever profijt van. FNV Horeca zet hierin een eerste stap door het aanbieden van workshops gericht op het horecavak voor horecaprofessionals. Het is uniek dat een vakbond op zo’n grote schaal een leerzaam event voor horecamedewerkers organiseert“, aldus Dick Koerselman, voorzitter FNV Horeca.

Van ’s werelds beste bartender tot wereldkampioen BBQ

Maandag 24 september organiseert FNV Horeca voor de tweede keer De Dag van de Horecamedewerker in de Winkel van Sinkel te Utrecht. Deze dag staat geheel in het teken van de horecaprofessional en de ontwikkeling in hun vak én persoonlijke vaardigheden.

Er worden inspirerende workshops van onder andere ’s werelds beste vrouwelijke bartender Tess Posthumus, wereldkampioen BBQ Whole Hog en BBQ televisieheld Jord Althuizen en gastvrijheidsexpert Wouter Verkerk gegeven. Naast de workshops is er ook een banenmarkt. Horecamedewerkers kunnen daar in contact komen met werkgevers die aandacht hebben voor goed werkgeverschap.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Economie Corona
2670 nieuwe horecaondernemingen sinds eerste lockdown

Coronacrisis of niet, het aantal horecaondernemingen stijgt. Sinds de eerste lockdown, in maart 2020, zijn er 2670 horecazaken bij gekomen. Hiermee heeft de verwachte kaalslag in de horeca dus niet plaatsgevonden. Cijfers van de Kamer van Koophandel (KvK) maken inzichtelijk dat er nu ruim 74.000 ...

Corona
Verspreiding Britse coronamutatie slecht nieuws voor de horeca?

Het Outbreak Management Team (OMT) laat weten zich zorgen te maken over de verspreiding van de Britse coronamutatie in ons land. In meest recente advies worden deze zorgen gedeeld. Ook worden strengere maatregelen niet uitgesloten. Welke dat zijn, is nog niet bekend, alhoewel de avondklok al besprok ...

Economie Corona
20 procent van de Nederlandse restaurants verwacht de deuren nooit meer te openen

Uit recent onderzoek van WijnSpijs blijkt dat 20 procent van de 1200 samenwerkende restaurateurs ernstige twijfels heeft over het voortbestaan van hun levenswerk. Het evenementenbureau WijnSpijs.nl verzorgde in samenwerking met 1200 restaurants in Nederland en België de culinaire WijnSpijs Wand ...

Achtergronden Corona
KIPPENTENT deelt snert uit aan zorgmedewerkers verpleeghuis

Vandaag heeft KIPPENTENT hun huisgemaakte snert uitgedeeld aan alle zorgmedewerkers van verpleeghuis Veenstaete in Kortenhoef (Wijdemeren). Hiermee willen ze hen een hart onder de riem steken en hun grote waardering uiten voor het geweldige werk van deze mensen tijdens de coronacrisis. De KIPPENT ...

Achtergronden Gastronomie
Horecaondernemer Han Ji over de horecatrends in 2021

2020 was voor horecaondernemers een onstuimig jaar, om het zacht uit te drukken. De komst van het coronavirus zorgde ervoor dat de horeca meerdere malen de deuren moest sluiten, ondernemers inkomsten misliepen, en creativiteit en support van de (lokale) consument een must was om te overleven. Wat st ...

Drinks Corona
2020 was ook voor bierbrouwers een rampjaar

De bierverkoop is in Nederland in 2020 met 14% gedaald ten opzichte van 2019. In de horeca en evenementenbranche was de daling zelfs ruim 58%. Dit is uiteraard het gevolg van de COVID-19-maatregelen. Sinds het (opnieuw) sluiten van de horeca in oktober zien we dat de verkoop van bier daar met 89% is ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: