FNV Horeca heeft aan de vooravond van de horecavakbeurs Horecava haar reclameposter – die deze week te zien is op de toiletten in het
RAI-gebouw - moeten aanpassen op last van de beursorganisatie. De organisatie vond dat de reclameboodschap van de grootste vakbond voor het horecapersoneel niet door de beugel kon.
Geweigerd
Zou FNV Horeca de poster niet aanpassen, dan zou deze worden geweigerd tijdens de Horecava.
De beursposter van FNV Horeca staat stil bij het feit dat de horecasector al ruim een half jaar CAO-loos is, hetgeen te wijten is aan de opstelling van de horecawerkgevers. De CAO-loze situatie in de horeca is ontstaan doordat werkgeversorganisatie Koninklijke Horeca Nederland al in 2013 de gesprekken met de vakbonden over een nieuwe horeca-CAO voor onbepaalde tijd heeft opgeschort.
Man en paard
In de oorspronkelijke poster noemde FNV Horeca man en paard: 'KHN rekent af met de cao'. Op last van de beursorganisatie moest de naam 'KHN' van de poster worden verwijderd. In de aangepaste posterversie staat nu: 'Horecawerkgevers rekenen af met de cao'.
Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief
Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!