Enorme omzetgroei voor Takeaway.com

2 augustus 2017 | Thijs Jacobs

Jitse Groen, CEO van Takeaway.com, laat weten dat het bedrijf een omzetstijging van 53 procent heeft genoteerd in de eerste helft van 2017. Hij is van mening dat alleen een marktleidende positie een hoge EBITDA level tot gevolg kan hebben. Takeaway.com is hard op weg om die positie daadwerkelijk te verwerven in meerdere landen.

In Duitsland en Polen wordt hard gewerkt om een net zo stevige marktpositie te verwerven als in Nederland. Het bedrijf lijkt hard op weg om dit doel daadwerkelijk te realiseren.

Er werd wel een netto verlies genoteerd, dat toe te schrijven is aan noodzakelijke investeringen in de organisatie en marketing. De snelle groei van Scoober zorgde voor een versnelde investering. De vooruitzichten zijn desalniettemin positief, zo blijkt ook uit deze cijfers:

De cijfers:

Takeaway.com heeft 32.0 miljoen bestellingen genoteerd in de eerste helft van 2017

Dit is een groei van 43 procent, vergeleken met de eerste helft van 2016, waardoor de leidende marktpositie in de vijf 'Leading Markets' (Nederland, Duitsland, Polen, België en Oostenrijk) werd verstevigd.

De omzet groeide in deze periode met 53 procent tot €77.4 miljoen. Dit kwam mede door de verhoogde commissiebedragen in Duitsland.

Nederland: 31 procent meer bestellingen en omzetgroei van 35 procent.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Coronacrisis
Liveblog: horeca weer open, zo ziet het eruit!

Liveblog. Wij hebben er zin! Wij zijn er klaar voor! Dat is wat Utrechtse horecaondernemers ons vanochtend vol enthousiasme vertelden. De redactie van Lunchroom, De RestaurantKrant en de CaféKrant is vandaag in het land en doet verslag van de eerste dag dat de horeca na maanden weer open mag....

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: ben jij al 'coronaproof' ingericht?

Na een verplichte sluiting van 10 weken mag de horeca aanstaande maandag dan eindelijk weer open. Terrasstoelen worden uit het plastic gehaald, tapsystemen worden schoongemaakt en alle reserveringen worden keurig in tabellen opgenomen. De horeca is klaar voor een herstart. Hoewel de mogelijkheden...

Amsterdam Coronacrisis
Sterrenrestaurant Restaurant 212 introduceert luxueuze dinerboxen 

Het Amsterdamse Restaurant 212 brengt fine dining experiences naar mensen thuis met het nieuwe concept ‘212 at home’. Vanaf nu kun je culinair hoogstaande dinerboxen bestellen via de website en laten thuisbezorgen, bereid door de bekende topchefs Richard van Oostenbrugge en Thomas Groot....

Opening Coronacrisis
Grootste terras van Hoofddorp klaar voor heropening

Het grootste terras van Hoofddorp bij het Novotel Amsterdam Schiphol Airport opent op 1 juni weer haar deuren. General Manager Floris Licht hoopt vooral dat locals het terras vanaf deze dag weer weten te vinden. Novotel Amsterdam Schiphol Airport heeft een prachtig terras, waar tot wel zeventig m...

Opening
Café-Restaurant De Eendracht breidt uit met vestigingen in Blaricum en Hilversum 

Hoewel de meeste horecagelegenheden al blij zijn dat ze per 1 juni überhaupt weer open mogen, pakken de uitbaters van Café - Restaurant De Eendracht deze heropening wel heel rigoureus aan. Zij verwelkomen die dag namelijk twee nieuwe vestigingen in ’t Gooi. Café - Restau...

Economie Coronacrisis
Horeca al in eerste kwartaal zeer zwaar getroffen door de crisis

De horeca is een van de zwaarst getroffen sectoren door de maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus. De omzet nam in het eerste kwartaal van 2020 met 14 procent af ten opzichte van het voorgaande kwartaal, meldt het CBS. Dit was de eerste omzetdaling in 7 jaar tijd. Het volume, de voor...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: