Enorme omzetgroei voor Takeaway.com

2 augustus 2017 | Thijs Jacobs

Jitse Groen, CEO van Takeaway.com, laat weten dat het bedrijf een omzetstijging van 53 procent heeft genoteerd in de eerste helft van 2017. Hij is van mening dat alleen een marktleidende positie een hoge EBITDA level tot gevolg kan hebben. Takeaway.com is hard op weg om die positie daadwerkelijk te verwerven in meerdere landen.

In Duitsland en Polen wordt hard gewerkt om een net zo stevige marktpositie te verwerven als in Nederland. Het bedrijf lijkt hard op weg om dit doel daadwerkelijk te realiseren.

Er werd wel een netto verlies genoteerd, dat toe te schrijven is aan noodzakelijke investeringen in de organisatie en marketing. De snelle groei van Scoober zorgde voor een versnelde investering. De vooruitzichten zijn desalniettemin positief, zo blijkt ook uit deze cijfers:

De cijfers:

Takeaway.com heeft 32.0 miljoen bestellingen genoteerd in de eerste helft van 2017

Dit is een groei van 43 procent, vergeleken met de eerste helft van 2016, waardoor de leidende marktpositie in de vijf 'Leading Markets' (Nederland, Duitsland, Polen, België en Oostenrijk) werd verstevigd.

De omzet groeide in deze periode met 53 procent tot €77.4 miljoen. Dit kwam mede door de verhoogde commissiebedragen in Duitsland.

Nederland: 31 procent meer bestellingen en omzetgroei van 35 procent.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Columns Blog
Column restaurateur Sico de Moel: Michelin

"Waarin Nederland zich als gastronomisch land onderscheidt is duurzaamheid, de aandacht voor lokale producten, duurzame vis en eerlijk vlees. Daarin loopt Nederland echt een stapje voor op de buurlanden", aldus Michelin hoofdinspecteur Loens dit jaar tijdens de uitreiking van de sterren. ...

Interview
Reportage: Eetcafé Joos, De Bilt [video]

In juli 2015 opende eetcafé Joos haar deuren. Met buiten 56 zitplekken en binnen 30 zitplekken is het een van de meest bruisende eetcafés in de Bilt. Jolanda Wouters is de trotse eigenaar van Joos en vertelt in geuren en kleuren over haar ondernemerschap. Wanneer je binnen komt lope...

Achtergronden
Vaders missen verschoonplekken in de horeca

83% van de Nederlandse vaders met jonge kinderen heeft weleens meegemaakt dat er, op het moment dat de luier van zijn kindje vervangen moest worden, geen verschoonplek op een openbaar herentoilet aanwezig was, bijvoorbeeld in een restaurant of bij een tankstation. Twee derde van de vaders vindt ...

Culinair
Vis roken doe je zo

Het roken van voedsel is een kooktechniek waarbij voedsel in rook van smeulend hout wordt gehangen of gelegd. Van oudsher werd deze kooktechniek toegepast om voedsel te conserveren, waardoor het langer houdbaar was. Tegenwoordig gebeurt roken voornamelijk om de expliciete smaak over te brengen. Voor...

Awards
Edwin Hollanders maakt de Lekkerste Pannenkoek van 2020

Edwin Hollanders wordt twee keer eerste bij De Lekkerste Pannenkoek van 2020. Hij won tijdens de Horecava met zijn creatie 'Hollanders krijg je 'm niet' niet alleen de eerste prijs van de proefjury, maar ook de kinderjuryprijs. Edwin werkt bij Pannenkoekenhuis De Perdstal in Venray. D...

Awards
Mitch Kramer maakt Het Lekkerste Frietje met topping van 2020

Mitch Kramer maakt Het Lekkerste Frietje met topping van 2020. Hij won tijdens de Horecava met zijn creatie 'Sweet fries of mine' deze vooraanstaande vakwedstrijd. Mitch werkt bij Ter Marsch&Co uit Amsterdam en hij liet met zijn creatie zien wat er allemaal mogelijk is met zoeteaardap...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: