Eerste Popsicle Bar in Nederland

17 maart 2016 |
Eerste Popsicle Bar in Nederland

Gisteren opende de eerste Popsicle Bar in Nederland de deuren: IJsmanschap. Het concept, door ondernemer Martijn Doets opgepikt vanuit Amerika, is
simpel; ambachtelijk ijs op een stokje. Met smaken als Champagne-framboos, Marsala met gepocheerde vijgen en Vietnamese Iced Coffee op de ijskaart, tilt hij de huidige ijscultuur naar een hoger niveau. Voeg daar heerlijke koffie en een urban uitstraling aan toe en een nieuwe hotspot in Amsterdam West is geboren.

Alle ijsjes handgemaakt
IJs op een stokje kennen we wel, maar bij IJsmanschap worden alle ijsjes handgemaakt, zonder rare toevoegingen. De popsicles kunnen gecustomised worden met chocolade topping en praline van vers geroosterde amandel- of hazelnootjes. Omdat het ijs handgemaakt wordt, kan ijsmaker Martijn zijn fantasie de vrije loop laten. "Maar niet alle ijsjes zijn zo exotisch hoor! Ik probeer wel een stap verder te gaan met mijn smaken en vind het fantastisch om nieuwe dingen uit te proberen.Smaak en beleving staan centraal, jezelf echt verwennen", aldus Martijn Doets.



Ondernemen en koken
IJsmanschap is de eerste onderneming van 'foodie' Martijn, die hiervoor actief was in de financiële dienstverlening. "Ik heb altijd de ambitie gehad om mijn eigen onderneming te starten en ik ben ontzettend blij dat ik eindelijk deze stap heb kunnen zetten. Ik heb de overtuiging dat je iets moet doen wat dicht bij je passie ligt. In mijn geval ondernemen en koken. Het idee voor IJsmanschap was geboren."

Bijna iedere dag open
Gisteren vond de officiële opening van de Popsicle Bar plaats, die vanaf nu elke dag van de week (behalve op dinsdag) geopend is. In het hoogseizoen zijn ze elke dag open. Je vindt IJsmanschap aan de Van Spilbergenstraat, tussen de Postjesweg en het Rembrandtpark. Houd De Baarsjes goed in de gaten! De potentie en groeiende populariteit van het stadsdeel wordt met de komst van deze nieuwe hotspot nog maar eens goed benadrukt.

Lot Sixty One Roasters
IJsmanschap onderscheidt zich niet alleen door het bijzondere ijs, maar ook door hun samenwerking met Lot Sixty One Roasters, een koffielabel dat door velen gezien wordt als een van de beste in Amsterdam. Zij kopen hun koffiebonen direct in bij de boeren zelf en branden dagelijks de bonen in hun vestiging aan de Kinkerstraat.
Op dit moment werken de twee jonge bedrijven hard aan het ontwikkelen van een popsicle gebaseerd op de koffie van Lot Sixty One, die binnenkort bij al hun vestigingen verkrijgbaar zal zijn.



Voor alle informatie over IJsmanschap bezoek hun website: www.ijsmanschap.nl
Thijs Jacobs

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Columns Ondernemen
Column Monique van Gevelt: wordt de horeca eindelijk onderdeel van de oplossing?

Door het mooie weer van vorige week zijn de schellen van de ogen gevallen bij een deel van de burgemeesters, OMT-leden en politiek. Wat wij al lang wisten en verkondigden is waarheid geworden. Bij mooi weer en na een zware winter is er geen houden meer aan en moet de mens eruit. Wij kennen de mens n ...

Corona
‘Gastvrij Arnhem’ eerste centrale registratie tool voor horeca

Bij heropening van de horeca zijn ondernemers verplicht om een gezondheidscheck en registratie van bezoekers te regelen, om deze bij een contactonderzoek aan de GGD beschikbaar te stellen. Om horecaondernemers hierbij te ondersteunen presenteerde Arnhem zich vandaag als eerste gemeente van Nederl ...

Corona
'Kabinet wil terrassen openen op 21 april'

Het kabinet wil de terrassen op 21 april openen. Ook wil de regering de winkels weer openen. Aanstaande vrijdag buigt het OMT zich over de kwestie. Ook het schrappen van de avondklok ligt op tafel. Dat bevestigen Haagse bronnen tegenover verschillende landelijke media. De versoepelingen hangen a ...

Economie Corona
Aantal opgeheven horecavestigingen in 2020 hoger dan ooit

In de Randstad zijn in 2020 relatief veel vestigingen van bedrijven opgeheven. In de regio’s Haarlem en Groot-Amsterdam ging het om ruim 6,5 procent van alle bedrijfsvestigingen. In 2020 was zowel het aantal opheffingen als oprichtingen van bedrijfsvestigingen het hoogst sinds het begin van de ...

Interview
E-mailmarketing in de horeca: personalisatie is 'key'

Communiceren met gasten is in de horeca essentieel. Nu de branche nog altijd gebukt gaat onder de coronamaatregelen is communiceren via digitale kanalen van groot belang. Voor nieuwe gasten, maar ook voor terugkerende gasten. E-mailmarketing is daarin essentieel. Het verzamelen van e-mailadressen ...

Wet- en regelgeving Corona
Burgemeesters willen terrassen graag weer openen

Steeds meer burgemeesters scharen zich achter de oproep van burgemeester Halsema (Amsterdam) om de terrassen weer te openen. Dit zou het beter mogelijk maken om de buitenruimte optimaal en gecontroleerd te kunnen gebruiken, met inachtneming van de coronamaatregelen. In veel steden werd het de afg ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: