Eerste Popsicle Bar in Nederland

17 maart 2016 |
Eerste Popsicle Bar in Nederland<

Gisteren opende de eerste Popsicle Bar in Nederland de deuren: IJsmanschap. Het concept, door ondernemer Martijn Doets opgepikt vanuit Amerika, is
simpel; ambachtelijk ijs op een stokje. Met smaken als Champagne-framboos, Marsala met gepocheerde vijgen en Vietnamese Iced Coffee op de ijskaart, tilt hij de huidige ijscultuur naar een hoger niveau. Voeg daar heerlijke koffie en een urban uitstraling aan toe en een nieuwe hotspot in Amsterdam West is geboren.

Alle ijsjes handgemaakt
IJs op een stokje kennen we wel, maar bij IJsmanschap worden alle ijsjes handgemaakt, zonder rare toevoegingen. De popsicles kunnen gecustomised worden met chocolade topping en praline van vers geroosterde amandel- of hazelnootjes. Omdat het ijs handgemaakt wordt, kan ijsmaker Martijn zijn fantasie de vrije loop laten. "Maar niet alle ijsjes zijn zo exotisch hoor! Ik probeer wel een stap verder te gaan met mijn smaken en vind het fantastisch om nieuwe dingen uit te proberen.Smaak en beleving staan centraal, jezelf echt verwennen", aldus Martijn Doets.



Ondernemen en koken
IJsmanschap is de eerste onderneming van 'foodie' Martijn, die hiervoor actief was in de financiële dienstverlening. "Ik heb altijd de ambitie gehad om mijn eigen onderneming te starten en ik ben ontzettend blij dat ik eindelijk deze stap heb kunnen zetten. Ik heb de overtuiging dat je iets moet doen wat dicht bij je passie ligt. In mijn geval ondernemen en koken. Het idee voor IJsmanschap was geboren."

Bijna iedere dag open
Gisteren vond de officiële opening van de Popsicle Bar plaats, die vanaf nu elke dag van de week (behalve op dinsdag) geopend is. In het hoogseizoen zijn ze elke dag open. Je vindt IJsmanschap aan de Van Spilbergenstraat, tussen de Postjesweg en het Rembrandtpark. Houd De Baarsjes goed in de gaten! De potentie en groeiende populariteit van het stadsdeel wordt met de komst van deze nieuwe hotspot nog maar eens goed benadrukt.

Lot Sixty One Roasters
IJsmanschap onderscheidt zich niet alleen door het bijzondere ijs, maar ook door hun samenwerking met Lot Sixty One Roasters, een koffielabel dat door velen gezien wordt als een van de beste in Amsterdam. Zij kopen hun koffiebonen direct in bij de boeren zelf en branden dagelijks de bonen in hun vestiging aan de Kinkerstraat.
Op dit moment werken de twee jonge bedrijven hard aan het ontwikkelen van een popsicle gebaseerd op de koffie van Lot Sixty One, die binnenkort bij al hun vestigingen verkrijgbaar zal zijn.



Voor alle informatie over IJsmanschap bezoek hun website: www.ijsmanschap.nl
Thijs Jacobs

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Columns
Fooi: geen verplichting, wel een blijk van waardering

In Nederland is fooi geen verplichting. In ons land heeft het horecapersoneel immers ‘gewoon’ een salaris, maar de fooi is daarop natuurlijk wel een welkome aanvulling. Voor de horecagast is het vaak moeilijk te bepalen wat een gangbare fooi is. In de basis is een fooi van vijf tot tien ...

Snacks Fastservice
Fritesvakantie: gratis frites voor de kleintjes

Van zaterdag 19 oktober tot met zondag 27 oktober 2019 organiseren de twee vestigingen van Par Hasard in Amsterdam de Fritesvakantie. Tijdens de herfstvakantie trakteert Par Hasard op gratis frites voor de kinderen bij de lunch van de volwassenen. Uiteraard zijn er tevens menu’s voor de kleint...

Achtergronden Internationaal
Wereldvoedseldag 16 oktober: de wereld bevindt zich in een voedingscrisis

Minstens één op de drie kinderen onder de vijf jaar heeft volgens een nieuw gepubliceerd rapport van Unicef te weinig of te veel gewicht. De wereld lijdt aan een voedingscrisis. Meer dan 800 miljoen mensen in de wereld hebben honger, maar bijna evenveel mensen zijn zwaarlijvig. Tegelij...

Tech
Het rendement van e-mailmarketing wordt zwaar onderschat

Mocht je in het huidige tijdperk als marketeer in de horeca werken, dan moet je van veel markten thuis zijn. Natuurlijk moet je bijhouden wat andere partijen doen. Dit nog naast kennis van sociale media tot aan search engine marketing. Het vak van marketeer wordt steeds lastiger en de concurrentie i...

Koffie & thee Internationaal
Wist je dat we vandaag in koffiestaking zijn?

Tik de gast die een koffie bestelt vandaag maar op de vingers, want de Eerlijke Koffiestaling is een feit. Op het werk en in de horeca drinken we dagelijks veel kopjes koffie. Weinig mensen zijn zich echter bewust van de problematiek die schuilgaat achter de koffie. Om bewustwording ten aanzien van ...

Columns
Column Sico de Moel: Misser

"Doe maar 2 Heineken 0.0 en voor mijn vrouw champagne." Zal ik er eerst maar één brengen, en straks de tweede? "Nee hoor, ik heb dorst." Mijn gasten zaten gisteravond heerlijk buiten aan een klein tafeltje onder mijn luifel. Echt een plekje om samen te genieten v...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: