Eerste Popsicle Bar in Nederland

17 maart 2016 |
Eerste Popsicle Bar in Nederland<

Gisteren opende de eerste Popsicle Bar in Nederland de deuren: IJsmanschap. Het concept, door ondernemer Martijn Doets opgepikt vanuit Amerika, is
simpel; ambachtelijk ijs op een stokje. Met smaken als Champagne-framboos, Marsala met gepocheerde vijgen en Vietnamese Iced Coffee op de ijskaart, tilt hij de huidige ijscultuur naar een hoger niveau. Voeg daar heerlijke koffie en een urban uitstraling aan toe en een nieuwe hotspot in Amsterdam West is geboren.

Alle ijsjes handgemaakt
IJs op een stokje kennen we wel, maar bij IJsmanschap worden alle ijsjes handgemaakt, zonder rare toevoegingen. De popsicles kunnen gecustomised worden met chocolade topping en praline van vers geroosterde amandel- of hazelnootjes. Omdat het ijs handgemaakt wordt, kan ijsmaker Martijn zijn fantasie de vrije loop laten. "Maar niet alle ijsjes zijn zo exotisch hoor! Ik probeer wel een stap verder te gaan met mijn smaken en vind het fantastisch om nieuwe dingen uit te proberen.Smaak en beleving staan centraal, jezelf echt verwennen", aldus Martijn Doets.



Ondernemen en koken
IJsmanschap is de eerste onderneming van 'foodie' Martijn, die hiervoor actief was in de financiële dienstverlening. "Ik heb altijd de ambitie gehad om mijn eigen onderneming te starten en ik ben ontzettend blij dat ik eindelijk deze stap heb kunnen zetten. Ik heb de overtuiging dat je iets moet doen wat dicht bij je passie ligt. In mijn geval ondernemen en koken. Het idee voor IJsmanschap was geboren."

Bijna iedere dag open
Gisteren vond de officiële opening van de Popsicle Bar plaats, die vanaf nu elke dag van de week (behalve op dinsdag) geopend is. In het hoogseizoen zijn ze elke dag open. Je vindt IJsmanschap aan de Van Spilbergenstraat, tussen de Postjesweg en het Rembrandtpark. Houd De Baarsjes goed in de gaten! De potentie en groeiende populariteit van het stadsdeel wordt met de komst van deze nieuwe hotspot nog maar eens goed benadrukt.

Lot Sixty One Roasters
IJsmanschap onderscheidt zich niet alleen door het bijzondere ijs, maar ook door hun samenwerking met Lot Sixty One Roasters, een koffielabel dat door velen gezien wordt als een van de beste in Amsterdam. Zij kopen hun koffiebonen direct in bij de boeren zelf en branden dagelijks de bonen in hun vestiging aan de Kinkerstraat.
Op dit moment werken de twee jonge bedrijven hard aan het ontwikkelen van een popsicle gebaseerd op de koffie van Lot Sixty One, die binnenkort bij al hun vestigingen verkrijgbaar zal zijn.



Voor alle informatie over IJsmanschap bezoek hun website: www.ijsmanschap.nl
Thijs Jacobs

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

trends
Premiumisatie, toegankelijkheid en bewust consumeren: dé trends van 2019

Diageo, wereldleider op het vlak van gedistilleerde dranken met een buitengewone portfolio waaronder de whisky's van Johnnie Walker, ziet voor 2019 drie grote trends. De eerste, premiumization, waarbij de consument voor het nuttigen van betaalbare luxe kiest. Deze trend werd al enkele jaren gele...

Economie KHN
KHN in actie tegen boete op tijdelijk werk

‘Zo werkt het niet’. Onder dat motto komen ondernemers uit de horeca en andere branches vanaf vandaag in actie tegen maatregelen in de Wet Arbeidsmarkt in Balans (WAB). Deze nieuwe wet maakt tijdelijk werk, en werk dat niet elke maand hetzelfde aantal uren is, duurder. Seizoensarbeid of ...

Awards F&B
De 10 genomineerden voor AF&BM F&B Professional of the Year

Jaarlijks gaat de Association of Food & Beverage Management (AF&BM) op zoek naar dé F&B Professional of the Year. Dit is die professional die gastheer/-vrouw pur sang is en die dag in dag uit laat zien dat hij/zij met aanstekelijk enthousiasme een echte motivator en coach is voor ...

Columns Starten in de horeca
Audio-column: Verslavend Genieten

Monique van Gevelt schrijft al enige tijd columns voor onze website, waarbij ondernemen centraal staat. De horeca is immers een business die niet voor iedereen weggelegd is, en zeker niet op zakelijk vlak. Voor onze websites spreekt Monique ook audio-columns in. Dit keer met het onderwerp 'Ve...

Food Advertorial
Nieuw bezorgconcept voor friet

De markt voor thuisbezorging is het snelst groeiende segment binnen de totale foodmarkt, en kan een enorme bijdrage leveren aan de omzet van uw restaurant. Volgens het FoodService Instituut Nederland zal deze groei zeker tot in 2025 nog sterk aanhouden. Friet speelt een grote rol in het aanbod va...

Amsterdam Achtergronden
De Gouden Reael: al 200 jaar een begrip in Amsterdam

De Gouden Reael is al jaren een begrip, maar voor veel Amsterdammers nog een echte 'hidden gem'. Het restaurant is gevestigd in een prachtig zeventiende-eeuws pand en gelegen op het historisch Realeneiland in Amsterdam. Sinds deze zomer heeft De Gouden Reael twee nieuwe eigenaren. Doel is om...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: