E-mailmarketing: gouden marketinginstrument voor de horeca

18 februari 2019 | redactie

Geslaagde e-mailmarketingcampagnes vragen om kennis over het samenstellen van goed verzorgde e-mails, het proces eromheen en de mogelijkheden. Hoe je als horecaprofessional hierin succesrijk kunt zijn, leer je in de training die HM Academy aanbiedt op 11 maart aanstaande (in Bunnik, centraal gelegen en gratis parkeren).

Wat houdt de training in?

E-mailmarketing is een uitstekend instrument om via de juiste campagnes je gasten gericht en persoonlijk aan te spreken en terug te laten komen. Gedurende de training e-mailmarketing ga je actief aan de slag met het verbeteren van de eigen e-mailnieuwsbrieven. Je leert de belangrijkste do’s en don’ts aan de hand van prikkelende voorbeelden van jezelf en je collega’s. Uiteraard ontdek je de belangrijkste juridische randvoorwaarden, hoe je goed converterende e-mails opbouwt en hoe je effectieve onderwerpregels schrijft. Daarnaast leer je wat het belang is van profielopbouw en hoe je de inschrijvingen stimuleert.

Resultaat

  • Je leert e-mailmarketing efficiënt en effectief in te zetten
  • Je verbetert je e-mailcampagnes
  • Je leert gebruik te maken van je kennis van je gasten en zo je campagnes te optimaliseren
  • Je leert de belangrijkste juridische randvoorwaarden. Sinds 25 mei 2018 geldt de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Vanaf die datum geldt dezelfde privacywetgeving in de hele EU
  • Je realiseert meteen meer directe boekingen/reserveringen

Extra

Je krijgt de mogelijkheid om vooraf je eigen e-mailnieuwsbrieven en campagnes aan te leveren. Je krijgt feedback waarmee je direct start met verbeteren.

Voor wie

De training is voor horecaprofessionals die willen starten met e-mailmarketing of hun e-mailmarketing willen verbeteren.

De training is geschikt voor de sectoren hotel, restaurant, lunchroom en bed & breakfast.

Als je nieuwsgierig bent geworden naar manieren om je marketingcampagne te optimaliseren en maar niet weet hoe je dit realiseert, dan kunnen wij je op weg helpen. De training e-mailmarketing van HM Academy geeft je inzicht in het samenstellen van goed verzorgde e-mails, het proces eromheen en de mogelijkheden. Je leert de belangrijkste do’s en don’ts aan de hand van prikkelende voorbeelden en je ontvangt de belangrijkste juridische randvoorwaarden. Daarnaast leer je wat het belang is van profielopbouw en hoe je inschrijvingen stimuleert.

Trainer is Hielko van der Molen. Hij heeft bewezen kwaliteiten, onder meer bij Fletcher Hotels (de keten die ongekende successen boekt met de e-mailcampagnes!) en verschillende bedrijven in de retail-, banking- en verzekeringssector.

HM Academy

De Horeca Managers Academy is hét trainingsinstituut voor ondernemers, managers en medewerkers binnen de horeca. HM Academy biedt trainingen toegespitst op de sectoren hotel, restaurant, café, lunchroom en bed & breakfast.

Leren bij HM Academy

Succesvolle ondernemingen vragen lerende managers en professionals. Leren is je vaardigheden verder ontwikkelen. Bij HM Academy volg je intensieve, praktijkgerichte trainingen waarmee je direct resultaat behaalt. Onze trainingen zijn effectieve instrumenten die je competenties aanscherpen.

Vakgenoten

HM Academy biedt trainingen voor de horeca. Dit betekent niet alleen dat de training naadloos aansluit, maar ook dat je samen met andere horecaprofessionals de training volgt. Dit zorgt voor herkenning en een optimale leeromgeving waarin je ervaringen kunt uitwisselen.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

KHN
KHN reageert op maatregelen: "Te veel nadruk op horeca"

De Koninklijke Horeca Nederland begrijpt dat, als het aantal besmettingen toeneemt, de overheid maatregelen moet nemen om die groei een halt toe te roepen. Echter verbaast het de brancheorganisatie dat de horeca telkens het boetekleed aan moet trekken. Op de website reageert KHN op de genomen maatre...

Coronacrisis
Download hier de corona checklist

Horecagasten worden vanaf 10 augustus dringend verzocht hun contactgegevens achter te laten om bron- en contactonderzoek makkelijker te maken bij een eventuele uitbraak. Download hier de checklist om uit te printen. Horecaondernemers zijn verplicht contactgegevens aan hun gasten te vragen, gasten zi...

Achtergronden
Zo kom je de hitte in de horeca door

Op sommige plekken in Nederland zal het kwik deze week oplopen tot een kleine 36 graden. Horecaondernemers nemen massaal maatregelen om de week zo koel mogelijk door te komen. Met deze acht tips helpen we je een beetje op weg. 1. Cliché, maar misschien wel de belangrijkste: zorg dat j...

Coronacrisis
Kabinet trekt teugels aan in strijd tegen corona

Horecazaken moeten vanaf maandag 10 augustus de namen en contactgegevens van gasten registreren. Dat maakte premier Rutte zojuist bekend tijdens zijn persconferentie. Het coronavirus is bezig aan een opmars. Om die opmars tegen te gaan is contact- en brononderzoek noodzakelijk, zo stelt de premier. ...

Opening
Café Restaurant Soesterdal: all-electric

Op de voormalige vliegbasis Soesterberg is een ingetogen en duurzaam horecapaviljoen gerealiseerd, bestaande uit een café restaurant met terras, omringd door een natuurlijk speelbos en diverse speelplekken. Café Restaurant Soesterdal ligt aan de bosrand, met een weids uitzicht over ...

Economie Tech
Met Tikkie Check supersnel en eenvoudig afrekenen in horeca

Voor iedereen die op het terras of in een restaurant na een drankje of maaltijd snel en zonder tussenkomst van personeel de rekening wil betalen, biedt Tikkie Check vanaf nu de mogelijkheid in een handomdraai contactloos af te rekenen. Het enige dat je hoeft te doen, is de camera van je smartphon...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: