Duurzaam pop-up restaurant Sil slechts 3 maanden geopend in Rotterdam

12 september 2018 | Thijs Jacobs

Op 4 september 2018 is Pop-up restaurant Sil geopend voor 3 maanden in het gerenommeerde hotel Pincoffs, op steenworp afstand van de Erasmusbrug in Rotterdam. Sil staat voor een bewuste manier van koken. Van kop tot staart; van schil tot pit, is het motto. Het restaurant is open voor lunch en diner elke dinsdag tot en met zaterdag.

Dutch cuisine

De chef, Sil Peppelenbosch, werkt met verse, duurzame en vaak onbekende producten die Nederland te bieden heeft. Dutch cuisine: geen producten met talloze vlieguren, maar lekkers van om de hoek. Lokale en seizoensgebonden groenten spelen de hoofdrol, naast onbekende Hollandse vis- en vleesproducten die zelden op een menukaart te vinden zullen zijn. Denk hierbij aan de bijvangst van vissers zoals zeekat, maar ook aan wilde ganzen, haantjes en bokjes. Dit alles wordt bereid met innovatieve kooktechnieken, die feitelijk oeroud zijn, zoals fermentatie en nixtamalisatie.

Intieme setting

Het kleinschalige maar gerenommeerde viersterren boutiquehotel Pincoffs wordt gedreven vanuit de overtuiging dat we zuinig moeten zijn op wat de wereld ons biedt en laat zien dit niet ten koste hoeft te gaan van comfort. Deze visie sluit geheel aan op het duurzame concept van restaurant Sil. De setting is informeel en intiem. Met slechts negen tafels kunnen de gasten rekenen op een persoonlijke bediening met aandacht voor elke gast. De chef legt hier graag aan tafel uit wat hij voor de gasten heeft bereid.

Chef Sil

Chef-kok Sil Peppelenbosch werkt inmiddels vijftien jaar in de keuken, waarvan de laatste vijf jaar onder zijn eigen naam: Peppelenbosch Culinair. Hij kookte al in tientallen keukens. De laatste jaren bedacht en bereidde hij regelmatig de diners van groepen gasten in Suite Hotel Pincoffs. Bekend was hij in Utrecht als chef van restaurant Instock. Daar werd hij zich steeds bewuster van thema's als voedselverspilling en de bizarre kronkels in onze voedselindustrie. Omdat hij de ambitie heeft duurzaamheid op meer terreinen na te streven, ontstond de behoefte aan een eigen restaurant waar hij zijn talloze ideëen kan uitwerken tot een feestje op het bord.

Het restaurant is open vanaf 4 september voor lunch en diner elke dinsdag tot en met zaterdag.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Awards Culinair
Talentvolle koks strijden in Amersfoort om prestigieuze titel

Zes jonge en talentvolle chefs gaan maandag 18 februari bij Leerhotel Het Klooster in Amersfoort de strijd met elkaar aan tijdens de Jeunes Chefs Rôtisseurs Competition 2019. De winnaar is niet alleen de beste van Nederland, maar plaatst zich ook voor de internationale finale in het Canadese C...

Column David Bakker
Column: gluten-noten-lactose-intolerantie

Veel horecaondernemers hebben een intolerantie-allergie; een allergie tegen mensen met een intolerantie. De vraag: “Moeten wij nog rekening houden met een intolerantie of allergie?”, is na “Wat mag ik voor u inschenken”, “Zal ik uw jas ophangen?” en “Smaakt ...

Opening Lunchroom
Hudson Bar & Kitchen lanceert lunch & bakery concept in Leiden

De Amerikaanse restaurantketen Hudson Bar & Kitchen, lanceert het lunch & bakery concept Hudson Coffee. De eerste vestiging van Hudson Coffee is geopend aan de nieuwe Beestenmarkt 23 in Leiden, tegenover de Lammermarktgarage en direct naast het 1,5 jaar geleden geopende Hudson restaurant. De...

Amsterdam Culinair
Restaurant The Gaia presenteert eerste gerechten

Begin maart opent The Gaia officieel haar deuren aan het Rembrandtplein in Amsterdam. Met een lounge, restaurant en (late night) bar weet chef Ayt Erdogan (De Nederlanden*, Mariënhof) op gastronomische wijze een traditionele kookfilosofie tijdloos te maken. In lunch, diner en bites. De smak...

Geslaagde e-mailmarketingcampagnes vragen om kennis over het samenstellen van goed verzorgde e-mails, het proces eromheen en de mogelijkheden. Hoe je als horecaprofessional hierin succesrijk kunt zijn, leer je in de training die HM Academy aanbiedt op 11 maart aanstaande (in Bunnik, centraal gelegen...

Economie Bier Brouwerijen
Alcoholvrije bier boost Heineken-verkopen

In 2018 heeft met name het eigen merk van bierbrouwer Heineken het goed gedaan. De groei van bijna 8 procent betekent volgens topman Jean-François van Boxmeer de beste prestatie van het merk Heineken in het afgelopen decennium. De inmiddels in 38 landen beschikbare 0.0-variant heeft hierbij f...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: