Drie horecabedrijven winnen online challenge 'Boost je omzet!'

21 september 2017 | Roy Spijker

Het Thon Hotel in Rotterdam, restaurant Zeeën van Tijd in Roosendaal en Snackbar Kitsy’s in Alkmaar gaan de uitdaging aan. Zij zijn de drie winnaars van de beursactie van Boost je omzet! op Gastvrij Rotterdam. Van maandag 18 tot en met woensdag 20 september 2017 was het team van deze online challenge voor horeca ondernemers voor het eerst te vinden op de beurs in Rotterdam. “We kijken met een goed gevoel terug. Veel ondernemers laten weten dat ze graag meer kennis en coaching wensen over onderwerpen als social media, de menukaart en hun website. We signaleren dat er veel animo is voor ons product.”

Tips en coaching
Tijdens twee maanden krijgen deze drie horeca bedrijven via de online challenge Boost je omzet! informatie, tips, checklisten, opdrachten en coaching ten aanzien van acht thema’s op het gebied van communicatie en marketing. Aan bod komt de inzet van social media, omgaan met reviews, hoe haal je de pers, hoe werk je samen, hoe haal je meer uit je menukaart, hoe zet je gastvrijheid optimaal in, het nut van digitale nieuwsbrieven en de kracht van je website.

Beter online vindbaar
‘Ja, ik worstel inderdaad met de vraag hoe ik Facebook kan inzetten om meer gasten binnen te krijgen.’ Deze opmerking kreeg Boost je omzet!-team een aantal keren op de beurs te horen. Ook gaven verschillende bezoekers aan de stand aan, dat ze graag beter online vindbaar willen zijn. Suggesties over de menu- en wijnkaart, zijn ook welkom, net als meer omzet. “De reacties op Gastvrij Rotterdam laten zien, dat we de juiste snaar raken met ons product”, vindt het team.

Op maandag en woensdag hebben bezoekers live een voorproefje gekregen op de beursvloer. Barbara Verbeek van het Wijntheater interviewde teamleden Bianca Roemaat (Roux Communicatie) en Petra Venekamp (Concreet Advies) over hoe je de wijnkaart kunt verbeteren en zo meer omzet kunt behalen.

Vier experts en tevens coaches
Boost je omzet!’ is een samenwerking tussen vier vakprofessionals die zijn gespecialiseerd in social media, marketing, bedrijfsadvies, webdesign en communicatie voor horeca ondernemers. Deze vier experts fungeren eveneens als coaches. Ze geven feedback tijdens de challenge en zijn standby als helpdesk.

Het Boost je omzet!-team bestaat uit: Esther Borggreve (Queen of Hearts), Petra Venekamp (Concreet Advies) , Bianca Roemaat (Roux Communicatie) en John-Pierre Cornelissen (Horeca Webservice).

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Wet- en regelgeving
Alle rookruimtes gesloten in 2022

Het is de bedoeling dat de laatste rookruimtes in Nederland in 2022 sluiten. In (semi)overheids- en openbare gebouwen sluiten de rookruimtes al in 2021. Dat betekent dat er dan geen rookruimtes meer te vinden zijn in de zorg, het onderwijs, bij overheidsgebouwen en in de cultuur- en sportsector. In ...

Bezorgen Achtergronden
Deliveroo help de Sint een handje

Diverse gezinnen werden aangenaam verrast toen de Sint met zijn paard bij hen voor de deur stond. De Sint reed een ronde in het Rotterdamse Kralingen om een heerlijke maaltijd bij verschillende adressen langs te brengen met hulp van de Deliveroo-bezorgers. Handig als je te paard bent en je handen vr...

Columns Interview Longread
Horeca-etiquette: restaurantgasten willen privacy

De horeca is zoveel meer dan wat er uit de keuken komt. De aankleding van je zaak en bovenal de kwaliteit van de service zijn bepalend voor het gevoel dat jouw gast aan het bezoek aan je zaak overhoudt. Natuurlijk moet de setting goed zijn, mensen voelen zich ongemakkelijk als er minder dan vijft...

Economie
FNV Horeca bereikt cao-akkoord horeca met 3% loonsverhoging

FNV Horeca en CNV Vakmensen hebben met werkgeversorganisatie Koninklijke Horeca Nederland een onderhandelingsakkoord bereikt voor een nieuwe cao horeca. Het belangrijkste resultaat is een loonsverhoging van in totaal 3%. Edwin Vlek, bestuurder FNV Horeca, over het behaalde onderhandelingsakkoord:...

Internationaal Michelin
De Michelin Gids, TripAdvisor en TheFork lanceren een internationale strategische partnership 

De Michelin Gids heeft zijn krachten gebundeld met TripAdvisor en TheFork. Zij verbreden hiermee het aanbod voor gasten om een ideale dinerervaring te vinden, evenals een verbeterde toegang tot een bredere keuze aan hoogwaardige restaurants over de hele wereld. Michelin en TripAdvisor, met docht...

Awards Events Culinair
Gault&Millau 2020: Soenil Bahadoer beste chef, nog 16 winnaars

Soenil Bahadoer van De Lindehof in Nuenen is door Gault&Millau uitgeroepen tot Chef van het Jaar. Dit gebeurde tijdens de presentatie van de culiniare gids vanmiddag in Amsterdam. "Wat chef Soenil Bahadoer zo bijzonder maakt, is niet in een paar woorden te vatten, maar des te beter te ervar...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: