Dit zijn de winnaars van de Global Restaurant Franchisor of the Year Awards

4 maart 2019 | Thijs Jacobs

De winnaars van de Global Restaurant Franchisor of the Year Awards zijn vorige week bekendgemaakt op het Global Restaurant Investment Forum (GRIF) 2019 in Amsterdam. De Global Restaurant Franchisor of the Year Awards bieden een uniek platform om zowel opkomende als gevestigde merken te erkennen.

Het Global Restaurant Investment Forum (GRIF) - de jaarlijkse ontmoetingsplaats voor de internationale restaurantinvesteringsgemeenschap georganiseerd door Bench Events - en de wereldwijde franchisegroep van Dentons hebben voor het tweede jaar de krachten gebundeld om de uitstekende impact te vieren die de franchiseconcepten van F&B hebben gehad op de horeca-industrie.

Wereldwijde erkenning

De Global Restaurant Franchise of the Year Awards, gesponsord door Dentons, onderscheiden de belangrijke rol die franchising speelt in de regionale en wereldwijde F&B-sector, met commercieel succesvolle franchisemodellen die in twee categorieën worden erkend - de eerste voor beproefde nieuwe concepten en de tweede voor gevestigde spelers die zich consequent hebben bewezen als leiders in de categorie.  De winnaars werden bekendgemaakt op de GRIF 2019, die vorige week plaatsvond in het NH Collection Grand Hotel Krasnapolsky in Amsterdam.

"De wereldwijde franchisegroep van Dentons is verheugd om deze prijzen uit te reiken die de uitmuntendheid in de restaurantfranchise-industrie erkennen. Ik heb persoonlijk meer dan 25 jaar in de horecafranchising gewerkt en het blijft me verbazen hoe innovatie en creativiteit blijven leiden tot nieuwe franchisemodellen", aldus de commissaris, Babette Märzheuser-Wood, hoofd van de Franchise groep in Dentons. Babette is een van de slechts vijf franchisespecialisten die door Chambers Global, de gids voor de advocatuur, is benoemd tot een wereldleider op hun vakgebied.

Spannende tijd

"Toen GRIF dit jaar echt wereldwijd actief werd, met onze eerste stap in Europa, werden we herinnerd aan de belangrijke impact die franchiseconcepten hebben gehad op het wereldwijde eetgebeuren en hoe ze een van de belangrijkste drijfveren voor groei binnen de sector blijven", verklaart Jennifer Pettinger-Haines, medeoprichter, GRIF en Managing Director - Middle East, Bench Events. "Dit is echt een spannende tijd om deel uit te maken van de franchisescene met nieuwe en spannende concepten die de traditionele percepties op de proef stellen en we zijn erg enthousiast om te zien hoe dit zich in de loop der tijd ontwikkelt".

De winnaar in elke categorie vertegenwoordigt een hoge standaard van uitmuntendheid in restaurant franchising:

1. Amrest - Beste franchisebedrijf. De prijs werd ontvangen door Christopher Jones, President Franchise en Concessies.

2. Island Poke - Best New Franchise Concept 2019. De prijs werd ontvangen door eigenaar Chris Miller.

3. De slager - Beste nieuwe wereldwijde franchise. De prijs werd ontvangen door eigenaar & oprichter, Yossi Eliyahoo.

Gezien de belangrijke rol die franchising speelt bij het vormgeven van de toekomst van de industrie, werden de Awards beoordeeld door een team van gespecialiseerde gastvrijheids- en franchise experts, waaronder Babette Märzheuser-Wood (hoofd van de Franchise Group bij Dentons), Robin Rowland OBE (Operating Partner bij TriSpan en oprichter van YO! Sushi), Paul Campbell (oprichter bij Hill Capital Partners) en Mario C. Bauer (adviseur van Vapiano en medeoprichter van Curtice Brothers).

"Ik ben blij dat ik dit initiatief kan steunen door deel uit te maken van de jury van de Global Franchise Award 2019. We hadden dit jaar zo'n hoog aantal inzendingen, die een grote verscheidenheid aan concepten en categorieën vertegenwoordigden. Het is spannend om te zien hoe deze merken franchising gebruiken om wereldwijd te schalen," zegt Paul Campbell, oprichter van Hill Capital Partners LLP,

Robin Rowland OBE, Operating Partner bij TriSpan en oprichter van YO! Sushi, reageerde: "Het was een groot genoegen om ook dit jaar weer deel uit te maken van de jury voor de Global Franchise Award en om de inzendingen te beoordelen die we hebben ontvangen van zowel spannende nieuwe concepten als succesvolle gevestigde merken die hun internationale voetafdruk verder willen vergroten".

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Columns Ondernemen
Column Monique van Gevelt: wordt de horeca eindelijk onderdeel van de oplossing?

Door het mooie weer van vorige week zijn de schellen van de ogen gevallen bij een deel van de burgemeesters, OMT-leden en politiek. Wat wij al lang wisten en verkondigden is waarheid geworden. Bij mooi weer en na een zware winter is er geen houden meer aan en moet de mens eruit. Wij kennen de mens n ...

Corona
‘Gastvrij Arnhem’ eerste centrale registratie tool voor horeca

Bij heropening van de horeca zijn ondernemers verplicht om een gezondheidscheck en registratie van bezoekers te regelen, om deze bij een contactonderzoek aan de GGD beschikbaar te stellen. Om horecaondernemers hierbij te ondersteunen presenteerde Arnhem zich vandaag als eerste gemeente van Nederl ...

Corona
'Kabinet wil terrassen openen op 21 april'

Het kabinet wil de terrassen op 21 april openen. Ook wil de regering de winkels weer openen. Aanstaande vrijdag buigt het OMT zich over de kwestie. Ook het schrappen van de avondklok ligt op tafel. Dat bevestigen Haagse bronnen tegenover verschillende landelijke media. De versoepelingen hangen a ...

Economie Corona
Aantal opgeheven horecavestigingen in 2020 hoger dan ooit

In de Randstad zijn in 2020 relatief veel vestigingen van bedrijven opgeheven. In de regio’s Haarlem en Groot-Amsterdam ging het om ruim 6,5 procent van alle bedrijfsvestigingen. In 2020 was zowel het aantal opheffingen als oprichtingen van bedrijfsvestigingen het hoogst sinds het begin van de ...

Interview
E-mailmarketing in de horeca: personalisatie is 'key'

Communiceren met gasten is in de horeca essentieel. Nu de branche nog altijd gebukt gaat onder de coronamaatregelen is communiceren via digitale kanalen van groot belang. Voor nieuwe gasten, maar ook voor terugkerende gasten. E-mailmarketing is daarin essentieel. Het verzamelen van e-mailadressen ...

Wet- en regelgeving Corona
Burgemeesters willen terrassen graag weer openen

Steeds meer burgemeesters scharen zich achter de oproep van burgemeester Halsema (Amsterdam) om de terrassen weer te openen. Dit zou het beter mogelijk maken om de buitenruimte optimaal en gecontroleerd te kunnen gebruiken, met inachtneming van de coronamaatregelen. In veel steden werd het de afg ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: