Directeur Horeca Stichting Nederland in de race voor succesvolste vrouwelijke ondernemer

18 oktober 2018 | Thijs Jacobs

Gabriëlla Café, directeur van Horeca Stichting Nederland (HSN), is doorgedrongen tot de finale van de Aithra-Award* 2018.  Deze Award wordt toegekend aan een vrouwelijk rolmodel dat bekend staat voor succesvol ondernemerschap. Als oprichter van het grootste horeca opleidingsinstituut van Nederland werd zij voorgedragen voor deze prestigieuze onderscheiding die open staat voor professionele, ondernemende en getalenteerde vrouwen. Gabriëlla Café neemt het op tegen Odette Bakker van verzekeringsonderneming Dazure BV en Petra de Kam van de Gemeente Breda. Tijdens de gala-avond van Aithra in Hotel Nassau Breda op 10 november a.s. wordt bekend wie met de felbegeerde prijs naar huis gaat.

Vrouw met VLAMOR

Gabriëlla Café bezit volgens de jury een hoge dosis ‘VLAMOR’, dat staat voor visie, lef, ambitie, maatschappelijke betrokkenheid, ondernemend en rolmodel. Haar horeca opleidingscentrum is in 15 jaar uitgegroeid tot een organisatie met 10 vaste medewerkers en 18 landelijk opererende zelfstandige trainers. Regelmatig is Gabriëlla  ook nog zelf voor de klas te vinden om voeling te houden met het vak en met haar cursisten. Haar unieke techniek van het ‘entertrainen’, met een hoge ‘funfactor’ en pakkende praktijkvoorbeelden, is tekenend voor het succes van HSN met de hoogste slagingspercentages in de branche. Daarnaast houdt ze zich bezig met de ontwikkeling van nieuwe trainingen en tools voor ondernemers om te helpen bij nieuwe wetgeving. Continu veranderende marktsituaties vragen om aanpassing van het cursusaanbod: “We hebben de training ‘Praktisch Leidinggeven’ speciaal ontwikkeld in verband met de huidige krapte op de arbeidsmarkt in de horeca. Hiermee krijgen nieuwbakken managers vaardigheden aangeleerd om medewerkers duurzaam aan zich te binden”. Buiten de landsgrenzen, op Curaçao, is Café gestart met speciale lesprogramma’s gericht op de mentale ontwikkeling van de lokale bevolking om ervoor te zorgen dat dienstverlening niet meer geassocieerd wordt met het slavernijverleden.

Online stemronde

Voor de laatste ronde in de strijd om de Aithra-Award werd van de genomineerden een filmpje gemaakt waarmee ze hun persoonlijke campagne kunnen starten. Gabriëlla is al 25 jaar een begrip in de horeca en werkte mee aan diverse landelijke TV programma’s zoals ‘Mijn Tent is Top’ en ‘Hotel de Toekomst’. Zij trainde alle gelederen in de branche, van toiletjuffrouw tot de koninklijke hofhouding met dezelfde gedrevenheid. Het winnen van deze award voor rolmodel van het vrouwelijk ondernemerschap zou een ultieme erkenning van haar levenswerk betekenen.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Snacks Fastservice
Fritesvakantie: gratis frites voor de kleintjes

Van zaterdag 19 oktober tot met zondag 27 oktober 2019 organiseren de twee vestigingen van Par Hasard in Amsterdam de Fritesvakantie. Tijdens de herfstvakantie trakteert Par Hasard op gratis frites voor de kinderen bij de lunch van de volwassenen. Uiteraard zijn er tevens menu’s voor de kleint...

Achtergronden Internationaal
Wereldvoedseldag 16 oktober: de wereld bevindt zich in een voedingscrisis

Minstens één op de drie kinderen onder de vijf jaar heeft volgens een nieuw gepubliceerd rapport van Unicef te weinig of te veel gewicht. De wereld lijdt aan een voedingscrisis. Meer dan 800 miljoen mensen in de wereld hebben honger, maar bijna evenveel mensen zijn zwaarlijvig. Tegelij...

Tech
Het rendement van e-mailmarketing wordt zwaar onderschat

Mocht je in het huidige tijdperk als marketeer in de horeca werken, dan moet je van veel markten thuis zijn. Natuurlijk moet je bijhouden wat andere partijen doen. Dit nog naast kennis van sociale media tot aan search engine marketing. Het vak van marketeer wordt steeds lastiger en de concurrentie i...

Koffie & thee Internationaal
Wist je dat we vandaag in koffiestaking zijn?

Tik de gast die een koffie bestelt vandaag maar op de vingers, want de Eerlijke Koffiestaling is een feit. Op het werk en in de horeca drinken we dagelijks veel kopjes koffie. Weinig mensen zijn zich echter bewust van de problematiek die schuilgaat achter de koffie. Om bewustwording ten aanzien van ...

Columns
Column Sico de Moel: Misser

"Doe maar 2 Heineken 0.0 en voor mijn vrouw champagne." Zal ik er eerst maar één brengen, en straks de tweede? "Nee hoor, ik heb dorst." Mijn gasten zaten gisteravond heerlijk buiten aan een klein tafeltje onder mijn luifel. Echt een plekje om samen te genieten v...

Awards
Nederlandse biersommeliers in top 50 op het WK Biersommelier

Op het WK voor biersommeliers in Rimini (IT) zijn de drie deelnemers van het Nederlandse team alle drie in de top 50 geëindigd. Nog niet eerder deed er een Nederlands team mee met de prestigieuze competitie. Het WK wordt elke twee jaar gehouden. Dit jaar ging de winst voor het eerst naar een vr...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: