Deliveroo lanceert innovatieve keukens

Auteur: Thijs Jacobs
Gastronomie 19 juli 2018
Deliveroo lanceert innovatieve keukens

Deliveroo, de on-demand maaltijdbezorger, lanceert vandaag een innovatief platform in Amsterdam. Deliveroo introduceert Editions keukens, die zes restaurantconcepten aanbieden van twee bekroonde chef-koks: Ron Blaauw en Michiel van der Eerde van BAUT. De keukens staan op de eerste jeu de boules foodhal van Nederland: Mooie Boules. De gerechten van de chefs worden exclusief bezorgd bij klanten van Deliveroo en zijn verkrijgbaar voor bezoekers van de jeu de boules hal in Amsterdam-Oost.

Deliveroo Editions is een innovatief platform voor de Nederlandse horeca. Op basis van beschikbare data identificeert Deliveroo welke gerechten of keukens in bepaalde wijken nog niet beschikbaar zijn maar waar wel vraag naar is. Deliveroo lanceert deze keukens vervolgens met de chefs van bestaande en populaire restaurants. Hierdoor beschikken deze restaurants over de infrastructuur om hun bedrijf eenvoudig uit te breiden en te laten groeien in nieuwe stadsdelen. In andere landen waar Editions gelanceerd is heeft dit geleid tot omzetstijgingen van wel 400%. Dit creëert banen voor chefs en keukenpersoneel op de locaties en hierdoor kunnen Deliveroo bezorgers extra bestellingen leveren.

Zes restaurantconcepten

Op de locatie zijn zes restaurantconcepten beschikbaar, speciaal ontworpen voor het koken en laten bezorgen van specifieke gerechten. Dit zijn Pho Sho, Waha (proteïne bowls), Armando’s (kip) en Superbowls door BAUT en Pita Pita Pita en Indonesisch door Ron Blaauw.

Voor de eerste lancering van Editions in Nederland werkt Deliveroo ook samen met Mooie Boules. Dit is een spin-off van Aimforthemoon, die hiermee de eerste jeu-de-bouleshal van Nederland opent. Op de locatie zijn niet alleen de keukens van Editions, maar er is ook ruimte voor bezoekers om te genieten van een jeu de boules-avond met vrienden, familie of collega’s.

Lokale ondernemers

Stijn Verstijnen, Directeur Deliveroo Nederland: ‘We streven ernaar dat als mensen aan eten denken ze aan Deliveroo denken. We willen altijd een optie zijn. Door samen te werken met populaire restaurants en chef-koks zorgen wij ervoor dat iedereen toegang heeft tot heerlijk eten waar en wanneer ze maar willen. We zijn er trots op om lokale ondernemers de mogelijkheid te bieden om te profiteren van nieuwe technologieën. Dit zodat zij hun bedrijf kunnen laten groeien zonder eerst grote investeringen te moeten doen. Met Editions genereren onze partners meer omzet, kunnen klanten genieten van fantastische nieuwe gerechten en kunnen bezorgers nog meer bezorgingen doen.’

Michiel van der Eerde: ’We zijn met food-delivery gestart omdat we zien dat de dagelijkse eetcultuur van de consument verandert. Consumenten kiezen steeds meer voor gemak, maar dan wel van een hoge kwaliteit. Wij hebben samen met Deliveroo gekeken naar welk type eten gewild is en tegelijk geweldig te vervoeren is. Op basis van deze informatie hebben we 4 virtuele concepten gelanceerd. Deze maaltijden zijn exclusief via het Deliveroo platform te verkrijgen. Dit is voor ons een nieuwe manier van zakendoen. Deliveroo levert een externe keuken en de locatie zit op een strategische ‘sweetspot’ voor delivery: win-win voor alle partijen.’ 

Ron Blaauw: ‘De samenwerking met Deliveroo en Mooie Boules maak het mogelijk dat mensen zelf kunnen bepalen waar ze genieten van onze gerechten – thuis of in een fantastische jeu-de-bouleshal omringd door al je vrienden. Beleving is tenslotte net zo belangrijk als lekker eten.’

Jesse van der Meulen, medeoprichter van Mooie Boules: ‘De focus van Mooie Boules is om een plek te creëren waar mensen de dagelijkse routine kunnen doorbreken en een dag of avond met vrienden kunnen doorbrengen. De basis van ons succes is de mix tussen een nostalgisch, toegankelijk spel, het groeiende succes van food courts en liveoptredens die mensen samenbrengen. Dit trekt vriendengroepen, families en collega's aan en maakt het tot een duurzaam bedrijfsmodel voor ons.’

De uitrol van de Editions keukens van Deliveroo onderstreept de voortdurende succesvolle uitbreiding van Deliveroo in Nederland. Deliveroo heeft in 2017 bijna 500 miljoen dollar opgehaald, waarmee een snelle groei wordt beloofd in onder meer het Editions-programma, dat nu is uitgebreid naar Nederland.

Overig nieuws