Deliveroo groeit verder: nieuwe steden en restaurants in Nederland

12 september 2018 | Thijs Jacobs

Deliveroo kondigt tijdens het driejarig bestaan van het bedrijf in Nederland, sterke groei aan. Het aantal restaurantpartners in Nederland groeit sterk, voor eind 2018 zal dit aantal met 1.000 restaurants toenemen naar 2.500. Wereldwijd kondigt het bedrijf de uitbreiding naar Taiwan aan. Deliveroo is met deze uitbreiding aanwezig in 13 landen, en meer dan 500 plaatsen en steden over de hele wereld. Ook in Nederland blijft het bedrijf groeien en breidt Deliveroo de komende tijd uit naar nieuwe steden.

Uitbreiding naar Taiwan

Taiwan wordt wereldwijd de 13e markt van Deliveroo. Deze snelle uitbreiding volgt op Deliveroo's F-financieringsronde in 2017, die het bedrijf bijna US $500 miljoen opbracht en waarbij de waarde van het bedrijf op meer dan US $2 miljard Amerikaanse dollars werd geraamd.

Deliveroo zet zijn baanbrekende technologie later dit jaar ook in Taiwan in, en bezorgt klanten goed eten, vaak binnen 15 minuten. Bij de lancering zal Deliveroo in de hoofdstad Taipei starten, met plannen om verder uit te breiden in het land. Lokale favorieten, waaronder bami-noodlesoep, Taiwanese gefrituurde kip en Gua Bao, zijn vanaf de lancering bij Deliveroo verkrijgbaar. Met deze uitbreiding creëert het bedrijf goed betaalde banen voor honderden inwoners van Taiwan, zowel in restaurants als voor de bezorgers. Werken als Deliveroo bezorger geeft men de vrijheid om te kiezen waar en wanneer ze willen werken. Deliveroo was het eerste platform dat alle bezorgers een gratis ongevallen- en aansprakelijkheidsverzekering biedt. Het bedrijf is van plan om deze verzekeringen ook in Taiwan aan te bieden.

Mijlpaal

Will Shu, oprichter en CEO van Deliveroo: "Deliveroo wil mensen altijd en overal heerlijk eten bezorgen en het is geweldig dat we dit nu ook in Taiwan kunnen doen. We zijn erop gericht om hét bedrijf op het gebied van eten te worden en onze lancering in Taipei brengt ons een stap dichter bij dit doel. We verheugen ons op de samenwerking met onze nieuwe Taiwanese restaurant partners zodat we hen kunnen helpen nieuwe klanten te bereiken en hun bedrijf uit te breiden. Deliveroo zal daarnaast flexibel en goedbetaald werk voor de bezorgers in Taipei creëren. Onze lancering in Taiwan is ook een persoonlijke mijlpaal voor mij, mijn ouders zijn geboren in Taiwan en veel van mijn familieleden wonen nog steeds in Taipei. Taiwan is het land met mijn favoriete eten ter wereld - mijn favorieten zijn een grote kom met ?? ? en veel ?? ?. Persoonlijk geeft het mij een geweldig gevoel om Deliveroo in Taiwan te lanceren."

Uitbreiding in Nederland: Marketplace+, Deliveroo Editions en nieuwe steden

Afgelopen zomer heeft Deliveroo in Nederland twee nieuwe concepten gelanceerd: Marketplace+ en Deliveroo Editions. Met Marketplace+ breidde het bedrijf in juni haar manier van werken uit, door restaurants te laten kiezen tussen het laten bezorgen van bestellingen door hun eigen bezorgers of door één van de 1.900 bezorgers die met Deliveroo werken. Dit betekent dat Deliveroo alle mogelijk bezorgopties biedt aan restaurants en klanten.

Stijn Verstijnen, directeur Deliveroo Nederland: “Sinds de succesvolle lancering van de nieuwe dienst Marketplace+ in Nederland, hebben vele restaurants zich bij ons gemeld. Dit zorgt er mede voor dat we eind van het jaar een groei van 1.000 restaurant partners laten zien. We constateren dat de combinatie van onze service aan restaurants, het platform dat wij bieden en de keuze over inzet van de bezorging, erg goed werkt. Daarnaast zien wij dat in het hele land de vraag naar maaltijdbezorging toeneemt. Daarom breiden wij de komende tijd uit naar nieuwe steden, waar de inwoners binnenkort ook gebruik kunnen maken van onze diensten.”

Deliveroo Editions is in juli geopend in Mooie Boules in Amsterdam Oost. Deliveroo heeft daar 3 keukens gelanceerd, waarin 6 restaurants gerechten bereiden. Deze kunnen exclusief bij Deliveroo-klanten bezorgd of in de hal gegeten worden. De cuisines zijn uitgekozen op basis van de vraag in Amsterdam Oost, waarbij dit aanbod ontbrak. Ook hier breidt Deliveroo per vandaag de mogelijkheden uit, met een ‘Food Hal’ op de app. In plaats van apart bestellen en bezorgen per keuken, kunnen Deliveroo-klanten via de app nu vrij bestellen uit alle restaurants in 1 bestelling. Van een rijsttafel van Ron Blaauw’s Warung Indo samen met een Poke Bowl van Superbowls, tot de Chicken Wings van Armando’s samen met een Pho Noodle Soup van Pho Sho.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Bier Events
Bijna 450 bieren in 5e Dutch Beer Challenge

Op woensdag 20 maart 2019 is Rotterdam weer een dag de bierhoofdstad van Nederland. Dan wordt in Arminius congres- en debatcentrum voor de vierde keer de ‘Dutch Beer Challenge’ georganiseerd. Alle ruim 650 Nederlandse brouwerijen en brouwerijhuurders zijn benaderd en velen hebben &eacut...

Economie KHN
Oproep KHN voor Provinciale Staten-verkiezingen: voorkom overaanbod horeca

De afgelopen tien jaar nam het aantal horecazaken in Nederland explosief toe. Het aantal groeide met 13 procent naar ruim 43000 zaken. KHN is blij met deze ontwikkeling en ziet ook voor de toekomst nog ruimte voor extra horeca. Maar in steeds meer binnensteden ontstaat overaanbod van horeca, vooral ...

Achtergronden Restaurant
Download nu de maarteditie van De RestaurantKrant

De maarteditie van De RestaurantKrant is uit! Niet alleen hebben we een fonkelnieuw design, maar we spreken ook nog eens met de eigenaren van restaurant Flicka in Kerkdriel. Het restaurant ontving onlangs zijn eerste Michelinster. Klik hier om de uitgave te downloaden (je hoeft enkel je e-mailadres ...

Tech Interview
''Bij De Beren hebben we nu al twaalf marketingmedewerkers nodig''

Marjolein Mens is communicatieadviseur bij restaurantketen De Beren. De restaurantketen heeft de social media campagnes uitstekend op orde en pakt de marketingactiviteiten professioneel aan. Hoe gaat dat in zijn werk bij zo’n succesvolle keten? Marjolein: “We hebben hier op kantoor een h...

Michelin Interview
Interview: Posthoorn in Monnickendam, al tien jaar een Michelinster

De Posthoorn, ML in Haarlem, Bij Jef en Kaatje bij de Sluis, allen restaurants met een Michelinster en een hotel, maar wel in die volgorde. Waar instituten als Château Neercanne en het Amstel Hotel hun ster de afgelopen jaren kwijt raakten, lijken de ‘kleine’ hotels te overleven in...

Opening Rotterdam
Voor dit nieuwe restaurant moet je een toegangskaartje kopen

Op 16 mei openden Frank en Hans Mosselman – de mannen achter Food for Thought en Rotterdamse pop-ups Á La Plancha en De Swarte Leeuw – de deuren van Food Club Rotterdam (FC Rotterdam). In de voormalige kantine van Croonwolter&dros elektrotechniek in verzamelgebouw De KROON Rot...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: