Deliveroo groeit verder: nieuwe steden en restaurants in Nederland

12 september 2018 | Thijs Jacobs

Deliveroo kondigt tijdens het driejarig bestaan van het bedrijf in Nederland, sterke groei aan. Het aantal restaurantpartners in Nederland groeit sterk, voor eind 2018 zal dit aantal met 1.000 restaurants toenemen naar 2.500. Wereldwijd kondigt het bedrijf de uitbreiding naar Taiwan aan. Deliveroo is met deze uitbreiding aanwezig in 13 landen, en meer dan 500 plaatsen en steden over de hele wereld. Ook in Nederland blijft het bedrijf groeien en breidt Deliveroo de komende tijd uit naar nieuwe steden.

Uitbreiding naar Taiwan

Taiwan wordt wereldwijd de 13e markt van Deliveroo. Deze snelle uitbreiding volgt op Deliveroo's F-financieringsronde in 2017, die het bedrijf bijna US $500 miljoen opbracht en waarbij de waarde van het bedrijf op meer dan US $2 miljard Amerikaanse dollars werd geraamd.

Deliveroo zet zijn baanbrekende technologie later dit jaar ook in Taiwan in, en bezorgt klanten goed eten, vaak binnen 15 minuten. Bij de lancering zal Deliveroo in de hoofdstad Taipei starten, met plannen om verder uit te breiden in het land. Lokale favorieten, waaronder bami-noodlesoep, Taiwanese gefrituurde kip en Gua Bao, zijn vanaf de lancering bij Deliveroo verkrijgbaar. Met deze uitbreiding creëert het bedrijf goed betaalde banen voor honderden inwoners van Taiwan, zowel in restaurants als voor de bezorgers. Werken als Deliveroo bezorger geeft men de vrijheid om te kiezen waar en wanneer ze willen werken. Deliveroo was het eerste platform dat alle bezorgers een gratis ongevallen- en aansprakelijkheidsverzekering biedt. Het bedrijf is van plan om deze verzekeringen ook in Taiwan aan te bieden.

Mijlpaal

Will Shu, oprichter en CEO van Deliveroo: "Deliveroo wil mensen altijd en overal heerlijk eten bezorgen en het is geweldig dat we dit nu ook in Taiwan kunnen doen. We zijn erop gericht om hét bedrijf op het gebied van eten te worden en onze lancering in Taipei brengt ons een stap dichter bij dit doel. We verheugen ons op de samenwerking met onze nieuwe Taiwanese restaurant partners zodat we hen kunnen helpen nieuwe klanten te bereiken en hun bedrijf uit te breiden. Deliveroo zal daarnaast flexibel en goedbetaald werk voor de bezorgers in Taipei creëren. Onze lancering in Taiwan is ook een persoonlijke mijlpaal voor mij, mijn ouders zijn geboren in Taiwan en veel van mijn familieleden wonen nog steeds in Taipei. Taiwan is het land met mijn favoriete eten ter wereld - mijn favorieten zijn een grote kom met ?? ? en veel ?? ?. Persoonlijk geeft het mij een geweldig gevoel om Deliveroo in Taiwan te lanceren."

Uitbreiding in Nederland: Marketplace+, Deliveroo Editions en nieuwe steden

Afgelopen zomer heeft Deliveroo in Nederland twee nieuwe concepten gelanceerd: Marketplace+ en Deliveroo Editions. Met Marketplace+ breidde het bedrijf in juni haar manier van werken uit, door restaurants te laten kiezen tussen het laten bezorgen van bestellingen door hun eigen bezorgers of door één van de 1.900 bezorgers die met Deliveroo werken. Dit betekent dat Deliveroo alle mogelijk bezorgopties biedt aan restaurants en klanten.

Stijn Verstijnen, directeur Deliveroo Nederland: “Sinds de succesvolle lancering van de nieuwe dienst Marketplace+ in Nederland, hebben vele restaurants zich bij ons gemeld. Dit zorgt er mede voor dat we eind van het jaar een groei van 1.000 restaurant partners laten zien. We constateren dat de combinatie van onze service aan restaurants, het platform dat wij bieden en de keuze over inzet van de bezorging, erg goed werkt. Daarnaast zien wij dat in het hele land de vraag naar maaltijdbezorging toeneemt. Daarom breiden wij de komende tijd uit naar nieuwe steden, waar de inwoners binnenkort ook gebruik kunnen maken van onze diensten.”

Deliveroo Editions is in juli geopend in Mooie Boules in Amsterdam Oost. Deliveroo heeft daar 3 keukens gelanceerd, waarin 6 restaurants gerechten bereiden. Deze kunnen exclusief bij Deliveroo-klanten bezorgd of in de hal gegeten worden. De cuisines zijn uitgekozen op basis van de vraag in Amsterdam Oost, waarbij dit aanbod ontbrak. Ook hier breidt Deliveroo per vandaag de mogelijkheden uit, met een ‘Food Hal’ op de app. In plaats van apart bestellen en bezorgen per keuken, kunnen Deliveroo-klanten via de app nu vrij bestellen uit alle restaurants in 1 bestelling. Van een rijsttafel van Ron Blaauw’s Warung Indo samen met een Poke Bowl van Superbowls, tot de Chicken Wings van Armando’s samen met een Pho Noodle Soup van Pho Sho.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Duurzaamheid Biologisch
Onderzoek 'Echte en Eerlijke Prijs' duurzame producten van start

Op dinsdag 23 januari om 13.15 uur gaat op de Bio-beurs te Zwolle het onderzoek 'Echte en Eerlijke Prijs' officieel van start. Het project maakt inzichtelijk wat de prijs is van duurzame voedselproducten voor iedere stap in de keten. Zo draagt het bij aan de transitie van onze voedselproduct...

Bier Events
Lustrumeditie Dutch Beer Challenge

Op woensdag 20 maart 2019 wordt Rotterdam voor de vijfde keer het hoppige en moutige epicentrum van Nederland. De vijfde en dus lustrumeditie van de ‘Dutch Beer Challenge’ (powered by Mitra) zal dan opnieuw plaatsvinden in debatcentrum Arminius. Alle ruim 650 Nederlandse brouwerijen e...

Events Culinair
Line-up bekend van 24 topchefs voor 24H Chefs

24 Topchefs koken op zondag 17 februari 24 uur voor het goede doel. Tijdens dit culinaire event zijn gasten in de gelegenheid om bij hun drie favoriete chefs een bijzonder negen gangen menu te reserveren. Het evenement wordt voor de derde keer georganiseerd door 24/7 Star Events onder leiding van in...

Interview KHN Longread
Interview nieuwe directeur KHN: ''Meer zichtbaarheid in politiek Den Haag''

Afschaffing van de pariteitsclausules, minder macht voor de OTA’s, een eerlijk speelveld creëren en de problemen op de arbeidsmarkt aanpakken. Dirk Beljaarts is per 1 februari de nieuwe algemeen directeur van de Koninklijke Horeca Nederland (KHN) en is ambitieus. “Met bijna 450.000 ...

Column David Bakker
Column: bezorgen is de toekomst!

De bezorgomzet binnen de totale foodmarkt is in vijf jaar verviervoudigd, van 975,5 miljoen in 2014 tot een verwachte omzet van 4 miljard euro in 2019. Met die cijfers opende het Food Institute Service Nederland (FSIN) twee weken geleden de Horecava 2019. Eerder in december schatte het FSIN al dat d...

Achtergronden Culinair
Cuisine on tour voor vierde jaar op rij partner Vrienden van Amstel LIVE

De grootste Amstelkroeg van Nederland is weer open. Op donderdag 17 januari is de 21e editie van de Vrienden van Amstel LIVE van start gegaan. Gedurende 11 showavonden bezoeken meer dan 145.000 gasten een volledig uitverkocht Vrienden van Amstel LIVE In Ahoy Rotterdam. Culinaire invulling Trot...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: