Deliveroo groeit verder: nieuwe steden en restaurants in Nederland

12 september 2018 | Thijs Jacobs

Deliveroo kondigt tijdens het driejarig bestaan van het bedrijf in Nederland, sterke groei aan. Het aantal restaurantpartners in Nederland groeit sterk, voor eind 2018 zal dit aantal met 1.000 restaurants toenemen naar 2.500. Wereldwijd kondigt het bedrijf de uitbreiding naar Taiwan aan. Deliveroo is met deze uitbreiding aanwezig in 13 landen, en meer dan 500 plaatsen en steden over de hele wereld. Ook in Nederland blijft het bedrijf groeien en breidt Deliveroo de komende tijd uit naar nieuwe steden.

Uitbreiding naar Taiwan

Taiwan wordt wereldwijd de 13e markt van Deliveroo. Deze snelle uitbreiding volgt op Deliveroo's F-financieringsronde in 2017, die het bedrijf bijna US $500 miljoen opbracht en waarbij de waarde van het bedrijf op meer dan US $2 miljard Amerikaanse dollars werd geraamd.

Deliveroo zet zijn baanbrekende technologie later dit jaar ook in Taiwan in, en bezorgt klanten goed eten, vaak binnen 15 minuten. Bij de lancering zal Deliveroo in de hoofdstad Taipei starten, met plannen om verder uit te breiden in het land. Lokale favorieten, waaronder bami-noodlesoep, Taiwanese gefrituurde kip en Gua Bao, zijn vanaf de lancering bij Deliveroo verkrijgbaar. Met deze uitbreiding creëert het bedrijf goed betaalde banen voor honderden inwoners van Taiwan, zowel in restaurants als voor de bezorgers. Werken als Deliveroo bezorger geeft men de vrijheid om te kiezen waar en wanneer ze willen werken. Deliveroo was het eerste platform dat alle bezorgers een gratis ongevallen- en aansprakelijkheidsverzekering biedt. Het bedrijf is van plan om deze verzekeringen ook in Taiwan aan te bieden.

Mijlpaal

Will Shu, oprichter en CEO van Deliveroo: "Deliveroo wil mensen altijd en overal heerlijk eten bezorgen en het is geweldig dat we dit nu ook in Taiwan kunnen doen. We zijn erop gericht om hét bedrijf op het gebied van eten te worden en onze lancering in Taipei brengt ons een stap dichter bij dit doel. We verheugen ons op de samenwerking met onze nieuwe Taiwanese restaurant partners zodat we hen kunnen helpen nieuwe klanten te bereiken en hun bedrijf uit te breiden. Deliveroo zal daarnaast flexibel en goedbetaald werk voor de bezorgers in Taipei creëren. Onze lancering in Taiwan is ook een persoonlijke mijlpaal voor mij, mijn ouders zijn geboren in Taiwan en veel van mijn familieleden wonen nog steeds in Taipei. Taiwan is het land met mijn favoriete eten ter wereld - mijn favorieten zijn een grote kom met ?? ? en veel ?? ?. Persoonlijk geeft het mij een geweldig gevoel om Deliveroo in Taiwan te lanceren."

Uitbreiding in Nederland: Marketplace+, Deliveroo Editions en nieuwe steden

Afgelopen zomer heeft Deliveroo in Nederland twee nieuwe concepten gelanceerd: Marketplace+ en Deliveroo Editions. Met Marketplace+ breidde het bedrijf in juni haar manier van werken uit, door restaurants te laten kiezen tussen het laten bezorgen van bestellingen door hun eigen bezorgers of door één van de 1.900 bezorgers die met Deliveroo werken. Dit betekent dat Deliveroo alle mogelijk bezorgopties biedt aan restaurants en klanten.

Stijn Verstijnen, directeur Deliveroo Nederland: “Sinds de succesvolle lancering van de nieuwe dienst Marketplace+ in Nederland, hebben vele restaurants zich bij ons gemeld. Dit zorgt er mede voor dat we eind van het jaar een groei van 1.000 restaurant partners laten zien. We constateren dat de combinatie van onze service aan restaurants, het platform dat wij bieden en de keuze over inzet van de bezorging, erg goed werkt. Daarnaast zien wij dat in het hele land de vraag naar maaltijdbezorging toeneemt. Daarom breiden wij de komende tijd uit naar nieuwe steden, waar de inwoners binnenkort ook gebruik kunnen maken van onze diensten.”

Deliveroo Editions is in juli geopend in Mooie Boules in Amsterdam Oost. Deliveroo heeft daar 3 keukens gelanceerd, waarin 6 restaurants gerechten bereiden. Deze kunnen exclusief bij Deliveroo-klanten bezorgd of in de hal gegeten worden. De cuisines zijn uitgekozen op basis van de vraag in Amsterdam Oost, waarbij dit aanbod ontbrak. Ook hier breidt Deliveroo per vandaag de mogelijkheden uit, met een ‘Food Hal’ op de app. In plaats van apart bestellen en bezorgen per keuken, kunnen Deliveroo-klanten via de app nu vrij bestellen uit alle restaurants in 1 bestelling. Van een rijsttafel van Ron Blaauw’s Warung Indo samen met een Poke Bowl van Superbowls, tot de Chicken Wings van Armando’s samen met een Pho Noodle Soup van Pho Sho.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Personeel Gastronomie
Martijn Struijk nieuwe maître sommelier restaurant Tribeca

Restaurant Tribeca, Heeze heeft Martijn Struijk aangetrokken als maître sommelier. Hij is per direct aangesloten om het team versterken. Claudia en Jan Sobecki: "We zijn superblij met de komst van Martijn. Hij zal ons zaalteam een nieuwe boost geven om zo op nog hoger niveau te kunnen pre ...

Achtergronden
Paskal Jakobsen doet eetcafé van de hand

De streetfoodbistro 'Hard en Ziel' van Bløf-zanger Paskal Jakobsen en zijn vrouw Door, die werd geopend in oktober 2018, gaat sluiten. Jakobsen en zijn vrouw runden Hard en Ziel met topchef Edwin Vinke van sterrenrestaurant De Kromme Watergang. Het Middelburgse eetcafé kende ze ...

Achtergronden Corona
Ingewijden: kabinet positiever over heropening terrassen

Het kabinet lijkt positiever gestemd over de mogelijkheid om op 28 april de terrassen te kunnen openen en de avondklok af te schaffen. Volgens ingewijden zijn de cijfers van de afgelopen dagen positiever dan verwacht. Het kabinet heeft besloten de cijfers daarom nog nauwgezet in de gaten te houden d ...

Personeel Gastronomie
Vital Awick nieuwe chef in Maastrichts culinair pareltje

Vital Awick heeft de afgelopen jaren gewerkt in diverse gerenommeerde zaken, zoals de Leuf in Ubachsberg, Rijks in Amsterdam en momenteel tweesterrenrestaurant Tribeca in Heeze waar hij werkt als keukenchef bij Jan Sobecki. Hij gaat zich onder Executive Chef Frank van Thiel volledig focussen op het ...

Interview Longread
Mens, Bedrijf & Visie: Peter Hein van Mulligen (CBS)

In de rubriek Mens, Bedrijf & Visie portretteert de redactie van De RestaurantKrant vooraanstaande personen in en rondom de horecabranche. De coronacrisis dendert als een donderwolk door de sector. In deze rubriek zetten we de mens, de visie en het bedrijf centraal. In deze aflevering een ges ...

Drinks
Talkshow voor foodies: De Nederlandse Sherry Show

Geïnspireerd op de bekende dagelijkse talkshows, start de door Europa gefinancierde campagne voor beschermde oorsprongsbenaming Sherry wijnen op de Nederlandse markt met een exclusieve “Sherry Show”. Deze dynamische kick-off wordt live uitgezonden vanuit de Balie in Amsterdam op ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: