Deliveroo gaat voor een publiek van 100 miljoen mensen

6 maart 2019 | Thijs Jacobs

Deliveroo is wereldwijd beschikbaar in meer dan 14 landen en 500 steden en plaatsen. In 2019 breidt het platform haar service in Europa uit. Dit door met nog meer bezorgers en restaurants te werken, nieuwe opties uit te rollen en meer klanten aan te trekken. Tegen het einde van 2019 zal Deliveroo zo gegroeid zijn dat 100 miljoen mensen in Europa via het platform lekkere maaltijden kunnen bestellen.

Vergroting van het restaurantaanbod en ondersteuning van restaurants

In 2019 is het verbreden en vergroten van het restaurant-aanbod prioriteit voor Deliveroo. Ten opzichte van vorig jaar kunnen klanten nu al hun keuze maken uit twee keer zoveel restaurants. Dit jaar zal het bedrijf nieuwe samenwerkingen aangaan met restaurants die verschillende cuisine-types en prijsranges bieden. Eind 2019 wil Deliveroo samenwerken met meer dan 85.000 restaurants in heel  Europa.

Deliveroo verbetert voortdurend haar restaurant-aanbod, onder meer door zogeheten 'Virtual Brands'. Een ‘Virtual Brand’ is beschikbaar via de Deliveroo-app of -website, als een apart restaurant met een nieuwe keuken of een andere menukaart. Met een ‘Virtual Brand’ kan bijvoorbeeld een BBQ-zaak een Mexicaanse menukaart aanbieden, een Grieks restaurant gezonde proteïne bowls bereiden en een populaire pizzeria ook wraps bezorgen. Precies waar de klant behoefte aan heeft.

Het creëren van ‘Virtual Brands’ stelt bestaande restaurants in staat om meer klanten en omzet te genereren door nieuwe of complementaire keukens aan te bieden vanuit hun huidige keuken, maar dan onder een nieuwe merknaam. Restaurants maken gebruik van hun bestaande keukenpersoneel en chefs en kunnen zo besparen op inkoop en verspilling verminderen. Beide belangrijke uitdagingen in de restaurant-industrie. Eind 2019 wil Deliveroo samen met restauranthouders 1.700 Europese virtuele merken beschikbaar maken voor klanten.

Verbetering van het aanbod aan bezorgers

Deliveroo biedt goed betaald, flexibel werk dat steeds populairder wordt. Het werk stelt bezorgers in staat om hun werk zelf om hun leven te plannen, in plaats van andersom. In 2019 zullen 170.000 Deliveroo-bezorgers minimaal 1 bestelling bezorgen. Deliveroo wil de manier van werken voortdurend verbeteren voor bezorgers. Vorig jaar is het bedrijf gestart met een dynamische vergoeding per bestelling, die grotendeels afhankelijk is van de afstand die bezorgers afleggen. Voorheen kregen zij dezelfde vergoeding voor kortdurende bestellingen, als voor bestellingen die veel verder weg waren. Bij 85% van de bezorgers zijn de verdiensten toegenomen sinds de start van dit nieuwe systeem.

Binnenkort maakt Deliveroo het mogelijk om bezorgers voor ‘Cash Out’ te kiezen, waarmee zij, door simpelweg op een knop in hun app te drukken, hun verdiensten de volgende dag ontvangen. Deze nieuwe optie zal bezorgers helpen bij het beheren van hun financiën en zo kunnen zij hun vergoeding eerder ontvangen dan de vaste, tweewekelijkse momenten. Of het nu gaat om een student die extra geld nodig heeft voor de huur, of voor een vakantie, of iemand die geld nodig heeft om een onverwachte rekening te betalen, ‘Cash Out’ zorgt ervoor dat de verdiensten van bezorgers op hun bankrekening staan wanneer ze die nodig hebben.

Gepersonaliseerde restaurantselectie

Deliveroo zal haar service in 2019 verder personaliseren voor klanten. De restaurants die zij in de app en op de website zien worden meer en meer toegespitst op hun persoonlijke voorkeuren. Klanten gaan de selectie aan restaurants zien op basis van de restaurants waar zij eerder een bestelling hebben geplaatst, en op basis van de restaurants waarvan het waarschijnlijk is dat zij zullen bestellen, gebaseerd op voorkeuren van vergelijkbare klantprofielen. Dit is een grote stap van het platform om elke klant een meer gepersonaliseerde ervaring te bieden. Hierin zal Deliveroo stappen blijven zetten om te verbeteren.

Alessandro Celli, Managing Director van Deliveroo Europa: "In 2019 zal Deliveroo de beste prijs, selectie en service blijven bieden aan klanten. Tegelijkertijd gaan wij ons aanbod voor restaurants en bezorgers verbeteren. Consumenten willen altijd en overal lekkere maaltijden kunnen bestellen, waar en wanneer het hen uitkomt - en dat is precies wat Deliveroo hen blijft bieden.

We zijn daarnaast enthousiast over onze groeiplannen voor Europa in 2019, waarmee we meer klanten bereiken, meer flexibel en goedbetaald werk kunnen aanbieden en meer restaurants helpen om hun klantenbestand uit te breiden en zo hun omzet te vergroten".

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Opening Rotterdam
Rotterdam krijgt er een PizzaBar di Vicini bij

Op 6 maart 2020 opent PizzaBar di Vicini haar deuren in het Rotterdamse Kralingen en is - naast Osteria Vicini en Fratelli - de jongste van de drie. PizzaBar di Vicini wordt een plek voor een spontane ontmoeting aan de bar, rijk gevulde tafels of een lekker afhaalmaal. Met ovenverse pizza’s en...

Opening Rotterdam
Tres: intimate dining in Rotterdam

Na een carrière in Zeeland, Melbourne en Kopenhagen zijn Emy Koster en Michael van der Kroft terug in de havenstad waar zij horen. In het monumentale Entrepotgebouw op de Kop van Zuid vindt het onafscheidelijke duo een thuis – in een voormalige jazzkelder - voor het kersverse Tres. Een ...

Bezorgen Achtergronden
Open brief TheFork naar aanleiding van ophef uitzending Rambam

Naar aanleiding van de Rambam-uitzending van januari wil TheFork reageren op beschuldigingen die tijdens de uitzending werden geuit. Hierbij delen we deze brief van TheFork, waarin ook de werkwijze van KHN richting de media wordt bekritiseerd. Om een gedetailleerd en volledig beeld te kunnen sch...

Food Advertorial
Food Waste Challenge: Best Practice

Nederlandse restaurants en hotels kunnen gezamenlijk jaarlijks 61 miljoen kilo voedselverspilling vermijden en daarmee 582 miljoen euro besparen. Dit is maandag 13 januari bekend gemaakt tijdens de slotdag van de Food Waste Challenge op de Horecava. De Food Waste Challenge is een door Rabobank georg...

Culinair Recepten
Wat zit er in de originele bolognesesaus?

De bolognesesaus is de allerbekendste Italiaanse pastasaus. In tegenstelling tot veel andere pastasauzen is deze behoorlijk rijk gevuld, doorgaans is het een saus op basis van gehakt, (gepelde) tomaten, wortel, selderie, knoflook en ui. Hieraan worden vaak nog meer ingrediënten aan toegevoegd, ...

Opening Internationaal
Deus Ex Machina brengt uniek retail- en restaurantconcept naar Nederland

Deus Ex Machina is meer dan alleen een merk. Het brengt een lifestyle voor alle riders, bikers, creatieven, foodfanaten en artistiekelingen tot leven. Met hun recent geopende ‘tempel’ genaamd The Wat of Why aan de Amsterdamse Herengracht start ook in de lage landen de jacht naar plezier....

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: