Deliveroo benoemt Susana Voces als nieuwe vicepresident voor restaurants

13 mei 2019 | Thijs Jacobs

Deliveroo heeft Susana Voces aangesteld als nieuwe ‘Global vicepresident voor Restaurants’. De aanstelling van Voces is het gevolg van Deliveroo’s wereldwijde groei; het bedrijf is momenteel in veertien markten actief en werkt wereldwijd met 80.000 restaurants samen.

De benoeming van de nieuwe VP voor Restaurants heeft ook impact op de meer dan 2.500 restaurants waarmee Deliveroo in Nederland samenwerkt. Onder Voces’ leiding zal Deliveroo Nederland met haar partnerrestaurants werken aan innovatie en goede deals, om zo de best mogelijke eetervaring voor consumenten te creëren. Bovendien gaat Deliveroo nieuwe tools ontwikkelen om restaurants te helpen om hun aanbod te verbeteren.

Omzet verhogen

Het streven van de VP voor Restaurants is om de omzet voor alle restaurants die samenwerken met Deliveroo te verhogen. Waaronder lokale Nederlandse favorieten als de Thai Bird en Tante Nel en geliefde partners zoals KFC en Burger King. Voces zal nauw samenwerken met het lokale team dat dagelijks in contact staat met Nederlandse restaurants. Het Nederlandse team analyseert onder meer de verkoopcijfers, wat ervoor zorgt dat aangesloten restaurants optimaal profiteren van de samenwerking met Deliveroo.

Voces werkt vanuit het hoofdkantoor van Deliveroo in Londen en bezoekt de verschillende markten regelmatig. Zij brengt de benodigde ervaring mee, tot voor kort was zij General Manager voor Ebay (in Italië en Spanje). In deze functie heeft ze de positie van het bedrijf in zowel Italië als Spanje weten te versterken door de bekendheid van het platform sterk te vergroten. Voces heeft hiermee het bedrijf met 7,5 miljoen actieve gebruikers en 40.000 professionele verkopers versterkt.

Hiervoor was Voces Country Manager voor Ebay Marketplaces Spanje en hoofd van Merchant Services voor PayPal in Spanje en Portugal. Met de ervaring die ze heeft opgedaan in deze functies, maar ook haar ervaring bij ICT-bedrijf Ericsson én haar Harvard Business Master, zal zij de restaurantpartners van Deliveroo helpen om hun aanbod te verbeteren. Haar focus zal liggen op vijf gebieden: innovatie (zoals Virtual Brands), inzicht in data voor ondernemers (via Restaurant Home), uitbreiding van Marketer, versterking van Marketplace+ en meer aanbod voor klanten.

Uitdaging

Susana Voces over haar aanstelling: "Deze rol is een geweldige uitdaging. Deliveroo is een sterk groeiend bedrijf en in 2019 willen wij voorkeurspartner worden voor restaurants in álle markten. Er zijn zoveel geweldige restaurants, van bekende ketens tot innovatieve straatkraampjes. Wij willen dat iedereen kan bestellen wat ze willen en wanneer ze willen, want er is een optie voor élke gelegenheid. Ik kan niet wachten om te beginnen. Bij alles wat we doen ligt onze focus op het ondersteunen van restaurants, om ze te helpen groeien door hun eten beschikbaar te maken voor een zo breed mogelijk publiek.”

Rutger Treffers, commercieel directeur Deliveroo Nederland, kijkt uit naar de samenwerking met Voces: "Deliveroo heeft altijd het voortouw genomen in het introduceren van nieuwe innovaties naar de lokale voedselsectoren, het is geweldig dat Susana zich bij ons aansluit om de ondersteuning aan restaurants blijvend te verbeteren. Zij heeft veel ervaring en talent en gaat het team helpen om onze klanten en restaurants de best mogelijke Deliveroo-ervaring te bieden.”

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Culinair Internationaal Bocuse d'Or
17 deelnemers aan de Europese finale Bocuse d'Or Europe

Van 15 tot 16 oktober nemen 17 Europese landen deel aan Bocuse d'Or Europe in Tallinn, Estland om zich te kwalificeren voor de grote wereldfinale die plaatsvindt op 1 en 2 juni 2021 in Lyon (Frankrijk). Aanvankelijk hadden 24 landen zich aangemeld. Na de eerste selectie bleven er 20 over, er ...

Food trends
De Dessertclub creëert eerste zoete bitterbal van Nederland

Het eerste dessert only pop-up restaurant van Nederland, de Dessertclub, krijgt wegens het grote succes een vervolg. Op 1 oktober opent het restaurant opnieuw haar deuren in Apeldoorn met een compleet nieuw 7-gangen menu. De Dessertclub heeft daarvoor een bijzondere versie van een typisch Nederlands...

Drinks trends
Consument kiest voor bewustere drinks sinds de lockdown

Met dank aan de crisis waarin we ons nog steeds begeven, maken consumenten steeds bewustere keuzes. Maar hoe uiten de consumententrends van nu zich eigenlijk? Het is niet gek te concluderen dat de afgelopen periode en de situatie waarin we ons bevinden diepe sporen hebben achtergelaten. Niet alleen ...

Amsterdam Culinair
Taiko, in het Conservatorium Hotel, heropent en serveert Hiramasa Kingfish

Taiko, het bekroonde restaurant van Executive Chef Schilo van Coevorden, heropent op 30 september haar deuren voor hotelgasten en bezoekers. Na het succes van de Red King Crab, Wagyu, Wasabi en Soja menu’s, heeft het veelgeprezen modern-Aziatische restaurant van het Conservatorium hotel in Ams...

Nice 'n Easy
Zijn convenienceproducten ook gezond?

Convenienceproducten zijn een uitkomst voor de professionele keuken, vooral vanwege de tijdwinst die het gebruik ervan oplevert. Maar er zijn, bij overmatig gebruik van bepaalde soorten convenienceproducten, ook nadelen. Wieke van der Vossen, expert voedselveiligheid en etikettering bij het Voedings...

Awards Cocktails
Botanero verkozen tot beste cocktailbar van Nederland

Botanero Rotterdam is door mannenblad Esquire uitgeroepen tot Beste Nieuwe Cocktailbar van 2020. De vakjury van de jaarlijkse cocktailbarverkiezing prijst de Mexicaans-geïnspireerde cocktailbar ‘die laat zien waar de nieuwe Rotterdamse cocktailscene voor staat: cocktails van hoge kwalitei...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: