Deliveroo benoemt Susana Voces als nieuwe vicepresident voor restaurants

13 mei 2019 | Thijs Jacobs

Deliveroo heeft Susana Voces aangesteld als nieuwe ‘Global vicepresident voor Restaurants’. De aanstelling van Voces is het gevolg van Deliveroo’s wereldwijde groei; het bedrijf is momenteel in veertien markten actief en werkt wereldwijd met 80.000 restaurants samen.

De benoeming van de nieuwe VP voor Restaurants heeft ook impact op de meer dan 2.500 restaurants waarmee Deliveroo in Nederland samenwerkt. Onder Voces’ leiding zal Deliveroo Nederland met haar partnerrestaurants werken aan innovatie en goede deals, om zo de best mogelijke eetervaring voor consumenten te creëren. Bovendien gaat Deliveroo nieuwe tools ontwikkelen om restaurants te helpen om hun aanbod te verbeteren.

Omzet verhogen

Het streven van de VP voor Restaurants is om de omzet voor alle restaurants die samenwerken met Deliveroo te verhogen. Waaronder lokale Nederlandse favorieten als de Thai Bird en Tante Nel en geliefde partners zoals KFC en Burger King. Voces zal nauw samenwerken met het lokale team dat dagelijks in contact staat met Nederlandse restaurants. Het Nederlandse team analyseert onder meer de verkoopcijfers, wat ervoor zorgt dat aangesloten restaurants optimaal profiteren van de samenwerking met Deliveroo.

Voces werkt vanuit het hoofdkantoor van Deliveroo in Londen en bezoekt de verschillende markten regelmatig. Zij brengt de benodigde ervaring mee, tot voor kort was zij General Manager voor Ebay (in Italië en Spanje). In deze functie heeft ze de positie van het bedrijf in zowel Italië als Spanje weten te versterken door de bekendheid van het platform sterk te vergroten. Voces heeft hiermee het bedrijf met 7,5 miljoen actieve gebruikers en 40.000 professionele verkopers versterkt.

Hiervoor was Voces Country Manager voor Ebay Marketplaces Spanje en hoofd van Merchant Services voor PayPal in Spanje en Portugal. Met de ervaring die ze heeft opgedaan in deze functies, maar ook haar ervaring bij ICT-bedrijf Ericsson én haar Harvard Business Master, zal zij de restaurantpartners van Deliveroo helpen om hun aanbod te verbeteren. Haar focus zal liggen op vijf gebieden: innovatie (zoals Virtual Brands), inzicht in data voor ondernemers (via Restaurant Home), uitbreiding van Marketer, versterking van Marketplace+ en meer aanbod voor klanten.

Uitdaging

Susana Voces over haar aanstelling: "Deze rol is een geweldige uitdaging. Deliveroo is een sterk groeiend bedrijf en in 2019 willen wij voorkeurspartner worden voor restaurants in álle markten. Er zijn zoveel geweldige restaurants, van bekende ketens tot innovatieve straatkraampjes. Wij willen dat iedereen kan bestellen wat ze willen en wanneer ze willen, want er is een optie voor élke gelegenheid. Ik kan niet wachten om te beginnen. Bij alles wat we doen ligt onze focus op het ondersteunen van restaurants, om ze te helpen groeien door hun eten beschikbaar te maken voor een zo breed mogelijk publiek.”

Rutger Treffers, commercieel directeur Deliveroo Nederland, kijkt uit naar de samenwerking met Voces: "Deliveroo heeft altijd het voortouw genomen in het introduceren van nieuwe innovaties naar de lokale voedselsectoren, het is geweldig dat Susana zich bij ons aansluit om de ondersteuning aan restaurants blijvend te verbeteren. Zij heeft veel ervaring en talent en gaat het team helpen om onze klanten en restaurants de best mogelijke Deliveroo-ervaring te bieden.”

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Columns
Fooi: geen verplichting, wel een blijk van waardering

In Nederland is fooi geen verplichting. In ons land heeft het horecapersoneel immers ‘gewoon’ een salaris, maar de fooi is daarop natuurlijk wel een welkome aanvulling. Voor de horecagast is het vaak moeilijk te bepalen wat een gangbare fooi is. In de basis is een fooi van vijf tot tien ...

Snacks Fastservice
Fritesvakantie: gratis frites voor de kleintjes

Van zaterdag 19 oktober tot met zondag 27 oktober 2019 organiseren de twee vestigingen van Par Hasard in Amsterdam de Fritesvakantie. Tijdens de herfstvakantie trakteert Par Hasard op gratis frites voor de kinderen bij de lunch van de volwassenen. Uiteraard zijn er tevens menu’s voor de kleint...

Achtergronden Internationaal
Wereldvoedseldag 16 oktober: de wereld bevindt zich in een voedingscrisis

Minstens één op de drie kinderen onder de vijf jaar heeft volgens een nieuw gepubliceerd rapport van Unicef te weinig of te veel gewicht. De wereld lijdt aan een voedingscrisis. Meer dan 800 miljoen mensen in de wereld hebben honger, maar bijna evenveel mensen zijn zwaarlijvig. Tegelij...

Tech
Het rendement van e-mailmarketing wordt zwaar onderschat

Mocht je in het huidige tijdperk als marketeer in de horeca werken, dan moet je van veel markten thuis zijn. Natuurlijk moet je bijhouden wat andere partijen doen. Dit nog naast kennis van sociale media tot aan search engine marketing. Het vak van marketeer wordt steeds lastiger en de concurrentie i...

Koffie & thee Internationaal
Wist je dat we vandaag in koffiestaking zijn?

Tik de gast die een koffie bestelt vandaag maar op de vingers, want de Eerlijke Koffiestaling is een feit. Op het werk en in de horeca drinken we dagelijks veel kopjes koffie. Weinig mensen zijn zich echter bewust van de problematiek die schuilgaat achter de koffie. Om bewustwording ten aanzien van ...

Columns
Column Sico de Moel: Misser

"Doe maar 2 Heineken 0.0 en voor mijn vrouw champagne." Zal ik er eerst maar één brengen, en straks de tweede? "Nee hoor, ik heb dorst." Mijn gasten zaten gisteravond heerlijk buiten aan een klein tafeltje onder mijn luifel. Echt een plekje om samen te genieten v...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: