Deense hotelketen introduceert alcoholvrij barconcept

25 januari 2019 | Thijs Jacobs

De toonaangevende Deense boetiekhotelketen Brøchner Hotels staat erom bekend het anders te doen. Dus niet alleen als het gaat om het omzetten van iconische architectuur in het hart van Kopenhagen in unieke boetiekhotels. Nu lanceert Brøchner Hotels een nieuw alcoholvrij barconcept No/Low in aanvulling op hun gebruikelijke barmenu, in al hun lobbybars.

Hoewel alcoholvrij bier en wijn al vele jaren op de markt zijn, is er in deze jaren een internationale trend aan het ontstaan, met de nadruk op niet-alcoholische drank. No/Low staat voor "Non or low alcoholic drinks" en in Denemarken lanceert de Deense boetiekhotelketen Brøchner Hotels nu het concept met nieuwe alcoholvrije alternatieven voor hun internationale en lokale gasten in hun zes boetiekhotels in Kopenhagen.

"We hebben een toenemende vraag naar niet-alcoholische producten in onze lobby bars ervaren en verwachten dat deze vraag in de komende jaren aanzienlijk zal toenemen. Steeds meer mensen die doordeweeks uitgaan en genieten van een drankje, willen niet de bijwerkingen van alcohol. Dit geldt in het bijzonder voor onze lokale gasten, die misschien niet op vakantie zijn, maar misschien wel de dag erna naar huis moeten gaan om naar hun familie te gaan of om de dag erna te werken", zegt Christian Lond, directeur inkoop bij Brøchner Hotels, die verantwoordelijk is voor de barlevering en verkoop van de hotelketen.

Aanzienlijke groei

De verkoop van niet-alcoholische dranken zoals bier en wijn groeit aanzienlijk. De internationale verkoop van bier en cider met een alcoholpercentage van minder dan 1,2% steeg in 2017 met bijna 30% ten opzichte van 2015, terwijl de vraag naar lage en niet-alcoholische wijnen volgens analysebureau Kantar Worldpanel met 8% steeg.
Volgens cijfers van de Deense Brouwerijvereniging is de verkoop van alcoholvrij bier gestegen van 938.000 liter in 2014 tot 3.200.000 liter in 2017. In 2017 was de verkoop van alcoholvrij bier goed voor 1,1% van de totale bierverkoop in Denemarken.

Voor hun nieuwe 'No/Low'-concept heeft Brøchner Hotels een volledig barmenu ontwikkeld met niet-alcoholische alternatieven voor zowel bier, een glas bubbels als klassiekers zoals Gin & Tonic en Dark n 'Stormy.

Iedereen welkom

Brøchner Hotels staat bekend om het uitnodigen van zowel hotelgasten als de lokale bevolking in de bars en restaurants van hun boetiekhotels, die voor iedereen toegankelijk zijn. Daarom is het natuurlijk belangrijk voor de hotelketen om dit waar te maken met de selectie van de aangeboden dranken.

"Als we zeggen dat iedereen welkom is, bedoelen we dat. Onze lobby bars hebben een uitgebreide selectie van drank, wijn en frisdranken, en we willen ook bekend staan om de beste alternatieven voor klassieke alcoholische dranken. Met ons "No/Low" concept hebben we het barmenu uitgebreid met smakelijke niet-alcoholische producten, zodat mensen die geen alcohol willen drinken, zich niet beperken tot een frisdrank of sap. Nu kunnen gasten een alcoholvrije 'Dark n' Stormish' krijgen, die eigenlijk smaakt naar het origineel, en tegelijkertijd een geweldige barervaring krijgen," legt Christian Lond uit.

Het alternatief voor de originele gin of rum is gebaseerd op aroma's van dezelfde basisingrediënten. In plaats van alcohol wordt capsaïcine toegevoegd, dat is het kruidige element in chilipepers en geeft je het warme gevoel bij het drinken van alcohol.

alcoholvrije bar in hotel

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

trends Bier
Nationaal bieronderzoek: foodpairing steeds populairder

De Nederlandse consument staat open voor het groeiende aantal nieuwe biersoorten dat verkrijgbaar is in de horeca en supermarkt. Maar als men dan kiest, zijn een bekende smaak en een al eerder gedronken merk doorslaggevend. De bierdrinker zoekt vanuit die zekerheid naar nieuwe ervaringen. Ook foodpa...

Opening
Opening Franklin: Zeeuwse charme in Middelburg [foto's]

In een monumentaal pand uit 1752 in de oude binnenstad van Middelburg heeft Brasserie Franklin recentelijk haar deuren geopend. De brasserie is onderdeel van Boutique Hotel Franklin die samen met de eerste cocktailbar van Zeeland, Sir Franklin, op 10 augustus 2019 wordt geopend. In dit nieuwe bou...

Internationaal Michelin
Le Jules Verne toegetreden tot Relais & Châteaux

Het wereldberoemde restaurant op de tweede verdieping van de Eiffeltoren ‘Le Jules Verne’ is per 1 juli toegetreden tot Relais & Châteaux, de wereldwijde vereniging van exclusieve hotels en restaurants. Het restaurant wordt geleid door de Franse topchef Fre?de?ric Anton, die ee...

Diner Internationaal Michelin
Franse topchef levert beide Michelinsterren in

Bevrijder dan ooit voelt hij zich. De Franse topchef Marc Veyrat levert na het verlies van zijn derde michelinster, zijn overige twee sterren in. In januari verloor hij zijn derde ster en is sindsdien depressief. Dat lezen we op de website van het Vlaamse Nieuwsblad. Zijn restaurant Maison des Bo...

Columns Blog
Horecaondernemer, kijk uit voor stress!

Het is hollen of stilstaan. Het ene moment is het loei druk en kun je het niet bijbenen en het volgende moment kun je een kanon afschieten. De horeca in een bedrijfstak waar de vraag naar diensten fluctueert. Mensen gaan rond dezelfde periode op vakantie, eten op vaste tijden en gaan het liefst uit ...

Food Achtergronden Fastservice
Groeiend aanbod in horecaconcepten die bijdragen aan gezonde en bewuste levensstijl

Op Schiphol Plaza kunnen reizigers nu ook terecht bij Eggs&Co, de Health Food Wall en Yoghurt Barn Na de opening van de Verspillingsfabriek in februari dit jaar, biedt Schiphol Plaza nu nog drie horecaconcepten die gericht zijn op gezond en bewust eten. De opening van de nieuwe ketens is een ant...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: