De Slinger Eet-en Drinklokaal in Wijhe in de prijzen

23 januari 2017 | Thijs Jacobs

Gisteren is door HEINEKEN Nederland het Zilveren Fust uitgereikt aan De Slinger Eet-en Drinklokaal in Wijhe. Met deze prijs mogen zij zich een van de beste horecazaken van Nederland noemen. De horecazaak is meerdere keren beoordeeld door mystery guests en heeft het beste gastheerschap, de beste service en de beste bierbehandeling. Het Gouden Fust ging naar ‘t Wapen Van Maeslant in Maasland. Beer & Bites in Nijmegen sleepte het Bronzen Fust in de wacht. Naast het winnen van het Zilveren Fust, heeft de Slinger Eet- en Drinklokaal ook de Gouden Tapknop als regionale prijs gewonnen voor beste horecazaak van de regio Oost-Nederland.

Blijk van waardering van onze gasten

Eigenaren Gerben en Yvonne Bentum, winnaars van het Zilveren Fust, namen deze bijzondere prijs in ontvangst die werd uitgereikt door Simon Kuiper, Accountmanager HEINEKEN Nederland en zijn dolblij met deze prijs. “Het is geweldig dat we hebben gewonnen. We doen sinds 5 jaar mee aan het Goed Getapt programma om onze gasten tevreden te stellen en meer kwaliteit te leveren. Ik denk dat onze winst vooral ligt in de continuiteit van onze zaak en het gemotiveerde team, we proberen altijd het hoogstmogelijke te behalen wat betreft kwaliteit en beleving. Ook doen we veel met onze vaste gasten. Het winnen van het Zilveren Fust is echt een blijk van waardering. En daar doen we het samen met ons team uiteindelijk allemaal voor!”

De uitreiking van het Gouden, Zilveren en Bronzen Fust 2016 is onderdeel van het Goed Getapt kwaliteitsprogramma van HEINEKEN Nederland. “Al meer dan tien jaar helpen we Nederlandse horecazaken met trainingen en workshops naar kwaliteit in gastheerschap, service en bierhandeling”, vertelt Simon Kuiper, Accountmanager regio Oost-Nederland, HEINEKEN Nederland. “We toetsen de horecazaken die deelnemen aan het Goed Getapt programma aan de hand van mystery guests. Zo streven we ernaar dat de gasten bij De Slinger Eet- en Drinklokaal op de beste manier van hun bier kunnen genieten.”

Beste Nieuwkomer in regio Oost-Nederland

Naast de Gouden, Zilveren en Bronzen fusten en tapknoppen, wordt er jaarlijks ook een prijs toegekend aan de Beste Nieuwkomer. Dit jaar deed Sporthal & sportcafe de Hooiberg in Olst voor het eerst mee aan het Goed Getapt kwaliteitsprogramma en mag zich de Beste Nieuwkomer in de regio Oost-Nederland noemen. Sporthal & sportcafe de Hooiberg kreeg voor deze bijzondere prestatie de Gouden spatel.

Over Goed Getapt

De verkiezing van het Gouden, Zilveren en Bronzen Fust maakt deel uit van het Goed Getapt programma van HEINEKEN Nederland. Jaarlijks doen hieraan ruim 2.000 horecaondernemers mee, die Heineken, Brand of Amstel op de tap hebben. Zij zijn herkenbaar aan het Goed Getapt-gevelschild, een kwaliteitskeurmerk voor onze ondernemers. Het Goed Getapt programma heeft tot doel om bewustwording van kwaliteit en kwaliteitsbeleving in de horeca te verhogen met de focus op tapbier. Het Gouden, Zilveren en Bronzen Fust worden toegekend op basis van ervaringen en rapportages van mystery guests die alle deelnemende horecazaken minstens 4 keer bezoeken. Ondernemers worden beoordeeld op goed gastheerschap, service en bierbehandeling. Goed getapt pils, maar ook het op de juiste manier serveren en behandelen van speciaalbier, cider en alcoholvrij bier betaalt zich uiteindelijk uit in tevreden gasten die vaker terugkomen. Dit jaar reikt HEINEKEN Nederland in het kader van het Goed Getapt programma ook op regionaal niveau prijzen uit aan de best presterende restaurants of eetcafés, de beste sportkantine en de beste nieuwkomer van de regio.

 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Food Advertorial
Food Waste Challenge: Best Practice

Nederlandse restaurants en hotels kunnen gezamenlijk jaarlijks 61 miljoen kilo voedselverspilling vermijden en daarmee 582 miljoen euro besparen. Dit is maandag 13 januari bekend gemaakt tijdens de slotdag van de Food Waste Challenge op de Horecava. De Food Waste Challenge is een door Rabobank georg...

Culinair Recepten
Wat zit er in de originele bolognesesaus?

De bolognesesaus is de allerbekendste Italiaanse pastasaus. In tegenstelling tot veel andere pastasauzen is deze behoorlijk rijk gevuld, doorgaans is het een saus op basis van gehakt, (gepelde) tomaten, wortel, selderie, knoflook en ui. Hieraan worden vaak nog meer ingrediënten aan toegevoegd, ...

Opening Internationaal
Deus Ex Machina brengt uniek retail- en restaurantconcept naar Nederland

Deus Ex Machina is meer dan alleen een merk. Het brengt een lifestyle voor alle riders, bikers, creatieven, foodfanaten en artistiekelingen tot leven. Met hun recent geopende ‘tempel’ genaamd The Wat of Why aan de Amsterdamse Herengracht start ook in de lage landen de jacht naar plezier....

Bier
Horecaconcern IQ Creative stapt over op Bud

IQ Creative, een van de belangrijkste spelers in de Amsterdamse horeca, maakt vandaag bekend te kiezen voor Bierbrouwerij AB InBev. Het bedrijf van Bert van der Leden en ’s werelds grootste brouwer zijn al sinds de introductie van Bud in Nederland in gesprek. De samenwerking wordt vandaag door...

Achtergronden Internationaal
China gaat wegwerpplastic uitbannen, ook in de horeca

China zal de productie, de verkoop en het gebruik van plastic wegwerpproducten in de komende vijf jaar in drie fasen verbieden of beperken, volgens een gezamenlijk door de Nationale Commissie voor Ontwikkeling en Hervorming en het Ministerie van Ecologie en Milieu uitgevaardigde instructie. Ook voor...

Awards
Restaurant ’t Havenmantsje Harlingen Beste Leerbedrijf Horeca

Tijdens de finale op de Horecava is donderdag 16 januari op de stand van SVH Restaurant ’t Havenmantsje uit Harlingen uitgeroepen tot winnaar van de wedstrijd Beste Leerbedrijf Horeca. De tweede plaats ging naar Hotel Pulitzer uit Amsterdam. Le Brasseur uit Maarssen maakt op de derde plaats de...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: