De Pizza Academy als eerste pizza-opleiding SVH-erkend

25 september 2019 | David Bakker
De Pizza Academy als eerste pizza-opleiding SVH-erkend<

Op dinsdag 24 september 2019 heeft De Pizza Academy op horecabeurs Gastvrij Rotterdam het officiële SVH-erkenningskeurmerk ontvangen voor haar Pizzaiolo opleiding. Deze opleiding leidt deelnemers op tot ambachtelijk pizzabakker en wordt afgesloten met het examen SVH pizzaiolo. Het is de eerste pizzaopleiding in Nederland die erkend is volgens de SVH Erkenningsregeling Horecaopleidingen.  

De Pizza Academy is in 2013 opgericht om pizza in Nederland gezonder én lekkerder te maken. Op hun pizzaschool en Pizzalab combineren zij oeroude ambachtelijke tradities met moderne technieken om een diversiteit aan verschillende gezonde én lekkere pizza’s te ontwikkelen. En die kennis dragen zij over aan studenten en pizzeria’s, zodat zoveel mogelijk mensen in Nederland een lekkere én gezonde pizza kunnen eten.

SVH-directeur Ricardo Eshuis: "De Pizza academy speelt met deze opleiding voor een gespecialiseerde functie, perfect in op de vraag in de branche. De fastservice is de snelst groeiende sector binnen de horeca met een enorme vraag naar geschoolde medewerkers. De nood onder de Italiaanse horeca is hoog. De Pizza Academy laat met deze erkenning voor de opleiding zien dat pizzaiolo een echt vak is dat vraagt om een kwalitatief goede opleiding."

Marcel Losekoot van de Pizza Academy: “Deze erkenning is een kroon op ons werk en daardoor genieten straks steeds meer Nederlanders van lekkere en gezonde pizza”.

Erkenningsregeling

De Erkenningsregeling Horecaopleidingen van SVH heeft tot doel om middels een keurmerk helderheid te geven over de kwaliteit van opleidingen. Zo kunnen cursisten en/of bedrijven verantwoord worden doorverwezen naar een branche-erkende horecaopleiding. Opleidingen worden getoetst op criteria die de kwaliteit van het opleidingsinstituut, het opleidingsprogramma, de kwaliteitszorg en de klachtenbehandeling moeten waarborgen. Sinds begin 2016 vindt er ook een inhoudelijke toetsing van de opleidingen plaats. Het volledige traject bestaat uit de beoordeling van de door het opleidingsinstituut ingediende documenten, een audit door een onafhankelijke auditor op de locatie van het opleidingsinstituut en een mystery visit om te controleren in hoeverre theorie en praktische uitvoering van de opleiding overeenstemmen. Alleen als het volledige traject aan alle eisen voldoet, ontvangt de opleider het erkenningskeurmerk voor de betreffende opleiding. Het volledige overzicht van SVH-erkende horecaopleidingen is hier te vinden.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Columns
Fooi: geen verplichting, wel een blijk van waardering

In Nederland is fooi geen verplichting. In ons land heeft het horecapersoneel immers ‘gewoon’ een salaris, maar de fooi is daarop natuurlijk wel een welkome aanvulling. Voor de horecagast is het vaak moeilijk te bepalen wat een gangbare fooi is. In de basis is een fooi van vijf tot tien ...

Snacks Fastservice
Fritesvakantie: gratis frites voor de kleintjes

Van zaterdag 19 oktober tot met zondag 27 oktober 2019 organiseren de twee vestigingen van Par Hasard in Amsterdam de Fritesvakantie. Tijdens de herfstvakantie trakteert Par Hasard op gratis frites voor de kinderen bij de lunch van de volwassenen. Uiteraard zijn er tevens menu’s voor de kleint...

Achtergronden Internationaal
Wereldvoedseldag 16 oktober: de wereld bevindt zich in een voedingscrisis

Minstens één op de drie kinderen onder de vijf jaar heeft volgens een nieuw gepubliceerd rapport van Unicef te weinig of te veel gewicht. De wereld lijdt aan een voedingscrisis. Meer dan 800 miljoen mensen in de wereld hebben honger, maar bijna evenveel mensen zijn zwaarlijvig. Tegelij...

Tech
Het rendement van e-mailmarketing wordt zwaar onderschat

Mocht je in het huidige tijdperk als marketeer in de horeca werken, dan moet je van veel markten thuis zijn. Natuurlijk moet je bijhouden wat andere partijen doen. Dit nog naast kennis van sociale media tot aan search engine marketing. Het vak van marketeer wordt steeds lastiger en de concurrentie i...

Koffie & thee Internationaal
Wist je dat we vandaag in koffiestaking zijn?

Tik de gast die een koffie bestelt vandaag maar op de vingers, want de Eerlijke Koffiestaling is een feit. Op het werk en in de horeca drinken we dagelijks veel kopjes koffie. Weinig mensen zijn zich echter bewust van de problematiek die schuilgaat achter de koffie. Om bewustwording ten aanzien van ...

Columns
Column Sico de Moel: Misser

"Doe maar 2 Heineken 0.0 en voor mijn vrouw champagne." Zal ik er eerst maar één brengen, en straks de tweede? "Nee hoor, ik heb dorst." Mijn gasten zaten gisteravond heerlijk buiten aan een klein tafeltje onder mijn luifel. Echt een plekje om samen te genieten v...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: